Teraz jest N 15 cze, 2025 16:41


ArmA II

Oczywiście związana jedynie z tematyką ArmA II oraz Operation Arrowhead...
  • Autor
  • Wiadomość
Offline
Avatar użytkownika

Maćko

Generał

Generał

  • Posty: 3140
  • Dołączył(a): Pt 29 gru, 2006 23:33
  • Lokalizacja: Radom

PostPn 08 cze, 2009 18:10

Kilkanaście ostatnich godzin pochłonęła mi ArmA 2. Gra przyszła w piątek, ale dopiero wczoraj miałem okazję i czas żeby ją zainstalować. Fajna książeczka w środku pudełka, ale moja znajomość niemieckiego jest nikła więc odpuściłem sobie łamanie nad nią języka :twisted:

Gra instalowała się dosyć krótko, jak na grę która waży 8,5GB (dokładnie 8,30 po zainstalowaniu) - 15 minut. Ale nie uruchamiałem gry, oszczędzając sobie bólu od razu ściągnąłem patch 1.01 i go zainstalowałem (proces patchowania wygląda identycznie jak w ArmA 1).

Pierwsze uruchomienie - Niemieckie menu jednak trochę doskwierało, ale Vista 64 Ultimate jednak się przydaje - jeśli mamy ten system jest też możliwość zmiany języka w menu - od razu ustawiłem Polski. Ustawiłem odpowiednie opcje (grafiki na full :twisted: ). Cutscenka w menu nie jest zbyt ciekawa, od razu uruchomiłem edytor, ale na wyspie "Introwej" nazwaną Utes. Pierwsze wrażenie: jej wielkość, nie jest to malutka wyspa jak w ArmA I - jest mała, ale nie maleńka. Spore lotnisko, dwa miasta (lub jak kto woli wioski :P ) i trochę dróg. Na pierwszy ogień do testów poszedł sprzęt latający. F35 którym leciałem na początku najbardziej przypadł mi do gustu, ten samolot jest po prostu zajebisty. Pionowy start i lądowanie (przy prędkości zerowej co w ArmA I było nie możliwe) robi wrażenie. A dźwięk wydawany przez silnik tego samolotu wgniata w fotel :) Model lotu jest wspaniały, dużo łatwiejszy niż w ArmA I, ale na początku sprawił mi kilka problemów, bo byłem zbyt przyzwyczajony do Armowego modelu lotu gdzie wszystko odbywało się trudniej i trzeba było delikatnie naciskać klawisze. Następnie polatałem sobie jeszcze Herculesem (potężna maszyna).
Co do samego interfejsu edytora to zmienił się nie znacznie, praktycznie w cale, ale jest kilka nowości: Nadal są 4 strony walczące (Zachód, Wschód, Ruch oporu i cywile), jest jeszcze jedna strona - zwierzęta ale nie zalicza się tego do walczących.
Teraz pewnie nachodzi pytanie: wtf? Przecież miało być 6 stron konfliktu.
Teraz pod menu rozwijanym "strona" jest kolejne: frakcje, gdzie wybieramy, np. zachód podzielony jest na: Piechotę Morską USA i WOC (Wojska obrony Czarnorusi).
Postrzelałem sobie trochę Marinsami (do królików które latały po lotnisku :D ). Wyszedłem z edytora i odpaliłem kampanię.

Coś pięknego, klimat nie z tej ziemi. Należy wspomnieć że nie ma już klasycznych "Intrów" znanych nam z OFP czy ArmA, tutaj custscenki przedstawiane są z oczy gracza, tj. nie możemy się poruszać, ale możemy obracać głową i oglądać to co przedstawia nam "custscenka". Przeszedłem tylko pierwszą misję kampanii i mogę z całą pewnością stwierdzić że BIS sprostał wyzwaniu i zrobił godnego następcę flashpointa. AI nareszcie myśli - podczas pierwszej misji używali osłon, nawzajem się osłaniali i nie gubili się podczas walki w mieście. W pewnym momencie zastanawiałem się z kim ja gram z komputerem czy z człowiekiem gdy AIk z mojego teamu wychylał się i prowadził ogień to nie przyjaciela.


