Teraz jest Cz 28 mar, 2024 10:11


ArmA II vs Operation Arrowhead - optymalizacja i wydajność

Oczywiście związana jedynie z tematyką ArmA II oraz Operation Arrowhead...
  • Autor
  • Wiadomość
Offline
Avatar użytkownika

Maćko

Generał

Generał

  • Posty: 3140
  • Dołączył(a): Pt 29 gru, 2006 23:33
  • Lokalizacja: Radom

ArmA II vs Operation Arrowhead - optymalizacja i wydajność

PostŚr 25 sie, 2010 12:10

Temat ma na celu porównanie wydajności naszych komputerów w ArmA 2 oraz Operation Arrowhead. Testy przeprowadzamy na takich samych ustawieniach graficznych w obu grach, na dostępnych testach wydajności (Benchmarki).

Od premiery Operation Arrowhead minęło już trochę czasu, większość z nas za pewne doświadczyła już wielu uroków nowej odsłony ArmA II. Wraz z pojawieniem się dodatku w sieci pojawiły się różne opinię odnośnie wydajności i optymalizacji Arrowheda. Teoretycznie Operation Arrowhead ma większe wymagania sprzętowe niż ArmA 2, prezentują się one następująco:

Minimalne:
Procesor: Dwurdzeniowy Intel Core 2,4 GHz lub AMD Athlon 2,4 GHz
Grafika: NVidia Geforce 8600GT lub ATI Radeon 3650 albo szybsza z obsługą Shader Model 3.0 i 512 MB VRAM
RAM: 1GB
System Op. Windows XP lub Windows Vista

Zalecane:

Procesor: Intel Core i5 lub AMD Athlon Phenom x4 albo szybszy (swoją drogą słyszał ktoś o proceszore Athlon Phenom? Kolejny babol LEM'u...)
Grafika: NVidia Gefroce GTX 260 lub ATI Radeon HD 5770 albo szybsza z obsługą Shader Model 3 i 896MB VRAM
RAM: 2GB
System Op. Windows 7

A w praktyce? W praktyce takie wymagania powinny "wisieć" już na pudełku ArmA 2 która wchodziła na scenę rok temu.

No to jedziemy :)

WZÓR:

Konfiguracja sprzętowa:
----------------------------
System: Windows 7 Ultimate 32 bit
Procesor: Intel Core 2 Duo E4500 2.2GHz @ 2.93GHz
Pamięć RAM: 2 GB DDR2 @ 800MHz Dual Chanel
Grafika: NVidia Geforce 8800GS 384 MB @R.600MHz/S.1700MHz/M.900MHz

Wydajność ArmA 2:
----------------------------
Ustawienia: Link

Benchmark 1: 28 FPS
Benchmark 2: 10 FPS

Wydajność Operation Arrowhead:
----------------------------
Ustawienia: Link

Benchmark 1 (OA): 28 FPS
Benchmark 1 (A2): 30 FPS
Benchmark 2 (A2): 10 FPS

Jak widać na takich samych ustawieniach wydajność silnika Arrowhead jest wyższa niż ArmA 2, wzrost wydajności ~2FPS.

Zapraszam do dyskusji i testowania :) Wyniki proszę zamieszczać wg. podanego wyżej wzoru.
Obrazek
Obrazek
-------------
MOBO: MSI H110M PRO-D | CPU: Core i3 6100@3.7GHz | RAM: 8GB DDR4 2400@2133 MHz CL12 Goodram Play |
GPU: Asus GTX 760 DirectCU II 2GB GDDR5 | SSD: Samsung 850 EVO 250GB | HDD: Samsung HD502HJ 500GB |
PSU: Corsair VS450 | Case: SilentiumPC Brutus S20 | FAN: SilentiumPC Mistral 120 mm
Offline
Avatar użytkownika

4teLL

Porucznik

Porucznik

  • Posty: 374
  • Dołączył(a): Pn 12 lip, 2010 11:59
  • Lokalizacja: Skierniewice

PostCz 26 sie, 2010 12:39

Konfiguracja sprzętowa:
----------------------------
System: Windows XP Professional SP3
Procesor: Intel Core 2 Duo E7200 2,53 GHz @ 3,00 GHz
Pamięć RAM: 2 GB DDR2 @ 800MHz Dual Chanel
Grafika: Zotac GeForce GTS250 512MB ram

