Wt 14 sie, 2007 15:29
Ustawodawca powołał funkcję Rzecznika Konsumentów (instytucja prawna, której podstawowym zadaniem jest "stanie na straży praw konsumenta"), który to z dniem 1 stycznia 1999 roku, może być powoływany przez władze samorządu powiatowego - powiatowy (miejski) Rzecznika Konsumentów. Podstawowym zadaniem rzecznika jest
udzielanie bezpłatnych informacji i porad w zakresie praw i interesów konsumentów.
Podstawa prawna działania:
* Konstytucja Rzeczypospolitej Polskiej z dnia 2 kwietnia 1997r. (Dz. U. z 1997r., Nr 78, poz. 483), art. 76
* Ustawa z dnia 5 czerwca 1998 r. o samorządzie powiatowym (Dz. U. z 2001r., Nr 142, poz. 1592 z późn. zm.), art. 4. ust. 1
* Ustawa z dnia 15 grudnia 2000 r. o ochronie konkurencji i konsumentów (Dz. U. z 2003r., Nr 86, poz. 804 z późn. zm.), art. 32 i art. 34 ust. 1
Mieszkańcy Warszawy mogą zgłaszać się do Miejskiego Rzecznika Konsumentów:
* osobiście w godzinach pracy Urzędu m. st. Warszawy
* telefonicznie
* korespondencyjnie
Good Times Gone