Teraz jest Pt 29 mar, 2024 03:41


Slideshow + problem z wbiciem gdziekolwiek...

Oczywiście związana jedynie z tematyką ArmA II oraz Operation Arrowhead...
  • Autor
  • Wiadomość
Offline
Avatar użytkownika

WinteR5

Moderator

Moderator

  • Posty: 451
  • Dołączył(a): Śr 19 maja, 2010 21:52
  • Lokalizacja: Toruń

PostWt 12 cze, 2012 19:19

Blackburn napisał(a):A ja z kolei wiem, że arma ma ładną grafikę, ale tylko z opowieści.


Ano ma. Ja tam gram na full HD ustawienia na maks i mam 60 fps cały czas. Nie wiem jak wy możecie grać na tak niskich klatkach
Obrazek
Offline
Avatar użytkownika

Jon

Generał

Generał

  • Posty: 10721
  • Dołączył(a): Wt 20 lip, 2004 00:43
  • Lokalizacja: Kraków

PostWt 12 cze, 2012 19:20

@Winters
Zawsze mogę też wywalić taki głupi spam, żeby nie zasłaniał wartościowych informacji...


XLook, zerknij na poprzednią stronę, mój ostatni post powinien Ci pomóc.
Ostatnio edytowano Cz 01 sty, 1970 02:00 przez Jon, łącznie edytowano 1 raz
http://www.pajacyk.pl

“Politics is supposed to be the second oldest profession. I have come to realize that it bears a very close resemblance to the first.”
~ Ronald Reagan
Offline

XLook

Szeregowy

Szeregowy

  • Posty: 11
  • Dołączył(a): Cz 07 cze, 2012 10:42

PostWt 12 cze, 2012 19:34

Co do procesora się zgodzę że swoje już 'przerobił' ale spokojnie kręcę go do 4.5 bez znacznej różnicy temperatur, tak więc spróbuję. :)

hmm jeśli chodzi o 'nie danie się grać' - da się i na 15 fps'ach ale tak jak napisałam potrafi to męczyć wzrok - stąd też staram się zwiększyć ilość fpsów bez zmiany jakości grafiki.

Swoją drogą... nie wiem jak bardzo skomplikowane mechanizmy ma ta gra żeby przy 8 botach aż tak obciążać procesor ale zdarzało mi się grać w SupComa z 12000 jednostek na mapie (w multi) - troszkę był SlowMotion ale dawało radę :P

Tak jak napisałam - chciałam się jedynie dowiedzieć czy jest na to jakaś mniej lub bardziej skomplikowana rada (zawsze można napisać 'nie podoba się to wywal')- jeśli oprócz standardowego konfinga nie ma żadnego patcha który by coś zmieniał/poprawiał to jedynie wina wydawcy bo modów faktycznie co nie miara a porządnej łatki stabilizującej nie ma...

Heh, dobrze że odświeżyłam stronę :P
Troszkę podkręcę i popróbuję od nowa konfingi jak kolega polecił - rozdziałka max 1280x1024 więc bez szaleństw - jak wcześniej też pisałam grafika nie pracuje tak jak powinna więc możliwe że po prostu proc nie nadąża - a grafika nie ma co przetwarzać... zobaczymy po podkręceniu,

Swoją drogą jeśli faktycznie odpaliłam jakiś 'dedykowany' scenariusz to mógł nieźle obciążyć proc... tak więc mamy ew. przyczynę 'klatkowania'...

Do czwartku powinnam mieć dodatek, zobaczę jak będzie zachowywał się po instalacji - w każdym bądź razie thx za pomoc :]
Offline
Avatar użytkownika

Jon

Generał

Generał

  • Posty: 10721
  • Dołączył(a): Wt 20 lip, 2004 00:43
  • Lokalizacja: Kraków

PostWt 12 cze, 2012 19:54

Nie przesadzaj z OC - bo możesz zaliczać freeze'y tak jak ja kiedyś. Na konfigu, który opisałem powinnaś dać radę komfortowo grać ze średnio 25-60 klatkami (zależy od poziomu skomplikowana sceny\scenariusza), już na połączonym A2+OA z modami. Chyba, że faktycznie masz coś nie tak z grafą.
http://www.pajacyk.pl

“Politics is supposed to be the second oldest profession. I have come to realize that it bears a very close resemblance to the first.”
~ Ronald Reagan
Offline

XLook

Szeregowy

Szeregowy

  • Posty: 11
  • Dołączył(a): Cz 07 cze, 2012 10:42

PostWt 12 cze, 2012 20:25

Nom podkręciłam do 3.6 na razie, odpaliłam największy scenariusz jaki jest dostępny i zyskałam tym ok 6/7 klatek w najgorszym momencie więc jest lepiej - dodatkowo grafika waha się teraz w granicach 30-50 fps :]

