Teraz jest Pt 29 mar, 2024 15:41


Jak zrobić by jednostka pojawiła się z opóźnieniem

Dział poświęcony edytorowi ArmA II i Operation Arrowhead, czyli tworzeniu misji.
  • Autor
  • Wiadomość
Offline
Avatar użytkownika

Jasina

Porucznik

Porucznik

  • Posty: 433
  • Dołączył(a): Cz 19 sie, 2010 13:26
  • Lokalizacja: Inowrocław

Jak zrobić by jednostka pojawiła się z opóźnieniem

PostCz 30 wrz, 2010 20:52

Chodzi mi o to żeby np. oddział rebeliantów pojawił się na mapie dopiero gdy spełnią się określone warunki takie jak zestrzelenie śmigłowca
Ostatnio edytowano Cz 01 sty, 1970 02:00 przez Jasina, łącznie edytowano 1 raz
nick w grze: Jasina
kanał na YouTube: http://www.youtube.com/user/Jasina85
Offline
Avatar użytkownika

Zombie

Chorąży

Chorąży

  • Posty: 192
  • Dołączył(a): Wt 08 cze, 2010 22:28
  • Lokalizacja: Się biorą dzieci?

PostCz 30 wrz, 2010 21:37

Oj Jasina, Jasina.... Jesteś na tym forum od niedawna a masz 2x więcej tematów ode mnie.
(Ilekroć pisze "odemnie/ode mnie" to zastanawia mnie czy jest to poprawnie). Pytasz o dosłownie każdą rzecz. Ja na początku też zadawałem wiele głupich pytań. Ale w końcu się opamiętałem i zacząłem czytać poradniki na naszej stronie. Uwierz mi, naprawdę wiele rzeczy się stamtąd dowiedzieć. Więc proszę cie, zanim o coś zapytasz, to wcześniej przejrzyj poradniki...
Dobra koniec moich wywodów (Jak ja kocham krytykować ludzi ;))

Więc zacznijmy od tego że tworzysz śmigło i oddział jaki ma wkroczyć ...
Później w polu inicjacji waypointa wpisujesz skrypt "kill heli1" (Przykład, dokładnego skryptu musisz sam poszukać w google, becouse ja się na tym nie znam, a teraz nie mam czasu na szykanie .)
Synchronizujesz waypointy z oddziałem. I powinno działać .
Jak pisałem wszelkie poradniki odnośnie misji i ich edytowania znajdziesz tu a skrypty i addony O tutaj
Offline
Avatar użytkownika

Jasina

Porucznik

Porucznik

  • Posty: 433
  • Dołączył(a): Cz 19 sie, 2010 13:26
  • Lokalizacja: Inowrocław

PostPt 01 paź, 2010 07:17

Zombie napisał(a):Synchronizujesz waypointy z oddziałem. I powinno działać .

źle zrozumiałeś ja chce żeby ten oddział pojawił się NA MAPIE w chwili "dezintegracji" helikoptera
nick w grze: Jasina
kanał na YouTube: http://www.youtube.com/user/Jasina85
Offline
Avatar użytkownika

Maverick

Generał

Generał

  • Posty: 772
  • Dołączył(a): Pn 30 kwi, 2007 12:12
  • Lokalizacja: Kutno

PostPt 01 paź, 2010 07:39

Jeśli chcesz by się zmaterializował z powietrza, to nie ma bata - musisz użyć polecenia CreateVehicle. Następnie łączysz w grupę wstawione w ten sposób jednostki poleceniem Join. A waypointy też będziesz musiał wstawić ręcznie... W każdym razie jest sporo roboty ;].

Zombie napisał(a):Później w polu inicjacji waypointa wpisujesz skrypt "kill heli1"

Po pierwsze, nie skrypt tylko polecenie. Po drugie nie w inicjacji, tylko w warunku. Po trzecie nie "Kill heli1" tylko !alive heli1. Reszta się zgadza ]:->.
Obrazek
Obrazek


"Read about the history of the place that we live in and stop letting corporate news tell lies to your children." - Immortal Technique
Offline
Avatar użytkownika

Jasina

Porucznik

Porucznik

  • Posty: 433
  • Dołączył(a): Cz 19 sie, 2010 13:26
  • Lokalizacja: Inowrocław

PostPt 01 paź, 2010 07:44

tak chce aby oddział się zmaterializował z powietrza
Bardzo dziękuję za szybką odpowiedź
nick w grze: Jasina
kanał na YouTube: http://www.youtube.com/user/Jasina85
Offline
Avatar użytkownika

kondor

Major

Major

  • Posty: 880
  • Dołączył(a): Pt 11 lut, 2005 04:00
  • Lokalizacja: Berlin (wschodni)

PostPt 01 paź, 2010 08:25

Można też użyć funkcji BIS_costam_create_group z modułu functions
Offline
Avatar użytkownika

Jon

Generał

Generał

  • Posty: 10721
  • Dołączył(a): Wt 20 lip, 2004 00:43
  • Lokalizacja: Kraków

PostPt 01 paź, 2010 11:33

Albo przeteleportować oddział ustawiony na drugim końcu mapy. Cytacik z mojego [soon to be public] poradniczka:


Przeniesienie jednostki "banan1" z miejsca aktualnego na miejsce "bananowe_pole" (nazwa wyzwalacza):
banan1 setpos (getpos bananowe_pole)

BY PRZENIEŚĆ WIĘCEJ BANANÓW:
{_x setpos (Getpos bananowe_pole)}foreach [banan1,banan2]


mogło się coś zmienić w OA (w A2 z tego co kojarzę działało)

I dzięki Zombie, fajnie że doceniasz naszą pracę - ja zrozumiałem o co chodzi Jasinie i tego niestety [póki co] nie ma w poradniku...

