Teraz jest Wt 23 kwi, 2024 23:44


Briefing SP

Dział poświęcony edytorowi ArmA II i Operation Arrowhead, czyli tworzeniu misji.
  • Autor
  • Wiadomość
Offline

Eragonek

Szeregowy

Szeregowy

  • Posty: 42
  • Dołączył(a): Śr 15 wrz, 2010 19:59
  • Lokalizacja: Wałbrzych

Briefing SP

PostN 05 gru, 2010 14:00

Witam.
Robię własną, 3 osobową misję w Takistanie (ArmA 2 OA 1.56 + ACE)
(3 osobowy oddział snajperski)

Mam briefa (Wg. poradnika z portalu :spoko: )
Kod: Zaznacz cały
tsk1 = player createSimpleTask["Zdejmij oficera"];
tsk1 setSimpleTaskDescription["Projektant nowego modelu T-72, Abdul Sifiraf przyjechal na prezentacje swojego projektu do <marker name='baza1'>bazy wojskowej</marker>  w <marker name='miasto'>Jilavur</marker> . <br/>Swietna okazja, aby go zdjac.","Zdejmij oficera","Zdejmij oficera"];
tsk1 setSimpleTaskDestination (getMarkerPos "miasto");
player setCurrentTask tsk1;
tsk2 = player createSimpleTask["Zniszcz prototyp"];
tsk2 setSimpleTaskDescription["Jeśli już mamy okazję - zniszczcie nowy model T-72. Podświetlcie <marker name='baza1'>cel</marker>(...).","Zniszcz prototyp","Zniszcz prototyp"];
tsk2 setSimpleTaskDestination (getMarkerPos "miasto");
tsk3 = player createSimpleTask["Ucieknij"];
tsk3 setSimpleTaskDescription["Nie daj sie zabic i dotrzyj do <marker name='ep'>strefy ewakuacji</marker>.","Ucieknij","Ucieknij"];
tsk3 setSimpleTaskDestination (getMarkerPos "ep");


W wyzwalaczach "celów" misji ustawiłem nazwy: tsk1, tsk2, tsk3.
W każdym przy aktywacji "tskx="SUCCEEDED".
Markery, przy których są "linki" - są zwykłymi markerami (tylko nazwę dałem).
Po odpaleniu misji - są "zadania" ale:
Po wykonaniu celów - zadania się nie aktualizują.
Wszystkie zadania są w pozycji 000 000
Obrazek
Obrazek


"Linki" do wyzwalaczy są martwę (nie przenoszą po kliknięciu).
Nie ważne, czy na odprawie, czy w grze :F

Co popsułem tym razem? :(

PS. Wiem, że bref po ang lepiej by wyglądał i trochę kijowa ''fabuła misji'', ale zaczynam robić misje i tą chciałem mieć w 100% "pro" wykonaną, do SP narazie. ;P


//Edit: Jakby ktoś chciał "pooglądać" sobie, co tam może nie działać - mogę wrzucić pliki misji.
Ostatnio edytowano N 05 gru, 2010 15:47 przez Eragonek, łącznie edytowano 1 raz
Eragonexor
Obrazek
Offline
Avatar użytkownika

Wódz Naczelny

Szeregowy

Szeregowy

  • Posty: 29
  • Dołączył(a): Pt 04 cze, 2010 23:08

PostN 05 gru, 2010 14:31

Co do zaliczania zadań to:

Zamiast w polu aktywacji "tskx="SUCCEEDED" powinno być "obj1=true" przy czym wyzwalacz powinien się nazywać "obj1". Mniemam że w warunku masz wpisane bodajże "oficer notAlive=true" gdzie oficer to nazwa jednostki (nie jestem pewien czy komenda jest poprawnie napisana). Ja robię w ten sposób i u mnie wszystko ładnie trybi. ;-)

A co do markerów to z tego co widzę to masz wszystko poprawnie. Sprawdź jeszcze raz czy masz właściwe nazwy w tych markerach.

