Teraz jest Cz 28 mar, 2024 19:45


SP "Rusty Sands"

Oczywiście związana jedynie z tematyką ArmA II oraz Operation Arrowhead...
  • Autor
  • Wiadomość
Offline

Rydygier

Cywil

Cywil

  • Posty: 6
  • Dołączył(a): Cz 09 wrz, 2010 13:26

SP "Rusty Sands"

PostSo 08 paź, 2011 19:43

Sporo tekstu wyszło, ale chyba warto przeczytać:

"Rusty Sands"

"RS" to misja SP, której akcja toczy się na ogarniętej wojną domową wyspie Duala. Gracz animuje postać najemnika mającego do wykonania rutynowe z pozoru zlecenie. To, co wyglądało na prostą robótkę, wkrótce zaczyna się komplikować.

Co oferuje misja:

- około 20 godzin gry ujętej (w miarę) spójną fabułą, w której nie brakuje walki i rozmaitych wyzwań taktycznych, premiującej przemyślane działania (można mężnie przyjmować na klatę nawały guana, proszę uprzejmie, ale często można też poszukać sprytniejszych rozwiązań i zapewnić sobie przewagę taktyczną);

- dwa cele do wykonania, z których drugi pojawia się w trakcie gry. Wykonanie jednego wystarcza, by zakończyć misję pomyślnie, ale kto by się zadowalał połowicznym sukcesem?; :)

- intro, outro, kilka dialogowych cutscenek w toku gry;

- eksperymentalny, prosty system punktów doświadczenia dla postaci AI należących do drużyny gracza (jego samego oczywiście nie obejmuje; na podstawie wielu parametrów, takich jak dystans, szybkość celu i atakującego, umiejętności celu itp. skrypt wylicza, o ile podnieść ogólny skill strzelca po każdym trafieniu);

- czterech potencjalnych członków drużyny i możliwość wynajęcia kolejnych za pieniądze;

- parę "nadobowiązkowych" drobiazgów do odkrycia.

Czego wymaga misja:

- gry Arma 2, optymalnie w wersji 1.10 (nie mam możności przetestować misji na wersji z dodatkami typu OA, mam niestety tylko podstawkę, ale powinno być wporzo);

- Addonu "Isla Duala" z wszelkimi przyległościami (molatian army, afrenian army etc.), testowana na wersji 1.95:

Isla Duala

- Addonów "ADO Units", "ADO Weapons", "ADO Objects":

ADO Units
ADO Weapons
ADO Objects

- Addonu "Desert Mercenaries and BlackOps":

Desert Mercenaries and BlackOps

- Addonu "Female US soldier":

Female US soldier

- Moda SLX

SLX

Zaleca się:

- uważnie śledzić rozmowy, niekiedy dostarczają cennych informacji. Jeśli szybkie czytanie po angielsku sprawia kłopot - warto zapisać grę przed rozpoczęciem rozmowy, by móc ją powtórzyć;

- nie próbować odgadnąć, jaką kolejność działań przewidział autor, tylko radośnie kombinować po swojemu, mimo fabuły nie jest to misja liniowa;

- często zapisywać stan gry, gdyż, jak mawiają, "shit happens";

- dbać o pojazdy i nie wystawiać ich bez potrzeby na ogień, nie ma wiele środków transportu na Duali, a wyspa jest rozległa. Chyba, że ktoś lubi długie spacery;

- korzystać z obozowisk z ogniskami (istnieją dwa). Pozwalają "odpocząć" czyli wygodnie i w miarę "realistycznie" dobrać porę dnia do preferowanego stylu gry (noc dla skradaczy, dzień dla Terminatorów);

- nie szafować rozrzutnie amunicją, zwłaszcza do broni przeciwpancernej, nie jest o nią łatwo. Zwłaszcza na początku warto poświęcić czas na pozyskiwanie broni i amunicji zdobycznej;

- nie spieszyć się nigdzie. Gra nie jest na czas;

- w razie jakichkolwiek uwag czy wątpliwości walić jak w dym do mnie;

- stosowanie następujących addonów:

"Triggerhappy choppers" (szczególnie tutaj pożyteczny):

