Teraz jest Pt 29 mar, 2024 12:44


Spicze i Dialogi...

Dział poświęcony edytorowi ArmA II i Operation Arrowhead, czyli tworzeniu misji.
  • Autor
  • Wiadomość
Offline
Avatar użytkownika

Cpt.Iwan

Kapral

Kapral

  • Posty: 79
  • Dołączył(a): Pt 31 sie, 2007 10:24
  • Lokalizacja: Poznań

Spicze i Dialogi...

PostSo 22 maja, 2010 14:08

Otóż zabrałem się za tworzenie kampanii i chciał bym żeby była dosyć dopracowana.
Tak jak zdołałem odnaleźć materiały o podnoszeniu dokumentów, robieniu intra i je opanować to rzeczą której nie mogę przeskoczyć są dialogi.
Wiem tyle, że robi się je w notatniku, potem dodaje się do folderu pliki .ogg i .lip
Jest może jakiś tutorial tworzeniu dialogów w Armie?
Tak jak pliki .ogg ogarniam to nie rozumiem tych lipów, czym je się tworzy?
To samo dotyczy opcji dialogowych jak w kampanii... Tez nie wiem co i jak.

Proszę o pomoc.

Z góry dziękuję ;)
Give Me Some Fisch...
Offline
Avatar użytkownika

Maverick

Generał

Generał

  • Posty: 772
  • Dołączył(a): Pn 30 kwi, 2007 12:12
  • Lokalizacja: Kutno

PostSo 22 maja, 2010 14:16

Co do plików .lip -
Yac na tym forum napisał(a):Ja robię to tak -
Tworzę katalog o nazwie WAV, Kopiuję tam wav-y które mam skonwersować na *.Lip . Kopiuję tam program Wav2lip.exe. Tworzę skrót Wav2lip.exe i przenoszę go do katalogu Send To w Windowsie. Po kliknięciu prawym przyciskiem myszki na *.Wav w menu PRZEÂ?LIJ DO wybieram skrót Wav2lip. Po chwili masz gotowy plik z rozszerzeniem *.Lip. Jeżeli nie pokazuje się plik z rozszerzeniem *.lip spróbujcie najpierw kliknąc na sam program Wav2lip.exe a potem tak jak napisalem wyzej. Działa na Win98SE i Win XP proffesional z Servicepackiem1.
Nazwy plików wav - NIE MOG¡ zawierać spacji i znaków typu ?|()*&^%$#@!. Powinny być w formacie Wav 16 bit- mono i raczej nie przekraczać 200 KB.


Co do reszty interesujących Cię zagadnień... Sprawdź nasze poradniki na Armacenter.pl, jeśli jeszcze tego nie zrobiłeś ;-).
Obrazek
Obrazek


"Read about the history of the place that we live in and stop letting corporate news tell lies to your children." - Immortal Technique
Offline
Avatar użytkownika

Cpt.Iwan

Kapral

Kapral

  • Posty: 79
  • Dołączył(a): Pt 31 sie, 2007 10:24
  • Lokalizacja: Poznań

PostSo 22 maja, 2010 21:59

Hmm już szukałem w waszych poradach na armacenter.pl
Macie tam podstawy edytora :) Ale niestety nic o dialogach ;/
Give Me Some Fisch...
Offline
Avatar użytkownika

Sejtan

Major

Major

  • Posty: 676
  • Dołączył(a): Pn 19 lip, 2004 21:26
  • Lokalizacja: Starogard Gdański

PostSo 22 maja, 2010 22:31

TO jest wprawdzie poradnik do OFP, ale zasada dodawania plików dźwiękowych, tworzenia .lip'ów itp. jest taka sama. :)
Offline
Avatar użytkownika

Cpt.Iwan

Kapral

Kapral

  • Posty: 79
  • Dołączył(a): Pt 31 sie, 2007 10:24
  • Lokalizacja: Poznań

PostSo 22 maja, 2010 22:49

Ok. Pliki dźwiękowe już obczajam :)
Napisy do nich w takim razie daje się w pliku stringtable?
To został ostatni problem. Opcje dialogowe. Bo o ile pamiętam to była namiastka tego w OFP:RS i ARMIE QG, ale jak to działa w dwójce to nie mam zielonego pojęcia... :/
Give Me Some Fisch...
Offline
Avatar użytkownika

Sejtan

Major

Major

  • Posty: 676
  • Dołączył(a): Pn 19 lip, 2004 21:26
  • Lokalizacja: Starogard Gdański

PostN 23 maja, 2010 01:14

Napisy do nich w takim razie daje się w pliku stringtable?

