Teraz jest Pt 19 kwi, 2024 20:45


Zawieszanie się ARMA II OA

Oczywiście związana jedynie z tematyką ArmA II oraz Operation Arrowhead...
  • Autor
  • Wiadomość
Offline

Barney

Szeregowy

Szeregowy

  • Posty: 39
  • Dołączył(a): Śr 15 wrz, 2010 00:00

Zawieszanie się ARMA II OA

PostCz 30 wrz, 2010 21:49

Mój problem wygląda następująco:
http://www.youtube.com/watch?v=Dc0l74H4d18
Komputer zawiesza się (ekran robi zamazany, różnokolorowy), następnie ekran robi się czarny i można jedynie zrestartować komputer. Występuje to w każdej misji (też singleplayer). Czasem po 2 minutach, a czasem mogę grać i 30 minut. Próbowałem uruchamiać grę z różnymi ustawieniami "-nosplash -maxMem=1024 -winxp -cpuCount=4", niestety bez skutku. Zainstalowane mam najnowsze sterowniki NVIDIA. Próbowałem też odpalic grę na starszych sterownikach, jednak nie przyniosło to żadnej poprawy. Zawieszanie się gry występuje również, gdy opcje grafiki gry są ustawione na najniższym poziomie. Ponowna instalacja gry też nie pomogła. Bardzo bym chciał częściej uczestniczyć w Waszych misjach. Wiem, że występowanie tego problemu podczas trwania misji jest bardzo uciążliwe dla innych. Z tego powodu rzadko wchodzę na serwer. Proszę o pomoc, gdyż nie mam już pomysłów, na rozwiązanie tego problemu.

Konfiguracja mojego komputera:
Operating System: Windows 7 Home Premium 64-bit (6.1, Build 7600)
System Manufacturer: Gigabyte Technology Co., Ltd.
System Model: P55-US3L
Processor: Intel(R) Core(TM) i5 CPU 760 @ 2.80GHz (4 CPUs), ~2.8GHz
Memory: 4096MB RAM
Available OS Memory: 4092MB RAM
Page File: 1314MB used, 6866MB available
DirectX Version: DirectX 11

---------------
Display Devices
Card name: NVIDIA GeForce GTS 250
Manufacturer: NVIDIA
Chip type: GeForce GTS 250
DAC type: Integrated RAMDAC
Display Memory: 2795 MB
Dedicated Memory: 1005 MB
Shared Memory: 1789 MB
Current Mode: 1600 x 900 (32 bit) (60Hz)
Monitor Name: Rodzajowy monitor PnP
Monitor Model: SyncMaster
Monitor Id: SAM0599
DxDiag
Zasilacz: Chieftec 650W
Ostatnio edytowano Cz 30 wrz, 2010 21:56 przez Barney, łącznie edytowano 1 raz
Offline
Avatar użytkownika

Jon

Generał

Generał

  • Posty: 10721
  • Dołączył(a): Wt 20 lip, 2004 00:43
  • Lokalizacja: Kraków

PostCz 30 wrz, 2010 21:52

a) podkręcałeś coś?
b) używasz jakieś softu do screenów, mierzenia FPS, nagrywania filmów z gry?
c) podobny problem miał chyba Jager, może on mógłby pomóc
http://www.pajacyk.pl

“Politics is supposed to be the second oldest profession. I have come to realize that it bears a very close resemblance to the first.”
~ Ronald Reagan
Offline

Barney

Szeregowy

Szeregowy

  • Posty: 39
  • Dołączył(a): Śr 15 wrz, 2010 00:00

PostCz 30 wrz, 2010 22:42

a) nie
b) nie, filmik był nagrywany zewnętrzną kamerą (z telefonu)
Offline
Avatar użytkownika

wektork

Chorąży

Chorąży

  • Posty: 135
  • Dołączył(a): Pt 12 mar, 2010 22:56

PostCz 30 wrz, 2010 23:26

sprawdź czy ci się tak dzieje jak grasz w inną wymagającą grę
Offline

Barney

Szeregowy

Szeregowy

  • Posty: 39
  • Dołączył(a): Śr 15 wrz, 2010 00:00

PostPt 01 paź, 2010 00:17

Przy żadnej innej grze, z tym się nie spotkałem. FSX oraz Assasin Creed chodzą bez problemu.
Offline
Avatar użytkownika