Co do BattleEye - to faktycznie podczas ładowania lvla (gdy próbuję gdzieś wbić) na 'sekundkę' pojawia się informacja o jakiejś niezgodności
----------
Jeśli to serwer dedykowany zajmuje się całym AI podczas i przesyła te info do każdego pc to nie powinno być większego obciążenia po stronie klienta... cóż pozostaje mi zaczekać na dodatek i zobaczyć jak będzie działało w praktyce :P
Offline

tom3kb

Major

Major

  • Posty: 523
  • Dołączył(a): Pt 04 mar, 2011 07:35

PostWt 12 cze, 2012 21:23

Jak już tu było wspomniane, były problemy z Battleye do army 2 z Cda. W następnym numerze Cda po tym z armą był patch na płytce żeby to naprawić. Możesz też zajrzeć do "pomocnej dłoni" na forum cda, bo tam było sporo pytań z kłopotami odnośnie multi. Pamiętam, że pare osób z tego forum podpowiadało tam co zrobić, żeby było dobrze. Możesz zajrzeć jak nic nie pomoże.
Offline
Avatar użytkownika

Algrab

Generał

Generał

  • Posty: 2990
  • Dołączył(a): So 10 paź, 2009 23:35
  • Lokalizacja: x+2=1

PostWt 12 cze, 2012 23:09

Istnieje w ogóle stronka Batteye'a i być może wystarczy stamtąd ściągnąć sobie tą aplikację.

Co do rady na wszystko - tak jak napisane wyżej, zjedź z ustawieniami grafiki.
Np. osobiście mam konfig taki jak Ty, z tym, że GF 8800GT i muszę grać w rozdziałce 1440x900. Gdybym ustawił natywną dla monitora 22' to byłby slideshow.
A tak nawet czasem da sie nagrać film frapsem w 720p

"OFP is a bitch..."
Obrazek
Offline
Avatar użytkownika

hiper

Kapral

Kapral

  • Posty: 57
  • Dołączył(a): Pn 21 maja, 2012 09:32
  • Lokalizacja: sc

PostŚr 13 cze, 2012 11:41

Na GTX560, i procu Quad 4x 2,4 ghz, po odpaleniu Army i odpaleniu nagrywania we frapsie, w 5 min miałem 82*C na 4 rdzeniach CPU i zwiechę po czym Ctrl+alt+delete i arma do zgaszenia ;)
Bez włączonego nagrywania we Frapsie po 15-20 minutach 82*C i powtórka. Wydajniejszy Cooler do CPU zamówiony. O dziwo max chwilowa temp dla karty grafiki było 62*C przeciętnie 45-50*C.
1280x1024 grafika na normal oraz high, post efekty na low.
Klatek jest strasznie różnie, od 10 do 50 przeciętnie 30 z hakiem.

Xlook, tak już po prostu będzie, Arma2 jest strasznie CPU żerna. Nie boję się napisać, że autorzy coś spieprzyli przy pisaniu, lub producent silnika dał ciała. Po paru misjach w singla na nowej grafice, jedno mogę zauważyć bardzo wyraźnie, w armie CPU liczy jakieś kosmiczne dane, ale nie bardzo wiem jakie i co tam tak strasznie liczy?
Nie mam kiedy dokładniej się temu przyjrzeć, ale mam takie obawy że silnik gry za mało liczy za pomocą karty grafiki, a za dużo za pomocą CPU, oraz mieli w CPU coś czego nie widzimy, lub mogło by się to odbywać z mniejszym interwałem. Gdyby się tak dobrać do konfigu silnika i zjechać z częstotliwością liczenia rzeczy mało ważnych i oddalonych od pola walki, to by mogło pomóc. Marzenia...

Dlaczego tak myślę - bo dopiero co wymieniłem grafikę na kilka razy szybszą, a mimo to CPU nadal zajechane, a przecież powinno zostać odciążone.
Z kolei jak wykonywałem jakieś zadanie w mieście z fabrykami to już pojawiały się problemy wydajności, widać było że CPU ma strasznie dużo roboty, mimo że płoty z betonu i fabryka zasłania ogromną masę terenu i drzew, czyli już nie powinno tego liczyć i renderować. Z kolei będąc w budynku i widząc tylko klatkę schodową, CPU było nadal bardzo zajechane, zapewne liczyło nadal wszystko co poza klatką? Ale po co i co?