Na razie to tyle co miałem do powiedzenia/napisania, idę grać dalej :D
Może kilka screenów zrobię :)
Obrazek
Obrazek
-------------
MOBO: MSI H110M PRO-D | CPU: Core i3 6100@3.7GHz | RAM: 8GB DDR4 2400@2133 MHz CL12 Goodram Play |
GPU: Asus GTX 760 DirectCU II 2GB GDDR5 | SSD: Samsung 850 EVO 250GB | HDD: Samsung HD502HJ 500GB |
PSU: Corsair VS450 | Case: SilentiumPC Brutus S20 | FAN: SilentiumPC Mistral 120 mm
Offline
Avatar użytkownika

Stary wiarus

Chorąży

Chorąży

  • Posty: 240
  • Dołączył(a): So 25 lis, 2006 14:32

PostPn 08 cze, 2009 19:07

Pisz @Maćko, pisz. Opisuj jak najwięcej. Pragnę informacji. Skrobnij parę słów o stronie technicznej.
Offline
Avatar użytkownika

Maćko

Generał

Generał

  • Posty: 3140
  • Dołączył(a): Pt 29 gru, 2006 23:33
  • Lokalizacja: Radom

PostPn 08 cze, 2009 19:25

Zapomniałem napisać najważniejszej rzeczy, mianowicie wydajność:
Core I7 920 2.66GHz
6GB RAM
HD 4870x2 2gb

Wszystko na full, fillrate (wypełnianie) 150, view 4k i nigdzie nie spada niżej jak 30 fps.
Gra chodzi lepiej niż ArmA I na tym samy sprzęcie.

A teraz PC2:
ASUS P4P800 VM
P4 3GHz 1mb cache, HT
1GB RAM
ati x1950GT 256MB

rozdzielczość 1024x768, pierwsza kolumna medium, teren i obiekty nisko, cienie, normalnie, postefekty nisko, view 1200, wypełnianie 100 i nigdzie nie spada ponieżej 20!
W kampanii na pierwszej misji ~14~15 (kampania wymaga porządnego procka, daje nieźle fps'om po tyłku). Tu niekiedy chodzi też lepiej od aa 1! Np. w lesie, cienie zabierają jakieś 2~3 fpsy! Gdzie w arma I co najmniej 10 i więcej. Zmiana rozdzielczości na wyższą też nie powoduje dużego spadku fps.

Optymalizacja jest przednia, BIS stanął na wysokości zadania.
Obrazek
Obrazek
-------------
MOBO: MSI H110M PRO-D | CPU: Core i3 6100@3.7GHz | RAM: 8GB DDR4 2400@2133 MHz CL12 Goodram Play |
GPU: Asus GTX 760 DirectCU II 2GB GDDR5 | SSD: Samsung 850 EVO 250GB | HDD: Samsung HD502HJ 500GB |
PSU: Corsair VS450 | Case: SilentiumPC Brutus S20 | FAN: SilentiumPC Mistral 120 mm
Offline
Avatar użytkownika

101st Paratroop

Major

Major

  • Posty: 691
  • Dołączył(a): Cz 11 sie, 2005 12:51

PostPn 08 cze, 2009 19:41

Ja nie mam aż tak killerskiego sprzętu ale tekstury mam na very high, postefekty i cienie na high, reszta na medium, fillrate na 130, widoczność 3km i roździelczość 1280x1024 (tya, wiem...) i też potwierdzam wygląda lepiej i chodzi lepiej niż ArmA1 (Jestem w stanie powiedzieć że poniżej 15 fps mi nie spadło, za to czasem pokazują się arty graficzne w dużych miastach ale użycie komendy flush to naprawia w mig).

