Teraz jest Wt 19 mar, 2024 12:27


Efekt bomby

Dział poświęcony edytorowi ArmA II i Operation Arrowhead, czyli tworzeniu misji.
  • Autor
  • Wiadomość
Offline
Avatar użytkownika

Gorki

Kapral

Kapral

  • Posty: 73
  • Dołączył(a): Pt 10 lip, 2009 22:42

Efekt bomby

PostSo 13 lut, 2010 15:22

Witam, jak zrobić coś takiego, że jedzie samochód i nagle wybucha. Chodzi mi o coś tak jak było w misji "Brzytwa Dwa".
"Poland" dla obcokrajowców. Dla Nas, Polaków "Polska".

Wklej to do podpisu, jeśli popierasz zaprzestanie używania obcych wyrazów w języku polskim.
Offline
Avatar użytkownika

Dodo

Szeregowy

Szeregowy

  • Posty: 32
  • Dołączył(a): So 31 paź, 2009 20:26
  • Lokalizacja: Piaseczno

PostSo 13 lut, 2010 15:32

Jeśli ci chodzi o to zeby SAM samochód wybuchł to w wyzwalaczu w polu On Activation wpisz:

Kod: Zaznacz cały
nazwa_samochodu SetDammage 1


Sam nie widziałem tego wybuchu w Brzytwa Dwa choć misję przeszedłem i nie wiem do końca o co ci chodzi, ale może to okazać się pomocne.

EDIT:
Można jeszcze zamiast SetDammage w momencie wybuchu stworzyć minę pod samochodem za pomocą komendy CamCreate.
Offline
Avatar użytkownika

Gorki

Kapral

Kapral

  • Posty: 73
  • Dołączył(a): Pt 10 lip, 2009 22:42

PostSo 13 lut, 2010 15:45

Właśnie setdammage sprawia, że on "rdzewieje" i zaczyna się palić ale nie ma wybuchu. Natomiast miny działają pod cięższymi obiektami.
"Poland" dla obcokrajowców. Dla Nas, Polaków "Polska".

Wklej to do podpisu, jeśli popierasz zaprzestanie używania obcych wyrazów w języku polskim.
Offline
Avatar użytkownika

Dodo

Szeregowy

Szeregowy

  • Posty: 32
  • Dołączył(a): So 31 paź, 2009 20:26
  • Lokalizacja: Piaseczno

PostSo 13 lut, 2010 18:13

Może zamiast miny zrób bombę albo granat.

EDIT:

Na przykład:


Kod: Zaznacz cały
bomb = "Bo_FAB_250" Createvehicle [(getPos cel select 0),(getPos cel select 1),(getPos cel select 2)+0.1] 


Tu akurat jest to bomba od SU25, na forum jest spis broni (pozdrowienia dla moderacji :jezor: ). Nazwy bomb są w rubryce ammo.
Offline

plz

Szeregowy

Szeregowy

  • Posty: 17
  • Dołączył(a): N 27 kwi, 2008 12:35

PostPn 17 sty, 2011 19:32

Nie będe zaśmiecał nowym tematem forum, więc się tutaj zapytam:
A jak spowodować cykliczne takie wybuchy ? Dokładniej mi chodzi o to by gdzieś w oddali od nas co jaki czas wybuchały (bez aktywacji przez jednostkę, jako stały sztuczny ostrzał artyleryjski).
Offline
Avatar użytkownika

JaFranek

Major

Major

  • Posty: 581
  • Dołączył(a): Wt 16 lis, 2004 14:46
  • Lokalizacja: Tbg

PostPn 17 sty, 2011 20:17

Na forum są już gotowe rozwiązania. Wystarczy poszukać.
Nie pytaj, co OF może zrobić dla ciebie, ale co Ty możesz zrobić dla OF
Offline

Eragonek

Szeregowy

Szeregowy

  • Posty: 42
  • Dołączył(a): Śr 15 wrz, 2010 19:59
  • Lokalizacja: Wałbrzych

PostWt 08 lut, 2011 00:00

Chodzi Ci o to, żeby eksplodował w odpowiednim miejscu (np. koło jakiegoś budynku), czy gdy będzie w odległości od jakiejś innej jednostki, która się porusza?