Czyli kilka hektarów terenu ze wszystkim co na nim jest w dalszym i bliższym otoczeniu non-stop mieli. Dziwne jest też, że fabryka, która ma sporo prostych ścian i kilka silosów (geometria całości w miarę prosta), trochę kratownic i rurek i tak potrafi zajeżdżać procka. to by było nielogiczne że czegoś "mniej" liczy "więcej". Z kolei spory las z wieloma drzewami już nie gnębi tak procka, a na bank cała góra lasu z masą zieleniny ma więcej płaszczyzn niż fabryka. Więc w czymś innym jest różnica.

Wg mnie różnica ta to w exploitach dla płaszczyzn (czy jakoś tak to szło). Przez pień drzewa się nie przejdzie, ale przez masę różnych jego płaszczyzn już się przejdzie na wylot tak samo pociski, mam tu na myśli "gałęzie". Z kolei fabryka mimo że będzie miała mniej płaszczyzn niż las to co najwyżej szyby w oknach są "prześwitujące" dla obiektów i postaci, natomiast cała konstrukcję przelicza non stop szukając exploitów (czyli powierzchni aktywnych dla innych obiektów).
Dla lasu wystarczy liczyć tylko powierzchnię dla pnia (przeszkoda) i gruntu (powierzchnia).
Dla miasta/fabryki dochodzi cała konstrukcja (ściany wew. zew., dach, drzwi, drabinki, kratownice, silosy, kominy, rury, masa tego... + grunt i drzewa.
... Bo jak wytłumaczyć że stoję pod ściana budynku, wiele prostych płaszczyzn wokół mnie, grafika ma mniej liczenia, a proc zajechany bardziej niż zwykle?

I teraz mam wielkie obawy, jeśli liczy exploity z dokładnością 1:1 względem obiektu, a można to sprawdzić np ostrzeliwując rurę, każdą jej płaszczyznę, i jest to liczone na bieżąco nie zależnie, czy jesteśmy obok niej, czy naciskamy spust czy nie, czy rzucamy granatem czy nie, no to jak się okaże że jest 1:1 z 1m i ze 100m to dla mnie byłaby zagadka rozwiązana i nic tylko pisać petycję do producenta o optymalizację.

W 3D trochę modeluję, renderuję i animuję i mam tam pewien odpowiednik interakcji fizyki i mi się wydaję że w Armie tak żre właśnie stałe liczenie aktywnych ścian i że są liczone niestety nawet gdy są tłem, dekoracją itp. To od lat się tak nie pisze, a wiele się upraszcza, np rura która ma 32 płaszczyzny z wyglądu, jest nieaktywna i robi za dekorację, z kolei w niej siedzi rura wirtualna mająca 6 płaszczyzn i interakcja z nią aktywuje się tylko gdy powstaje trigger który jej dotyczy (podchodzi postać, leci pocisk itp.).
Czyli jak cała fabryka ze swoimi płaszczyznami jest aktywna 1:1 (ciekawe czy postacie też i co jeszcze?) i to stale tj mi się wydaje... to wszystko będzie się rozbijać o CPU i zawsze będzie mało.
BLA
Offline

XLook

Szeregowy

Szeregowy

  • Posty: 11
  • Dołączył(a): Cz 07 cze, 2012 10:42

PostŚr 13 cze, 2012 13:42

Się kolega rozpisał :P

Również zauważyłam że coś jest nie tak tzn CPU pracuje a Grafika - nic... również myślę że to problem z optymalizacją silnika i już x czasu temu powinni ten problem rozwiązać.
Biorąc pod uwagę to że liczone jest wszystko co znajduje się na dużej mapie nie ma siły żeby nawet na OP sprzęcie chodziło dobrze,

------

Pobrałam nową wersje BE i teraz mogę bez problemu wchodzić na większość w v1.11 :]
Na dedykach przy 20 graczach i AI nie schodzi mi poniżej 40 fps'ow więc chyba jest w porządku...
Offline
Avatar użytkownika

Dudi

Chorąży

Chorąży

  • Posty: 201
  • Dołączył(a): Wt 14 gru, 2010 22:54

PostŚr 13 cze, 2012 13:46

Oni tego nie naprawią ponieważ wtedy cały silnik graficzny był by do wymiany, a po co mają naprawiać jeśli zaraz wydadzą ARMA 3.
Offline
Avatar użytkownika

