Teraz jest Cz 28 mar, 2024 15:40


Arma II Free

Oczywiście związana jedynie z tematyką ArmA II oraz Operation Arrowhead...
  • Autor
  • Wiadomość
Offline

tom3kb

Major

Major

  • Posty: 523
  • Dołączył(a): Pt 04 mar, 2011 07:35

PostWt 10 kwi, 2012 11:06

W arma 2 launcherze można niby ustawić z ilu rdzeni i ilu giga pamięci ma gra korzystać. Nie wiem jak duża jest różnica gdy ustawimy tyle ile mamy w kompie w odniesieniu do ustawien standardowych, nie korzystam z launchera ale brat mi mowil ze jest roznica na +.
Offline
Avatar użytkownika

Algrab

Generał

Generał

  • Posty: 2990
  • Dołączył(a): So 10 paź, 2009 23:35
  • Lokalizacja: x+2=1

PostWt 10 kwi, 2012 12:38

Dudi napisał(a):Jak ją ustawić aby kożystała z większej ilości pamięci niż 2GB ? Ja mam 8 GB i chętnie się dowiem.
Maćko napisał(a):W sumie to nie potrafi więcej jak 2
Obrazek
Offline
Avatar użytkownika

Maćko

Generał

Generał

  • Posty: 3140
  • Dołączył(a): Pt 29 gru, 2006 23:33
  • Lokalizacja: Radom

PostWt 10 kwi, 2012 14:02

tom3kb napisał(a):W arma 2 launcherze można niby ustawić z ilu rdzeni i ilu giga pamięci ma gra korzystać. Nie wiem jak duża jest różnica gdy ustawimy tyle ile mamy w kompie w odniesieniu do ustawien standardowych, nie korzystam z launchera ale brat mi mowil ze jest roznica na +.

To samo można zrobić bez launchara, ilość pamięci -maxmem, ilość wykorzystywanych rdzenie -cpucount

Zresztą nie bez powodu z Jonem rzeźbiliśmy artykuły na stronę: http://armacenter.pl/uruchamianie-addonow-edytor-218

A na potwierdzenie, informacje z BIwiki: http://community.bistudio.com/wiki/Arma ... Parameters

Performance
-maxMem=<number> Defines memory allocation limit to number (in MegaBytes). 256 is hard-coded minimum (anything lower falls backs to 256). 2047 is hard-coded maximum (anything higher falls back to 2047). Engine uses automatic values (512-1536 MB) w/o maxMem parameter. Yet filecache is excluded from the virtual address limit, always was, see our developers blog here : http://www.bistudio.com/index.php/compa ... it-barrier
-winxp Forces the game to use Direct3D version 9 only, not the extended Vista / Win7 Direct3D 9Ex - the most visible feature the Ex version offers is a lot faster alt-tabing. May help with problems using older drivers on multi-GPU systems.
-noCB Turns off multicore use. It slows down rendering but may resolve visual glitches.
-cpuCount=<number> Change to a number less or equal than numbers of available cores. This will override auto detection. Details below.
-exThreads=<number> Change to a number 0,1,3,5,7. This will override auto detection (which use 3 for dualcore and 7 for quadcore). Details below.
-malloc=<string> Since OA 1.60 - Set the particular allocator to be used. Significantly affects both performance and stability of the game. More details.


Dla nie wtajemniczonych, silnik z sam z siebie używa w zależności od sytuacji pomiędzy 512-1536MB pamięci. Wpisując -maxmem=2047 możemy polepszyć sobię trochę wydajność.
Obrazek
Obrazek
-------------
MOBO: MSI H110M PRO-D | CPU: Core i3 6100@3.7GHz | RAM: 8GB DDR4 2400@2133 MHz CL12 Goodram Play |
GPU: Asus GTX 760 DirectCU II 2GB GDDR5 | SSD: Samsung 850 EVO 250GB | HDD: Samsung HD502HJ 500GB |
PSU: Corsair VS450 | Case: SilentiumPC Brutus S20 | FAN: SilentiumPC Mistral 120 mm
Offline

tom3kb

Major

Major

  • Posty: 523
  • Dołączył(a): Pt 04 mar, 2011 07:35

PostWt 10 kwi, 2012 15:41

@Maćko
ja wiem, że wszystko można zrobić dopisując odpowiedni parametr, ale jest wielu "nie wtajemniczonych" :), którzy nie znają komend i gdzie je dopisać. I dla nich o wiele łatwiejsze będzie zaznaczenie kilku "ptaszków" w launcherze co zrobi to samo co komendy. Ale jak z twoich opisów widać za dużo i tak nie uzyskamy tymi wszystkimi kombinacjami ale warto spróbować.
Offline
Avatar użytkownika

Foka

Moderator

Moderator

  • Posty: 1258
  • Dołączył(a): So 19 mar, 2011 23:43
  • Lokalizacja: 3CT

PostWt 10 kwi, 2012 16:01

Ja na przykład nie wiedziałem, że gra sama ogranicza RAM do 1,5GB. Ustawiłem 2GB i zobaczymy jak będzie. CPUCount miałem już wcześniej ustawione.

