...i tak zazwyczaj piszę przed publikacją po polsku więc sobie poczytajcie jak chcecie.
Balistyka broni
Wraz ze wszystkim nowinkami, jakie do nas doszły w trzeciej odsłonie Army jedną z ciekawszych rzeczy są nowe możliwości kontroli animacji uzbrojenia osobistego. Jest to m.in. możliwość tworzenia ruchomych celowników do np. granatników GP-25 albo M320 lub wyrzutni p.panc. jak RPG-26 albo M136. Są póki co pewne ograniczenia (RPG-7 jest jedną z ofiar takowych, dlatego że nie można tworzyć animacji na modelproxy, ergo, celowniki mechaniczne są bezużyteczne) jednakże i tak jest to pewien spory krok naprzód w porównaniu do tego co było w A2.
Granatniki podlufowe
GP-25 posiada mechaniczny celownik, który reguluje się poprzez obrót całej konstrukcji. Odległość można regulować co 50m w przedziale 50-400m (po 400m regulacja idzie dalej [czerwone cyfry], jako że jest możliwość strzelania pod bardzo ostrym kątem – na razie nie implementowałem tego bowiem coś czuje, że ograniczenie patrzenia w górę może zadziałać, poza tym, serio ktoś będzie chciał się bawić w moździerz przy pomocy gp25? hyh).
Poniżej krótki filmik prezentujący działanie w grze:
Dostępne pociski:
• VOG-25 – granat odłamkowy
• VOG-25P - granat odłamkowy, podskakujący (póki co nie działa odskok)
• GDR-40 – granat dymny dostępny w trzech barwach: biały, zielony, czerwony
• VG-40 SZ – granat hukowy
• VG-40 TB – granat termobaryczny (do 3m strefa śmierci, powyżej tej odległości jest już całkiem bezpiecznie z racji braku odłamków)
• VG-40 OP – flara dostępna w trzech kolorach: biały, zielony, czerwony
Działanie granatów hukowych:
jako ciekawostkę dodam, że nie użyłem tutaj żadnych eventhandlerów jeno skrypt podpiąłem po samą eksplozję, a dokładniej pod particle i zawarty w nich
z tego względu, nie wymaga to też CBA i działa to z każdymi jednostkami (testowane również w MP)
M320 jest następcą popularnego granatnika M230. W odróżnieniu od poprzednika, M320 może być używane zarówno gdy jest podczepiony pod broń jak i samodzielnie. Odległość można regulować na dystansach z przedziału od 50 do 350m.
Dostępne pociski:
• M441 HE – granat odłamkowy
• M433 HEDP – granat odłamkowo kumulacyjny
• M4009 – granat hukowy
• M585, M661, M662 – flary, trzy kolory
• M713, M714, M715, M716 – granaty dymne, cztery odcienie
Przy okazji prezentacji granatnika warto też zwrócić uwagę na animację nastawy odległości celownika zapasowego - zapomniałem nagrać
Granatniki p.panc RPG-26 i RSzG-2
RPG-26 jest jednorazowym granatnikiem ppanc przeznaczonym do likwidowania lekko opancerzonych pojazdów. Granatnik ten ma możliwość wyzerowania mechanicznych przyrządów celowniczych na odległość 50,150 i 250 metrów.
RSzG-2 jednorazowy granatnik szturmowy do zwalczania siły żywej za pomocą głowicy termobarycznej. Strefa śmierci wynosi ok. 12m. Możliwość regulacji dystansu co 50 metrów w przedziale od 50 do 350 metrów.
kolejna ciekawostka: brak skryptu przy składaniu/rozkładaniu celownika. nie korzystam z modelspecial jeno ze zwykłego trybu i dodałem jeden udawany tryb (niewidoczny dla gracza), dzięki czemu można korzystać w modelu z source=WeaponMode.