Foka

Moderator

Moderator

  • Posty: 1258
  • Dołączył(a): So 19 mar, 2011 23:43
  • Lokalizacja: 3CT

PostŚr 13 cze, 2012 14:31

"Odkrywacie" coś co jest wiadome od lat, i zostało wielokrotnie napisane. I tutaj, i na innych forach i site'ach. Na ARMA nie partzy się jak na innego fpsa (20% "fizyka", 80% grafika). Tutaj właśnie zachowanie się świata mocno obciąża kompa. Poszukajcie, poczytajcie... nie ma co wyważać otwartych drzwi.
Rule #2: Double tap!
Offline
Avatar użytkownika

hiper

Kapral

Kapral

  • Posty: 57
  • Dołączył(a): Pn 21 maja, 2012 09:32
  • Lokalizacja: sc

PostŚr 13 cze, 2012 14:40

Wsparcie techniczne to dziś podstawa każdej dobrej firmy produkującej sprzęt/program/solucje/itd.
Wiesz ja dopiero co mam zakupiony oryginał, wydałem 112zł, dorzuciłem ponad 700zł na kartę grafiki, a arma2, która nie jest specjalnie "piękniejsza" od innych gier zabija mi CPU i tym samym fps gdy idę po mieście i widzę ulicę, trochę ścian domów i niebo. Wszyscy wiemy że tak nie powinno być i po prostu trzeba by zmobilizować producenta do poprawki.

Napisałem do nich ciekawe czy się postarają?
Coś tam mi pisze na skype... żebym coś zaciągnął, jak będzie lepiej dam znać.


EDIT:
Przedstawiłem developerowi jak mi arma się zachowuje, polecił mi public beta patcha, pogrzebałem poszperałem i ściągnąłem:
ftp://downloads.bistudio.com/arma2.com/ ... _93701.zip
Wg niego jest to wersja "1.61 betas" "1.60.93701", to siup.
To chyba patch z wczoraj?????
Po pracy teścik...
BLA
Offline
Avatar użytkownika

Blackburn

Pułkownik

Pułkownik

  • Posty: 1437
  • Dołączył(a): Cz 15 lip, 2010 11:36
  • Lokalizacja: Raz tu, raz tam...

PostŚr 13 cze, 2012 14:59

Hiper przeczytaj jeszcze raz i zrozum:
Foka napisał(a):"Odkrywacie" coś co jest wiadome od lat, i zostało wielokrotnie napisane. I tutaj, i na innych forach i site'ach. Na ARMA nie partzy się jak na innego fpsa (20% "fizyka", 80% grafika). Tutaj właśnie zachowanie się świata mocno obciąża kompa. Poszukajcie, poczytajcie... nie ma co wyważać otwartych drzwi.

Arma to przede wszystkim fizyka, symulacja AI i balistyki - to głównie zabiera moc obliczeniową procesora.
Offline

XLook

Szeregowy

Szeregowy

  • Posty: 11
  • Dołączył(a): Cz 07 cze, 2012 10:42

PostŚr 13 cze, 2012 15:02

Z tym że Dudi ma racje co do 'wyjścia' 3... pisanie do nich teraz nie ma najmniejszego sensu... jak producent tego nie poprawi od razu to - krótko mówiąc nie poprawi niczego - później już tylko wychodzą mody/dodatki i wszystko 'pływa' na jednym silniku :]

Nie wiem jakie możliwości fizyczne ma silnik Army... i nie ma co go porównywać z tworami typu CryEngine2 (sama nie wiem czy przypisać tutaj więcej możliwości fizycznych czy graficznych...). Pamiętam jak wyszedł Crysis to wszyscy wieszali na nim psy 'bo karty graficzne nie wyrabiały się z przetwarzaniem i był slideshow' po kilku miesiącach wyszły konfingi które uruchamiały produkcje na średnich detalach nawet na 'zabytkowych' PeCetach... lepiej producent przy wydaniu drugiej części tak zoptymalizował silnik że chodzi 'szybciej' od podstawki a możliwości są podobne... (no może trochę mniej miodu :P )
Offline
Avatar użytkownika

hiper

Kapral

Kapral

  • Posty: 57
  • Dołączył(a): Pn 21 maja, 2012 09:32
  • Lokalizacja: sc

PostŚr 13 cze, 2012 15:16

Blackburn, w 3D robiłem różne symulacje, wiem ile to ciągnie "MOCY PROCA" przy liczeniu i w armie zupełnie nie widzę takiej fizyki, mało tego, liczenie występuje pawie ciągle mimo że jednostki stoją i nic się nie dzieje, więc tego po prostu nie kupuję :-)
Kupiłem produkt, który mnie zawodzi, wolno mi narzekać co nie oznacza że nie będę grał.

XLook, a wyobraź sobie armę na nowym silniku unreala, oj byłoby interesująco.

Dobra, w nowym patchu(~8MB) jest:
ARMA2_OA_Build_93701.exe (44MB)
I dwa pliki instalacji do BattlEye.
Kto chętny niech testuje i da znać czy mu szybciej arma śmiga.
BLA
Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do [ArmA II] Ogólna dyskusja

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości

cron