Teraz jest Cz 18 kwi, 2024 02:23


Jednostka cywilna wrogiem dla konkretnej frakcji

Dział poświęcony edytorowi ArmA II i Operation Arrowhead, czyli tworzeniu misji.
  • Autor
  • Wiadomość
Offline
Avatar użytkownika

Cpt.Iwan

Kapral

Kapral

  • Posty: 79
  • Dołączył(a): Pt 31 sie, 2007 10:24
  • Lokalizacja: Poznań

Jednostka cywilna wrogiem dla konkretnej frakcji

PostSo 22 maja, 2010 22:36

Chciał bym sprawić aby jednostka cywilna (konkretna, nie wszyscy cywile) była traktowana przez AI partyzantów (w sojuszu z czerwonymi) i AI Wschodu jako wróg i aby AI bez wahania atakowało owego cywila. To wkurzające bo AI ignoruje mnie nawet gdy do nich piorę...
Give Me Some Fisch...
Offline
Avatar użytkownika

Sejtan

Major

Major

  • Posty: 676
  • Dołączył(a): Pn 19 lip, 2004 21:26
  • Lokalizacja: Starogard Gdański

PostN 23 maja, 2010 01:28

Wstaw amerykańca i dodaj do jego grupy cywila. Wpisz mu w inicjacji deleteVehicle this. Tym sposobem masz cywila, który w oczach ruskich jest parszywym amerykańcem czyt. wrogiem, a amerykaniec znika w momęcie odpalenia gry. :)
Offline
Avatar użytkownika

Maverick

Generał

Generał

  • Posty: 772
  • Dołączył(a): Pn 30 kwi, 2007 12:12
  • Lokalizacja: Kutno

PostN 23 maja, 2010 02:34

Temat i jego rozwiązanie już wielokrotnie przewalały się przez to forum...
Radzę zagłębić się bardziej w opcję "Szukaj"...

A co do tematu. Istnieje jeszcze jeden sposób na rozwiązanie sprawy. Zakładając, że jednostka gracza nazywa się "Gracz". Edytujesz notatnikiem plik mission.sqm. Klikasz na "Edycja", potem "Znajdź" wpisujesz "Gracz" i znajduje ci wpis dotyczący jednostki o tej nazwie. Czyli na przykład coś takiego:

Kod: Zaznacz cały
side="CIV";
         class Vehicles
         {
            items=1;
            class Item0
            {
               position[]={13407.505,5.3011403,5400.6372};
               azimut=346.72198;
               id=0;
               side="CIV";
               vehicle="Citizen1";
               player="PLAYER COMMANDER";
               leader=1;
               rank="CAPTAIN";
               skill=0.60000002;
               text="Gracz";
               init="this setIdentity ""Mikhail"" ; this setCaptive true ; this MoveInCargo bus ; this setGroupID [""TEMÜJIN"",""""]";
               synchronizations[]={64,63};
            };
         };


zmieniasz wpisy przy obu "side" z CIV na WEST, tak aby wpis wyglądał następująco:


Kod: Zaznacz cały
side="WEST";
         class Vehicles
         {
            items=1;
            class Item0
            {
               position[]={13407.505,5.3011403,5400.6372};
               azimut=346.72198;
               id=0;
               side="WEST";
               vehicle="Citizen1";
               player="PLAYER COMMANDER";
               leader=1;
               rank="CAPTAIN";
               skill=0.60000002;
               text="Gracz";
               init="this setIdentity ""Mikhail"" ; this setCaptive true ; this MoveInCargo bus ; this setGroupID [""TEMÜJIN"",""""]";
               synchronizations[]={64,63};
            };
         };


Zapisujesz mission.sqm i wczytujesz od nowa misję w edytorze. Jednostka gracza będzie teraz pięknie po stronie Zachodu. Minusem tego rozwiązania jest to, że od tej chwili nie możesz w ogóle edytować tej jednostki poprzez edytor. Aby zmienić np. wpisy w Inicjacji, musisz znowu otworzyć plik mission.sqm i zmienić wpis bezpośrednio w tymże pliku. Jeśli ruszysz jednostkę w edytorze, wartość "vehicle" zmieni się na domyślną dla strony WEST i będziesz grał zwykłym amerykańskim żołnierzem, a nie cywilem.
Obrazek
Obrazek


"Read about the history of the place that we live in and stop letting corporate news tell lies to your children." - Immortal Technique

Powrót do [ArmA II] Edytor

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości

cron