Wydajność ArmA 2:
----------------------------
Ustawienia: Link


Benchmark 1: 41 FPS
Benchmark 2: 16 FPS


Wydajność Operation Arrowhead:
----------------------------
Ustawienia: Link

Benchmark 1 : 38 FPS
Benchmark 2 : 13 FPS

Wynik mnie zaskoczył, ponieważ odczucia miałem zupełnie inne. Wydawało mi się że Arrowhead działa u mnie lepiej niż zwykła ArmA. Wpływ na moje wyniki może mieć częściowo to że mój pecet jest trochę zaśmiecony i przydałby mu się format.
Offline
Avatar użytkownika

Maverick

Generał

Generał

  • Posty: 772
  • Dołączył(a): Pn 30 kwi, 2007 12:12
  • Lokalizacja: Kutno

PostSo 28 sie, 2010 14:50

Konfiguracja sprzętowa:
----------------------------
System: Windows 7 Ultimate x64
Procesor: Intel Core i7 920 2.66 GHz
Pamięć RAM: Kingston 4GB DDR3 1600 MHz
Grafika: EVGA NVidia Geforce GTX 260 896 MB VRAM

Wydajność ArmA 2 1.07:
----------------------------
Ustawienia

Benchmark 1: 35 FPS
Benchmark 2: 16 FPS

Wydajność OA 1.54 Beta Patch v72967:
----------------------------
Ustawienia

Benchmark 1: 25 FPS
Benchmark 2: 14 FPS
Benchmark OA: 23 FPS

Jak widać bajki o poprawie wydajności w OA można spokojnie wyrzucić do śmietnika. Czułem spadek framerate'u, ale nie spodziewałem się, że będzie to aż 10 FPS :neutral:. IMO różnice w oprawie graficznej nie usprawiedliwiają aż takiej zmiany szybkości działania.
Obrazek
Obrazek


"Read about the history of the place that we live in and stop letting corporate news tell lies to your children." - Immortal Technique
Offline
Avatar użytkownika

Maćko

Generał

Generał

  • Posty: 3140
  • Dołączył(a): Pt 29 gru, 2006 23:33
  • Lokalizacja: Radom

PostSo 28 sie, 2010 15:06

Maverick napisał(a):Jak widać bajki o poprawie wydajności w OA można spokojnie wyrzucić do śmietnika. Czułem spadek framerate'u, ale nie spodziewałem się, że będzie to aż 10 FPS :neutral:. IMO różnice w oprawie graficznej nie usprawiedliwiają aż takiej zmiany szybkości działania.


Przyczyną tak drastycznego spadku płynności są postefekty - masz ustawione na bardzo wysoko, a jak już gdzieś wspomniałem w OA postefekty na nisko = postefkty w A2 na wysoko.
Obrazek
Obrazek
-------------
MOBO: MSI H110M PRO-D | CPU: Core i3 6100@3.7GHz | RAM: 8GB DDR4 2400@2133 MHz CL12 Goodram Play |
GPU: Asus GTX 760 DirectCU II 2GB GDDR5 | SSD: Samsung 850 EVO 250GB | HDD: Samsung HD502HJ 500GB |
PSU: Corsair VS450 | Case: SilentiumPC Brutus S20 | FAN: SilentiumPC Mistral 120 mm
Offline
Avatar użytkownika

Blackburn

Pułkownik

Pułkownik

  • Posty: 1437
  • Dołączył(a): Cz 15 lip, 2010 11:36
  • Lokalizacja: Raz tu, raz tam...

PostSo 28 sie, 2010 16:27

4teLL napisał(a):Konfiguracja sprzętowa:
----------------------------
System: Windows XP Professional SP3
Procesor: Intel Core 2 Duo E7200 2,53 GHz @ 3,00 GHz
Pamięć RAM: 2 GB DDR2 @ 800MHz Dual Chanel
Grafika: Zotac GeForce GTS250 512MB ram

Wydajność ArmA 2:
----------------------------
Ustawienia: Link


Benchmark 1: 41 FPS
Benchmark 2: 16 FPS


Wydajność Operation Arrowhead:
----------------------------
Ustawienia: Link

Benchmark 1 : 38 FPS
Benchmark 2 : 13 FPS

Wynik mnie zaskoczył, ponieważ odczucia miałem zupełnie inne. Wydawało mi się że Arrowhead działa u mnie lepiej niż zwykła ArmA. Wpływ na moje wyniki może mieć częściowo to że mój pecet jest trochę zaśmiecony i przydałby mu się format.