Jon

Generał

Generał

  • Posty: 10721
  • Dołączył(a): Wt 20 lip, 2004 00:43
  • Lokalizacja: Kraków

PostPt 01 paź, 2010 03:02

Spróbuj użyć parametru -exThreads=0
http://www.pajacyk.pl

“Politics is supposed to be the second oldest profession. I have come to realize that it bears a very close resemblance to the first.”
~ Ronald Reagan
Offline
Avatar użytkownika

madmax

Szeregowy

Szeregowy

  • Posty: 42
  • Dołączył(a): N 04 paź, 2009 18:37

PostPt 01 paź, 2010 08:16

miałem taki sam problem. Jest to błąd rejestru - trafia się dla nvidii w systemach 32 - bitowych. W 64-bitowych go nie ma (tak twierdzi nvidia). Tylko dziwi mnie, bo ty masz 64-bity - jak twierdzisz.
Jedyna rada wymieniać sterowniki do grafy - niekoniecznie na te najnowsze.
Mi pomogło. Straciłem sporo czasu zanim doszedłem o co chodzi. W skrócie wyglada to tak ze nowe karty graficzne są dosć szybkie, i czasem soft w systemie 32-bitowym wpisze złą wartośc do pewnego rejestru (bodajze rejestr rx55 - juz prawie zapomniałem o tym) i procedura obsługi pamięci (bodajże w kodzie nv4_disp.dll) nie może wyjsć z pętli i komp sie zawiesza. Rada nvidi jest taka, zeby na 64-bity przejsc lub załadowac inne troche starsze sterowniki.
Ja miałem tak samo czasem 5 minut a czasem 2 godziny grałem i zwiecha jak u ciebie na przykładzie z youtube. Teraz taka zwieche mam 1 raz na 4 - 6 miechów.
Moje sterowniki to: 6.14.11.8618 (mam winxp 32 bity) - i nie zamieniłbym ich na zadne inne najnowsze. Bawiłem sie z tym problemem około 3 miechów po rozbudowie kompa (moja grafa to gtx260 55nm).
Powinno pomóc :jezor:
Nie trać wiary tylko stery wymieniaj, az trafisz na takie przy których juz tak czesto zwiechy mieć nie będziesz.
Mozesz tez spróbowac przetestować RAM jakims programem (np. memtest) - bo moze to z tego tez wynikać (lub spróbój wyciągnąc jedną kosć - i zapósć gre, jesli zwiechy nie będzie to wymień wadliwy uklad ram, jesli zwiecha to wyciag inny układ ram - w ten sposób tez dokonasz tesu ram-u) ArmA sporo korzysta z ram-u (nie mówimy tu o ramie na karcie grafy) ;-)
hmm....
Offline
Avatar użytkownika

Kadryl

Major

Major

  • Posty: 883
  • Dołączył(a): Cz 14 wrz, 2006 14:04
  • Lokalizacja: Wa-wa

Re: Zawieszanie się ARMA II OA

PostPt 01 paź, 2010 09:49

@Barney
Podaj jakie masz ustawienia grafiki w Armie2OA
Offline
Avatar użytkownika

wektork

Chorąży

Chorąży

  • Posty: 135
  • Dołączył(a): Pt 12 mar, 2010 22:56

PostPt 01 paź, 2010 12:38

W W7 jest dziennik zdarzeń, tam na 100% będzie pisać który plik się wysypuje. Zapewne biblioteki od grafiki, ale będziesz już wiedział na pewno co się dzieje. Może się też okazać, że wcale nie trzeba sterowników od grafiki zmieniać ;-)
Offline
Avatar użytkownika

Artek3333

Chorąży

Chorąży

  • Posty: 223
  • Dołączył(a): Śr 18 lip, 2007 19:17
  • Lokalizacja: Żywiec

PostPt 01 paź, 2010 13:51

Ja miałem podobny problem i na innym forum o tym pisałem. Jednak problem zdarzał się rzadko. Jak się trafiło, to wizualny efekt był trochę inny. Mianowicie na całym ekranie pokazywała się jakby, kolorowa szachownica. Jak pozostawiłem to nie restartując komputera, to po ok. 2 min. Gra wychodziła do pulpitu, rozdzielczość zmieniała się na najmniejszą i wychodziła inf. Że sterownik NVIDIA przestał działać. Patrząc w podglądzie zdarzeń, wyraźnie było wiadomo, że sterownik się wysypuje i to tylko w grze Arma2 ( kiedyś na innej grafie Arma assault.) Obecnie mam dobrane takie stery, że problemu niema ale wiem, że działo się to na różnych wersjach sterowników i na innych kartach graf. Rozmawiając ze znajomym który prowadzi serwis komp. Potwierdza, że sterowniki potrafią namieszać, lub źle współpracować z grą + podzespołami naszego sprzętu. Pozdrawiam. :chat:
Offline

