Teraz jest Cz 28 mar, 2024 17:27


Ogień przestaje generować oświetlenie

Dział poświęcony edytorowi ArmA II i Operation Arrowhead, czyli tworzeniu misji.
  • Autor
  • Wiadomość
Offline
Avatar użytkownika

Maverick

Generał

Generał

  • Posty: 772
  • Dołączył(a): Pn 30 kwi, 2007 12:12
  • Lokalizacja: Kutno

Ogień przestaje generować oświetlenie

PostN 07 lis, 2010 00:22

Podczas testowania jednej z moich misji natknąłem się na dość dziwny błąd, który zarazem rozwala mi całą misję (nie pytajcie, jak ;]). Dotyczy on efektu ognia wywołanego skryptem, konkretnie płonącego wraku Mi-8. Robię mianowicie coś takiego:

W Init.sqf:
Kod: Zaznacz cały
BIS_Effects_Burn = compile preprocessFile "\ca\Data\ParticleEffects\SCRIPTS\destruction\burn.sqf";
[logic,12,0,false,false] spawn BIS_Effects_Burn;


Gdzie logic jest oczywiście nazwą obiektu logicznego umieszczonego w tym samym miejscu, co wrak Mi-8. Wiem, mogłem posłużyć się nazwą wraku, ale wolałem to rozwiązać w ten sposób ;).

No więc odpalam misję - i wszystko działa, płomienie są. Problem pojawia się, gdy wczytam zapisaną wcześniej grę. Ogień dalej istnieje, lecz znika całe oświetlenie, które jest przez niego generowane (misja ma miejsce w nocy). Wygląda to tak, że wrak sobie płonie w egipskich ciemnościach. Innymi słowy - chała.

Wie ktoś, jak ten problem rozwiązać?
Obrazek
Obrazek


"Read about the history of the place that we live in and stop letting corporate news tell lies to your children." - Immortal Technique
Offline
Avatar użytkownika

kondor

Major

Major

  • Posty: 880
  • Dołączył(a): Pt 11 lut, 2005 04:00
  • Lokalizacja: Berlin (wschodni)

PostN 07 lis, 2010 00:54

Zgłosić bug na dev-heaven
Offline
Avatar użytkownika

Kadryl

Major

Major

  • Posty: 883
  • Dołączył(a): Cz 14 wrz, 2006 14:04
  • Lokalizacja: Wa-wa

PostN 07 lis, 2010 01:43

Sprawdź czy nie inicjujesz spalania tylko na lokalnym PC podczas gdy efekty dymu i poświata widoczne są tylko na serwerze ?
Czy intensywność spalania jest właściwa, masz 12 a powinna być chyba w przedziale 0.7 - 10 ?
Offline
Avatar użytkownika

Jon

Generał

Generał

  • Posty: 10721
  • Dołączył(a): Wt 20 lip, 2004 00:43
  • Lokalizacja: Kraków

PostN 07 lis, 2010 02:06

Kadryl, to jest misja SP (wiem o czym mowa + zaznaczył problem z save)


Maverick - dwa pytania laika:
a) czy da się skrypt odpalać cyklicznie co X czasu?
b) czy da się anulować działanie skryptu?

Bo jeśli tak... to po prostu zrób cykliczne anulowanie skryptu co X czasu i wywołanie efektu ponownie...

Potem tylko wystarczy ustalić jaka wartość pętli nie zarżnie procesora.
http://www.pajacyk.pl

“Politics is supposed to be the second oldest profession. I have come to realize that it bears a very close resemblance to the first.”
~ Ronald Reagan
Offline
Avatar użytkownika

kondor

Major

Major

  • Posty: 880
  • Dołączył(a): Pt 11 lut, 2005 04:00
  • Lokalizacja: Berlin (wschodni)

PostN 07 lis, 2010 16:13

Offline
Avatar użytkownika

Maverick

Generał

Generał

  • Posty: 772
  • Dołączył(a): Pn 30 kwi, 2007 12:12
  • Lokalizacja: Kutno

PostN 07 lis, 2010 17:27

Tego mi było trzeba ;]. Dzięki, Kondor, problem rozwiązany.

Jedna sprawa - metoda podana w linku powyżej działa tylko raz. Czyli po wczytaniu save'a za drugim i kolejnym razem, nie aktywuje się. Warunkiem jest umieszczenie poleceń w nieskończonej pętli. W sumie:

Kod: Zaznacz cały
while{true} do {
_loadSpawn = [] spawn {disableSerialization; waituntil {false};};
waituntil {scriptDone _loadSpawn};

deletevehicle logic;
logic = "HeliHEmpty" CreateVehicle GetPos fir;
logic setpos getpos fir;

BIS_Effects_Burn = compile preprocessFile "\ca\Data\ParticleEffects\SCRIPTS\destruction\burn.sqf";
ogien = [logic,12,0,false,false] spawn BIS_Effects_Burn;

};


W razie gdyby komuś też to było potrzebne ;).

Jon napisał(a):a) czy da się skrypt odpalać cyklicznie co X czasu?
b) czy da się anulować działanie skryptu?

Jak widzisz - da się, wystarczy skasować obiekt, na którym umieszczamy ogień.
Obrazek
Obrazek


"Read about the history of the place that we live in and stop letting corporate news tell lies to your children." - Immortal Technique

Powrót do [ArmA II] Edytor

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 12 gości