Widzę że masz jeszcze zadania na odwrót w briefingu, odwrót pierwszy atak drugi. Niby nie przeszkadza ale brzydko wygląda :] . Pozmieniaj w pliku briefing kolejność komend tworzących zadania w ten sposób:

tsk3 = ble ble
tsk3 ble ble
tsk3 ble ble
tsk2 = ble ble
tsk2 ble ble
tsk2 ble ble
tsk1= ble ble
tsk1 ble ble
tsk1 ble ble
player setCurrentTask tsk1;

tak sam jest z wpisami do dziennika (diary recrords) :smile:
Ostatnio edytowano N 05 gru, 2010 14:45 przez Wódz Naczelny, łącznie edytowano 2 razy
Offline
Avatar użytkownika

Jasina

Porucznik

Porucznik

  • Posty: 433
  • Dołączył(a): Cz 19 sie, 2010 13:26
  • Lokalizacja: Inowrocław

PostN 05 gru, 2010 14:35

Wódz Naczelny napisał(a):Co do zaliczania zadań to:

Zamiast w polu aktywacji "tskx="SUCCEEDED" powinno być "obj1=true" przy czym wyzwalacz powinien się nazywać "obj1". Mniemam że w warunku masz wpisane bodajże "oficer notAlive=true" gdzie oficer to nazwa jednostki (nie jestem pewien czy komenda jest poprawnie napisana). Ja robię w ten sposób i u mnie wszystko ładnie trybi. ;-)

Niby dobrze ale nie do końca otóż problem tkwi w poleceniu zmiany statusu bo jest
Kod: Zaznacz cały
tskx="SUCCEEDED

a powinno być
Kod: Zaznacz cały
tskx SetTaskState "SUCCEEDED"
nick w grze: Jasina
kanał na YouTube: http://www.youtube.com/user/Jasina85
Offline

Eragonek

Szeregowy

Szeregowy

  • Posty: 42
  • Dołączył(a): Śr 15 wrz, 2010 19:59
  • Lokalizacja: Wałbrzych

PostN 05 gru, 2010 15:28

Wódz Naczelny napisał(a):Co do zaliczania zadań to:

Zamiast w polu aktywacji "tskx="SUCCEEDED" powinno być "obj1=true" przy czym wyzwalacz powinien się nazywać "obj1". Mniemam że w warunku masz wpisane bodajże "oficer notAlive=true" gdzie oficer to nazwa jednostki (nie jestem pewien czy komenda jest poprawnie napisana). Ja robię w ten sposób i u mnie wszystko ładnie trybi. ;-)

Kod: Zaznacz cały
NOT (alive cel1)

w warunku
cel1 - nazwa jednostki ;P

obj1="ture", a przy "zmiana" czy "koniec#x"?

Jasina napisał(a):Niby dobrze ale nie do końca otóż problem tkwi w poleceniu zmiany statusu bo jest
Kod: Zaznacz cały
tskx="SUCCEEDED

a powinno być
Kod: Zaznacz cały
tskx SetTaskState "SUCCEEDED"


A to:
Kod: Zaznacz cały
tskx SetTaskState "SUCCEEDED"

To w ''przy aktywacji'' wyzwalacza (obj1) czy gdzieś w briefing.sqf? :P


@Down: Poprawiłem :P
Ostatnio edytowano N 05 gru, 2010 15:48 przez Eragonek, łącznie edytowano 1 raz
Eragonexor
Obrazek
Offline
Avatar użytkownika

Maverick

Generał

Generał

  • Posty: 772
  • Dołączył(a): Pn 30 kwi, 2007 12:12
  • Lokalizacja: Kutno

PostN 05 gru, 2010 15:45

Eragonek napisał(a):A to:
tskx SetTaskState "SUCCEEDED"
To w ''przy aktywacji'' wyzwalacza (obj1) czy gdzieś w briefing.sqf? :P


Przy aktywacji w wyzwalaczu. Np warunek taki jak wyżej ( " not(alive cel1) " ), a w aktywacji właśnie ten kod.

A co do markerów... nie wiem, spróbuj może wrzucić briefing do stringtable i w kodzie pozostawić same odnośniki, napisałem w poradniku, jak to zrobić ;]. Jak coś to rzucam działającą część briefingu z hiperłączem do markera:
Kod: Zaznacz cały
"Zostaniesz przetransportowany na teren misji cywilnym Mi-8. Wyskoczysz ze spadochronem <marker name='drop'>gdzieś w tym obszarze</marker>."


BTW - Bref to był chyba taki środek do czyszczenia kibli, czy coś. Eragonek, popraw nazwę tematu ;).
Obrazek
Obrazek


"Read about the history of the place that we live in and stop letting corporate news tell lies to your children." - Immortal Technique
Offline
Avatar użytkownika

Wódz Naczelny

Szeregowy

Szeregowy

  • Posty: 29
  • Dołączył(a): Pt 04 cze, 2010 23:08

PostN 05 gru, 2010 15:55

obj1="ture", a przy "zmiana" czy "koniec#x"?