Triggerhappy choppers

Zawarty też w tej paczce:

zGuba's Gameplay Modifications

"Gravel road speed":

Gravel road speed

Odradza się:

- pauzowania lub manipulacji tempem upływu czasu podczas cutscenek, intra i outra (zdecydowałem się tego nie blokować przez disableUserInput. Może to, acz nie musi, zaburzyć synchronizację ujęć, dialogów i/lub muzyki;

- naprawy opon w Pinzgauerze (nie wiem, jak w innych wozach, dotyczy moda SLX), kończy się to śmiercią, gdyż model żołnierza w toku naprawy jest teleportowany do wewnątrz modelu pojazdu i odnosi obrażenia. To jak sądzę wynika z jakiejś niekompatybilności pojazdów z "Isla Duala" z SLXem;

- przekraczania brodów na rzekach piechotą, zwłaszcza tyczy się to jednostek AI. Z jakichś względów często dochodzi podówczas do obrażeń i "utonięć". Cóż. Widać rzeki na Duali są bardzo mocno zanieczyszczone... :) jeśli już mus, radzę wpierw zapisać stan gry;

Inne uwagi:

- system punktów doświadczenia i zarobkowania potrzebuje 10 sekund od startu (lub, jak sądzę wczytania gry), nim zaskoczy, gdyż daje czas, by się załadowała reszta

- opcje dialogu, odpoczynku, czy zakupów pojawiają się w menu akcji, przez które się z nich korzysta. W przypadku "sklepów" po wybraniu akcji kupna wyświetlą się te towary, na które gracza aktualnie stać (na początku gry dysponuje 1000 $).

- misja ładuje całość jednostek od razu, nie ma tu poza pojedynczymi wyjątkami, zawartości dodawanej ub usuwanej dynamicznie. Co więcej jest mocno oskryptowana (blisko 100 plików, z czego większość sqs, której to składni notabene uczyłem się tworząc tę misję, nie są to więc najpewniej kody optymalne). Niemniej była tworzona i testowana na przestarzałym sprzęcie, który daje kilkanaście fps na minimalnych ustawieniach i nie stwierdziłem zauważalnego spadku płynności. na sprzęcie z wyższej póki wszystko powinno chodzić cycuś-glancuś chyba, że jakieś problemy dopiero podówczas się zechcą ujawnić;

- nie ma tu wielkich bitew pancernych, niemniej zastosowałem, by sprawdzić go "w praniu", mocno zmieniony i rozbudowany "Tank Damage System" autorstwa Nice_Boata, który chyba porzucił projekt, a szkoda;

Tutaj o jego pierwotnej wersji:

http://forums.bistudio.com/showthread.php?t=84673

- mod SLX, z którym gra była testowana, VFAI i inne rzutujące na zachowanie jednostek, mogą czasem spowodować dziwne zaszłości podczas cutscenek (wyjątkowo ciężko okiełznać jednostkę, nawet skryptem, gdy SLX i podobne każą jej coś zrobić);

- od czasu do czasu (np. po wykonaniu przez jednostkę AI rozkazu przetrzepania trupowi kieszeni lub po dobyciu pistoletu) członkowie mojej drużyny lubili zastygnąć w miejscu i nie reagowali na rozkaz ruchu. Z reguły pomaga podjęcie rozmowy lub rozkaz zmiany zachowania, np na "stealth". Tyczy się to też moda VFAI;

- misję oprawiłem w odpowiednio dobraną muzykę z gry, pojawiającą się podczas walki (w tym chyba ścieżka z dodatkowej kampanii, która jest dostępna od wersji bodaj 1.05?), intra, outra i na wypadek oględzin zwłok towarzysza broni. Planowałem użyć także innej muzyki, spoza gry, ale zrezygnowałem ze względu na prawa autorskie i tego typu wątpliwości;

- wszelkie dialogi i teksty są po "angielsku". Moja znajomość tego języka jest mocno dyskusyjna, stąd cudzysłów. Translator gugla jest fajny, ale ma swoje ograniczenia, a moje wyczucie za słabe, by wszystko naprostować. Dialogi są "nieme", nie miałem możliwości nagrać głosów. Osobiście nie przeszkadza mi to zbytnio. Nawet wolę tak, niż słuchać głosów "zagranych" tak, jak np. w oficjalnej kampanii; :)

