Teraz jest Pt 29 mar, 2024 16:20


Spostrzegawczość AI

Oczywiście związana jedynie z tematyką ArmA II oraz Operation Arrowhead...
  • Autor
  • Wiadomość
Offline

Rydygier

Cywil

Cywil

  • Posty: 6
  • Dołączył(a): Cz 09 wrz, 2010 13:26

Spostrzegawczość AI

PostCz 23 wrz, 2010 13:56

Witam.

Wahałem się, czy pytanie umieścić tutaj, czy w dziale o addonach. Tu chyba lepiej pasuje. Od jakiegoś czasu bawię się Armą Drugą. Gra ma, jak wiadomo, zarówno wielki potencjał jak i swoje narowy, niektóre odeszły w niepamięć wraz z patchami, do niektórych się przyzwyczaiłem, na inne znalazłem addony, ale są także problemy, na które remedium nie odnalazłem, a które mnie irytują. Owoż na przykład mam nieodparte wrażenie, iż wszyscy oprócz mnie (znaczy jednostki AI) widzą przez drzewa, krzaki i trawę. Na armaholic.com znalazłem addona do Arma 1, który sprawia, iż rośliny blokują AI pole widzenia:

http://www.armaholic.com/page.php?id=2314

Czy istnieje taki addon dla Arma 2? A może tylko mi się wydaje i w ARMA 2 AI wcale nie widzi poprzez roślinność?

Ogólnie mam wrażenie, iż AI ma stanowczo zbyt wyostrzone zmysły. To razi zwłaszcza podczas misji rozgrywanych nocą, w lesie i podczas złej pogody (burza, mgła). I jak tu stworzyć sensowną misję typu np. cichy zabójca, czy starcie w dżungli? Sięniedaabysięchciało.
Offline
Avatar użytkownika

Jasina

Porucznik

Porucznik

  • Posty: 433
  • Dołączył(a): Cz 19 sie, 2010 13:26
  • Lokalizacja: Inowrocław

PostPt 24 wrz, 2010 20:38

Rydygier napisał(a):Czy istnieje taki addon dla Arma 2? A może tylko mi się wydaje i w ARMA 2 AI wcale nie widzi poprzez roślinność?

Ogólnie mam wrażenie, iż AI ma stanowczo zbyt wyostrzone zmysły. To razi zwłaszcza podczas misji rozgrywanych nocą, w lesie i podczas złej pogody (burza, mgła). I jak tu stworzyć sensowną misję typu np. cichy zabójca, czy starcie w dżungli? Sięniedaabysięchciało.

Albo twórcy faktycznie przegięli ze zmysłami AI ;-)
nick w grze: Jasina
kanał na YouTube: http://www.youtube.com/user/Jasina85
Offline
Avatar użytkownika

Zombie

Chorąży

Chorąży

  • Posty: 192
  • Dołączył(a): Wt 08 cze, 2010 22:28
  • Lokalizacja: Się biorą dzieci?

PostSo 25 wrz, 2010 22:57

Zapewne takiego modu nie ma... Dlaczego? Bo gdyby był, to już wszyscy byśmy go mieli.
Jeżeli robisz misję to spróbuj z suwakiem "Umiejętności". To powinno pomóc, chociaż trochę.
Offline
Avatar użytkownika

Jon

Generał

Generał

  • Posty: 10721
  • Dołączył(a): Wt 20 lip, 2004 00:43
  • Lokalizacja: Kraków

PostSo 02 paź, 2010 00:15

Addon taki nie istnieje, bo nie musi

Dużo zależy od ustawień. Na serwerze A2C niejednokrotnie AI rozwalało mnie przez korony drzew. Na serwerze ACPL - nie.

Wyłącz superAI, warto też zjechać z celnością wroga, która standardowo jest PRZEGIĘTA.

Poradniczek jak to zrobić - już wkrótce na stronie. A tymczasem... fajny test, który daje odpowiedź na Twoje pytanie.
http://www.pajacyk.pl

“Politics is supposed to be the second oldest profession. I have come to realize that it bears a very close resemblance to the first.”
~ Ronald Reagan
Offline
Avatar użytkownika

wektork

Chorąży

Chorąży

  • Posty: 135
  • Dołączył(a): Pt 12 mar, 2010 22:56

PostSo 02 paź, 2010 09:35

IMO spostrzegawczość AI na serwerze A2C jest dobra-realna.
NP było tak (the dam patrol) że sprawdzałem drogę i nagle widzę 2 HMVEE nadjeżdżają, położyłem się przy pierwszym najbliższym krzaku. Oni przejechali, jak nigdy nic 1,5m ode mnie.
Offline
Avatar użytkownika

