Teraz jest Cz 14 gru, 2017 18:53


Samowola pojazdów i samowola żołnierzy. Co zrobić ?

Dział poświęcony edytorowi misji w ArmA III.
  • Autor
  • Wiadomość
Offline
Avatar użytkownika

Lygi

Szeregowy

Szeregowy

  • Posty: 35
  • Dołączył(a): Wt 09 lut, 2010 14:07

Samowola pojazdów i samowola żołnierzy. Co zrobić ?

PostSo 18 lis, 2017 15:05

Banalna rzecz która nigdy nie przytrafiała w poprzednich częściach. Najprostsza możliwa rzecz:

1 Kolumna pojazdów czeka określoną ilość czasu.
2 Po upływie tego czasu rusza na pole walki do wyznaczonego punktu
3 Po osiągnięciu wyznaczonego punktu żołnierze wysiadają i ruszają do boju.

Banalne prawda ?"

Do tej pory starczyło w punkcie drogi wpisać czas opóźnienia uruchomienia tego punktu drogi i już. Pojazdy czekały karnie aż czas wpisany w punkcie dogi minie i potem ruszały.

W Arma 3 jest tak że pojazdy owszem czekają, ale tylko do momentu gdy w okolicy się zacznie jakaś strzelanina. Wówczas ten czy inny pojazd postanawia olać opóźnienie w punkcie dogi i sobie pojechać w cholere.

Inny problem jest taki że żołnierze którzy są zapakowania do pojazdów jak tylko usłyszą strzelaninę w okolicy zaczynają wysiadać z pojazdu potem do niego wsiadają i wysiadają itd.

Takie coś odbiera radość z tworzenia misji bo musi się borykać z problemami wcześniej niespotykanymi i stworzenie najprostszej misji to droga przez zaorane pole.

Można jakoś kontrolować pojazdy i żołnierzy ? Na razie wszystko czego próbowałem zawiodło. Samochody i żołnierze robią co chcą.
Offline
Avatar użytkownika

RomanPL79

Chorąży

Chorąży

  • Posty: 172
  • Dołączył(a): Pt 25 lis, 2011 16:20
  • Lokalizacja: Pyskowice

Re: Samowola pojazdów i samowola żołnierzy. Co zrobić ?

PostN 19 lis, 2017 20:21

Spróbuj ustawić całej kolumnie:
Kod: Zaznacz cały
nazwa disableAI "AUTOTARGET";nazwa disableAI "TARGET";nazwa disableAI "AUTOCOMBAT";


i wrzucić do waypiontu "oczekującego" (tam gdzie masz wpisane opóźnienie):
Kod: Zaznacz cały
nazwa EnableAI "AUTOTARGET";nazwa EnableAI "TARGET";nazwa EnableAI "AUTOCOMBAT";


Powinno pomóc na uciekające pojazdy/wychodzących ludzi.

Możesz też spróbować zastąpić waypoint "move" waypointem "wait" i pominąć go triggerem z warunkiem
Kod: Zaznacz cały
time > ileczasu

(nie jestem pewien jak działa opóźnienie w triggerach, jeżeli działa to możesz też w ten sposób)

Powrót do [ArmA III] Edytor

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość