Teraz jest Pt 29 mar, 2024 16:01


Arrowhead - pierwsze wrażenia

Oczywiście związana jedynie z tematyką ArmA II oraz Operation Arrowhead...
  • Autor
  • Wiadomość
Offline
Avatar użytkownika

Jon

Generał

Generał

  • Posty: 10721
  • Dołączył(a): Wt 20 lip, 2004 00:43
  • Lokalizacja: Kraków

Arrowhead - pierwsze wrażenia

PostPn 09 sie, 2010 08:57

OA jest już na półkach sklepowych od wczoraj - czas chyba spytać o pierwsze wrażenia z gry, nie? :)


Jeśli idzie o mnie,

Plusy:
- Znakomicie oddany recoil broni
- Świetny feeling (całość klimatu), istotne nowinki i usprawnienia
- Super to wszystko wygląda (wszystko, od terenów po jednostki czy Lee Enfielda :D)
- Dźwięki jeszcze lepsze niż poprzednio (SCARów słucha się z przyjemnością)
- Fajnie się w to gra :)

Minusy:
- Chodzi gorzej niż czyste A2 (?), test na misjach SP z OA, nr1 i nr2.
- Standardowe ustawienia (controlsy, itd) jak zwykle do kitu ;]
- LEM (kryptonim "Zamiatacz 1", "zdalna symulacja")

Chętnie usłyszę jak wam podoba się nowa gra BIS'u :)
Ostatnio edytowano Cz 01 sty, 1970 02:00 przez Jon, łącznie edytowano 1 raz
http://www.pajacyk.pl

“Politics is supposed to be the second oldest profession. I have come to realize that it bears a very close resemblance to the first.”
~ Ronald Reagan
Offline
Avatar użytkownika

Maverick

Generał

Generał

  • Posty: 772
  • Dołączył(a): Pn 30 kwi, 2007 12:12
  • Lokalizacja: Kutno

PostPn 09 sie, 2010 13:49

Cóż, mnie też się podoba. Kampania (na razie tylko ją grałem, a i to niedługo) od razu wrzuca gracza na pole bitwy, pod ostrzał wrogich sił. Nie ma żadnych przydługich briefingów, latania po lesie, słuchania, że kogoś z teamu gacie cisną, itp. To duża zaleta. Mniej podoba mi się fakt, że każda kolejna misja to inny rodzaj sił (przynajmniej na początku, na razie jestem w misji 05) - IMO lepiej byłoby zrobić ze 2 albo 3 piechotą i potem dopiero na dłużej przesiąść się do Abramsa czy Apache'a. Ale to akurat mała wada :]. Widać, że BIS już się "wyrobił" i potrafi zrobić naprawdę porządną i przyjemną kampanię.

Podobają mi się poprawione twarze postaci. Inna sprawa, że sporo screenów z czystej A2 się "przedawniło". Ale ryj Lutajewa wygląda duuuużo lepiej ;).
Celownik termowizyjny daje naprawdę dużego kopa podczas walki. W pewnych sytuacjach ma jednak trochę zbyt duże zbliżenie (da się to regulować?).

Reszta zalet - post wyżej.

Bugi i niedoróbki jednak istnieją.
Np. w drugiej misji kampanii miałem przyjemność znowu zobaczyć taki widok.

Jon napisał(a):Chodzi gorzej niż czyste A2

Potwierdzam. Przy identycznych ustawieniach, jak w A2 (1680x1050, wszystko very high, AA off, 3500 viewdistans), mam gdzieś z 3-5 fps mniej. Na Czarnorusi też :neutral:.

Jon napisał(a):Odbieranie

Odbieranie to jedno, ale to co jest bezpośrednio PO odbieraniu to już inna sprawa. Co to niby robi? Doczytuje modele, tekstury, itp., nie? To czemu, do diabła ciężkiego, po zniknięciu ekranu odbierania widzę przez kilka sekund modele składające się z 3 face'ów na krzyż i białe "tekstury", zanim się to wszystko doczyta?

