Teraz jest Pt 20 paź, 2017 18:10


ACPL - Regulamin Społeczności

  • Autor
  • Wiadomość
Offline
Avatar użytkownika

Jon

Generał

Generał

  • Posty: 10673
  • Dołączył(a): Wt 20 lip, 2004 00:43
  • Lokalizacja: Kraków

ACPL - Regulamin Społeczności

PostN 27 kwi, 2014 20:14

_____
_____
_____
_____
ACPL - Regulamin Społeczności


UWAGA: Przynależność do wspólnoty forumowej serwisu ArmACenter.PL NIE oznacza automatycznie zrzeszenia w społeczności graczy ACPL. Jeśli chcesz dołączyć do gry z nami, zgłoś się w TYM dziale.



Niniejszy regulamin opisuje prawa i obowiązki ludzi związanych ze społecznością ACPL.

Jego znajomość jest obowiązkowa.

Wobec regulaminu wszyscy są równi, tj. odpowiadają tak samo niezależnie od pozycji w grupie.

Regulamin obowiązuje od 01.05.2014.

ZAWARTOŚĆ:
- 1. Istota, struktura i hierarchia społeczności ACPL
- 2. Rekrutacja
- 3. Obowiązki członków społeczności
- 4. Rozwinięcie
- 5. Podsumowanie


1. Istota, struktura i hierarchia społeczności ACPL.

ACPL to społeczność zrzeszająca graczy Army zainteresowanych rozgrywką coop w stylu milsim, pod skrzydłami społecznościowych weteranów. Grupa związana jest z serwisem ACPL (ArmACenter.PL).


Ludzi związanych z ACPL możemy podzielić na następujące podgrupy:
- Sztab ACPL
- Weterani ACPL
- Aktywni Członkowie
- Rezerwa ACPL
- Znajomi ekipy
- Rekruci

By wyświetlić listę ludzi przynależących do pierwszych czterech, wystarczy kliknąć w nazwę konkretnej grupy powyżej. W przypadku Rekrutów sprawa wygląda inaczej - taki status otrzymuje każdy kto zgłosił swą KANDYDATURĘ.

W przypadku przyjaciół społeczności, brak jednoznacznego przydziału.

Obowiązki każdej z grup opisane są w trzecim i czwartym punkcie regulaminu.

Hierarchia ACPL wygląda w następujący sposób:
- Sztab grupy
- Admin (główny, tzw. "gwiazdkowy")
- Weterani ACPL (powyżej 2 lat z nami, dodatkowa aktywność)
- Znajomi grupy \ przywódcy innych ekip (Joint Ops)
- Młodzi członkowie grupy (poniżej roku gry)
- Rekruci, niezrzeszeni, goście

I obowiązuje zarówno w grze, poza grą (TS) jak i na forum (gdzie ponad sztabem są jeszcze moderatorzy i admini serwisu). W grupie nie obowiązuje demokracja - wszystkie decyzje dot. grupy podejmuje Sztab.


2. Rekrutacja.

Punkt ten poświęcony jest wyjaśnieniu jak działa proces rekrutacji w strukturach ACPL.

__2.1 - Czego wymagamy?

By móc zostać jednym z nas, musisz spełnić następujące warunki:

_____a) Ukończone 15 lat i zakończony proces mutacji głosu
_____b) Być dojrzały emocjonalnie i psychicznie, musisz być cierpliwy
_____c) Musisz posiadać oryginalną wersję gry ArmA3
_____d) Musisz posiadać łącze, które pozwoli Ci komfortowo grać
_____e) Musisz zaopatrzyć się w sprawny mikrofon (wystarczy zwykły za 10 zł)

I to by było tak naprawdę na tyle. Czy się nadajesz, czy to zabawa dla Ciebie - przekonamy się "w polu".

__2.2 - Jak dołączyć do gry?

Rekrutacja do społeczności ACPL przebiega w kilku etapach.

Co istotne - nie musisz czekać na żadne "potwierdzenie" czy zaproszenie na rozgrywkę - gdy zgłoszenie i przygotowanie oprogramowania masz za sobą, wystarczy, że po prostu pojawisz się na grę.


ETAP 1: ZGŁOSZENIE

Każdy, kto spełnia nasze wymagania (pkt 2.1) może przystąpić do naszej Społeczności. Na początku musisz przedstawić swój FORMULARZ REKRUTACYJNY, a następnie zgłosić się na naszym kanale TeamSpeak3.