Jasina

Porucznik

Porucznik

  • Posty: 433
  • Dołączył(a): Cz 19 sie, 2010 13:26
  • Lokalizacja: Inowrocław

PostSo 02 paź, 2010 14:22

wektork napisał(a):było tak (the dam patrol) że sprawdzałem drogę i nagle widzę 2 HMVEE nadjeżdżają, położyłem się przy pierwszym najbliższym krzaku. Oni przejechali, jak nigdy nic 1,5m ode mnie.
ja miałem podobnie w kampani padam ze squadem na glebe zakaz strzelania, a czedacy przechodzą 1m od nas i nic a nawet w krzakach nie byliśmy :twisted:
nick w grze: Jasina
kanał na YouTube: http://www.youtube.com/user/Jasina85
Offline
Avatar użytkownika

Jon

Generał

Generał

  • Posty: 10721
  • Dołączył(a): Wt 20 lip, 2004 00:43
  • Lokalizacja: Kraków

PostSo 02 paź, 2010 14:24

Można się o to kłócić latami Wiktor, doskonale pamiętam jak wyrzynali nas przez roślinność w mojej Op. Breakthrough na serwerze A2C w 2 min po starcie misji.

U nas w tej samej misji nic takiego nie miało miejsca.

W podobny sposób dostaliśmy wciry na Kaukazie (wróg widzący\strzelają przez roślinność)

AI macie wyśrubowane bardziej niż my na serwerze... wg. mnie powyższe świadczy, że to nie tylko moje subiektywne odczucie ale coś, co można już określić jako "fakt".
http://www.pajacyk.pl

“Politics is supposed to be the second oldest profession. I have come to realize that it bears a very close resemblance to the first.”
~ Ronald Reagan
Offline
Avatar użytkownika

kondor

Major

Major

  • Posty: 880
  • Dołączył(a): Pt 11 lut, 2005 04:00
  • Lokalizacja: Berlin (wschodni)

PostSo 02 paź, 2010 15:27

Twórcy, jak dobrze pamiętam, twierdzą, że AI nie widzi przez krzaki, a strzelanie do wroga za krzakami jest ostrzeliwaniem go na ślepo (podobnie jak to robi człowiek) po uprzednim wykryciu (gdy jeszcze nie był ukryty za krzakami).
Offline
Avatar użytkownika

Artek3333

Chorąży

Chorąży

  • Posty: 223
  • Dołączył(a): Śr 18 lip, 2007 19:17
  • Lokalizacja: Żywiec

PostSo 02 paź, 2010 21:31

Dokładnie jak pisze kondor. Mało tego w Arma spokojnie można się schować za drzewo, jako punk ochronny. Niestety w Realu, z AK takie drzewo siatkuje na wylot jak i zwykłe samochody oraz marnej, jakości budynki. :]
Offline
Avatar użytkownika

Jasina

Porucznik

Porucznik

  • Posty: 433
  • Dołączył(a): Cz 19 sie, 2010 13:26
  • Lokalizacja: Inowrocław

PostŚr 06 paź, 2010 08:38

to akurat prawda że w armie twórcy lekko przegieli z "przepuszczalnością" niektórych obiektów
nick w grze: Jasina
kanał na YouTube: http://www.youtube.com/user/Jasina85
Offline
Avatar użytkownika

Zombie

Chorąży

Chorąży

  • Posty: 192
  • Dołączył(a): Wt 08 cze, 2010 22:28
  • Lokalizacja: Się biorą dzieci?

PostŚr 06 paź, 2010 14:49

A i czasami przez płot jest kogoś trudno zabić.
Mam wrażenie że cała arma to jest taki matrix.
Ai(które jest jak Neo) strzelają kulami które potrafią ominąć drzewa , krzaki i trafić HS z odległości 600m
A zwykli ludzie , nic nie mogą ...
Offline
Avatar użytkownika

Jasina

Porucznik

Porucznik

  • Posty: 433
  • Dołączył(a): Cz 19 sie, 2010 13:26
  • Lokalizacja: Inowrocław

PostPt 08 paź, 2010 14:00

Zombie napisał(a):A i czasami przez płot jest kogoś trudno zabić.
Mam wrażenie że cała arma to jest taki matrix.
Ai(które jest jak Neo) strzelają kulami które potrafią ominąć drzewa , krzaki i trafić HS z odległości 600m
A zwykli ludzie , nic nie mogą ...

arma 2 matrix powrót do matrixa heh :twisted:
nick w grze: Jasina
kanał na YouTube: http://www.youtube.com/user/Jasina85

Powrót do [ArmA II] Ogólna dyskusja

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 9 gości

cron