- misja nie polega na wytropieniu i zabiciu każdego wroga na wyspie, ale nikt tego nie broni. Przy takim podejściu czas gry znacznie się wydłuży;

- są dwie kluczowe dla fabuły postacie. Jedna prowadzi nas do podstawowego celu misji, druga zleca dodatkowy. Śmierć, zwłaszcza przedwczesna, jednej z nich nie przekreśla szansy na powodzenie misji, śmierć obu owszem chyba, że zdążą spełnić swoje zadanie;

Cóż. Osobiście, choć znam każdy element misji na wylot, gra sprawiła przyjemność (np. parę fajnych okazji dla graczy o inklinacjach snajperskich). Mam nadzieję, że dostarczy satysfakcjonującej rozrywki i Wam. Mimo wielu testów nie mam złudzeń, na pewno coś gdzieś jeszcze nie "trybi", może nawet komuś całkiem się posypie. Będę wdzięczny za wszelkie uwagi i pomysły na udoskonalenia, byłbym wdzięczy zwłaszcza za wskazanie wszelkich błędów językowych;

Roboczo .pbo można pobrać stąd:

http://www.megaupload.com/?d=DIB6I97I

Załączam też plik do postu. Tudzież link na armaholic:

http://www.armaholic.com/page.php?id=15387

PS. Na koniec mała podpowiedź, jak dobrze jest zacząć. Warto orężnie ocalić postać trzymaną w charakterze jeńca przez trzech gości przy ognisku (bez interwencji najpewniej szybko dokonają egzekucji) i przed zaangażowaniem się w dalsze bitwy udać się na poszukiwanie osoby, o której opowie. (ogólnie nim zagai się rozmowę lepiej jest poczekać, aż postać stanie spokojnie. Nie jest to konieczne, acz skrypt ustawiający odpowiednio postać do rozmowy nie zawsze zdąży zrobić swoje i czasem gadamy z kimś, kto leży plackiem czy kuca lub szuka sobie broni (VFAI).
W razie czego służę dowolnie szczegółowa solucją. :)

PPS. A propos "Jagged Alliance 2" planowałem wprowadzić coś w rodzaju opcjonalnego trybu turowego włączającego się gdy wróg znajdzie się w polu widzenia (właśnie jak w "JA2"), a działającego jak w "Combat Mission" (faza rozkazów i faza wykonania). Powstały nawet skrypty. Niestety okazało się, że, głównie z racji ograniczeń pracy kamery, jest to tutaj wyjątkowo niewygodny i irytujący sposób gry, zatem tur Wam łaskawie oszczędziłem. :)
---------------
Korekta: dodałem jednak do listy wymaganych modów SLX. Choć wcześniej tego nie robiła, gra bez niego zgłasza pretensje o brak CAWeapons-coś-tam przy próbie wczytania zapisanego stanu gry. Może to i lepiej.
---------------
Uzupełnienie: dodałem wspomniany link na armaholic.com.
Przedwczoraj, jak czytam, pojawiła się nowa, odbugowana wersja SLX:

A2SLX

By zagrać z nowym A2SLX lub w ogóle bez SLX, należy z folderu "@duala\addons" usunąć na czas gry następujące pliki .pbo: "zetaborn", "lastank" i "XZ07". To one wymagały starego SLX-a (lub któryś z nich). Wygląda na to, że w obu przypadkach trudność gry wzrośnie w porównaniu z SLX ze względu na znacznie wyższą celność AI.
Nie masz wystarczających uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego postu.
Offline

tom3kb

Major

Major

  • Posty: 523
  • Dołączył(a): Pt 04 mar, 2011 07:35

PostCz 13 paź, 2011 06:56

Pomysł na misje fajny (jestem wielkim fanem jagged alliance 2) chociaż odstrasza mnie tak duża liczba addonów dla pojedyńczej misji. Ale może się skuszę.
Offline

