Teraz jest Śr 22 lis, 2017 05:16


Zakładnicy

Dział poświęcony edytorowi misji w ArmA III.
  • Autor
  • Wiadomość
Offline
Avatar użytkownika

GRAD

Cywil

Cywil

  • Posty: 7
  • Dołączył(a): N 11 maja, 2014 21:48
  • Lokalizacja: Gravesend, UK.

Zakładnicy

PostN 11 maja, 2014 21:58

Witam.

Opisze sytuacje: Jest 3 zakładników (blue team), naprzeciwko nich stoi AI (red team), jak zrobić by ten AI nie strzelał do zakładników do czasu kiedy jednostka X (drużyna żywych graczy, blue team) zostanie wykryta przez red team?

Próbowałem z komendą "TWOJANAZWA SetCaptive true" na zasadzie aktywowania wyzwalacza na obecność kogokolwiek z aktywacja właśnie tej komendy ustawionej na zakładników, drugi wyzwalacz zgrupowany z jednostką X na wykryto przez red team z aktywacją "TWOJANAZWA SetCaptive false"(oczywiscie na wszystkich 3 zakładników). Powiem szczerze, działało trochę, potem wystarczyło, że biegłem po drugiej stronie ściany od jakiekolwiek AI red team i mnie wykrywali a na końcu przestało działać wogole i odrazu redteam strzelał do zakładników.

Pozdrawiam, Steam Team GRAD.
Ostatnio edytowano N 11 maja, 2014 23:17 przez GRAD, łącznie edytowano 1 raz
Offline
Avatar użytkownika

Blackburn

Pułkownik

Pułkownik

  • Posty: 1437
  • Dołączył(a): Cz 15 lip, 2010 11:36
  • Lokalizacja: Raz tu, raz tam...

Re: Zakładnicy

PostN 11 maja, 2014 22:39

Zamiast pierwszego wyzwalacza wpisz w init zakładników "this setcaptive true". Reszta wygląda ok i powinno działać.
Offline
Avatar użytkownika

GRAD

Cywil

Cywil

  • Posty: 7
  • Dołączył(a): N 11 maja, 2014 21:48
  • Lokalizacja: Gravesend, UK.

Re: Zakładnicy

PostN 11 maja, 2014 22:43

Jeszcze jedno pytanie, póki jesteś.

Czemu AI nie wykonuje komendy ZNISZCZ (oraz ZNAJDZ i ZNISZCZ) na zakładnikach? Tyczy się to jednostki z komendą "this setcaptive true" oraz cywili.

Pozdrawiam, Steam Team GRAD.
Ostatnio edytowano N 11 maja, 2014 23:17 przez GRAD, łącznie edytowano 1 raz
Offline
Avatar użytkownika

Blackburn

Pułkownik

Pułkownik

  • Posty: 1437
  • Dołączył(a): Cz 15 lip, 2010 11:36
  • Lokalizacja: Raz tu, raz tam...

Re: Zakładnicy

PostN 11 maja, 2014 23:11

Póki jesteś. Przeczytaj dobrze:
viewtopic.php?f=112&t=11840

Czemu AI nie wykonuje komendy ZNISZCZ (oraz ZNAJDZ i ZNISZCZ) na zakładnikach? Tyczy się to jednostki z komendą "this setcaptive true" oraz cywili.

Bo tak już jest w tej armie, że AI do cywili nie strzela z zasady. Musiałbyś im rating zjechać ostro albo zgrupować z jedną ze stron, żeby ktoś do nich zaczął strzelać.
Offline

tom3kb

Major

Major

  • Posty: 523
  • Dołączył(a): Pt 04 mar, 2011 07:35
  • Lokalizacja: Sieradz

Re: Zakładnicy

PostPn 12 maja, 2014 12:04

Jeszcze zrób jeden test postaw się gdzieś w takim miejscu żebyś widział zakładników i poczekaj 6 min. Zobacz czy zakładnicy nie uciekli gdzies na mapę. Miałem takie bugi w arma 2 w misjch z zakładnikami i trzeba było jeszcze używać disableai "move" czy jakoś tak. Mam nadzieję że w a3 tego nie ma.
Offline
Avatar użytkownika

GRAD

Cywil

Cywil

  • Posty: 7
  • Dołączył(a): N 11 maja, 2014 21:48
  • Lokalizacja: Gravesend, UK.