Z ciekawostek technicznych - ustawienie cieni na medium daje u mnie większy spadek fps niż ustawienie cieni na high. Czyżby karty Ati nie lubiały zaniżania ich umiejętności obliczeniowych? ;P


Czekam na addony i misje. Z addonami nie problem - przetestowałem addon BW Moda z ArmA 1 w ArmA 2. Dźwięki są fucked up, czasem pojawia się błąd ze scopem, czasem jakiś rvmat się nie ładuje, ale wszystko w edytorze działa i od biedy można grać.
Offline
Avatar użytkownika

Maćko

Generał

Generał

  • Posty: 3140
  • Dołączył(a): Pt 29 gru, 2006 23:33
  • Lokalizacja: Radom

PostPn 08 cze, 2009 19:47

101st Paratroop napisał(a): (Jestem w stanie powiedzieć że poniżej 15 fps mi nie spadło, za to czasem pokazują się arty graficzne w dużych miastach ale użycie komendy flush to naprawia w mig).

Czyli mamy ten sam problem, też mi się coś chrzani gdy wchodzę do dużych miast.

Z ciekawostek technicznych - ustawienie cieni na medium daje u mnie większy spadek fps niż ustawienie cieni na high. Czyżby karty Ati nie lubiały zaniżania ich umiejętności obliczeniowych? ;P

U mnie też, ale przypadek jest ten sam co w ArmA, cienie nisko/średnie kopią dużo bardziej niż wysokie.
Obrazek
Obrazek
-------------
MOBO: MSI H110M PRO-D | CPU: Core i3 6100@3.7GHz | RAM: 8GB DDR4 2400@2133 MHz CL12 Goodram Play |
GPU: Asus GTX 760 DirectCU II 2GB GDDR5 | SSD: Samsung 850 EVO 250GB | HDD: Samsung HD502HJ 500GB |
PSU: Corsair VS450 | Case: SilentiumPC Brutus S20 | FAN: SilentiumPC Mistral 120 mm
Offline
Avatar użytkownika

Ovg

Porucznik

Porucznik

  • Posty: 379
  • Dołączył(a): Pt 03 lis, 2006 20:14
  • Lokalizacja: z domu

PostWt 09 cze, 2009 17:29

A nie wie ktoś, kiedy w polskich sklepach będzie?
"Ojej, jakże ja kocham koniczki!"
:kloda:
  ▲
▲ ▲
Offline
Avatar użytkownika

Jon

Generał

Generał

  • Posty: 10721
  • Dołączył(a): Wt 20 lip, 2004 00:43
  • Lokalizacja: Kraków

PostWt 09 cze, 2009 19:41

Nie wie.



Greetings to LEM.
http://www.pajacyk.pl

“Politics is supposed to be the second oldest profession. I have come to realize that it bears a very close resemblance to the first.”
~ Ronald Reagan
Offline
Avatar użytkownika

Stary wiarus

Chorąży

Chorąży

  • Posty: 240
  • Dołączył(a): So 25 lis, 2006 14:32

PostWt 09 cze, 2009 19:52

LEM już "zarobił" kokosy na Arma I i żyje z procentów na Karaibach. Więc nie zależy mu kasie i się nie śpieszy. :mrgreen2:
Offline
Avatar użytkownika

smola93

Porucznik

Porucznik

  • Posty: 479
  • Dołączył(a): Pt 06 sty, 2006 22:28
  • Lokalizacja: ZE WSI :-)

PostWt 16 cze, 2009 14:15

A ja mam takie małe pytanie, jest choć cień szansy że ArmA II odpali się na jedno rdzeniowym procesorze? :clever:
Offline
Avatar użytkownika

Maćko

Generał

Generał

  • Posty: 3140
  • Dołączył(a): Pt 29 gru, 2006 23:33
  • Lokalizacja: Radom

PostWt 16 cze, 2009 15:08

Potwierdzam słowa Yac'a. Gra daje się nawet uruchomić na: P4 2.8GHz 512MB Ram i GF6800 XT 128MB - Ale grać to się na tym nie da. Gra działa również na AMD 3200+ 1GB Ram i GF7300GT 256MB - tutaj już da się nawet pograć. No i działa i to nawet znośnie na P4 3.0GHz @ 3.4GHz HT (Procesor "teoretycznie" dwurdzeniowy) + 1GB Ram + x1950GT.

Ale wszystko zależy i tak od gracza i jego upodobań co do FPS.