Jasina - na OFPEC albo chyba nawet na armaholicu są "norrin example scripts" czy coś takiego. I tam jest "respawn group and move to wp" bądź "respawn group and move to marker".

It should help.
http://www.pajacyk.pl

“Politics is supposed to be the second oldest profession. I have come to realize that it bears a very close resemblance to the first.”
~ Ronald Reagan
Offline
Avatar użytkownika

Jasina

Porucznik

Porucznik

  • Posty: 433
  • Dołączył(a): Cz 19 sie, 2010 13:26
  • Lokalizacja: Inowrocław

PostPt 08 paź, 2010 14:03

ale co mam zrobić by "banany" ruszyły z "pola" do losowego crashsait'a?
nick w grze: Jasina
kanał na YouTube: http://www.youtube.com/user/Jasina85
Offline
Avatar użytkownika

Jon

Generał

Generał

  • Posty: 10721
  • Dołączył(a): Wt 20 lip, 2004 00:43
  • Lokalizacja: Kraków

PostPt 08 paź, 2010 17:10

Są pewnie jakieś komendy... ale wystarczy załatwić to odpowiednio synchronizowanymi waypointami.
http://www.pajacyk.pl

“Politics is supposed to be the second oldest profession. I have come to realize that it bears a very close resemblance to the first.”
~ Ronald Reagan
Offline
Avatar użytkownika

Jasina

Porucznik

Porucznik

  • Posty: 433
  • Dołączył(a): Cz 19 sie, 2010 13:26
  • Lokalizacja: Inowrocław

PostPt 08 paź, 2010 17:24

Jon napisał(a):wystarczy załatwić to odpowiednio synchronizowanymi waypointami

co graniczy z cudem przy LOSOWYM crashsaicie :neutral:
nick w grze: Jasina
kanał na YouTube: http://www.youtube.com/user/Jasina85
Offline
Avatar użytkownika

Jon

Generał

Generał

  • Posty: 10721
  • Dołączył(a): Wt 20 lip, 2004 00:43
  • Lokalizacja: Kraków

PostPt 08 paź, 2010 17:28

No to komenda. Nie pamiętam jej, coś doMove bodajże.


doMove wrak_smigla ?
http://www.pajacyk.pl

“Politics is supposed to be the second oldest profession. I have come to realize that it bears a very close resemblance to the first.”
~ Ronald Reagan
Offline
Avatar użytkownika

Maverick

Generał

Generał

  • Posty: 772
  • Dołączył(a): Pn 30 kwi, 2007 12:12
  • Lokalizacja: Kutno

PostPt 08 paź, 2010 19:48

Już lepiej addWaypoint, choć nie wiem do końca, czy w praniu oba polecenia nie okazałyby się tak samo działające.

Ale tu masz waypoint z prawdziwego zdarzenia, a nie jakiś tam doMove ]:->.
Obrazek
Obrazek


"Read about the history of the place that we live in and stop letting corporate news tell lies to your children." - Immortal Technique
Offline
Avatar użytkownika

Jasina

Porucznik

Porucznik

  • Posty: 433
  • Dołączył(a): Cz 19 sie, 2010 13:26
  • Lokalizacja: Inowrocław

PostSo 09 paź, 2010 07:59

Maverick napisał(a):Ale tu masz waypoint z prawdziwego zdarzenia, a nie jakiś tam doMove ]:->

czy ja wiem :co: sposób warty wypróbowania jak każdy inny
nick w grze: Jasina
kanał na YouTube: http://www.youtube.com/user/Jasina85
Offline
Avatar użytkownika

JaFranek

Major

Major

  • Posty: 581
  • Dołączył(a): Wt 16 lis, 2004 14:46
  • Lokalizacja: Tbg

PostN 14 lis, 2010 15:00

Z addWaypoint zawsze byly jakies problemy a doMove zawsze dziala. Można też użyć commandMove wtedy bedzie slychać rozkaz do przemieszczenia się.
Nie pytaj, co OF może zrobić dla ciebie, ale co Ty możesz zrobić dla OF
Offline
Avatar użytkownika

tsuki

Porucznik

Porucznik

  • Posty: 491
  • Dołączył(a): Cz 21 sty, 2010 22:33
  • Lokalizacja: z Nienacka

PostPn 15 lis, 2010 09:29

JaFranek napisał(a):Z addWaypoint zawsze byly jakies problemy a doMove zawsze dziala. Można też użyć commandMove wtedy bedzie slychać rozkaz do przemieszczenia się.


Jak się coś źle ustawi, to zawsze są z tym problemy ;).
Z tego, co sie orientuję, to różnica pomiędzy tymi trzema komendami jest taka, że doMove ustawia nowy waypoint na końcu kolejki, commandMove wymusza od dowódcy wydanie rozkazu ruchu do danego miejsca, a addWaypoint daje możliwość ustawienia WP w konkretnym miejscu w kolejce.
Obrazek
Następna strona

Powrót do [ArmA II] Edytor

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 11 gości

cron