Teraz jest Cz 28 mar, 2024 23:12


Jak stworzyć konwój itp.

Dział poświęcony edytorowi ArmA II i Operation Arrowhead, czyli tworzeniu misji.
  • Autor
  • Wiadomość
Offline
Avatar użytkownika

LatriX

Chorąży

Chorąży

  • Posty: 109
  • Dołączył(a): Cz 21 sty, 2010 22:32

Jak stworzyć konwój itp.

PostWt 27 kwi, 2010 16:18

Jak ustawić jakąś wspólną prędkość żeby tworzył się konwój albo np. oddział ze wsparciem czołgu szedł jakby naprawdę to wsparcie od niego miał (mimo prędkości dla wszystkich 'ograniczona' i tak pojazdy im uciekają)
Offline
Avatar użytkownika

Jon

Generał

Generał

  • Posty: 10721
  • Dołączył(a): Wt 20 lip, 2004 00:43
  • Lokalizacja: Kraków

PostWt 27 kwi, 2010 17:07

Na Armaholic były ze 2-3 skrypty związane z zagadnieniem - może Ci pomogą.

Po pierwsze pojazdy muszą być na "bezpiecznie"; Poza tym (wedle opisanej kiedyś przez Maćko metody) możesz też dodawać waypoint typu "ruszaj" co maksimum 100 m (<- istotne) i ustawić kilku żołnierzy z konwoju w grupie. Być może ustawienie "kolumny rozproszonej" i przesunięcie konwoju trochę w bok tak by to pojazdy były na drodze. Albo 1 żołnierza w kolumnie zwykłej, który zamykać będzie pochód - chodzi o to by spowolnić konwój - w ten sposób (metoda opisana powyżej) pojazdy powinny się poruszać tępem najwolniejszej jednostki w grupie, czyli człowieka. Jak już będzie 1 "maruder" do którego pojazdy się dostosują - możesz dodać wtedy osobne grupy po bokach i już masz wędrówkę nie tylko pojazdów, ale i ludów.
http://www.pajacyk.pl

“Politics is supposed to be the second oldest profession. I have come to realize that it bears a very close resemblance to the first.”
~ Ronald Reagan
Offline
Avatar użytkownika

Maćko

Generał

Generał

  • Posty: 3140
  • Dołączył(a): Pt 29 gru, 2006 23:33
  • Lokalizacja: Radom

PostWt 27 kwi, 2010 17:18

Odnośnie tego konwoju. Właśnie robię misję w której mamy eskortować konwój.

Z moich obserwacji wynika, że najlepiej robić jest konwój składający się z jednej grupy (pojazdy AI) ustawione na drodze według rangi, tj. najwyższy stopniem prowadzi, a najniższy zamyka. Ustawiając jeden WP na drugim końcu mapy (tylko jeden) konwój jedzie jak po sznurku. Ważne jest też przy ustawianiu pojazdów, aby pozostawić im pozycję w szyku, wtedy pojazdy nie rozjeżdżają się na początku, tylko od razu ruszają. Jedynym problemem są mosty, AI sobie z nimi wybitnie nie radzi...

Sytuację przedstawiam na konwoju składającym się z 4 pojazdów - UAZ, otwierający konwój, o stopniu porucznika, w środku 2 ciężarówki zaopatrzeniowe (kolejno sierżant i kapral) a na końcu ciężarówka wypełniona piechotą o stopniu szeregowego.
Obrazek
Obrazek
-------------
MOBO: MSI H110M PRO-D | CPU: Core i3 6100@3.7GHz | RAM: 8GB DDR4 2400@2133 MHz CL12 Goodram Play |
GPU: Asus GTX 760 DirectCU II 2GB GDDR5 | SSD: Samsung 850 EVO 250GB | HDD: Samsung HD502HJ 500GB |
PSU: Corsair VS450 | Case: SilentiumPC Brutus S20 | FAN: SilentiumPC Mistral 120 mm
Offline
Avatar użytkownika