Za to nie kumam czemu służy exThread. Warto to ruszać?
Ostatnio edytowano Cz 01 sty, 1970 02:00 przez Foka, łącznie edytowano 1 raz
Rule #2: Double tap!
Offline
Avatar użytkownika

Algrab

Generał

Generał

  • Posty: 2990
  • Dołączył(a): So 10 paź, 2009 23:35
  • Lokalizacja: x+2=1

PostWt 10 kwi, 2012 16:18

Osobiście obwiniam param exThread u siebie za crashe gry. Obojętnie set 2 or 0.
Wywaliłem go na razie u siebie, ale jednocześnie przeszedłem z odpalania gry przez skrót na używanie Arma II Launchera. Jakieś czary mary ale jest lepiej.
To znaczy jak wywaliłem używanie exThreads w skrócie to wielkiej zmiany nie było. Nie do końca to rozumiem ale kto zrozumie OFP/Armę do końca.
Obrazek
Offline
Avatar użytkownika

Dudi

Chorąży

Chorąży

  • Posty: 201
  • Dołączył(a): Wt 14 gru, 2010 22:54

PostWt 10 kwi, 2012 16:21

Algrab napisał(a):
Dudi napisał(a):Jak ją ustawić aby kożystała z większej ilości pamięci niż 2GB ? Ja mam 8 GB i chętnie się dowiem.
Maćko napisał(a):W sumie to nie potrafi więcej jak 2


Wtopa ;-) ale tak to jest jak się szybko czyta na ekranie ekranu telefonu :smile:
Offline
Avatar użytkownika

gremdek

Porucznik

Porucznik

  • Posty: 428
  • Dołączył(a): Pn 27 lut, 2006 15:02

PostWt 10 kwi, 2012 16:37

Foka napisał(a):Za to nie kumam czemu służy exThread. Warto to ruszać?


Kod: Zaznacz cały
exThreads

-exThreads= is option to define extra threads.

All file operations go through a dedicated thread. This offloads some processing from the main thread, however it adds some overhead at the same time. The reason why threaded file ops were implemented was to serve as a basement for other threads ops. When multiple threads are running at the same time, OS is scheduling them on different cores. Geometry and Texture loading (both done by the same thread) are scheduled on different cores outside the main rendering loop at the same time with the main rendering loop.



czyli tłumacząc na nasze: nie ruszaj, samo ci ustawi.
:(
Offline
Avatar użytkownika

Foka

Moderator

Moderator

  • Posty: 1258
  • Dołączył(a): So 19 mar, 2011 23:43
  • Lokalizacja: 3CT

PostWt 10 kwi, 2012 16:59

To już se sam przeczytałem, ale niewiele mi to mówi.
A z Twoim tłumaczeniem się nie zgadzam, poczytaj opis alokacji RAM to zobaczysz co on se sam może ustawić.
Rule #2: Double tap!
Offline
Avatar użytkownika

gremdek

Porucznik

Porucznik

  • Posty: 428
  • Dołączył(a): Pn 27 lut, 2006 15:02

PostWt 10 kwi, 2012 17:43

nie rozumiem cie. jak masz 2 rdzenie to ci ustawi exthreads=3 (bitowo 011) czyli 2 ex(tra) wątki dojdą. jak masz 4 to ci da exthreads=7 (bitowo 111) czyli 3 nowe wątki.
możesz sobie stwierdzić że przez te dodatkowe wątki ci się kaszani i dać inną wartość.

a co do ramu to nie wiem o co ci chodzi. ale poprzez zabawy z alokatorem można sobie znacznie poprawić wydajność, albo popsuć totalnie
:(
Offline
Avatar użytkownika

Foka

Moderator

Moderator

  • Posty: 1258
  • Dołączył(a): So 19 mar, 2011 23:43
  • Lokalizacja: 3CT

PostWt 10 kwi, 2012 17:56

Z RAMem chodzi o to, że ręcznie można ustawić na 2GB, a "samo ci ustawi" najwyżej do 1,5GB. Czyli "samo ci ustawi" nie jest optymalnym rozwiązaniem. Idąc tym tropem - ładnie to rozpisałeś, ale jak "samo ci ustawi" zareaguje, kiedy trafi na 6 rdzeni? Ustawi 7, czy zgłupieje, bo programista nie przewidział i dla bezpieczeństwa ustawi 0 lub 1?
Rule #2: Double tap!
Offline

rad

Porucznik

Porucznik

  • Posty: 382
  • Dołączył(a): So 03 paź, 2009 18:56

PostN 15 kwi, 2012 12:19

Suma na forums.bistudio.com napisał(a):ArmA 2 can use up to 31 cores in theory, but experiments have shown that with most scenes the gain above 4 cores is small and above 8 cores unmeasurable.

The explanation is Amdahl's law - only parts of the application is using all cores. See Real Virtuality Going Multicore blog.

---------- Post added at 13:58 ---------- Previous post was at 13:54 ----------

In build 76122 and newer the default for dualcores will be changed to -exThreads=3 based on user feedback.

We have also changed the cpu core detection, therefore depending on how many logical cpus are present, default -cpuCount values will be as follows:

1 1
...
6 6
7 7
8 4
9 4
10 5
11 5
12 6
13 6
14 7
....

Some day hopefully we will find a time to provide a proper HT detection, but until then I think the above provides quite reasonable default settings.


W innym poscie napisano, ze dla szesciu rdzeni domyslnie ustawiane jest exThreads=7. Ostatecznie wychodzi, ze jednak "samo sie ustawi" :P
Poprzednia strona

Powrót do [ArmA II] Ogólna dyskusja

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 13 gości

cron