Teraz jest Pn 23 paź, 2017 15:20


Waypoint - WYŁADUJ TRANSPORT, problem AI

Dział poświęcony edytorowi misji w ArmA III.
  • Autor
  • Wiadomość
Offline

Majster

Kapral

Kapral

  • Posty: 73
  • Dołączył(a): Cz 02 sty, 2014 22:47

Waypoint - WYŁADUJ TRANSPORT, problem AI

PostSo 03 maja, 2014 17:31

Otóż mam taki problem z waypointem WYŁADOWANIEM TRANSPORTU, AI kieruje śmigłowce i ma zadanie wysadzić jednostki w terenie lekko nie równym. Gdy przyleci śmigło na wyznaczone LZ to zawisa 2 metry nad ziemia i wyrzuca jednostki. Wszystko by było ok gdyby nie to że jak wyrzuca je na nie równym terenie to po prostu łamie żołnierzy albo od razu zgon.

Nie ma jakiejś opcji żeby śmigło bezwzględnie wylądowało na ziemi (choćby miał na pionowym wzniesieniu) i wyrzuciło jednostki?
Nazwa w grze: Majster
Offline
Avatar użytkownika

Jon

Generał

Generał

  • Posty: 10675
  • Dołączył(a): Wt 20 lip, 2004 00:43
  • Lokalizacja: Kraków

Re: Waypoint - WYŁADUJ TRANSPORT, problem AI

PostSo 03 maja, 2014 17:50

Coś z komendą land, ale nie wiem czy dobrze działa, bo to zawsze toporne było
http://www.pajacyk.pl

“Politics is supposed to be the second oldest profession. I have come to realize that it bears a very close resemblance to the first.”
~ Ronald Reagan
Offline

Exe

Major

Major

  • Posty: 762
  • Dołączył(a): Pn 28 cze, 2010 18:35
  • Lokalizacja: Rzeszów

Re: Waypoint - WYŁADUJ TRANSPORT, problem AI

PostSo 03 maja, 2014 19:31

W miejscu, w którym chcesz zrobić zrzut, postaw obiekt logiczny/marker. W inicie ostatniego waypointu helikoptera wpisz: nazwa_helikoptera land "nazwa_obiektu";
Widocznie bug tak chciał.
Offline
Avatar użytkownika

Blackburn

Pułkownik

Pułkownik

  • Posty: 1437
  • Dołączył(a): Cz 15 lip, 2010 11:36
  • Lokalizacja: Raz tu, raz tam...

Re: Waypoint - WYŁADUJ TRANSPORT, problem AI

PostSo 03 maja, 2014 19:53

Jest problem z wyrzucaniem na nierównym terenie. Kto przy zdrowych zmysłach lądowałby śmigłowcem na stromym zboczu. Albo daj zjazd na linach albo poszukaj odpowiedniego LZ.
Offline

Majster

Kapral

Kapral

  • Posty: 73
  • Dołączył(a): Cz 02 sty, 2014 22:47

Re: Waypoint - WYŁADUJ TRANSPORT, problem AI

PostSo 03 maja, 2014 19:56

Nie mówię tu o górach. To jest lekkie wzniesienie gdzie po jednej stronie śmigła żołnierz ma 2 metry do skoku, a po drugiej stronie śmigła żołnierz ma 3 metry - połamane nogi albo zgon.

Druga sprawa to co z tego jeśli na WP wyznaczę śmigłowcowi równy teren jak i tak wyląduje 5 metrów dalej gdzie jest nie równo...

@Blackburn - jeśli chodzi o zjazd na linach to jest dla mnie czarna magia. Jak byś mógł to powiedz mi jak to zrobić.
Nazwa w grze: Majster
Offline
Avatar użytkownika

Blackburn

Pułkownik

Pułkownik

  • Posty: 1437
  • Dołączył(a): Cz 15 lip, 2010 11:36
  • Lokalizacja: Raz tu, raz tam...

Re: Waypoint - WYŁADUJ TRANSPORT, problem AI

PostSo 03 maja, 2014 20:02

Dlatego powtarzam, że nie ma opcji żeby ktoś gdzieś wysadzał ludzi ze śmigła w takim terenie, że nie może siąść na ziemi (oczywiście pomijam fastrope). Przesuń LZ na dogodny teren, gdzie śmigłowiec będzie mógł wylądować. Komenda LAND sprawia, że śmigło zawisa ok 30 cm nad ziemią, ale na pewno nie 2-3 metry.

O fastropingu dożo by pisać....

Zapomniałem dodać. Żeby śmigło lądowało w jednym miejscu ustaw niewidzialne LZ i daj na nie waypoint. Wtedy rozrzut powinien wynosić mniej niż 5m.
Offline

Majster

Kapral

Kapral

  • Posty: 73
  • Dołączył(a): Cz 02 sty, 2014 22:47

Re: Waypoint - WYŁADUJ TRANSPORT, problem AI

PostSo 03 maja, 2014 21:26

Nie wychodzi mi.
Tworzę niewidzialny marker LZ, ustawiam waypoint obok tego marker i w SKRYPT: mh9_1 land LZ
Zamiast wylądować to te śmigłowce lecą dalej wyznaczoną trasą, którą mieli odbyć PO wysadzeniu żołnierzy.
Nazwa w grze: Majster
Offline
Avatar użytkownika

