Teraz jest Śr 24 kwi, 2024 05:46


Ostrzał do cywilnego helikoptera

Dział poświęcony edytorowi ArmA II i Operation Arrowhead, czyli tworzeniu misji.
  • Autor
  • Wiadomość
Offline
Avatar użytkownika

nextor

Kapral

Kapral

  • Posty: 74
  • Dołączył(a): Pn 03 maja, 2010 23:17
  • Lokalizacja: Tczew

Ostrzał do cywilnego helikoptera

PostŚr 04 sie, 2010 17:57

Witam,

Jak by wyglądał skrypt typu - Wschód otwiera ogień do cywilnego helikoptera z cywilnym pilotem jeżeli z przodu kokpitu (copilot, w mi8 są dwa miejsca z przodu) siedzi amerykanin? :cfaniak:

Nie wiem od czego zacząć więc od razu pytam jak by wyglądał :clever:
Obrazek
Offline
Avatar użytkownika

Jon

Generał

Generał

  • Posty: 10721
  • Dołączył(a): Wt 20 lip, 2004 00:43
  • Lokalizacja: Kraków

PostŚr 04 sie, 2010 18:14

Dołącz amerykanina z kokpitu do grupy i uczyń go szefem grupy. W tym momencie cywilny helikopter powinien być traktowany jak amerykański.
http://www.pajacyk.pl

“Politics is supposed to be the second oldest profession. I have come to realize that it bears a very close resemblance to the first.”
~ Ronald Reagan
Offline
Avatar użytkownika

Maverick

Generał

Generał

  • Posty: 772
  • Dołączył(a): Pn 30 kwi, 2007 12:12
  • Lokalizacja: Kutno

PostŚr 04 sie, 2010 19:05

Ew. możesz zmienić pilotowi stronę w mission.sqm.

Zakładając, że jest to wpis odnoszący się do tego cywila (możesz ten wpis znaleźć po nazwie jednostki, w tym przykładzie akurat jej nie ma).
Kod: Zaznacz cały
   class Item2
      {
         side="CIV";
         class Vehicles
         {
            items=1;
            class Item0
            {
               position[]={13396.653,5.8591018,5407.1626};
               azimut=-0.10293007;
               id=3;
               side="CIV";
               vehicle="Hooker1";
               leader=1;
               skill=0.60000002;
               init="this moveindriver mi8";
            };
         };


zmień oba wpisy side="CIV"; na side="WEST";

Wiąże się to jednak z tym, że nie będziesz mógł edytować parametrów tej jednostki z poziomu edytora (tylko położenie i azymut).
Obrazek
Obrazek


"Read about the history of the place that we live in and stop letting corporate news tell lies to your children." - Immortal Technique
Offline
Avatar użytkownika

nextor

Kapral

Kapral

  • Posty: 74
  • Dołączył(a): Pn 03 maja, 2010 23:17
  • Lokalizacja: Tczew

PostŚr 04 sie, 2010 19:50

ale panowie, ja bym chciał tak, że - Jeżeli cywil leci sam lub z amerykanami z TYŁU(miejsca w brzuchu helki) pojazdu to ruscy nie strzelają. Ale jeżeli leci z amerykanami z przodu(miejsce copilota) to strzelają.


To, że helka jest traktowana przy bliższym rozpoznaniu jako wroga kiedy pilot(civ) jest w grupie z amerykanami wiem już z testów :P

/edit

Mam inny pomysł ! Zrobić wyzwalacz przypięty do cywila, że gdy jest blisko amerykanów to side=west. Ale jak wyglądało by to w skrypcie, i żeby side powracał do civilian gdy nie ma amerykanów(dwa wyzwalacze setside?) ? :jezor:

/edit

[*NIE*] Rozwiązałem to w ten sposób - dałem dwa wyzwalacze,
#1 Zachód obecny, civ setside west
#2 Zachód nieobecny, civ setside civilian
oraz
#3 wyzw1 attachto civ; wyzw2 attachto civ;

/edit
Czy jest to poprawne ? Bo z testów AI nie chce strzelać do civ nawet jak wstawiłem 6 wrogich żołnierzy nieuzbrojonych (ukrytych w lesie). Z kolei cywil strzela do swojego nowego wroga... a ten nie reaguje.

/edit
No nie wiem wszystko zawiodło, i trigger attachto civ i setside(wygląda jak by ta komenda ustawiała "zachowanie" tylko jednostki na jakiej jest użyta względem wroga)
Więc proszę o pomoc jeżeli ktoś ma jakiś pomysł/sposób :clever:
Obrazek

Powrót do [ArmA II] Edytor

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 10 gości

cron