Teraz jest Cz 28 mar, 2024 21:40


DAC

Dział poświęcony edytorowi ArmA II i Operation Arrowhead, czyli tworzeniu misji.
  • Autor
  • Wiadomość
Offline
Avatar użytkownika

Dread

Porucznik

Porucznik

  • Posty: 468
  • Dołączył(a): Cz 21 sty, 2010 21:47
  • Lokalizacja: San Antonio

DAC

PostŚr 20 paź, 2010 14:31

DAC jest zbiorem skryptów za pomocą których tworzone są w sposób losowy zdefiniowane jednostki AI typu żołnierz, pojazdy lub obiekty stałe (np. umocnienia).
DAC oprócz wykreowania jednostek zajmuje się rownież ich sterowaniem w taki sposób, aby symulacja odwzorowywała w jak nabardziej zbliżony sposób rzeczywiste pole walki.Jego prostota i możliwości na pewno są alternatywą skryptu UPS.
Prowadzony przez Laxenitisa i Dreada.
Temat ten został założony aby przybliżyć twórcą misji zasady używania i konfigurowania DACa. Będzie aktualizowany w miarę możliwości przerobowych.
Uwaga!!! Obecnie na serwerze można używać DAC w v3.0c skrypt.
Instalacja
Konfiguracja DAC
Uruchamianie
Opis funkcji
Ostatnio edytowano Śr 20 paź, 2010 14:38 przez Dread, łącznie edytowano 5 razy
"An army is a team. It lives, eats, sleeps, fights as a team.This individuality stuff is a bunch of bullshit."- General George Patton
Offline
Avatar użytkownika

Dread

Porucznik

Porucznik

  • Posty: 468
  • Dołączył(a): Cz 21 sty, 2010 21:47
  • Lokalizacja: San Antonio

PostŚr 20 paź, 2010 14:31

Instalacja:

Aby zainstalować DAC w misji należy ściągnąć paczkę dac 3.0b.Następnie z folderu DAC_script/DAC_Basic_Files przenieść do nowo utworzonego folderu misji folder DAC i Init.sqf .
"An army is a team. It lives, eats, sleeps, fights as a team.This individuality stuff is a bunch of bullshit."- General George Patton
Offline
Avatar użytkownika

Dread

Porucznik

Porucznik

  • Posty: 468
  • Dołączył(a): Cz 21 sty, 2010 21:47
  • Lokalizacja: San Antonio

PostŚr 20 paź, 2010 14:32

Konfiguracja:

Aby korzystać z DAC w swoich misjach należy poprawnie skonfigurować parametry pliku DAC_Config_Creator.sqf znajdującego się w głównym folderze : DAC_scripts/DAC_Basic_Files/DAC
W środku pliku w linii 24 odszukujemy: if(isNil "DAC_STRPlayers") :
Domyślnie DAC przyjmuje 20 jednostek graczy od s1,s20 aby w misji wykorzystać większą ilość graczy trzeba poprawnie edytować tą tablice.
Uwaga!!! jeśli mija zawiera mniej niż 20 graczy nie jest potrzebna edycja tej tablicy.

Przykład:
Kod: Zaznacz cały
 if(isNil "DAC_STRPlayers")then {DAC_STRPlayers= ["s1","s2","s3","s4","s5","s6","s7","s8","s9","s10","s11","s12","s13","s14","s15","s16","s17","s18","s19","s20","stefan"]};

W przypadku dokonania takiej edycji jednostka o imieniu stefan będzie uznawana za jednostkę grywaną.
"An army is a team. It lives, eats, sleeps, fights as a team.This individuality stuff is a bunch of bullshit."- General George Patton
Offline
Avatar użytkownika

Dread

Porucznik

Porucznik

  • Posty: 468
  • Dołączył(a): Cz 21 sty, 2010 21:47
  • Lokalizacja: San Antonio

PostŚr 20 paź, 2010 14:33

Uruchamianie:

Aby DAC rozpoczynał inicjalizowanie musi być 1 jednostka grywalna nazwana zgodnie z tablica omówioną w poprzednim punkcie. Nazwy jednostek nie muszą być wykorzystywane w kolejności wykorzystywania w tablicy jedynym warunkiem jest nie mogą się powtarzać.
np.s1

Uwożenie strefy:
Wstaw wyzwalacz która warunkiem aktywacji będzie: time >1
w inicjalizacji wstawiamy funkcje:
Kod: Zaznacz cały
 fun = ["z1",[1,0,0],[ ],[ ],[ ],[ ],[1,1,1,1,1]] spawn DAC_Zone.