Dokładnie, chociaż są też inne sposoby. Można np. wywołać napisy bezpośrednio z wyzwalacza, albo skryptu np. tą komendą:
Kod: Zaznacz cały
titleText ["wyświetlany tekst", "PLAIN"]
lub, jeśli zrobiłeś stringtable:
Kod: Zaznacz cały
titleText [localize "STR_tekst_01", "PLAIN DOWN"]


TUTAJ masz wszystkie komendy do napisów, a TUTAJ do dźwięków.

To został ostatni problem. Opcje dialogowe. Bo o ile pamiętam to była namiastka tego w OFP:RS i ARMIE QG, ale jak to działa w dwójce to nie mam zielonego pojęcia...


Można jaśniej? :)
Offline
Avatar użytkownika

Cpt.Iwan

Kapral

Kapral

  • Posty: 79
  • Dołączył(a): Pt 31 sie, 2007 10:24
  • Lokalizacja: Poznań

PostN 23 maja, 2010 10:02

Chodzi mi o namiastkę RPG :) jak to było w kampanii czerwone żniwa.
Podchodzę np. do jakiegoś wojaka i mam do wybory kilka opcji dialogowych, na bazie których powstaje interaktywna rozmowa.
(Nie mam na myśli standardowych pytań army dostępnych dla każdego cywila, tylko napisane prze zemnie dialogi)
Give Me Some Fisch...
Offline
Avatar użytkownika

Maćko

Generał

Generał

  • Posty: 3140
  • Dołączył(a): Pt 29 gru, 2006 23:33
  • Lokalizacja: Radom

PostN 23 maja, 2010 11:17

Cpt.Iwan napisał(a):Chodzi mi o namiastkę RPG :) jak to było w kampanii czerwone żniwa.
Podchodzę np. do jakiegoś wojaka i mam do wybory kilka opcji dialogowych, na bazie których powstaje interaktywna rozmowa.
(Nie mam na myśli standardowych pytań army dostępnych dla każdego cywila, tylko napisane prze zemnie dialogi)

No to już jest wyższa szkoła jazdy :)

Po pierwsze BIKB, pod drugie FSM, po trzecie duża znajomość edytora i pisania skryptów :)

BIKB - nowy system konwersacji zaimplementowany w ArmA 2. (Użyte np. przeze mnie w misji Operation Thunderstorm)
FSM - złożenie skrypty losowości, oraz tzw. okienka dialogowe.

O ile z bikb potrafiłbym Ci pomóc, o tyle z FSM niestety nie - to mnie przewyższa :D
Obrazek
Obrazek
-------------
MOBO: MSI H110M PRO-D | CPU: Core i3 6100@3.7GHz | RAM: 8GB DDR4 2400@2133 MHz CL12 Goodram Play |
GPU: Asus GTX 760 DirectCU II 2GB GDDR5 | SSD: Samsung 850 EVO 250GB | HDD: Samsung HD502HJ 500GB |
PSU: Corsair VS450 | Case: SilentiumPC Brutus S20 | FAN: SilentiumPC Mistral 120 mm
Offline
Avatar użytkownika

Cpt.Iwan

Kapral

Kapral

  • Posty: 79
  • Dołączył(a): Pt 31 sie, 2007 10:24
  • Lokalizacja: Poznań

PostN 23 maja, 2010 12:18

Ok pobiorę Twoją misję i spróbuje coś pokombinować. Może mi coś wyjdzie ;)
Give Me Some Fisch...

Powrót do [ArmA II] Edytor

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 7 gości

cron