Jasina

Porucznik

Porucznik

  • Posty: 433
  • Dołączył(a): Cz 19 sie, 2010 13:26
  • Lokalizacja: Inowrocław

PostŚr 06 kwi, 2011 16:30

Witam.
Mam problem z konwojem to się tu wypowiem bo po co nowy temat zakładać. Sytuacja jest taka:

a) Wstawiam 4 puste HMMWV i "napełniam" je załogą za pomocą komend
Kod: Zaznacz cały
this moveIn
każdy HMMWV to osobna grupa. Startują z lotniska na południu Czarnorusi i mają dotrzeć aż za Zielonogórsk. Tyle że po drodze konwój się rozjeżdża na wszystkie strony, startują w różnych odstępach czasowych itp.

b) Użyłem metody by Maćko i niby jest dobrze ale raz konwój rozjechał się po płycie lotniska a za 2 razem jechali w zbyt dużych odstępach.

Jakieś pomysły jak to naprawić?
nick w grze: Jasina
kanał na YouTube: http://www.youtube.com/user/Jasina85
Offline
Avatar użytkownika

Jon

Generał

Generał

  • Posty: 10721
  • Dołączył(a): Wt 20 lip, 2004 00:43
  • Lokalizacja: Kraków

PostŚr 06 kwi, 2011 18:29

nie powiedziałeś nic o waypointach, ponad to łatwiej gdy są w jednej grupie
http://www.pajacyk.pl

“Politics is supposed to be the second oldest profession. I have come to realize that it bears a very close resemblance to the first.”
~ Ronald Reagan
Offline
Avatar użytkownika

Jasina

Porucznik

Porucznik

  • Posty: 433
  • Dołączył(a): Cz 19 sie, 2010 13:26
  • Lokalizacja: Inowrocław

PostŚr 06 kwi, 2011 19:39

Jon napisał(a):nie powiedziałeś nic o waypointach, ponad to łatwiej gdy są w jednej grupie


w przypadku a) każdy HMMWV ma osobnego waypointa
w przypadku b) cały konwój ma 1 wspólny waypoint
nick w grze: Jasina
kanał na YouTube: http://www.youtube.com/user/Jasina85
Offline
Avatar użytkownika

Jon

Generał

Generał

  • Posty: 10721
  • Dołączył(a): Wt 20 lip, 2004 00:43
  • Lokalizacja: Kraków

PostŚr 06 kwi, 2011 19:45

źle.

Dawaj WP co sto metrów, zwłaszcza tuż przed i niedaleko po istotnym rozjazdach.
http://www.pajacyk.pl

“Politics is supposed to be the second oldest profession. I have come to realize that it bears a very close resemblance to the first.”
~ Ronald Reagan
Offline
Avatar użytkownika

Jasina

Porucznik

Porucznik

  • Posty: 433
  • Dołączył(a): Cz 19 sie, 2010 13:26
  • Lokalizacja: Inowrocław

PostCz 07 kwi, 2011 07:01

Ok spróbuje, a lepsza jest sytuacja jak strzelec należy czy nie należy do grupy kierowcy?
nick w grze: Jasina
kanał na YouTube: http://www.youtube.com/user/Jasina85
Offline
Avatar użytkownika

Jon

Generał

Generał

  • Posty: 10721
  • Dołączył(a): Wt 20 lip, 2004 00:43
  • Lokalizacja: Kraków

PostCz 07 kwi, 2011 11:07

Nie wiem jak na vanilla, ale na ACE gdy w samochodzie siedzą dwie różne "grupy" to samochód nie ruszy się nawet o centymetr.
http://www.pajacyk.pl

“Politics is supposed to be the second oldest profession. I have come to realize that it bears a very close resemblance to the first.”
~ Ronald Reagan
Offline

crazykiti

Cywil

Cywil

  • Posty: 2
  • Dołączył(a): Cz 13 paź, 2011 13:56

PostPn 17 paź, 2011 21:55

Mi udało zrobić się fajny konwój mając Invasion 1944. Mianowicie wypakowałem 3 ciężarówki pełne Niemców i wszystkie pojazdy dałem do jednej grupy. W pierwszy WP ustawiłem im ruch w kolumnie, a kolejne bez zmian stawiałem właśnie co 50 - 150m i na każdym większym zakręcie, czy krzyżówce. Pojazdy nie rozjechały się aż do momentu, gdy zaatakował je mój oddział na zasadzce.

Powrót do [ArmA II] Edytor

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 12 gości