Rydygier

Cywil

Cywil

  • Posty: 6
  • Dołączył(a): Cz 09 wrz, 2010 13:26

PostCz 13 paź, 2011 09:39

Fakt, addonów sporawo. Chciałem jednak osiągnąć określony efekt fabularny i uznałem, że jest to warte takiego uprzykrzenia. Pomysł na misję nawiązującą do Jagged Alliance 2 zarówno opowiedzianą historią jak i podejściem do rozgrywki niejako to wymuszał. Zauważmy, że w JA2 dyrygowaliśmy wielce różnorodnymi najemnikami i to właśnie owa potrzeba różnorodności postaci tak rozdęła listę dodatków. Na pociechę dodam, że te addony już zostaną graczowi na przyszłość, a są naprawdę niekulawe. :)

Tu powtórzę: da się grać bez SLX, co ujmie jeden addon z listy, jeśli usunie się zetabornów z duali, ale wtedy gra może się okazać zbyt trudna dla niektórych a przeciwnicy zbyt celni jak na klimaty JA2.
Offline

tom3kb

Major

Major

  • Posty: 523
  • Dołączył(a): Pt 04 mar, 2011 07:35

PostCz 13 paź, 2011 10:01

Kilka z tych addonów już leży od dawna na moim hdd, to zassam sobie tą misję z armaholica.
Ps: U mnie gdzieś w szufladzie od jakiś 6 lat leży chyba jeszcze projekt kampanii w stylu "Jagged Alliance" najpierw miałem robić na OFP (zrobiłem kilka misji i nie skończyłem) potem zacząłem od nowa dla army 2 ale jakoś nie miałem siły skończyć ( misje przepadły ) i już chyba się za to od nowa nie wezmę. A taka partyzancka kampania z najemnikami mogła by być fajna bo ciągłe granie amerykanami jest trochę nudne ;) (dobrze że jest rosyjskie community bo tam robią kampanie tymi "złymi" Rosjanami ;) ).
Offline

krzychu415

Cywil

Cywil

  • Posty: 1
  • Dołączył(a): Cz 12 kwi, 2012 21:12

PostPt 13 kwi, 2012 13:00

Mógłby mi ktoś dokładnie opisać jak zainstalować te wszystkie Addony(gdzie wgrać te foldery czy pliki, jak ma wyglądać commandline w skrócie gry itp.) ? Dawno nie grałem w ARMA 2 i pozapominałem, misja zapowiada się ciekawie a jestem młotkiem w instalowaniu Addonów :cisza: i nie chce czegoś zje*** :] Będe bardzo wdzięczy za odpowiedź :cfaniak:
Offline

Rydygier

Cywil

Cywil

  • Posty: 6
  • Dołączył(a): Cz 09 wrz, 2010 13:26

PostWt 17 kwi, 2012 01:08

Obszernego FAQ dostarcza Armaholic:

FAQ

Osobiście nie bawię się ręcznie commandline'm tylko używam tego:

Arma II Launcher

Takie programy bardzo ułatwiają zarządzanie dodatkami.

W skrócie:

1. Zakłada się gdzieś odrębny folder na addony, np. "MojeAddony";

2. Pliki .pbo addona powinny trafić do podfoldera o nazwie "Addons" w folderze o nazwie rozpoczętej znakiem "@" (czasem paczki z addonami od razu lokują pliki w takich folderach przy wypakowaniu, czasem nie);

3. Zatem przykładowa ścieżka do pliku/plików addona może wyglądać następująco: D:\MojeAddony\@SuperAddon\Addons\super.pbo;

4. W Arma II Launcher, w zakładce "Launch options" wskazujemy ścieżkę do pliku arma2.exe;

5. W zakładce "Addons options" wskazujemy ścieżkę do foldera z adonami (np. "D:\MojeAddony");

6. Teraz, korzystając z zakładki "Addons", możemy wygodnie zarządzać addonami, grupować je wybierając, które mają być uruchomione wraz z grą itp. Grę odpala się przyciskiem "start game".

Powrót do [ArmA II] Ogólna dyskusja

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 10 gości

cron