Re: Zakładnicy

PostPn 12 maja, 2014 19:14

Blackburn napisał(a):Zamiast pierwszego wyzwalacza wpisz w init zakładników "this setcaptive true". Reszta wygląda ok i powinno działać.


Zrobiłem tak, owszem może i działało jednak AI wykrywało mnie mimo, że byłem np. czasami za ścianą i biegłem, lub strzelałem (dodam, że innego AI na mapie nie było, więc tylko ta jedna jednostka mogła mnie wykryć). Więc taka opcja odpada bo zakładnicy giną nie z Twojego powodu... Dodam, że również próbowałem zamiast z "wykryty przez" z "OPFOR knowsabout GRACZ > 1 i ten sam efekt, AI wykrywało mnie czasami w niemożliwej do tego sytuacji.

Postanowiłem rozwiązać problem po prostu rezygnując z tej opcji... Może dodam bombe czasową na zakładnikach czy coś mniej zawodnego.

Pozdrawiam, Team Steam GRAD.

P.S.
tom3kb napisał(a):Jeszcze zrób jeden test postaw się gdzieś w takim miejscu żebyś widział zakładników i poczekaj 6 min. Zobacz czy zakładnicy nie uciekli gdzies na mapę. Miałem takie bugi w arma 2 w misjch z zakładnikami i trzeba było jeszcze używać disableai "move" czy jakoś tak. Mam nadzieję że w a3 tego nie ma.


Tak i w znacznej części przypadków cywile/zakładnicy rozbiegali się sporo wcześniej. Opcja o której mowisz to
Kod: Zaznacz cały
NAZWAJEDNOSTKI DisableAI "MOVE"


Dla przypomnienia: viewtopic.php?f=52&t=12025 - Podstawowe komendy.
Offline
Avatar użytkownika

Blackburn

Pułkownik

Pułkownik

  • Posty: 1437
  • Dołączył(a): Cz 15 lip, 2010 11:36
  • Lokalizacja: Raz tu, raz tam...

Re: Zakładnicy

PostPn 12 maja, 2014 20:16

GRAD napisał(a): AI wykrywało mnie czasami w niemożliwej do tego sytuacji.

Zdefiniuj niemożliwą sytuację.
Na pewno przykład z chowaniem się za ścianą i robieniem za nią hałasu nie jest taka sytuacją. Jedna ściana nie będzie zapobiegała słyszeniu ruchu czy strzałów z za niej dobiegających.
Offline
Avatar użytkownika

GRAD

Cywil

Cywil

  • Posty: 7
  • Dołączył(a): N 11 maja, 2014 21:48
  • Lokalizacja: Gravesend, UK.

Re: Zakładnicy

PostPn 12 maja, 2014 20:26

Ale jeśli mam OPFOR KnowsAbout GRACZ > 1 ( chociaż osobiście myślę, że przy "wykryto przez..." również)

To logicznie do tego podchodząc po samym dźwięku strzału czy biegania, jedna osoba nie może zidentyfikować drugiej. Nie muszę chyba dalej rozwijać tej myśli, bo wszyscy wiedzą oco chodzi. Czyż nie? Podpisuje to raczej pod błąd samego silnika albo moja postać ma pecha i wydaje charakterystyczne dźwieki, hehe. =P

Pozdrawiam, Steam Team GRAD.
Offline
Avatar użytkownika

Blackburn

Pułkownik

Pułkownik

  • Posty: 1437
  • Dołączył(a): Cz 15 lip, 2010 11:36
  • Lokalizacja: Raz tu, raz tam...

Re: Zakładnicy

PostPn 12 maja, 2014 20:29

Czyli wychodzi na to, że nadal ściany nie stanowią ograniczenie dla AI. Może w 4 części coś z tym zrobią... A teraz trzeba nauczyć się z tym żyć.

Powrót do [ArmA III] Edytor

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

cron