Generalnie, to my (ekipa PSZ) nie mamy nic przeciwko takim modyfikacjom. Oczywiście pod warunkiem, że tworzysz to na własny użytek (nie wydajesz publicznie) i nie ingerujesz w pliki moda (
nowe pbo wymagające naszych -
OK,
przeróbka naszego pbo -
NIE OK).
Do tej pory stosowalem metode:
1. Stworz profi w Wirtualnym Arsenale
2. Exportuj profil do schowka i zapisz w notatniku
3. Stworz jednostke w edytorze i wklej w pole inicjalizacji zawartosc schowka zapisanego w notatniku.
Punkt 2. możesz pominąć i wyeksportowany kod wkleić bezpośrednio jednostce w inicjalizacji
Nie mniej jeśli chcesz stworzyć sobie nowe jednostki w edytorze, to czeka cię trochę zabawy, szczególnie jeśli to twoje początki z modowaniem army. Tak jak napisał Sejtan, musisz zrobić config w którym zdefiniujesz klasy jednostek, przynależność do frakcji, mundur, plecak i całą resztę wyposażenia.
Mały przykład:
class PSZ_PL_WDL10_Soldier_Rifleman;
class nowa_jednostka: PSZ_PL_WDL10_Soldier_Rifleman
{
accuracy = 3.2;
scope = 2;
scopeCurator = 2;
displayName = "Strzelec";
vehicleClass = "PSZ_Infantry_WDL_2010";
uniformClass = "PSZ_U_PL_wz2010_Crye_Folded";
backpack = "PSZ_B_wz93_WDL";
linkedItems[] = {"PSZ_V_UKO_H_WDL_R","PSZ_H_wz2005_WDL","ItemMap","ItemCompass","ItemWatch","ItemRadio"};
magazines[] = {"PSZ_556x45_Beryl_30","PSZ_556x45_Beryl_30","PSZ_556x45_Beryl_30_T_R","HandGrenade","SmokeShell"};
weapons[] = {"PSZ_Beryl04_G_EOT","Throw","Put"};
respawnLinkedItems[] = {"PSZ_V_UKO_H_WDL_R","PSZ_H_wz2005_WDL","ItemMap","ItemCompass","ItemWatch","ItemRadio"};
respawnMagazines[] = {"PSZ_556x45_Beryl_30","PSZ_556x45_Beryl_30","PSZ_556x45_Beryl_30_T_R","HandGrenade","SmokeShell"};
respawnWeapons[] = {"PSZ_Beryl04_G_EOT","Throw","Put"};
};
class nowa_jednostka: PSZ_PL_WDL10_Soldier_Rifleman - pierwszy człon
nowa_jednostka to nazwa twojej nowej klasy którą definiujesz, drugi człon
PSZ_PL_WDL10_Soldier_Rifleman to nazwa istniejącej klasy z której dziedziczysz niektóre informacje (frakcja, nazwiska, system uszkodzeń itd.)
displayName - nazwa wyświetlana w edytorze
vehicleClass - klasa jednostek w edytorze, jeśli chcesz stworzyć nową, musisz ją wcześniej zdefiniować w CfgVehicleClasses
uniformClass - mundur
backpack - plecak
linkedItems - podstawowe przedmioty - radio, mapa, kompas, zegarek, oraz kamizelka, hełm, okulary itp.
magazines - lista i ilość magazynków
weapons - broń (w tym karabiny, pistolety i wyrzutnie), "Throw" i "Put" to standardowe, jeśli ich zabraknie nie będziesz mógł podkładać ładunków i rzucać granatami.
Pozostałe z przedrostkiem
respawn odpowiadają za listę wyposażenia dostępnego po odrodzeniu (polecam wpisać 1:1 z wyposażeniem podstawowym)
Lista klas jest dostępna w @PSZ (psz_classnames).
Pamiętaj jednak, że jeśli zrobisz już taki addon i użyjesz go w misjach to ta misja będzie wymagała tego addonu i bez niego nie zadziała.