ETAP 2: PRZYGOTOWANIE

Następnie musisz ściągnąć nasze addony. Gdy to już będziesz mieć za sobą, musisz jeszcze tylko sprawdzić poprawność działania dodatków (poproś kogoś z TS o pomoc) - jeżeli wszystko będzie ok, jesteś gotów do grania.

ETAP 3: GRA JAKO REKRUT

W tym momencie możesz z nami grać kiedy tylko chcesz. Podczas każdej rozgrywki będziesz obserwowany i oceniany. Okres "testowy" będzie trwać od 1 do 6 miesięcy - po tym okresie zostajesz przyjęty bądź nie.

ETAP OSTATNI: PEŁNE CZŁONKOSTWO W GRUPIE ACPL.

Kiedy zostajesz przyjęty w grono graczy ACPL, otrzymasz własny XML, pełny dostęp do wewnętrznych działów i stajesz się pełnoprawnym członkiem wraz z prawami i obowiązkami zawartymi w niniejszym regulaminie.


3. Obowiązki członków społeczności.

Wyszczególniamy tutaj różny zestaw obowiązków dla Sztabu, Członków, Znajomych Grupy oraz Rekrutów.


__3.1 - Sztab ACPL

_____a) Integracja i zapewnienie progresu grupy
_____b) Utrzymanie porządku podczas rozgrywek i poza nimi
_____c) Organizacja składek na utrzymanie serwera
_____d) Organizacja i prowadzenie rozgrywek
_____e) Administracja serwera
_____f) Organizacja szkoleń dla społeczności ACPL
_____g) Działalność promocyjna na rzecz społeczności
_____h) Sztab podejmuje decyzje na temat uczestnictwa w JO i innych wydarzeniach


__3.2 - Członkowie ACPL

_____a) Czynne uczestnictwo w rozgrywkach
_____b) Utrzymanie podczas rozgrywki właściwego klimatu i zachowania
_____c) Opłacanie składek na serwer
_____d) Dbanie o dobry wizerunek i reprezentację społeczności
_____e) Zgłaszanie zachowań naruszających postanowienia regulaminu ACPL
_____f) Uczestniczenie w treningach zgodnie ze specjalizacją
_____g) Działalność promocyjna na rzecz społeczności (screenshoty, AAR, filmy)
_____h) Dbanie o rozwój społeczności (pisanie artykułów, tworzenie misji, itp)
_____i) Opieka nad rekrutami


__3.3 Znajomi ekipy

_____a) Utrzymanie podczas rozgrywki właściwego klimatu i poziomu zachowań
_____b) Zgłaszanie zachowań naruszających postanowienia regulaminu ACPL


__3.4 - Rekruci

_____a) Czynne uczestnictwo w rozgrywkach
_____b) Utrzymanie podczas rozgrywki właściwego klimatu i poziomu zachowań
_____c) Dbanie o dobry wizerunek i reprezentację społeczności
_____d) Zgłaszanie zachowań naruszających postanowienia regulaminu ACPL
_____e) Zapoznanie się z materiałami instruktażowymi
_____f) Uczestniczenie w treningach zgodnie ze specjalizacją


4. Rozwinięcie.

__4.1 - Składki

Niewiele fajnych rzeczy jest w życiu za darmo i tak też niestety jest z naszym hobby. A że nikt z nas w totka nie wygrał, nie może być tak, iż trud utrzymania serwerów spoczywa tylko na portfelach małej garstki wybrańców.

SZCZEGÓŁY DOTYCZĄCE SKŁADEK:
a) Regularnie (aktualnie co 3 miesiące) wykonywana jest zbiórka pieniędzy na utrzymanie serwera, wysokość składek, liczba potrzebnych opłat i potrzebne do przelewu informacje podawane są przez społecznościowego skarbnika.
b) Opłata za serwer jest dobrowolna, jest to forma darowizny.
c) Kwoty powyżej 20 złotych roździelać można na 2 mniejsze składki, płacone przez 2 różne osoby.
d) Regularny brak uczestnictwa w składkach widziany jest jako żerowanie na innych członkach społeczności i nie jest dobrze oceniany przez ekipę. Obecny standard zakłada kontrybucję w wysokości pół składki raz na pół roku.
e) Nieopłacanie składek związane będzie z niedogodnościami (obowiązek zwolnienia na serwerze miejsca dla osoby płacącej; brak możliwości udziału w rozgrywkach typu Joint Ops, specjalistycznych treningach i innych wydarzeniach, w których udział będzie brać społeczność; brak możliwości obsadzania specjalistycznych ról w misjach; shaming).
f) Problemy bądź pytania dotyczące składek można zgłaszać członkom Sztabu bądź skarbnikowi (użytkownik 4teLL).