Spróbuj może zmniejszyć rozdziałke lub zmniejszyc filtr anizotropowe i właczyc wygładzanie krawedzi, powinna poprawić sie jakość, bo powiem szczerze, że krawędzi modeli wygladają nie wiele lepiej niz u mnie w niskich detalach.
Offline
Avatar użytkownika

Jon

Generał

Generał

  • Posty: 10721
  • Dołączył(a): Wt 20 lip, 2004 00:43
  • Lokalizacja: Kraków

PostSo 28 sie, 2010 16:38

Jeżeli chcesz mieć zdrowe oczy, zapomnij o zmniejszaniu roździałki - poniżej rodzielczości natywnej i stosunku 100 % roździałki 3D\interface na ekranie robi się tragiczne ziarno. Największy boost daje wyłączenie\zejście niżej z: Antyaliasing, Filtrowanie Anizo, Postefekty; W dalszej kolejności poziom szczegółowości terenu, cieni, obiektów i na końcu tekstur.
Ostatnio edytowano Cz 01 sty, 1970 02:00 przez Jon, łącznie edytowano 1 raz
http://www.pajacyk.pl

“Politics is supposed to be the second oldest profession. I have come to realize that it bears a very close resemblance to the first.”
~ Ronald Reagan
Offline
Avatar użytkownika

Blackburn

Pułkownik

Pułkownik

  • Posty: 1437
  • Dołączył(a): Cz 15 lip, 2010 11:36
  • Lokalizacja: Raz tu, raz tam...

PostN 29 sie, 2010 01:16

Z rozdziałką racja, ale cos trzeba poswiecić jeżeli modele maja wygladać bardziej smooth i tutaj zmniejszenie filtr. anizotrop., ciagnacego sporo pamieci btw, kosztem dodania aa nie bedzie złym wyjściem. Tyle bo offtopa zrobiłem, sry.
Offline

rad

Porucznik

Porucznik

  • Posty: 382
  • Dołączył(a): So 03 paź, 2009 18:56

PostN 29 sie, 2010 12:25

Konfiguracja sprzętowa:
----------------------------
System: Windows 7 Ultimate 64 bit
Procesor: Intel Core 2 Duo E4500 2.2GHz @ 2.93GHz
Pamięć RAM: 2 GB DDR2 800MHz Dual Chanel @ 886 MHz
Grafika: NVidia Geforce 8800GT 512 MB

Wydajność ArmA 2:
----------------------------
Ustawienia:
1280x800 (100%)
viewdistance: 2400
AA: high
post: off
reszta: normal

Benchmark 1: 29 FPS

Wydajność Operation Arrowhead:
----------------------------
Ustawienia:
1280x800 (100%)
viewdistance: 1600
AA: high
post: off
reszta: normal

Benchmark 1 (OA): 37 FPS
Benchmark 1 (A2): 36 FPS
Offline
Avatar użytkownika

kondor

Major

Major

  • Posty: 880
  • Dołączył(a): Pt 11 lut, 2005 04:00
  • Lokalizacja: Berlin (wschodni)

PostWt 14 wrz, 2010 20:48

Konfiguracja sprzętowa:
----------------------------
System: Windows XP Proffesional
Procesor: Intel Core 2 Duo E7400 2.8GHz
Pamięć RAM: 2 GB DDR2 800MHz Dual Chanel
Grafika: Radeon HD4850 512 MB

ArmA 2:
----------------------------
Ustawienia:
1280x1024
viewdistance: 2015
tesktury, pamięć video, filtrowanie: normal
AA: low
teren: nieistotne (benchmarki to resetują)
obiekty, cienie: wysoko
post: off

Benchmark 1: 46 FPS
Benchmark 2: 17 FPS

OA:
----------------------------
Ustawienia takie same (cienie również wysoko)
Benchmark 1 (A2): 43 FPS (czyli 3FPS mniej)
Benchmark 1 (OA): 46 FPS

(Na tygodniu zamierzam podkręcić proc do 3.5GHz, zobaczę czy warto)
Offline

Cis

Szeregowy

Szeregowy

  • Posty: 33
  • Dołączył(a): N 24 sty, 2010 20:25
  • Lokalizacja: Gdynia

PostN 21 lis, 2010 17:45

Panowie!
Czy znacie jakieś tricki i inne zaklęcia co by poprawiły wydajność Army:OB?

Mozę trzeba wpisać coś w wierszu poleceń podczas uruchamiania żeby co by zyskać parę FPSów?

Sterowniki ? sam posiadam grafe NVidi

A może jakieś ustawienia i kompa, procka etc etc etc :co:

Możecie coś doradzić??? Myślę ze nie jestem jeden co by zyskał po zabiegach bardziej obeznanych kolegów pare FPSów? :?:

:co:
Zrzęda i moczymorda. Nieodpowiedzialny kunktator nawet.
Offline
Avatar użytkownika

Jon

Generał

Generał

  • Posty: 10721
  • Dołączył(a): Wt 20 lip, 2004 00:43
  • Lokalizacja: Kraków

PostN 21 lis, 2010 17:52

Parametr -exThreads=3 do linii komend, beta-patch 75666 (:D), więcej póki co nie da rady poradzić.