Mustang185

Pułkownik

Pułkownik

  • Posty: 1020
  • Dołączył(a): N 04 kwi, 2010 00:30
  • Lokalizacja: Jasło

Re: Waypoint - WYŁADUJ TRANSPORT, problem AI

PostSo 03 maja, 2014 21:28

Black, oczywiście, że można w trudnym terenie. AI może wyładować nawet na dach budynku. Ale to dość dużo pracy, należy wykorzystać BIS_fnc_UnitCapture.


edit

mh_9_1 land "land" - brak cudzysłowu może być problemem. W komendzie land następny element jest w cudzysłowiu i nie określa obiektu jak u ciebie, tylko parametr lądowania (całkowite, z włączonym silnikiem, unoszenie się nad terenem).
Offline

tom3kb

Major

Major

  • Posty: 523
  • Dołączył(a): Pt 04 mar, 2011 07:35
  • Lokalizacja: Sieradz

Re: Waypoint - WYŁADUJ TRANSPORT, problem AI

PostSo 03 maja, 2014 21:42

Tak dla przypomnienia, Wyładuj transport stosujesz jak helka i oddział w nim przewożony to 2 oddzielne grupy.
Jak helka i desant to ten sam oddział stosujesz waypoint Wyładuj.
Offline
Avatar użytkownika

Blackburn

Pułkownik

Pułkownik

  • Posty: 1437
  • Dołączył(a): Cz 15 lip, 2010 11:36
  • Lokalizacja: Raz tu, raz tam...

Re: Waypoint - WYŁADUJ TRANSPORT, problem AI

PostSo 03 maja, 2014 22:39

Na samych waypointach też da się sadzać śmigłowce na dachu.
BIS_fnc_UnitCapture - do tego potrzebny dobry pilot. No i na dedyku tego już nie wykorzystasz... Ale do super kinowych akcji w misjach sp ten sposób jest najlepszy.
Offline

Majster

Kapral

Kapral

  • Posty: 73
  • Dołączył(a): Cz 02 sty, 2014 22:47

Re: Waypoint - WYŁADUJ TRANSPORT, problem AI

PostN 04 maja, 2014 00:34

tom3kb napisał(a):Tak dla przypomnienia, Wyładuj transport stosujesz jak helka i oddział w nim przewożony to 2 oddzielne grupy.
Jak helka i desant to ten sam oddział stosujesz waypoint Wyładuj.


Nie no chce żeby heli podwiozło żołnierzy i wróciło do bazy.
Nazwa w grze: Majster
Offline

Majster

Kapral

Kapral

  • Posty: 73
  • Dołączył(a): Cz 02 sty, 2014 22:47

Re: Waypoint - WYŁADUJ TRANSPORT, problem AI

PostN 04 maja, 2014 00:48

Mustang185 napisał(a):.............

edit

mh_9_1 land "land" - brak cudzysłowu może być problemem. W komendzie land następny element jest w cudzysłowiu i nie określa obiektu jak u ciebie, tylko parametr lądowania (całkowite, z włączonym silnikiem, unoszenie się nad terenem).


EDIT: Dobra dałem w polu aktywacji waypoint'a śmigło się posłuchało... Dzięki

EDIT_2: ale komenda mh9_1 land "land" wyłacza silnik. Chce żeby śmigło było było włączone i przyziemione, a jednostki by wyszły bez łamania nóg.
Nazwa w grze: Majster
Offline
Avatar użytkownika

Mustang185

Pułkownik

Pułkownik

  • Posty: 1020
  • Dołączył(a): N 04 kwi, 2010 00:30
  • Lokalizacja: Jasło

Re: Waypoint - WYŁADUJ TRANSPORT, problem AI

PostN 04 maja, 2014 09:16

No to daj mh9_1 land "get out". Bez wyłączania silnika, niziutko wisi nad ziemią.


PS. Ta strona jest twoim przyjacielem: https://community.bistudio.com/wiki/Cat ... nds_Arma_3
Offline

Majster

Kapral

Kapral

  • Posty: 73
  • Dołączył(a): Cz 02 sty, 2014 22:47

Re: Waypoint - WYŁADUJ TRANSPORT, problem AI

PostN 04 maja, 2014 10:18

Tak, korzystam z tej strony i to że ładuje nizitko to działa tak samo jak WYLADUJ TRANSPORT. Łamie nogi na ale cóż chyba nie da się lepiej.

Teraz nie wiem jak zrobić żeby te śmigłowce odecialy kiedy wszyscy wyskocza? Jakiś wyzwalacz który aktywuje się kiedy jednostka nie będzie obecna w pojezdzie?

Edit : Jestem na tele i nie sprawdzę tego. Czy dobry mam pomysł : wyzwalacz połączony z grupą, Pojazd, Nieobecny. Synchronizowany z Wp?
Nazwa w grze: Majster
Offline

tom3kb

Major

Major

  • Posty: 523
  • Dołączył(a): Pt 04 mar, 2011 07:35
  • Lokalizacja: Sieradz

Re: Waypoint - WYŁADUJ TRANSPORT, problem AI

PostN 04 maja, 2014 10:44

Po wyładowaniu transportu ustawiasz kolejne punkty trasy typu Ruszaj i on sobie dalej poleci, ewentualnie jeszcze na koniec Wysiądź to sobie w bazie np wyląduje i piloci wysiądą.
Następna strona

Powrót do [ArmA III] Edytor

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

cron