__4.2 - Klimat i zachowanie

Jednym z najważniejszych elementów odróżniających nasze rozgrywki od "publikowych" jest rygor, organizacja i specyficzny klimat, którego utrzymanie jest jednym z najważniejszych obowiązków KAŻDEGO członka ACPL.

Dla wygody roździelone na dwa podpunkty.

4.2.1 - ZACHOWANIE:
a) KAŻDY członek, gracz i rekrut ACPL zobowiązany jest przestrzegać wyznaczonych reguł rozgrywki i dopilnować, by inni gracze również realizowali postanowienia regulaminu. Wspieranie "rozrabiaków" skończy się źle.
b) Wszelkie działania mające na celu bądź będące w efekcie sabotażem rozgrywki (zabijanie swoich, niszczenie pojazdów, utrudnianie komunikacji, itp.) są zakazane. Dotyczy to WSZYSTKICH rozgrywek ACPL.
c) Wszelkie przejawy Flamebaitingu, Trollingu i ogólnie pojęte prowokowanie konfliktów między graczami i na TS'ie będą surowo karane. Podobnie wszelakie próby zakłócania rozgrywki, nie tylko w gry serii ArmA.
d) Wszelkie przejawy chamstwa w postaci raczenia obecnych na serwerze TS odgłosami czynności fizjologicznych (bekanie, "wiatry", ziewanie) bądź nadmierne epatowanie wulgarnym i obraźliwym językiem będzie surowo karane.
e) Wszelkie nadużycia możliwości programu TeamSpeak, mechaniki gry, animacji, narzędzi debug, małego doświadczenia dowódcy bądź panelu administracyjnego do wygłupów będzie surowo karane.
f) Wszyscy gracze ACPL zobowiązani są do używania naciśnięcia klawisza (opcja "Push-To-Talk") jako metody aktywacji transmisji głosu w TeamSpeaku. Aktywacja na podstawie progu głośności ("Voice Activation") powoduje problemy.
g) KAŻDY gracz musi mieć włączone dźwięki "zaczepek" (funkcja Poke) w programie TeamSpeak.
h) Samowolka, łamanie rozkazów \ zasad prowadzenia walki, zmiana roli \ ekwipunku bez zgody dowódcy \ admina bądź kwestionowanie rozkazów \ autorytetu dowódcy \ admina podczas rozgrywki jest zabronione i będzie surowo karane.
i) Podczas planowania rozgrywki (wybór misji, wybór slotów, odprawa) rozmowy na TS ograniczają się do organizacji rozgrywki, głos mają jedynie Admin, dowódcy bądź osoby zgłaszające swą kandydaturę dowódcy \ roli. Luźna gadka ogranicza się JEDYNIE do pisemnego czata w grze, włączając w to propozycje misji do rozegrania.
j) Od każdego gracza wymaga się odpowiedniego zaangażowania w merytoryczne i techniczne przygotowanie do gry.
k) Od każdego gracza ACPL oczekuje się znajomości języka polskiego w stopniu umożliwiającym komunikację.
l) Zachowanie szkodzące wizerunkowi ACPL na scenie również nie jest mile widziane i może zostać "nagrodzone" karą.
m) Brak aktywności może wiązać się z przesunięciem do rezerwy.
n) Dyskusje z adminem będą nagradzane z miejsca kickiem.