No i tłumaczenie kryptonimów na język polski. Argh. Nie można było tego zostawić??? :/


A teraz, excuse me, wracam do Takistanu zabijać... tzn. "neutralizować siły przeciwnika" i "nieść pokój i demokrację".
Obrazek
Obrazek


"Read about the history of the place that we live in and stop letting corporate news tell lies to your children." - Immortal Technique
Offline
Avatar użytkownika

Jon

Generał

Generał

  • Posty: 10721
  • Dołączył(a): Wt 20 lip, 2004 00:43
  • Lokalizacja: Kraków

PostPn 09 sie, 2010 14:17

No ja performance hit odczułem dużo bardziej - średnia FPS na wyższych ustawieniach w vanilla A2 to 27-60, w OA na takich samych gdzieniegdzie nie da się grać, musiałem zjechać z ustawieniami by i tak mieć 23-30 w porywach.

"Odbieranie" to głupi tekst, który normalnie oznaczałby "czyszczenie pamięci podręcznej". Niestety rzadko to daje radę i zazwyczaj trzeba grę restartować - przynajmniej w multi... straszna masakra, 3 razy próbowałem podejść do domi, za każdym razem kończyło się tak samo.
http://www.pajacyk.pl

“Politics is supposed to be the second oldest profession. I have come to realize that it bears a very close resemblance to the first.”
~ Ronald Reagan
Offline

Exe

Major

Major

  • Posty: 762
  • Dołączył(a): Pn 28 cze, 2010 18:35
  • Lokalizacja: Rzeszów

PostPn 09 sie, 2010 15:42

Wyszły już jakieś patche do OA ? Jak wyjdą to chyba powinna gra lepiej chodzić ;-)
Widocznie bug tak chciał.
Offline

Goose

Pułkownik

Pułkownik

  • Posty: 1744
  • Dołączył(a): N 26 gru, 2004 21:31
  • Lokalizacja: Jofiż

PostPn 09 sie, 2010 15:44

Jak wyjdą to chyba powinna gra lepiej chodzić ;-)

Mam 6ty zmysl jak Kim Dżong...Cośtam :D

A nie mówilem ? :D
Offline

ppio95 (Piotr)

Porucznik

Porucznik

  • Posty: 303
  • Dołączył(a): So 08 maja, 2010 16:04
  • Lokalizacja: Góra Kalwaria

PostPn 09 sie, 2010 16:11

Jon napisał(a):No ja performance hit odczułem dużo bardziej - średnia FPS na wyższych ustawieniach w vanilla A2 to 27-60, w OA na takich samych gdzieniegdzie nie da się grać, musiałem zjechać z ustawieniami by i tak mieć 23-30 w porywach.

"Odbieranie" to głupi tekst, który normalnie oznaczałby "czyszczenie pamięci podręcznej". Niestety rzadko to daje radę i zazwyczaj trzeba grę restartować - przynajmniej w multi... straszna masakra, 3 razy próbowałem podejść do domi, za każdym razem kończyło się tak samo.

@Jon a ja to co mam powiedzieć w Zargabadzie "ledwo" uciągam 3-8 FPS.
Offline
Avatar użytkownika

Jon

Generał

Generał

  • Posty: 10721
  • Dołączył(a): Wt 20 lip, 2004 00:43
  • Lokalizacja: Kraków

PostPn 09 sie, 2010 19:51

No Zagrabad to prawdziwy FPS killer - nie wiem co brali ludzie wmawiający mi, że OA chodzi lepiej niż A2 :D
http://www.pajacyk.pl

“Politics is supposed to be the second oldest profession. I have come to realize that it bears a very close resemblance to the first.”
~ Ronald Reagan
Offline
Avatar użytkownika

Marshal

Major

Major

  • Posty: 882
  • Dołączył(a): Pn 19 lip, 2004 21:03
  • Lokalizacja: K-Lin

PostPn 09 sie, 2010 20:12

Plusy:
- Ciekawe uzbrojenie
- Strony konfliktu
- Wygląd i dźwięk, a dzięki temu klimat rozgrywki (Polowanie na wojska US z Enfieldem w rękach istna bajka)
- Przyjemniejsze niż A2

Minusy:
- Momentami tłumaczenie ale to już nie wina twórcy
- Mmm u mnie mały błąd przy instalacji jw.