(poza ewentualnym przeczyszczeniem dysków, kompa wewnątrz, defragmentacją no i oczywiście zmianą ustawień na niższe...)
http://www.pajacyk.pl

“Politics is supposed to be the second oldest profession. I have come to realize that it bears a very close resemblance to the first.”
~ Ronald Reagan
Offline
Avatar użytkownika

Maćko

Generał

Generał

  • Posty: 3140
  • Dołączył(a): Pt 29 gru, 2006 23:33
  • Lokalizacja: Radom

PostCz 06 sty, 2011 16:30

Dawno nie odpalałem benchmarków w grze, ale po patchu 1.57 wyraźnie widać było u mnie wzrost wydajności. Dzisiaj trochę testowałem i wynikami się podzielę :)

Konfiguracja sprzętowa:
----------------------------
System: Windows XP SP3 32bit
Procesor: Intel Core 2 Duo E4500 2.2GHz @ 2.93GHz
Pamięć RAM: 2 GB DDR2 @ 800MHz Dual Chanel
Grafika: NVidia Geforce 8800GS 384 MB @R.600MHz/S.1700MHz/M.900MHz

Wydajność Operation Arrowhead:
----------------------------
Ustawienia: Click

Benchmark 1 (OA): 36 FPS
Benchmark 1 (A2): 36 FPS
Benchmark 2 (A2): 11 FPS

Wcześniej podczas testów (te same ustawienia) przekroczenie bariery 32 fpsów w benchmarkach było trudne nawet po 3/4 restartach testu, a teraz za pierwszym razem 36 :)
Obrazek
Obrazek
-------------
MOBO: MSI H110M PRO-D | CPU: Core i3 6100@3.7GHz | RAM: 8GB DDR4 2400@2133 MHz CL12 Goodram Play |
GPU: Asus GTX 760 DirectCU II 2GB GDDR5 | SSD: Samsung 850 EVO 250GB | HDD: Samsung HD502HJ 500GB |
PSU: Corsair VS450 | Case: SilentiumPC Brutus S20 | FAN: SilentiumPC Mistral 120 mm
Offline
Avatar użytkownika

Algrab

Generał

Generał

  • Posty: 2990
  • Dołączył(a): So 10 paź, 2009 23:35
  • Lokalizacja: x+2=1

PostCz 06 sty, 2011 19:17

Konfiguracja sprzętowa:
----------------------------
System: Windows XP SP3 32bit
Procesor: Intel Core 2 Duo E8400 3.00 GHz
Pamięć RAM: 4 GB DDR2 @ 800MHz Dual Chanel
Grafika: NVidia Geforce 8800GT

Wydajność Operation Arrowhead:
----------------------------
Ustawienia: Identyko jak u Maćko


Benchmark 1 (A2): 39 FPS | Benchmark 1 (OA): 40 FPS
Benchmark 2 (A2): 17 FPS | Benchmark 2 (OA): 14 FPS
Obrazek
Offline

rad

Porucznik

Porucznik

  • Posty: 382
  • Dołączył(a): So 03 paź, 2009 18:56

PostPt 07 sty, 2011 20:29

Kurde, troche maly przyrost wydajnosci jak na 3x drozszy procek :/ A pomyslec, ze niedawno chcialem taki kupic...
Offline
Avatar użytkownika

Jon

Generał

Generał

  • Posty: 10721
  • Dołączył(a): Wt 20 lip, 2004 00:43
  • Lokalizacja: Kraków

PostPt 07 sty, 2011 20:47

Podobnie to bodaj działało w Poznaniu, albo nawet gorzej niż u mnie na kręconym E7400. Nie wiem czy to case procka, ale zakładam że po podkręceniu (E7400 i E8400 dają się świetnie kręcić na dobrej płycie) powinno dawać to bardziej czadu. Z drugiej strony... jak nastawiasz sto jednostek piorących się w jednym miejscu to niestety nawet najmocniejszy się zmęczy. A tak właśnie wygląda benchmark 2...
http://www.pajacyk.pl

“Politics is supposed to be the second oldest profession. I have come to realize that it bears a very close resemblance to the first.”
~ Ronald Reagan
Następna strona

Powrót do [ArmA II] Ogólna dyskusja

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 9 gości

cron