4.2.2 - KLIMAT:
a) Każdy gracz zobowiązany jest do przestrzegania zasad dotyczących komunikacji, łańcucha dowodzenia (dotyczy także zgłaszania problemów), przyjętego modelu Zasad Prowadzenia Walki oraz procedur (np. wchodzenia do pomieszczeń).
b) Wszelkie rozmowy podczas misji utrzymane muszą być w klimacie konfliktu i symulacji. Amerykanie desantujący się na Omaha Beach w '44 raczej nie rozmawiali o tym, kto sobie jaką kartę graficzną zamontuje w kompie, jak zmusić sztuczną inteligencję do użycia moździerza lub o tym, że grają potem jeszcze partię w Call of Duty. TRZYMAJ KLIMAT, oczekujemy, że będziesz zachowywać się w grze tak, jakbyś był tam (na wojnie) naprawdę.
c) Powyższy punkt odnosi się także do rozmów o problemach technicznych. Unikaj żargonowych określeń problemu, istotne by dowódca wiedział, że np. nie jesteś w stanie w tym momencie strzelać, nie musi dokładnie wiedzieć, że padły Ci baterie od myszki. Konkretniejsze określenia problemu można przekazać w "poke" na TS'ie bądź ostatecznie, za pomocą zielonego kanału pisemnego czata (pozwoli to zaoszczędzić cięcia nagrań ACPLowej sekcji Combat Camera).
d) Określenia typu "boty", "spawn" i wszelakie tego typu nie pasują do rozgrywek milsim Army, nie są mile widziane.
e) Istotny jest umiar w ubarwianiu misji żartami oraz tzw. "luźną gadką". Osoby nadużywające luzu dopuszczonego przez dowódców czeka szereg kar regulaminowych; Jest to również zakłócanie porządku rozgrywki.
f) Gracze, którzy w grze polegli nie mogą komunikować się z "żywymi" uczestnikami scenariusza, jest to zabronione.
g) Zabrania się "grania na pamięć": informowania innych o stałych elementach danego scenariusza, rozkładzie sił bądź prezentowanie tzw. "spoilerów" dotyczących fabuły misji. Jest to psucie rozgrywki innym.
h) Ignorowanie wytycznych scenariusza, oszukiwanie mechaniki misji będzie karane jako psucie rozgrywki innym.
i) Dopóki admin \ dowódca nie określi inaczej, NIE WOLNO samowolnie zajmować slotów "posiłków".
j) Używanie czata w grze do wiadomości innych niż krytyczne organizacyjne \ techniczne jest ZABRONIONE.

Brak respektowania jednego z najważniejszych elementów tradycji ACPL skończy się karami regulaminowymi.


__4.3 - Inicjatywa własna i zgłaszanie problemów

Ponownie dla wygody rozbite na dwa podpunkty.

4.3.1 - INICJATYWA WŁASNA:
a) Jednym z najważniejszych celów ACPL jest rozwój, zarówno kolektywu jako takiego, jak i pojedyńczych jednostek.
b) Każdy z graczy może i powinien zgłosić potrzebę udziału w szkoleniu, potrzebę przeprowadzenia konkretnych szkoleń, braki w potrzebnej wiedzy. Jeśli trzeba będzie, do skutku (sztab to jednak też ludzie).
c) Od każdego z graczy ACPL oczekuje się samodoskonalenia w obranej specjalizacji, włączając w to wykorzystanie przygotowanych przez grupę poligonów oraz samodzielne poszerzanie wiedzy na wybrany temat.
d) Każdy z graczy może zgłosić się by poprowadzić dane szkolenie bądź pomóc w przeprowadzeniu takowego.
e) Misje przygotowywane dla ACPL muszą spełniać pewne wymogi. Tworząc misję, skonsultuj się ze Sztabem.
f) Każdy z graczy może zgłaszać własne propozycje i opinie dotyczące tego, jak wyglądają rozgrywki i co można zrobić, by było jeszcze lepiej; Może to nastąpić dowolnymi kanałami (prywatne wiadomości, temat na forum, w ostateczności jasny komunikat na TeamSpeaku), z zachowaniem standardowego "łańcucha dowodzenia" grupy.
g) Sztab jest zobowiązany ustosunkować się do propozycji, próśb, opinii w ciągu maksymalnie 7 dni.
h) Sztab nie ma obowiązku zgadzać się na proponowane rzeczy.
i) Tworząc w ramach społeczności ACPL jakiekolwiek materiały dla grupy (misje, skrypty, poradniki, materiały graficzne i nie tylko), udzielasz grupie nieodpłatnej bezterminowej licencji na wieczyste użytkowanie wspomnianych materiałów w rozumieniu prawa autorskiego.