Po za tym oczywiście cena jakość 9/10
Obrazek
Offline
Avatar użytkownika

Artek3333

Chorąży

Chorąży

  • Posty: 223
  • Dołączył(a): Śr 18 lip, 2007 19:17
  • Lokalizacja: Żywiec

PostŚr 11 sie, 2010 19:10

Ja mogę napisać, że spodziewałem się większej kompatybilności z podstawową Arma 2, mianowicie Plecaki z dodatku nie da się założyć jednostkom z podstawowej Arma2, a to duży minus jak dla mnie. Teren nie wygląda już tak realistycznie jak Czarnorus, drzewa z biska są cudne, ale z daleka takie sztuczne, nawet na najwyższych ustawieniach graficznych. Trawa bardziej mi przypomina Arme 1 jak Arme 2. Natomiast z wysoka, góry i skały wyglądają pięknie. Nie podoba mi się Bug skoku, jak przebiegniemy blisko skały (nie wiem czy ktoś to zauważył) Na Czarnorusi tego niema. różnice siatki celowniczej w celownikach eotech mogli w patchu poprawić w M4 Camo. (w ogóle wszystkie zabawki z rodziny m16 wyglądają teraz gorzej i pozbawione wszystkich zabawek typu Lasery, latarki niż lista broni SCAR) śmigłowiec AH6 przeniesiony po prostu z Arma 1 jak wiele innych rzeczy. Mogliby też poprawić tekstury środka kokpitu śmigłowca UH-60 S tego z US Marines bo dużo odstaje od UH-60M z dodatku. Koniec końcem, spodziewałem się więcej zmian w podstawowej Armie, a to wymienione niektóre z nich.
Offline

Dallas

Szeregowy

Szeregowy

  • Posty: 11
  • Dołączył(a): N 04 lip, 2010 22:51
  • Lokalizacja: Katowice

PostPt 13 sie, 2010 14:39

Moim zdaniem Operation Arrowhead, to pierwsza gra, która konkretnie i poważnie nawiązuje do klimatu Bliskiego Wschodu. Autorzy inspirowani Afganistanem, oddali cały kanon. W Takistanie można dostrzec takie smaczki jak "Tank Graveyard" - Zobacz. Do tego ciekawe zróżnicowanie terenu, po pasma górskie, przełęcze i pobliskie prowincje, pustynię kamienistą, w końcu pola naftowe - całość naprawdę zapiera dech w piersiach i stwarza tym samym zupełnie nowe podejście taktyczno-strategiczne. Surowy klimat Takistanu od razu daje się we znaki. OA, daje nam całkiem nowe realia walki w nocy. Kogo pociąga taki teatr działań, kogo inspiruje Bliski Wschód, ten z pewnością pokocha Takistan.

PLUSY:

- Miażdżący klimat
- Poprawiona grafika i udźwiękowienie
- Plecaki (proste intuicyjne ich użycie)
- Zerowanie broni
- latarki, laserki...duperelki
- Efekty (przejeżdżający ciężki sprzęt, eksplozje - trzęsie się obraz)
- Nowy arsenał odpowiadający Realiom Takistanu (Afganistanu).
- Niezła optymalizacja
- Poprawiona fizyka całości (np. turbulencje w myśliwcu)

MINUSY:

- Hmmm...szkoda, że doba ma tylko 24h ;)
Offline
Avatar użytkownika

Maćko

Generał

Generał

  • Posty: 3140
  • Dołączył(a): Pt 29 gru, 2006 23:33
  • Lokalizacja: Radom

PostN 15 sie, 2010 13:04

Tu mnie jeszcze nie było :)