Barney

Szeregowy

Szeregowy

  • Posty: 39
  • Dołączył(a): Śr 15 wrz, 2010 00:00

PostPt 26 lis, 2010 21:11

Długo nie pisałem w tym temacie, gdyż długo trwały testy i poszukiwania rozwiązania mojego problemu. Na początku starałem się wykonać to co napisaliście w tym temacie:
- Zmieniałem sterowniki. Przetestowałem chyba wszystkie dostępne - bez pozytywnego rezultatu.
- Sprawdziłem pamięć programem memtest. Z pamięcią wszystko ok.
- Sprawdzałem dziennik zdarzeń. Nie zauważyłem żadnych wpisów odnośnie sterownika lub Army.
- Użyłem parametru -exThreads=0. To dało lekką poprawę. Grało się chyba trochę dłużej, ale gra i tak nadal się zawieszała.
- Znalazłem też coś takiego: http://www.gry-online.pl/S043.asp?ID=10072145 Zastosowałem, ale też bez pozytywnego rezultatu.
Nie widząc innych rozwiązań. Włożyłem inną kartę graficzną. Gra zaczęła chodzić bez problemu. Swoją kartę w poniedziałek (22.11) oddałem do serwisu. Do dzisiaj niecierpliwie czekam...

p.s. W zastępstwie mam w komputerze nVidia GeForce 7900GS. Na tej karcie gra się nie zawiesza, ale chodzi fatalnie.
Obrazek Obrazek
Offline
Avatar użytkownika

Algrab

Generał

Generał

  • Posty: 2990
  • Dołączył(a): So 10 paź, 2009 23:35
  • Lokalizacja: x+2=1

PostPt 26 lis, 2010 21:25

A nie było tak że karta sie przegrzewała? Wskaźnik temperatury mógł pisać ze jest OK, a z powodu wady technicznej karta tego nie wytrzymywała może?
Pare razy tez sie spotkałem z tym że karta sie wieszała bo procek był dobrze chłodzony a pamięci na karcie parzyły w ręke.
Obrazek
Offline

Barney

Szeregowy

Szeregowy

  • Posty: 39
  • Dołączył(a): Śr 15 wrz, 2010 00:00

PostSo 27 lis, 2010 01:19

Temperatura karty maksymalnie 74 stopnie.
Obrazek Obrazek
Offline
Avatar użytkownika

Precel

Kapral

Kapral

  • Posty: 73
  • Dołączył(a): Śr 10 lis, 2010 22:43
  • Lokalizacja: Poznań

PostSo 27 lis, 2010 01:36

To i tak za dużo. Przeczyść ją z kurzu.
STEAM: qn_ik_master
Xfire: Precel123
Offline
Avatar użytkownika

NOON

Chorąży

Chorąży

  • Posty: 183
  • Dołączył(a): Pn 21 cze, 2010 23:46
  • Lokalizacja: z przypadku...

PostWt 30 lis, 2010 08:35

Algrab napisał(a):A nie było tak że karta sie przegrzewała? Wskaźnik temperatury mógł pisać ze jest OK, a z powodu wady technicznej karta tego nie wytrzymywała może?
Pare razy tez sie spotkałem z tym że karta sie wieszała bo procek był dobrze chłodzony a pamięci na karcie parzyły w ręke.

Prawda, z tymi pamięciami też tak miałem, dodatkowy wentylator u mnie pomógł.

Precel napisał(a):To i tak za dużo. Przeczyść ją z kurzu.

Nie do końca, w wypadku jego karty to standard, NV się mocno grzeje, np moja na stockowym chłodzeniu w Armie miała 91'-95' - co jest normalne dla gtx480; podobne temperatury miałem na kanapce gtx295, która była piekarnikiem nawet w idlu potrafiła grzać się do 70'.

Na moje oko, problem Barneya to uszkodzony GFX; lub błąd, nie sterowników, a directX być może.
Następna strona

Powrót do [ArmA II] Ogólna dyskusja

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 12 gości

cron