Dodam jeszcze że gra z jednej strony jest świetnie zoptymalizowana - patrz powyższe specyfikacje, a z drugiej fatalnie - nie ma kpmputera na którym dało by się uruchomić Arme 2 absolutnie na maksymalnych ustawieniach - U mnie na hd4870x2 ustawienie fillrate 200% = maksymalnie 15FPS. A to wszystko za sprawą AO które ewidentnie jest nałożone na każdy obiekt gry. No i efekt taki że mamy 20fps w plecy. Trzeba poczekać na lowplants2 od Kegetys'a :D
Obrazek
Obrazek
-------------
MOBO: MSI H110M PRO-D | CPU: Core i3 6100@3.7GHz | RAM: 8GB DDR4 2400@2133 MHz CL12 Goodram Play |
GPU: Asus GTX 760 DirectCU II 2GB GDDR5 | SSD: Samsung 850 EVO 250GB | HDD: Samsung HD502HJ 500GB |
PSU: Corsair VS450 | Case: SilentiumPC Brutus S20 | FAN: SilentiumPC Mistral 120 mm
Offline
Avatar użytkownika

smola93

Porucznik

Porucznik

  • Posty: 479
  • Dołączył(a): Pt 06 sty, 2006 22:28
  • Lokalizacja: ZE WSI :-)

PostWt 16 cze, 2009 19:44

Eee to widzę że spróbuje ściągnąć demo i się może nawet troszkę pobawię ;d Dzięki za odpowiedź ;d
Offline
Avatar użytkownika

Maćko

Generał

Generał

  • Posty: 3140
  • Dołączył(a): Pt 29 gru, 2006 23:33
  • Lokalizacja: Radom

PostPt 19 cze, 2009 18:46

http://forums.bistudio.com/showthread.p ... ost1317011

Patch 1.02 w najbliższym czasie. Zobaczymy co z tego wyjdzie :]
Obrazek
Obrazek
-------------
MOBO: MSI H110M PRO-D | CPU: Core i3 6100@3.7GHz | RAM: 8GB DDR4 2400@2133 MHz CL12 Goodram Play |
GPU: Asus GTX 760 DirectCU II 2GB GDDR5 | SSD: Samsung 850 EVO 250GB | HDD: Samsung HD502HJ 500GB |
PSU: Corsair VS450 | Case: SilentiumPC Brutus S20 | FAN: SilentiumPC Mistral 120 mm
Offline
Avatar użytkownika

Jon

Generał

Generał

  • Posty: 10721
  • Dołączył(a): Wt 20 lip, 2004 00:43
  • Lokalizacja: Kraków

PostPt 19 cze, 2009 19:04

Mówiłem, mamy zajebiście, dostaniemy naprawiona gre
http://www.pajacyk.pl

“Politics is supposed to be the second oldest profession. I have come to realize that it bears a very close resemblance to the first.”
~ Ronald Reagan
Offline
Avatar użytkownika

Ovg

Porucznik

Porucznik

  • Posty: 379
  • Dołączył(a): Pt 03 lis, 2006 20:14
  • Lokalizacja: z domu

PostSo 20 cze, 2009 21:28

Ciągle brak "release date" (daty wydania) od lem... spamujemy ich żeby sie pospieszyli :razz:?

btw.
Nie pójdzie mi na więcej niż niskich :cry:
Ostatnio edytowano N 21 cze, 2009 21:50 przez Ovg, łącznie edytowano 1 raz
"Ojej, jakże ja kocham koniczki!"
:kloda:
  ▲
▲ ▲
Offline
Avatar użytkownika

Jon

Generał

Generał

  • Posty: 10721
  • Dołączył(a): Wt 20 lip, 2004 00:43
  • Lokalizacja: Kraków

PostN 21 cze, 2009 03:44

Taaaa...


"Bóg zabija kotka*, każdego dnia obsuwy premiery"

*(a jeśli nie Bóg - to my?)
http://www.pajacyk.pl

“Politics is supposed to be the second oldest profession. I have come to realize that it bears a very close resemblance to the first.”
~ Ronald Reagan
Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do [ArmA II] Ogólna dyskusja

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 13 gości

cron