Wielu narzeka na wydajność, ale nie mam pojęcia dlaczego. Arrowhead na pudełku może i ma większe wymagania od podstawki, ale w praktyce to te wymagania powinny widnieć już na pudełku ArmA 2, która wychodziła rok temu. OA wykorzystuje nowe technologie post prcessingu, między innymi SSAO (Screen Space Ambient Occlusion), który krótko mówiąc daje nieźle po du..szy wydajności. Prościej będzie to zobrazować w ten sposób: efekty postprocessingu w OA na nisko = efekty postprocessingu w ArmA 2 na wysoko. Oprócz tego zauważyłem że viewdistance bardziej "zabija" w OA niż w podstawce. U mnie gra chodzi na takich samych ustawieniach jak ArmA 2 (pierwsza kolumna oprócz AA na wysoko, druga: nisko, normalnie, wysoko, a 3 - postefekty wyłączone, view = 2000). W benchmarku łapię 30 FPS (tyle samo co w A2). Ciekawostką jest, że cienie nie powodują u mnie żadnego spadku fpsów w terenach zalesionych.

PLUSY:
- efekty postprocessingu
- dźwięki (szczególnie SCAR'ów)
- klimat
- recoil
- poprawki (optyka)
- rzut granatem (sterowanie odległością)
- lasery i latarki (ale tylko close combat)
- Muzyka :)
- model lotu, jazdy i poruszania się pojazdami (jak Dallas wyżej wspomniał turbulencje to tylko początek :D)
- plecaki, możliwość składania sprzętu (M2, Mk19)
- optymalizacja

MINUSY:
- krótka (jeśli komuś się nudzi, to w jeden dzień można przejść całą grę - zaczynając od samouczków, misje pojedyncze a na końcu kampania)
- tłumaczenie LEM (jak ktoś wspomniał: "Zamiatacz 1" i pudełkowa "Zdalna symulacja")
- powoli zaczyna mi się nudzić (ale to moja wina, brak weny na siedzenie w edytorze)


Wkrótce pojawi się temat odnośnie wydajności OA na naszych sprzętach.
Obrazek
Obrazek
-------------
MOBO: MSI H110M PRO-D | CPU: Core i3 6100@3.7GHz | RAM: 8GB DDR4 2400@2133 MHz CL12 Goodram Play |
GPU: Asus GTX 760 DirectCU II 2GB GDDR5 | SSD: Samsung 850 EVO 250GB | HDD: Samsung HD502HJ 500GB |
PSU: Corsair VS450 | Case: SilentiumPC Brutus S20 | FAN: SilentiumPC Mistral 120 mm
Offline
Avatar użytkownika

Maverick

Generał

Generał

  • Posty: 772
  • Dołączył(a): Pn 30 kwi, 2007 12:12
  • Lokalizacja: Kutno

PostN 15 sie, 2010 13:18

To jeszcze dwa słowa ode mnie

MINUSY:
- znowu Amerykanie w roli głównej
- mimo obecności wielu nowych frakcji, zarówno kampania jak i misje pojedyncze skupiają się TYLKO na US Army, nie spotykamy W OGÓLE (a przynajmniej ja nie spotkałem) ani Czechów, ani Niemców, nie pogramy też "dobrymi" bojówkami (że o siłach "złych" nie wspomnę) - krok wstecz w stosunku do podstawki (wyłączając misje pokazowe).
- kampania zupełnie bez fabuły. Tak - jest dobra, nawet bardzo, ten brak nadrabia ogromną grywalnością, ale wiecie... ja bardzo cenię sobie oprawę fabularną byleby była dobra.
- Niepokonana Armia Stanów Zjednoczonych - podczas kampanii nie uświadczymy żadnej, nawet najmniejszej klęski (chyba, że sami zawalimy misję, ale to inna sprawa). Przemy do przodu w zastraszającym tempie, jak gdyby Takistańczycy zbierali się do walki tylko w momentach, gdy do gry wkracza gracz, a przez resztę czasu uciekali. Zgrzyta mi to trochę, gdy przypomnę sobie Cold War Crisis i misje "Montignac Must Fall" i parę dalszych.
- skradankowa misja SP (zapomniałem nazwy, ta w której trzeba zniszczyć czołgi we wrogiej bazie) - denne AI. A2 nie nadaje się do skradanek. Mogłem przeczołgać się gościowi przed nosem, świecąc mu po gałach 2000-watową lampą, a on nawet palcem by nie kiwnął. Więcej - w paru momentach zostałem zauważony (ale nie włączył się alarm), goście podbiegli do mnie z opuszczoną bronią i... nic. Odczołgałem się w spokoju. Dopiero gdy wysadziłem ładunki, wszyscy nagle dostali noktowizję + FLIR + super AI...
- framerate miejscami potrafi żenująco spaść, zresztą kit z framerate'em, bylebym nie był zmuszony do oglądania takich widoków przez naprawdę dość długi czas.