W załączniku misja przykładowa.
Nie masz wystarczających uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego postu.
"An army is a team. It lives, eats, sleeps, fights as a team.This individuality stuff is a bunch of bullshit."- General George Patton
Offline
Avatar użytkownika

Dread

Porucznik

Porucznik

  • Posty: 468
  • Dołączył(a): Cz 21 sty, 2010 21:47
  • Lokalizacja: San Antonio

PostŚr 20 paź, 2010 14:35

Opis funkcji:
Przykładowa funkcja:
"z1",[1,0,0],[8,2,50,8],[2,2,20,6],[5,1,30,8],[2,2,3],[1,1,1,1,1] spawn DAC_Zone
A B C D E F G H I J K L M

A-Nazwa strefy musi być taka sama jak nazwa wyzwalacza.
B-Identyfikator strefy(omówiony zostanie przy łączeniu stref).
C-Oznaczenie strefy od początku misji.Przyjmuje 0-aktywna strefa na początku misji i 1-nieaktywna strefa na początku misji .Domyślnie 0.
D-Parametr odpowiadający za przyporządkowanie zachowania do zdarzeń.Domyślnie 0.
E-Ustawienia od utworzenia piechoty i punków kontrolnych piechoty [5,2,50,10] generuje 5 razy grupę piechoty ,rozmiar grupy 2,50 waypointów dla wszystkich, i przydziela około 10 dla każdej z grupy.
F-Ustawienia odpowiadające za tworzenie pojazdów kołowych [3,2,30,5] generuje 3 razy grupę pojazdów, rozmiar grupy 2, 30 waypointów dla wszystkich grup, około 10 dla każdej z grup.
G-Ustawiania odpowiadające za tworzenie pojazdów gąsienicowych [5,1,40,8] 5 razy generowana grupa , rozmiar grupy 1, 40waypointów dla wszystkich,około 8 dla każdej grupy.
H-Ustawienia do tworzenia śmigłowców [3,2,5] 3 generuje trzy razy grupę,wielkość grupy 2 (jeśli posiadają) , 5 waypointów dla grupy
lub tablica odpowiadająca za tworzenie DAC obozów [1,2,50,0,100,10] generuje 1 obóz, wielkość grupy 2, promień 50 metrów,pojazdy i piechota, 100%, 10 respawnów.
I-Wybór strony 0 = Wschód, 1 = Zachód, 2 = Ruch oporu, 3 = cywile
Uwaga!!!Prosimy nie tworzyć jednostek po stronie przeciwnej(strona musi sie zgadzać z przyporządkowaniem danej frakcji) w innym przypadku mogą nastąpić efekty niepożądane.
J-Konfiguracja jednostek

przykład:(DAC_Config_Units)
0 = East (Russian) | 9 = East (Takistan Army)
1 = West (USMC) | 10 = East (Takistan Milicia)
2 = Resistance | 11 = Resistance (Takistani Locals)
3 = Civilian | 12 = West (US Army)
4 = West (FR) | 13 = West (US Delta Force)
5 = West (CDF) | 14 = West (CZ Army)
6 = East (insurgents) | 15 = West (German KSK)
7 = East (MVD) | 16 = Civilian (OA Zivilian)
8 = East (Speznas)|

K-Wybór konfiguracji zachowan.Domyślnie 1
L-Wybór konfiguracji obozów.Domyślnie 1
M-Wybór konfiguracji punktów kontrolnych
"An army is a team. It lives, eats, sleeps, fights as a team.This individuality stuff is a bunch of bullshit."- General George Patton
Offline
Avatar użytkownika

laxentis

Chorąży

Chorąży

  • Posty: 123
  • Dołączył(a): N 04 lip, 2010 14:00
  • Lokalizacja: Poznań

PostPt 26 lis, 2010 23:43

Łączenie stref w DAC
Łączenie stref w DAC jest możliwe gdy ich identyfikator (parametr B) jest taki sam.
Przykład:
Kod: Zaznacz cały
["z1",[1,0,0],[3,2,20,5],[ ],[ ],[ ],[0,0,0,0]] spawn DAC_Zone
["z2",[1,0,0],[3,2,20,5],[ ],[ ],[ ],[0,0,0,0]] spawn DAC_Zone
["z3",[1,0,0],[3,2,20,5],[ ],[ ],[ ],[0,0,0,0]] spawn DAC_Zone

Jednostki poruszają się po wszystkich strefach z tym samym identyfikatorem. Przyjmując za dostępne waypointy sumę wszystkich waypointów w strefach (w tym przypadku 60).

Pozwala to m.in. na tworzenie efektów losowo generowanych i poruszających się w obrębie stref cywili.
Tu kiedyś będzie przykład.
Obrazek

Powrót do [ArmA II] Edytor

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości

cron