Teraz jest Wt 21 sie, 2018 23:10


ArmA II vs Operation Arrowhead - optymalizacja i wydajność

Oczywiście związana jedynie z tematyką ArmA II oraz Operation Arrowhead...
  • Autor
  • Wiadomość
Offline
Avatar użytkownika

Cienki

Chorąży

Chorąży

  • Posty: 179
  • Dołączył(a): Pt 12 lis, 2010 17:02
  • Lokalizacja: Wrocław

PostPn 10 wrz, 2012 18:39

@4tell, Ty chcesz ludzi w depresję wciągnąć.
4tell napisał(a):przez 3/4 fps tkwił na 60 co jest limitem army
Nie jestem do końca pewien ale można mieć więcej, to zależy od odświeżania i synchronizacji pionowej.

4tell napisał(a):W naszych codziennych misjach FPS trzyma się praktycznie zawsze sztywno na 60 FPS czasem spadnie do 50, ale nie niżej.
A idź Pan w członka z takimi informacjami :twisted: :cmok1:

A tę bestię to chyba wyszarpałeś cerberom z Hadesu.
Offline
Avatar użytkownika

Mustang185

Pułkownik

Pułkownik

  • Posty: 1032
  • Dołączył(a): N 04 kwi, 2010 00:30
  • Lokalizacja: Jasło

PostPn 10 wrz, 2012 19:02

Widzę, że ktoś sprzedał nerkę ;)
Offline
Avatar użytkownika

4teLL

Porucznik

Porucznik

  • Posty: 374
  • Dołączył(a): Pn 12 lip, 2010 11:59
  • Lokalizacja: Skierniewice

PostPn 10 wrz, 2012 19:15

Mustang185 napisał(a):Widzę, że ktoś sprzedał nerkę ;)


Raczej harował przez dwa miesiące 10 godzin dziennie i miał przez ten czas tylko trzy dni wolne :P
Offline
Avatar użytkownika

Maćko

Generał

Generał

  • Posty: 3140
  • Dołączył(a): Pt 29 gru, 2006 23:33
  • Lokalizacja: Radom

PostPn 10 wrz, 2012 19:18

fortello a zrób jeszcze testy z WYŁĄCZONYM AA a w zamian tego ustaw rozdzielczość 3D 150% (nie wiem ile tam będzie u ciebie, pewnie jakieś 2000xXXXX) - a najlepiej powtórz wszystkie testy zmieniając w każdym tylko te parametry :)
Obrazek
Obrazek
-------------
MOBO: MSI H110M PRO-D | CPU: Core i3 6100@3.7GHz | RAM: 8GB DDR4 2400@2133 MHz CL12 Goodram Play |
GPU: Asus GTX 760 DirectCU II 2GB GDDR5 | SSD: Samsung 850 EVO 250GB | HDD: Samsung HD502HJ 500GB |
PSU: Corsair VS450 | Case: SilentiumPC Brutus S20 | FAN: SilentiumPC Mistral 120 mm
Offline
Avatar użytkownika

Hupkarc

Szeregowy

Szeregowy

  • Posty: 14
  • Dołączył(a): N 26 sie, 2012 14:50
  • Lokalizacja: Rymanów

PostCz 27 wrz, 2012 17:22

ja niedawno formata zrobilem i arma dziala nieporuwnywalnie lepiej jak przed. przed dzialala mi na Normalnych ustawieniach 20-25 fps
a po na Bardzo Wysokich 40-60 fps. Tak samo BF 3 na normal lagowalo z deka a teraz na ultra jedzie jak marzenie
Let's Play a game
-Jigsaw
Offline
Avatar użytkownika

Jon

Generał

Generał

  • Posty: 10712
  • Dołączył(a): Wt 20 lip, 2004 00:43
  • Lokalizacja: Kraków

PostŚr 31 paź, 2012 08:30

Szukając rozwiązania swoich problemów z Natural Selection 2 trafiłem na coś, co chyba wyjaśnia czemu niektórym tak pomagał parametr "MaxMem" czy jakoś tak. Może komuś jeszcze pomoże? (nikt chyba o tym nie mówił, a jest to dosyć istotne)


SgtBarlow z pomocy technicznej UW na forum napisał(a):Windows 32-Bit

The Common Problem
32Bit systems can only Map a total combination of 4GB of System Dedicated RAM & Video RAM (http://support.microsoft.com/kb/929605); This means if you have 4GB of System RAM & a GPU with 1GB of Video RAM your 32Bit system will map less System RAM and some of your Video RAM, not always all of it (!).