Maćko napisał(a):OA wykorzystuje nowe technologie post prcessingu, między innymi SSAO (Screen Space Ambient Occlusion), który krótko mówiąc daje nieźle po du..szy wydajności. Prościej będzie to zobrazować w ten sposób: efekty postprocessingu w OA na nisko = efekty postprocessingu w ArmA 2 na wysoko

Aha, no to w takim razie powinienem jednak cieszyć się z działania OA na moim kompie, nie jest w końcu tak tragicznie... :D
Obrazek
Obrazek


"Read about the history of the place that we live in and stop letting corporate news tell lies to your children." - Immortal Technique
Offline
Avatar użytkownika

Jaromaz

Major

Major

  • Posty: 565
  • Dołączył(a): Cz 21 sty, 2010 23:12
  • Lokalizacja: Warszawa

PostPt 03 wrz, 2010 18:21

U mnie bardzo duży skok FPSów w stosunku do czystej A2 - ale szczególnie po drzewach widać dlaczego ... strasznie mnie wkurzają drzewa z daleka na OA :)
Kampania - klimat fajny i wreszcie zabicie jednego gracza nie przerywa misji :) trochę za krótka.
Ogólnie jako Combined Operations po dodaniu zimowych wysp i zimowych mundurów wreszcie mamy full Pakiet :)
Obrazek
Offline
Avatar użytkownika

kondor

Major

Major

  • Posty: 880
  • Dołączył(a): Pt 11 lut, 2005 04:00
  • Lokalizacja: Berlin (wschodni)

PostPn 13 wrz, 2010 21:14

Kupiłem wersję od LEMu. Już nigdy nie kupię nic od tych ciulów.
"Stać" jako typ misji, jakaś "...lewo dźwignia" jako wychylenie, albo "przejęcie" jak przeskok przez płotek? Gdybym nie pamiętał mniej więcej domyślnych klawiszy, to chyba nie wiem co bym zrobił.
Poza tłumaczeniami mam brak głosów dla mojej postaci i dostaję ciągle komunikaty w stylu:
No entry 'bin\config.bin/CfgVoiceTypes/Male01.alternative'

co nie tylko wkurza przy włączaniu / dołączaniu do misji, ale uniemożliwia podgląd edytora.
Lista serwerów zawiera zawsze tylko 1 zielony serwer - reszta (nie mówię o tych zahasłowanych czy z inną wersją) ma znaki zapytania ale na ogół mogę na nie wejść.

Ogólnie jestem bardzo zawiedziony. W sumie nawet nie zwiedziłem żadnej z "wysp" ze względu na brak możliwości podglądu edytora.
Drzewa od Army1 (gdzie były ok) są coraz gorsze w grach BISu - teraz wyglądają znów jak w Operation Flashpoint: Resistance.

Moja subiektywna ocena (po 2 zagranych misjach MP): 4/10
Offline
Avatar użytkownika

Jaromaz

Major

Major

  • Posty: 565
  • Dołączył(a): Cz 21 sty, 2010 23:12
  • Lokalizacja: Warszawa

PostWt 14 wrz, 2010 11:41

gorzej, że drzewa są gorsze w Czarnorusi w Combined Operations - jeszcze trochę i trzeba będzie wracać do wersji A2 1.04 :) (zważywszy, że procki i karty 3D lepiej sobie teraz radzą z Czarnorusią :) )
Obrazek
Następna strona

Powrót do [ArmA II] Ogólna dyskusja

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 17 gości

cron