4.3.2 - ZGŁASZANIE PROBLEMÓW:
a) Zgłaszanie ewentualnych problemów zarówno z grą jak i zachowaniem innych jest OBOWIĄZKIEM każdego z graczy.
b) Nikt nie będzie się na Ciebie złościć, że coś stało się z Twoją grą \ sprzętem \ życiem. Chyba, że ukryjesz to i wyjdzie to na jaw w chwili "gorącego momentu" i kilka osób przypłaci Twoją nieśmiałość nieudanym wieczorem. Dlatego raportować problemy należy OD RAZU. Zgłaszając problem podczas gry, pamiętaj: klimat (pkt. 4.2-2c).
c) Jeżeli nie jest jasno dookreślone inaczej, to zawsze zgłaszasz problem osobie stojącej nad Tobą szczebel wyżej w hierarchii; zarówno w grze (łańcuch dowodzenia) jak i na forum (organizacja społeczności). Dotyczy to zarówno problemów technicznych jak i organizacyjnych (chociaż z tymi drugimi najlepiej od razu zgłaszać się do sztabu), typu potrzeba nagłego zniknięcia z rozgrywki. Problem czyjegoś niewłaściwego zachowania zgłaszasz w ten sam sposób (w grze zgłaszasz osobie wyższej stopniem, na forum moderacji bądź ostatecznie administracji \ sztabowi).
d) Jeżeli problem z grą wystąpi podczas rozgrywki, istnieje szansa, że nie będzie szansy na naprawienie go w trakcie.
e) Jeżeli problem jest bardziej złożony, Sztab może potrzebować paru dni na omówienie go. W takim wypadku zostaniesz o tym poinformowany, drogą systemu prywatnych wiadomości na forum (pasek narzędzi u góry forum).

__4.4 - Organizacja rozgrywki

Pożądany standard organizacyjny rozgrywki:
a) Za organizację rozgrywki odpowiedzialni są, kolejno: Sztab i Weterani ACPL.
b) Jeśli nie zostanie ustalone inaczej przez obecnego organizatora rozgrywki, gra rozpoczyna się o godzinie 20:30.
c) Restart bądź zmiana misji z powodu przychodzących graczy możliwa jest jedynie przez pierwsze 15 minut rozgrywki.*
d) Wchodzenie na serwer z addonami innymi niż obowiązkowe \ dopuszczone przez ACPL skończy się banem "z urzędu".
e) Admin sam wybiera misję wedle własnego uznania. JEDYNA opcja zmiany misji to zgłoszenie się na dowódcę operacji w innej, wybranej przez siebie misji. Marudzenie na wybrany scenariusz = kick.
f) Od momentu wyboru misji, gracze siedzą na TS'ie cicho. Głos mają tylko admin, dowódcy i wywoływane osoby.
g) Jeżeli dowódca się nie zgłosił, admin bądź organizator sam wyznacza dowódców drużyn i operacji.
h) Dowódcy przydzielają role. Gracze mogą sugerować zmiany bazując na wyuczonych specjalizacjach bądź okolicznościach. Ostateczne słowo należy jednak do dowódcy oraz admina i z nimi się nie dyskutuje.
i) Gracze zapamiętują swoje sloty, przydział drużyny i dowódcę. Po załadowaniu na mapę czytają odprawę.
j) Mapa. Gracze milczą, dowódcy ustalają plan. Dopiero gdy wszyscy przeczytają odprawę, usłyszą plan i ewentualne zmiany przydziału, dopiero wtedy można pytać o dalsze ewentualne zmiany w ekwipunku bądź przydziale.
k) Na polecenie dowódcy operacji bądź jego zastępcy misja zostaje odpalona przez admina. GRACZE MILCZĄ.
l) O ile nie zostanie przed misją zaznaczone inaczej, to odzywać się można dopiero wtedy, gdy dowódcy powiedzą, że można. Nieważne, czy masz problem, pytanie czy świetnego suchara. Na początku misji gracze milczą.
m) Rozgrywka właściwa się rozpoczyna. Koniec misji może ogłosić w każdej chwili dowódca operacji badź Sztabowiec, zgłaszając to adminowi białym czatem bądź za pomocą funkcji poke na TS'ie.
n) Wybrana zostaje kolejna misja. Admin MOŻE spytać graczy co chcieliby zagrać - w takim wypadku można przedstawiać propozycje, dowódca zaś zostanie wybrany z kolektywu bądź grona Sztabowców lub Weteranów.
o) W razie "odświętnych" braków w frekwencji bądź braku organizatora rozgrywki o godzinie 20:30 odpalona zostaje któraś z misji dynamicznych (TFOR, Domination, Forgotten Few, etc). Kto dowodzi? Dowodzi najstarszy stażem.