The Solution
This is a problem for all games and the work around provided by all game engiens is to load only what it needs & unload resources that are no longer in use in order to try and run smoothly with the reduction of available memory caused by the 32bit system or simply a lack of it installed to begin with.

(...)
If you notice artifacts in other games or stutters, this could be be your potential problem if you have a 32Bit system with 4GB Ram installed. The other cause is if you simply don't have enough Video Ram on your GPU in the first place for that game to run properly.


Here are some things to try (Let me know if it works) but at some stage you should consider buying a 64Bit system running a 64Bit OS.
* Got 4GB of RAM & 1GB GPU?, You could remove 1GB of RAM so your system can try & map all your Video memory.
Only do this if your a confident system builder, poor handling & storage of a chip and exposure to static will damage it.

* In your GPU settings panel, Lower the number of Pre-Rendered frames to 1 or 0
(Results vary on systems changing this setting up and down will get rid of or create problems like: Input Lag & Stuttering)



Poza tym wszystkim XP'kowcom polecam serdecznie ten o to parametr: -malloc=tbb3malloc_bi Przywraca on stary, dobry alokator pamięci z v1.60, przywracając użytkownikom "klasyka" dużo klatek. Warto też poeksperymentować z innymi alokatorami.

i przypominam, że niektórzy będą musieli wyłączyć AToC "ręcznie" w configu, znajdującym się w Moje Dokumenty\ArmA 2\ArmA2OA.cfg. Jeśli masz piękniusią trawę i "pełne" korony drzew, sprawdź to, może tam właśnie leży Twój problem performance gry. Chcesz skończyć z AToC=0;.

Możecie także spróbować zmienić liczbę pre-renderowanych klatek na 0 (ciężko mi ocenić przyrost klatek z tym związanym):
GPU_MaxFramesAhead=0;
GPU_DetectedFramesAhead=0;


Od biedy można też upewnić się, że BIS nie próbował wcisnąć Ci obsługi większej ilości dodatkowych wątków, mimo mniejszej ilości "jaj" Twojego procesora. Komenda -exThreads=3 do linii komend pomoże Ci przywrócić standardowe ustawienia z paczy 1.54+ dla procesorów z 2 rdzeniami. Zawsze możesz też sam pokombinować z ustawieniami, info jest na wiki BIS'u (link u nas w bannerach na stronie).
http://www.pajacyk.pl

“Politics is supposed to be the second oldest profession. I have come to realize that it bears a very close resemblance to the first.”
~ Ronald Reagan
Offline
Avatar użytkownika

Blackburn

Pułkownik

Pułkownik

  • Posty: 1437
  • Dołączył(a): Cz 15 lip, 2010 11:36
  • Lokalizacja: Raz tu, raz tam...

PostŚr 31 paź, 2012 09:41

A nie jest tak, że prerendering ma na celu zwiększenie szybkości? Renderowanie zajmuje duzo czasu, więc używa się prerenderingu.
Offline
Avatar użytkownika

Jon

Generał

Generał

  • Posty: 10712
  • Dołączył(a): Wt 20 lip, 2004 00:43
  • Lokalizacja: Kraków

PostŚr 31 paź, 2012 12:32

Przekonaj się sam, jak będzie lepiej. Generalnie, (jeśli dobrze kojarzę) prerenderowanie obciąża proca, by odciążyć kartę graficzną. (co może się skończyć "zacięciami", czy co bardziej drastyczne - odczuwalnym "lagiem" myszki). Poza zmianą wartości w configu prawdopodobnie będziesz musiał także wymusić to w panelu ustawień karty graficznej, inaczej prawdopodobnie i tak sterowniki wymuszą to na grze.

Poza tym polecam poeksperymentować z ustawieniami anty-aliasingu i powiązanego z nim FXAA (sharp filter FTW). O dziwo z AA gry działają mi lepiej i rzadziej się wywalają, niż bez... (konflikt ze sterami?)