//Edit:

Gdy chcesz, aby samochód pojechał i nagle, w DANYM miejscu trasy eksplodował (np. przy budynku) - ustawiasz w tym miejscu na drodze wyzwalacz 5x5 (lub większy?)
Grupujesz go (F2) z jednostką, która ma wybuchnąć.
Jednostkę samobójczą nazywasz "zamach1" (Albo inaczej - to jest przykład)
W Aktywacji wyzwalacza dajesz "dowolny członek grupy",
W polu "warunek" zostawiasz this;
Ustawiasz typ wyzwalacza na "zmiana"
A w polu "przy aktywacji" wpisujesz to:
Kod: Zaznacz cały
bum = "Sh_125_SABOT" createVehicle position zamach1

Inne ładunki, które można użyć zamiast "Sh_125_SABOT"
Kod: Zaznacz cały
"Sh_125_HE"
"ARTY_Sh_81_HE"
"ARTY_Sh_120_HE"
"BO_GBU12_LGB" - jeżeli interesuje Cię wielkie "pierdut" - polecam ten ładunek wklepać w polu "przy aktuwacji" zamiast "Sh_..." :)



Jeżeli chcesz np. taką sytuację:

Jedzie sobie HMMWV USA po drodze. (nazwany "hm1")
W momencie xxx rusza pojazd "zamach1"
Pojazdy spotykają się w zmiennym punkcie "x"
Gdy pojazd zamach1 jest w odległości ok. 20m od hm1 - detonuję się.
Zrób coś takiego:

Pojazdowi zamach1 ustawiasz 2 wp
1 Waypoint na pojeździe
2 Waypoint w miejscu na końcu trasy, na której może spotkać pojazd HM1 z wartościami:
Zachowanie: "bezpiecznie"

Wyzwalacz na aktywację "zamach1":

Grupowanie (F2) do HM1
Aktywacja: dowolny członek grupy
Rozmiary: np. 5x5
Typ: zmiana
Synchronizujesz wyzwalacz z #1 waypointem jednostki "zamach1".
Ruszy ona z tego waypointa dopiero, gdy znajdzie się w jego obrembie jednotka "hm1"

Wyzwalacz na eksplozję:


W "aktywacji" - brak
Typ: zmiana
Warunek:
Kod: Zaznacz cały
zamach1 distance hm1 <20

Przy aktywacji:
Kod: Zaznacz cały
bum = "ARTY_Sh_120_HE" createVehicle position zamach1


(Pozwoliłem sobie podstawić inny, troszkę mocniejszy ładunek - jakiśtam pocisk arty.)

Powinno to zadziałać tak:
Gdy pojazd zamach1 będzie w odległości 15m lub mniej od pojazdu hm1 - odpali "przy aktywacji" - czyli zdetonuje ładunek "ARTY_Sh_120_HE", który zostanie umieszczony w pojeździe resztą tamtej cmd w polu "przy aktywacji."

Jak chcesz inny wybuch - podałem wcześniej inne 'ładunki' które możesz sobie wpasować.

Pozdrawiam, powinno działać.
Źle? - popraw ktoś. ;P



//Edit2:

"Plz" - najlepiej do tego wykorzystaj skrypt sgs/sgf, a oprócz tego polecam TEN temat :)
Eragonexor
Obrazek
Offline
Avatar użytkownika

Lygi

Szeregowy

Szeregowy

  • Posty: 38
  • Dołączył(a): Wt 09 lut, 2010 14:07

Re: Efekt bomby

PostSo 10 gru, 2016 12:15

Banalne pytanie. Jak zrobić wybuch tak po prostu jak ktoś wejdzie w pole działania wyzwalacza ? Bez pojazdu itp. Jakoś znalezione rozwiązania nie działają.
Offline

tom3kb

Major

Major

  • Posty: 523
  • Dołączył(a): Pt 04 mar, 2011 07:35

Re: Efekt bomby

PostN 11 gru, 2016 09:19

Odpisałem na drugim forum co też zadajesz pytania ;)
Ps. Jeśli chcesz robić coś w stylu pola minowego. Zamiast pojazdów lepiej wstawiać wiadomo minę, ied albo jak chcesz robić tylko eksplozję w danym miejscu to np obiekt Niewidzialne lotnisko albo niewidzialny marker o jakiejś nazwie.

Powrót do [ArmA II] Edytor

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

cron