Teraz jest Pt 29 mar, 2024 00:01


Jak zabronić AI strzelać do opuszczonego pojazdu?

Dział poświęcony edytorowi misji w ArmA III.
  • Autor
  • Wiadomość
Offline

Molotok

Cywil

Cywil

  • Posty: 3
  • Dołączył(a): Pn 02 lip, 2018 13:24

Jak zabronić AI strzelać do opuszczonego pojazdu?

PostPn 02 lip, 2018 13:53

Cześć, mam z pozoru prosty problem, ale jak to w Armie bywa, nic nie może od razu działać normalnie. Ogólnie moja misja wygląda tak, że jedzie kolumna złożona z BTRa i 5 cystern. BTR jedzie pierwszy i wpada na minę. Mina go uszkadza, a załoga wraz z transportowanymi żołnierzami wychodzą i chowają się za kamieniami , kierowcy cystern robią to samo, bo uszkodzony BTR blokuje drogę. Wtedy zaczynają atakować Mudźahedini, ich zadaniem jest zniszczyć cysterny. Problem polega na tym, że w pierwszej kolejności koniecznie chcą zniszczyć tego uszkodzonego BTRa i wywalają w niego praktycznie całą amunicję przeznaczoną na zniszczenie cystern. Chciałem się zapytać co zrobić, żeby przeciwnik nie zwracał w ogóle uwagi na uszkodzonego, opuszczonego BTRa i skupił się na swoim celu? Próbowałem z wpisaną komendą setCaptive dla BTRa, ale boty nic sobie z tego nie robią. Ustawiałem na cysterny punkt nawigacyjny zniszcz, ale dalej to samo, boty strzelają do wszystkiego jak leci.
Offline
Avatar użytkownika

Maćko

Generał

Generał

  • Posty: 3140
  • Dołączył(a): Pt 29 gru, 2006 23:33
  • Lokalizacja: Radom

Re: Jak zabronić AI strzelać do opuszczonego pojazdu?

PostPn 02 lip, 2018 14:00

Spróbowałbym prostym skryptem:

- sprawdzenie stanu uszkodzenia btr
- jeśli btr uszkodzony -> zmienić przynależność strony btr tak aby był neutralny/sojusznikiem strony atakującej
Obrazek
Obrazek
-------------
MOBO: MSI H110M PRO-D | CPU: Core i3 6100@3.7GHz | RAM: 8GB DDR4 2400@2133 MHz CL12 Goodram Play |
GPU: Asus GTX 760 DirectCU II 2GB GDDR5 | SSD: Samsung 850 EVO 250GB | HDD: Samsung HD502HJ 500GB |
PSU: Corsair VS450 | Case: SilentiumPC Brutus S20 | FAN: SilentiumPC Mistral 120 mm
Offline

Molotok

Cywil

Cywil

  • Posty: 3
  • Dołączył(a): Pn 02 lip, 2018 13:24

Re: Jak zabronić AI strzelać do opuszczonego pojazdu?

PostPn 02 lip, 2018 14:04

Dzięki za odpowiedź. Powiedziałbyś jak to zrobić dokładnie? Tych skryptów akurat nie znam.
Offline
Avatar użytkownika

markooff

Cywil

Cywil

  • Posty: 7
  • Dołączył(a): So 01 kwi, 2017 21:55

Re: Jak zabronić AI strzelać do opuszczonego pojazdu?

PostŚr 04 lip, 2018 18:47

hmm tak z marszu :
1) warunek na getDamage https://community.bistudio.com/wiki/getDammage
albo na isBurning (jeśli ma płonąć) https://community.bistudio.com/wiki/isBurning

2) side = setFriendly ????
https://community.bistudio.com/wiki/sideFriendly

Powrót do [ArmA III] Edytor

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 8 gości

cron