To w skrócie podsumowuje plan rozgrywki. Odstępstwa będą bardzo niemile widziane.

*funkcjonuje to pod określeniem "kwadrans akademicki".

__4.5 - Konsekwencje łamania regulaminu

Tam, gdzie pojawia się problem, tam pojawia się i rozwiązanie.
Poniżej rozwiązania dot. ludzi stwarzających problemy.

ŁAMANIE REGULAMINU SKOŃCZYĆ SIĘ MOŻE:
_- upomnieniem słownym
_- upomnieniem pisemnym na forum do wiadomości ogólnej
_- kickiem
_- banem
_- degradacją
_- banem permanentnym

Sztab nie musi stosować wobec wspomnianych już problematycznych osób owych kroków po kolei. Jeśli ktoś ostro przegiął dostanie ostrą odpowiedź, a już zwłaszcza - gdy jest prowokatorem złych zachowań. Tylko tyle i aż tyle.

STANDARDOWA PROCEDURA OPERACYJNA:
- Osoba łamiąca regulamin zostaje upomniana słownie.
- Jeżeli upomnienia słowne osoby nie uspokoją, wdraża się kolejne, bardziej dosadne sugestie (HALL OF SHAME, KICK)
- Dalsza recydywa skutkuje wyrzuceniem z serwera i nierzadko czasowym urlopem od rozgrywki (BAN).
- Wyjątkowo niereformowalne osoby będą degradowane bądź wyrzucane ze społeczności ACPL (PERMANENTNY BAN).
- Osoba, która uważa, że została potraktowana niesprawiedliwie, może na etapie HoS, kicka bądź bana się odwoływać. W przypadku Degradacji i Bana Permanentnego decyzja jest ostateczna i nieodwołalna.
- Osoba zdegradowana bądź zbanowana może utracić część bądź wszystkie przywileje, niezależnie od pierwotnej pozycji w grupie i wkładu owej osoby w utrzymanie serwerów.
- Osoba może zostać zdegradowana do konkretnej pozycji w hierarchii społeczności bądź całkowicie, poprzez degradację do stopnia rekruta i utratę absolutnie wszystkich przywilejów oraz dostępu do działów wewnętrznych.
- Osoba, która została zdegradowana może ubiegać się o awans dopiero po upływie określonej przez Sztab ilości czasu.
- Osoba, która otrzymała Ban Permanentny zostaje wykreślona z ACPL i nie może dołączyć ponownie.

Degradacja i BP nie mogą zostać zastosowane wobec założycieli ACPL i osób szczególnie dla ekipy zasłużonych.

ODWOŁANIA:
a) Każdy zbanowany użytkownik może próbować odwoływać się od decyzji.
b) Odwołanie można napisać do dowolnego członka sztabu za pomocą prywatnej wiadomości na forum.
c) Degradacja oraz Ban Permanentny nie podlegają odwołaniu.
d) Po zgłoszeniu, odwołanie jest rozpatrywane przez Sztab społeczności.
e) Sztab może zażyczyć sobie konfrontacji obu stron (oskarżającej i oskarżanej) w dowolnym terminie.
f) Osoba odwołująca się zostanie powiadomiona o terminie rozpatrzenia, w którym musi uczestniczyć.
g) Po rozpatrzeniu i wyjaśnieniu sprawy, w życie wchodzi decyzja Sztabu.


5. Podsumowanie.

Sztab ma prawo do dowolnej interpretacji regulaminu. Regulamin oraz jego egzekwowanie nie jest przedmiotem do dyskusji. Regulamin dotyczy każdej osoby biorącej udział w rozgrywkach na serwerze ACPL i każdego z członków społeczności. Nieznajomość regulaminu nie zwalnia z odpowiedzialności, nie jest też okolicznością łagodzącą.

Powyższy punkt zamyka regulamin ACPL. "Dura lex, sed lex". Do zobaczenia na polu bitwy.
_____
_____
_____
_____
_____
http://www.pajacyk.pl

“Politics is supposed to be the second oldest profession. I have come to realize that it bears a very close resemblance to the first.”
~ Ronald Reagan

Powrót do Informacje

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość