Teraz jest Pt 19 kwi, 2024 23:54


Efekt "pustego" strzelania

Dział poświęcony edytorowi ArmA II i Operation Arrowhead, czyli tworzeniu misji.
  • Autor
  • Wiadomość
Offline

plz

Szeregowy

Szeregowy

  • Posty: 17
  • Dołączył(a): N 27 kwi, 2008 12:35

Efekt "pustego" strzelania

PostPn 09 lis, 2009 01:14

Witam. Mam mianowicie takie pytanie: jak wywołać efekt, taki aby artyleria, znaczy zwykły np. D-30, strzelało w powietrze, ale bez celowania? Znaczy nie celuje (albo nawet to w jakiś punkt w niebie) i strzela tak do końca świata (oczywiście, chyba, że wywołam skrypt ;d) ? Da się takie coś zrobić?
Z góry dzięki za odpowiedź
Offline
Avatar użytkownika

Jon

Generał

Generał

  • Posty: 10721
  • Dołączył(a): Wt 20 lip, 2004 00:43
  • Lokalizacja: Kraków

PostPn 09 lis, 2009 09:06

dotarget i dofire, tylko pytanie co dobrać jako cel... niewidzialne H?
http://www.pajacyk.pl

“Politics is supposed to be the second oldest profession. I have come to realize that it bears a very close resemblance to the first.”
~ Ronald Reagan
Offline
Avatar użytkownika

reyhard

Pułkownik

Pułkownik

  • Posty: 1455
  • Dołączył(a): So 12 mar, 2005 09:56
  • Lokalizacja: wielkiego brata

PostPn 09 lis, 2009 13:08

Po prostu przyjmij do wiadomości, że nadciąga rewolucja proletariacka, lada dzień Chavez z Castro i Bin Ladenem nadjadą na białym traktorze i uwolnią ciemiężony lud polski spod władzy międzynarodowego kapitału.
Offline
Avatar użytkownika

Artek3333

Chorąży

Chorąży

  • Posty: 223
  • Dołączył(a): Śr 18 lip, 2007 19:17
  • Lokalizacja: Żywiec

PostPn 09 lis, 2009 15:25

reyhard napisał(a):http://www.forum.armacenter.pl/viewtopic.php?t=9619&highlight=dowatch

Trochę to dziwne? W Arma 1 działa a w A2 nie :co: Jeśli chodzi o działo, oczywiście celuje ale nie strzela. Chyba, że się mu da
Kod: Zaznacz cały
działo fire["throw","D30","ARTY_30Rnd_122mmHE_D30"]
to wtedy strzeli sobie tylko raz i koniec :neutral: Zauważyłem też, że zwykły strzelec nie do wszystkich obiektów wykonuje "doFire obiekt" a w przypadku Army1 strzelają do wszystkich obiektów bez wyjątków. :co:
Offline
Avatar użytkownika

Maverick

Generał

Generał

  • Posty: 772
  • Dołączył(a): Pn 30 kwi, 2007 12:12
  • Lokalizacja: Kutno

PostPn 09 lis, 2009 16:14

Artek3333 napisał(a):Chyba, że się mu da
Kod: Zaznacz cały
działo fire["throw","D30","ARTY_30Rnd_122mmHE_D30"]
to wtedy strzeli sobie tylko raz i koniec :neutral:


To wstaw mu skrypt z pętlą i warunkiem końca. Teoretycznie coś takiego:
Kod: Zaznacz cały
#a1
działo fire["throw","D30","ARTY_30Rnd_122mmHE_D30"]
?warunek : goto "a2"
~0.5
goto "a1"
#a2
exit


I to powinno w połączeniu z innymi doWatchami itd. rozwiązanie...
Obrazek
Obrazek


"Read about the history of the place that we live in and stop letting corporate news tell lies to your children." - Immortal Technique
Offline
Avatar użytkownika

Artek3333

Chorąży

Chorąży

  • Posty: 223
  • Dołączył(a): Śr 18 lip, 2007 19:17
  • Lokalizacja: Żywiec

PostPn 09 lis, 2009 17:57

Działa :] tylko trzeba było zmienić linijkę
działo fire["throw","D30","ARTY_30Rnd_122mmHE_D30"]

na skróconą (bo ta wyżej nie działa)
działo fire"D30";
Offline

plz

Szeregowy

Szeregowy

  • Posty: 17
  • Dołączył(a): N 27 kwi, 2008 12:35

PostWt 10 lis, 2009 14:00

Jest jeden problem. Grad jak ma strzelać, to strzela tak, że pociski wybuchają widocznie (oczoj**nie) na całym niebie po 500m lotu. Jak zlikwidować tego "buga" ? Przeca GRAD to chyba troszke dalej strzela ;d
Offline
Avatar użytkownika

reyhard

Pułkownik

Pułkownik

  • Posty: 1455
  • Dołączył(a): So 12 mar, 2005 09:56
  • Lokalizacja: wielkiego brata

PostWt 10 lis, 2009 14:28

dodaj gradowi eventhandler fired
this addEventHandler["fired",{(nearestObject [_this select 0, _this select 4]) setpos getpos [0,0,0]}]
(jak chcesz, to możesz jeszcze spróbować dać deleteVehicle (nearestObject [_this select 0, _this select 4]) - skasuje rakiety- lecz go odradzam, może powodować ctd w MP
w ofp to działało, jak w A2 nie działa to napisz - pomyśli się wtedy nad innym rozwiązaniami
Po prostu przyjmij do wiadomości, że nadciąga rewolucja proletariacka, lada dzień Chavez z Castro i Bin Ladenem nadjadą na białym traktorze i uwolnią ciemiężony lud polski spod władzy międzynarodowego kapitału.
Offline

plz

Szeregowy

Szeregowy

  • Posty: 17
  • Dołączył(a): N 27 kwi, 2008 12:35

PostWt 10 lis, 2009 17:59

Niestety nie działa :/. Nie wiem jak to rozwiązać. Coś mi się zdaje, że działałoby to poprawnie tylko wtedy, kiedy jest wywołany moduł artyleri :/. Nie mam pojęcia jak go wywołać przez skrypt (bez użycia radia itp). Jakieś rady? Może ma ktoś pomysł ?
PS:Oj widok lecących rakiet Katiuszy w nocy...coś pięknego :twisted: . Szkoda ze nie wykorzystali tego klimatycznego smaczku jaki uzyskali :grin:
Offline
Avatar użytkownika

reyhard

Pułkownik

Pułkownik

  • Posty: 1455
  • Dołączył(a): So 12 mar, 2005 09:56
  • Lokalizacja: wielkiego brata

PostWt 10 lis, 2009 20:08

this addEventHandler["fired",{(nearestObject [_this select 0, _this select 4]) setpos [0,0,0]}]

byś napisał chociaż, jakie błędy wyskoczyły. niepotrzebnie getpos wrzuciłem (współrzędne już są - [0,0,0])

w głowie mam jeszcze jedno rozwiązanie - rakiety nie będą wybuchały w ogóle. To by wymagało jednak addonu i nie wiem, czy takie rozwiązanie Ci pasuje.
Po prostu przyjmij do wiadomości, że nadciąga rewolucja proletariacka, lada dzień Chavez z Castro i Bin Ladenem nadjadą na białym traktorze i uwolnią ciemiężony lud polski spod władzy międzynarodowego kapitału.
Offline

plz

Szeregowy

Szeregowy

  • Posty: 17
  • Dołączył(a): N 27 kwi, 2008 12:35

PostWt 10 lis, 2009 23:34

Nie wyskakuje żaden błąd. Gra poprostu leci dalej i nic z tym skryptem nie robi. Jutro sprawdzę co i jak z tym jest.
PS: Tymczasem lamerskie pytanie- jak w jednym .sqf'ie dać przykładowo dwie te pętle? Szczerze mowiąc kilka plików sqf to troche żałośnie wygląda ;d
Offline
Avatar użytkownika

101st Paratroop

Major

Major

  • Posty: 691
  • Dołączył(a): Cz 11 sie, 2005 12:51

PostŚr 11 lis, 2009 00:47

plz napisał(a):PS: Tymczasem lamerskie pytanie- jak w jednym .sqf'ie dać przykładowo dwie te pętle? Szczerze mowiąc kilka plików sqf to troche żałośnie wygląda ;d

Kod: Zaznacz cały
_u = 0;
_i = 0;
_gunarray = [dzialo1,dzialo2,dzialo3];
_total = (count _gunarray);
while {_u < 10} do
{
      for [{_i = 0},{_i < _total},{_i = _i + 1}] do
      {
         (_gunarray select _i) fire "MLRS";
      };
_u = _u + 1;
sleep 1;
};


Wklejasz to do notatnika, zapisujesz jako plik .sqf (ważne by to był .sqf a nie .sqs bo inaczej nie odczyta) i patrzysz jak jednostki dzialo1, dzialo2 i dzialo3 strzelaja tak dlugo aż każde z nich nie wystrzeli po 10 razy. Słowem - dwie pętle w jednym skrypcie ;)

Jeśli nie o to chodzi to sorry.
Offline
Avatar użytkownika

Artek3333

Chorąży

Chorąży

  • Posty: 223
  • Dołączył(a): Śr 18 lip, 2007 19:17
  • Lokalizacja: Żywiec

PostŚr 11 lis, 2009 11:34

101st Paratroop napisał(a):
plz napisał(a):PS: Tymczasem lamerskie pytanie- jak w jednym .sqf'ie dać przykładowo dwie te pętle? Szczerze mowiąc kilka plików sqf to troche żałośnie wygląda ;d

Kod: Zaznacz cały
_u = 0;
_i = 0;
_gunarray = [dzialo1,dzialo2,dzialo3];
_total = (count _gunarray);
while {_u < 10} do
{
      for [{_i = 0},{_i < _total},{_i = _i + 1}] do
      {
         (_gunarray select _i) fire "MLRS";
      };
_u = _u + 1;
sleep 1;
};


Wklejasz to do notatnika, zapisujesz jako plik .sqf (ważne by to był .sqf a nie .sqs bo inaczej nie odczyta) i patrzysz jak jednostki dzialo1, dzialo2 i dzialo3 strzelaja tak dlugo aż każde z nich nie wystrzeli po 10 razy. Słowem - dwie pętle w jednym skrypcie ;)

Jeśli nie o to chodzi to sorry.


Nie działa :neutral: Nic się nie dzieje :neutral:
Offline
Avatar użytkownika

101st Paratroop

Major

Major

  • Posty: 691
  • Dołączył(a): Cz 11 sie, 2005 12:51

PostŚr 11 lis, 2009 11:42

Jak odpalasz ten skrypt?
Offline
Avatar użytkownika

Artek3333

Chorąży

Chorąży

  • Posty: 223
  • Dołączył(a): Śr 18 lip, 2007 19:17
  • Lokalizacja: Żywiec

PostŚr 11 lis, 2009 14:12

101st Paratroop napisał(a):Jak odpalasz ten skrypt?

Kod: Zaznacz cały
res = [this] execVM "nazwapliku.sqf"

i wpisuje to w uruchamianiu jednostki,w wyzwalaczu też nie działa :?:
Następna strona

Powrót do [ArmA II] Edytor

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 41 gości

cron