Btw, propo tego co 4teLL twierdził, że psuje jakiś addon z naszej paczki (okazało się, że nie) - część problemów wydajnościowych i z idiotycznym upraszczaniem modeli\tekstur rozwiązuje ustawienie PAMIĘCI WIDEO na DOMYŚLNĄ (tak jest podpisana). Ponoć nawet "kompy z NASA" miały problem z migotaniem tekstur i modelami lego - nic dziwnego, skoro ludzie z kart graficznych z 512/1 GB pamięci wymuszali pracę w trybie dla kart z 2 GB pamięci... (ustawienie "bardzo wysoko").

Dlatego gorąco polecam sprawdzenie, na ile pomoże to z wydajnością gry.
http://www.pajacyk.pl

“Politics is supposed to be the second oldest profession. I have come to realize that it bears a very close resemblance to the first.”
~ Ronald Reagan
Offline
Avatar użytkownika

Maćko

Generał

Generał

  • Posty: 3140
  • Dołączył(a): Pt 29 gru, 2006 23:33
  • Lokalizacja: Radom

PostŚr 31 paź, 2012 14:09

Jon dobrze prawi, obecnie do army wystarczy nawet stary 8800gt, liczy się mocny CPU i dużo ramu/dysk SSD co by wyeliminować obracanie dużą ilością danych na powolnym dysku talerzowym. A jak dobrze pójdzie to i ten 8800 wydoli renderować Arme 3, jeśli będzie połączony z mocnym CPU, oczywiście wodotryski typu AA czy postprocesing idą na dalszy plan.
Obrazek
Obrazek
-------------
MOBO: MSI H110M PRO-D | CPU: Core i3 6100@3.7GHz | RAM: 8GB DDR4 2400@2133 MHz CL12 Goodram Play |
GPU: Asus GTX 760 DirectCU II 2GB GDDR5 | SSD: Samsung 850 EVO 250GB | HDD: Samsung HD502HJ 500GB |
PSU: Corsair VS450 | Case: SilentiumPC Brutus S20 | FAN: SilentiumPC Mistral 120 mm
Offline
Avatar użytkownika

Algrab

Generał

Generał

  • Posty: 2989
  • Dołączył(a): So 10 paź, 2009 23:35
  • Lokalizacja: x+2=1

PostŚr 31 paź, 2012 14:22

Dzięki za te wskazówki Jon, sam jestem na etapie ciągłego dopasowywania tych ustawień z kolejnymi patchami gry.

Jeszcze jedno, co zauważyłem ostatnio kopiąc ten wątek, bo chciałem popatrzeć czy coś mi się zmieni / poprawi w Benchmarku #1 (czy istnieje jakiś sensowniejszy benchmark pod A2 niż to COŚ??) korzystając obecnie z dysku SSD (wyniki podam potem).
Część ludzi, a właściwie wszyscy, na screenach z ustawieniami grafiki miała ustawione Odświeżanie Poziome czyli w menu gry "Vsync" na ON
Zrobiłem mały test i Vsync OFF dał mi +5 w Benchmarku #1.
Myślę że jeśli jeszcze ktoś ma to włączone, może popróbować jak będzie na OFF..

Co do AA to starałem się zawsze mieć OFF, i tylko eksperymentować z wbudowanym teraz FXAA, które u mnie mniej zjadało FPS niż poziomy ustawień AA. Używałem wcześniej InjectFXAA zewnętrznego, ale zdaje się to właśnie zaimplementowano w nowym patchu.
Obrazek
Obrazek
Offline
Avatar użytkownika

Jon

Generał

Generał

  • Posty: 10712
  • Dołączył(a): Wt 20 lip, 2004 00:43
  • Lokalizacja: Kraków

PostŚr 31 paź, 2012 17:17

Np :)

Vsync koniecznie off, chyba, że masz artefakty. Z tego co kojarzę to do "benchmarkowania" Army Rafał polecił 3D Marka (ale jest kilka wersji, a nie wiem która właściwa).
http://www.pajacyk.pl

“Politics is supposed to be the second oldest profession. I have come to realize that it bears a very close resemblance to the first.”
~ Ronald Reagan
Offline
Avatar użytkownika

Maćko

Generał

Generał

  • Posty: 3140
  • Dołączył(a): Pt 29 gru, 2006 23:33
  • Lokalizacja: Radom

PostŚr 31 paź, 2012 17:24

A ja z kolei nie polecam wyłączać vsynca. Od kiedy pamiętam zawsze po wyłączeniu przy szybszych ruchach kamerą w prawo/lewo widać było skaczące klatki. A 30 czy 35 fps to dla mnie żadna różnica.
Obrazek
Obrazek
-------------
MOBO: MSI H110M PRO-D | CPU: Core i3 6100@3.7GHz | RAM: 8GB DDR4 2400@2133 MHz CL12 Goodram Play |
GPU: Asus GTX 760 DirectCU II 2GB GDDR5 | SSD: Samsung 850 EVO 250GB | HDD: Samsung HD502HJ 500GB |
PSU: Corsair VS450 | Case: SilentiumPC Brutus S20 | FAN: SilentiumPC Mistral 120 mm
Offline
Avatar użytkownika

Cienki

Chorąży

Chorąży

  • Posty: 179
  • Dołączył(a): Pt 12 lis, 2010 17:02
  • Lokalizacja: Wrocław

PostŚr 31 paź, 2012 18:34

Maćko napisał(a):A ja z kolei nie polecam wyłączać vsynca.

Ja również nie polecam. Z moich doswiadczeń wynika, że synchronizacja pionowa znacznie "upłynnia obraz ruchomy" nie wpływając negatywnie na FPS.
Algrab napisał(a):Zrobiłem mały test i Vsync OFF dał mi +5 w Benchmarku #1.

W moim przypadku te +5 FPS wynikało z tego, że zamiast 60 klatek (vsync ogranicza liczbę klatek do ustawienia odswiezania monitora, czyli standardowo 59/60/75) w scenach z widocznym tylko niebem było ~80-100 klatek, przez co przez kilka sekund FPS był niepotrzebnie wysoki, a wynik ogólny zawyżony. Dokładnie to analizowałem krok po kroku na Benchmarku #1.

Algrab sprawdź sobie czy faktycznie vsync OFF daje Ci +5FPS w momencie największego obciążenia, czy jest on taki sam jak z vsync ON.
U mnie wygląda to mniej więcej tak:
vsync OFF: 24 - 100 FPS
vsync ON: 24 - 60 FPS
Tylko po co mi 100 FPS jak patrzę w niebo, gdy płynnosć obrazu jest nieporównywalnie gorsza.

Taka jest moja teoria.
Offline
Avatar użytkownika

RozekPoland

Porucznik

Porucznik

  • Posty: 425
  • Dołączył(a): Pn 01 mar, 2010 02:21

PostCz 01 lis, 2012 02:07

Twoja teoria jest prawdziwa. Wyłączenie Vsync odblokowuje ilość klatek powyżej 60, czyli właśnie np. patrząc w niebo będziemy mieli 100fps co w praktyce nie daje żadnego przyrostu. Zalety włączenia Vsync są dwie:
- nagły spadek fps jest łagodzony wspomnianym ogranicznikiem,
- w przypadku niektórych monitorów LCD pozwala to pozbyć się nieprzyjemnego efektu "krojenia" obrazu przy szybkim obracaniu kamerą.

Armowe benchmarki charakteryzują się tym, że ich margines błędu oscyluje w +/- 1fps. Jeżeli różnica klatek jest większa to znaczy, że jesteś jakaś zmiana.
ObrazekObrazekObrazek Obrazek
Offline
Avatar użytkownika

Jon

Generał

Generał

  • Posty: 10712
  • Dołączył(a): Wt 20 lip, 2004 00:43
  • Lokalizacja: Kraków

PostCz 01 lis, 2012 05:48

W takim wypadku spróbuję i zobaczymy co z tego wyniknie.
http://www.pajacyk.pl

“Politics is supposed to be the second oldest profession. I have come to realize that it bears a very close resemblance to the first.”
~ Ronald Reagan
Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do [ArmA II] Ogólna dyskusja

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

cron