Balistyka broni
Wraz ze wszystkim nowinkami, jakie do nas doszły w trzeciej odsłonie Army jedną z ciekawszych rzeczy są nowe możliwości kontroli animacji uzbrojenia osobistego. Jest to m.in. możliwość tworzenia ruchomych celowników do np. granatników GP-25 albo M320 lub wyrzutni p.panc. jak RPG-26 albo M136. Są póki co pewne ograniczenia (RPG-7 jest jedną z ofiar takowych, dlatego że nie można tworzyć animacji na modelproxy, ergo, celowniki mechaniczne są bezużyteczne) jednakże i tak jest to pewien spory krok naprzód w porównaniu do tego co było w A2.
Granatniki podlufowe
GP-25 posiada mechaniczny celownik, który reguluje się poprzez obrót całej konstrukcji. Odległość można regulować co 50m w przedziale 50-400m (po 400m regulacja idzie dalej [czerwone cyfry], jako że jest możliwość strzelania pod bardzo ostrym kątem – na razie nie implementowałem tego bowiem coś czuje, że ograniczenie patrzenia w górę może zadziałać, poza tym, serio ktoś będzie chciał się bawić w moździerz przy pomocy gp25? hyh).
Poniżej krótki filmik prezentujący działanie w grze:
Dostępne pociski:
• VOG-25 – granat odłamkowy
• VOG-25P - granat odłamkowy, podskakujący (póki co nie działa odskok)
• GDR-40 – granat dymny dostępny w trzech barwach: biały, zielony, czerwony
• VG-40 SZ – granat hukowy
• VG-40 TB – granat termobaryczny (do 3m strefa śmierci, powyżej tej odległości jest już całkiem bezpiecznie z racji braku odłamków)
• VG-40 OP – flara dostępna w trzech kolorach: biały, zielony, czerwony
Działanie granatów hukowych:
jako ciekawostkę dodam, że nie użyłem tutaj żadnych eventhandlerów jeno skrypt podpiąłem po samą eksplozję, a dokładniej pod particle i zawarty w nich
- Kod: Zaznacz cały
beforeDestroyScript = "rhsafrf\addons\rhs_c_weapons\scripts\rhs_flashbang_15m.sqf";
z tego względu, nie wymaga to też CBA i działa to z każdymi jednostkami (testowane również w MP)
M320 jest następcą popularnego granatnika M230. W odróżnieniu od poprzednika, M320 może być używane zarówno gdy jest podczepiony pod broń jak i samodzielnie. Odległość można regulować na dystansach z przedziału od 50 do 350m.
Dostępne pociski:
• M441 HE – granat odłamkowy
• M433 HEDP – granat odłamkowo kumulacyjny
• M4009 – granat hukowy
• M585, M661, M662 – flary, trzy kolory
• M713, M714, M715, M716 – granaty dymne, cztery odcienie
Przy okazji prezentacji granatnika warto też zwrócić uwagę na animację nastawy odległości celownika zapasowego - zapomniałem nagrać
Granatniki p.panc RPG-26 i RSzG-2
RPG-26 jest jednorazowym granatnikiem ppanc przeznaczonym do likwidowania lekko opancerzonych pojazdów. Granatnik ten ma możliwość wyzerowania mechanicznych przyrządów celowniczych na odległość 50,150 i 250 metrów.
RSzG-2 jednorazowy granatnik szturmowy do zwalczania siły żywej za pomocą głowicy termobarycznej. Strefa śmierci wynosi ok. 12m. Możliwość regulacji dystansu co 50 metrów w przedziale od 50 do 350 metrów.
kolejna ciekawostka: brak skryptu przy składaniu/rozkładaniu celownika. nie korzystam z modelspecial jeno ze zwykłego trybu i dodałem jeden udawany tryb (niewidoczny dla gracza), dzięki czemu można korzystać w modelu z source=WeaponMode.
Ostatnio edytowano Wt 19 sie, 2014 15:25 przez reyhard, łącznie edytowano 1 raz
Po prostu przyjmij do wiadomości, że nadciąga rewolucja proletariacka, lada dzień Chavez z Castro i Bin Ladenem nadjadą na białym traktorze i uwolnią ciemiężony lud polski spod władzy międzynarodowego kapitału.