ale panowie, ja bym chciał tak, że - Jeżeli cywil leci sam lub z amerykanami z TYŁU(miejsca w brzuchu helki) pojazdu to ruscy nie strzelają. Ale jeżeli leci z amerykanami z przodu(miejsce copilota) to strzelają.
To, że helka jest traktowana przy bliższym rozpoznaniu jako wroga kiedy pilot(civ) jest w grupie z amerykanami wiem już z testów
/edit
Mam inny pomysł ! Zrobić wyzwalacz przypięty do cywila, że gdy jest blisko amerykanów to side=west. Ale jak wyglądało by to w skrypcie, i żeby side powracał do civilian gdy nie ma amerykanów(dwa wyzwalacze setside?) ?
/edit
[*NIE*] Rozwiązałem to w ten sposób - dałem dwa wyzwalacze,
#1 Zachód obecny, civ setside west
#2 Zachód nieobecny, civ setside civilian
oraz
#3 wyzw1 attachto civ; wyzw2 attachto civ;
/edit
Czy jest to poprawne ? Bo z testów AI nie chce strzelać do civ nawet jak wstawiłem 6 wrogich żołnierzy nieuzbrojonych (ukrytych w lesie). Z kolei cywil strzela do swojego nowego wroga... a ten nie reaguje.
/edit
No nie wiem wszystko zawiodło, i trigger attachto civ i setside(wygląda jak by ta komenda ustawiała "zachowanie" tylko jednostki na jakiej jest użyta względem wroga)
Więc proszę o pomoc jeżeli ktoś ma jakiś pomysł/sposób