W zależności jak robisz.
Patent na osobny kończący wyzwalacz (tak jak w poradniku Jona? Teraz już wiem Maverick`a... dobry poradnik tylko troszkę niedomówień przydało by się poprawić :razz: ) Czyli:
W warunku wpisujemy:

Kod: Zaznacz cały
obj1 AND obj2 AND obj3


Przy aktywacji

Kod: Zaznacz cały
this


W typ:

Koniec1

Wtedy w każdym inny wyzwalaczu który jest odpowiedzialny za objX w polu TYP ustawiamy "zmiana".

------------------------------------------------------------

Patent na kolejne wyzwalacze z ostatnim kończącym:

Tak jak wyżej tylko wartości z tego wyzwalacza kończącego wkładamy do ostatniego wyzwalacza obj w naszym wypadku obj3 , a powinno to wyglądać mniej więcej tak:

Wyzwalacz obj3:

Warunek

Kod: Zaznacz cały
this AND obj1 AND obj2


(this , chyba że masz tam inny warunek)

Przy aktywacji

Kod: Zaznacz cały
obj3=true AND this


W TYP ustawiamy koniec1 i tyle, powinno działać. Mam nadzieję że jasno wyjaśniłem.


Ja robię według pierwszego patentu z jedne prostego powodu niby jeden więcej wyzwalacz ale mam wszystko pod kontrolą i jest porządek. :cfaniak:
Offline
Avatar użytkownika

Jasina

Porucznik

Porucznik

  • Posty: 433
  • Dołączył(a): Cz 19 sie, 2010 13:26
  • Lokalizacja: Inowrocław

PostN 05 gru, 2010 16:37

Maverick napisał(a):BTW - Bref to był chyba taki środek do czyszczenia kibli, czy coś

Maverick trafiłeś w dyche, normalnie hedshot z 10km ;-)
nick w grze: Jasina
kanał na YouTube: http://www.youtube.com/user/Jasina85
Offline

Eragonek

Szeregowy

Szeregowy

  • Posty: 42
  • Dołączył(a): Śr 15 wrz, 2010 19:59
  • Lokalizacja: Wałbrzych

PostPn 06 gru, 2010 18:42

Dobra, mam poprawę :)
Misję się zaliczają po zabiciu celów.

Ale dalej cel misji jest w 0000 0000 :(
Eragonexor
Obrazek
Offline
Avatar użytkownika

Maverick

Generał

Generał

  • Posty: 772
  • Dołączył(a): Pn 30 kwi, 2007 12:12
  • Lokalizacja: Kutno

PostPn 06 gru, 2010 19:47

Kod jest poprawny. Wina musi leżeć po stronie samych markerów, sprawdź czy nazwy na pewno są prawidłowe.
Obrazek
Obrazek


"Read about the history of the place that we live in and stop letting corporate news tell lies to your children." - Immortal Technique
Offline
Avatar użytkownika

Artek3333

Chorąży

Chorąży

  • Posty: 223
  • Dołączył(a): Śr 18 lip, 2007 19:17
  • Lokalizacja: Żywiec

PostŚr 08 gru, 2010 00:26

Eragonek napisał(a): Ale dalej cel misji jest w 0000 0000 :(

W twoim przypadku jest tak:
Kod: Zaznacz cały
tsk1 setSimpleTaskDestination (getMarkerPos "miasto");

A powinno być tak :
Kod: Zaznacz cały
tsk1 setSimpleTaskDestination markerpos "miasto";

O ile Miasto to nazwa markera na którym ma znajdować się znacznik.
Offline
Avatar użytkownika

tsuki

Porucznik

Porucznik

  • Posty: 491
  • Dołączył(a): Cz 21 sty, 2010 22:33
  • Lokalizacja: z Nienacka

PostŚr 08 gru, 2010 10:50

Kod: Zaznacz cały
tsk1 setSimpleTaskDestination (getMarkerPos "miasto");

Ta linia jest poprawna.

A więc zacznijmy może od początku: masz 3 zadania, 3 wyzwalacze i chcesz żeby wyzwalacze zaliczały ci zadania? Jezeli tak, to zrób w ten sposób:

wyzwalacz od zadania pierwszego: aktywacja bedzie zaliczała pierwsze zadanie
W polu przy aktywacji:
Kod: Zaznacz cały
obj1 = true; tsk1 setTaskState "SUCCEEDED";

nie nazywaj wyzwalacza w żaden sposób, a już na pewno ani tsk1, ani obj1

wyzwalacz od zadania drugiego: aktywacja bedzie zaliczała zadanie 2.
W polu aktywacji (warunek aktywacyjny):
Kod: Zaznacz cały
(to, co miałeś wcześniej) AND obj1

W polu przy aktywacji:
Kod: Zaznacz cały
obj2 = true; tsk2 setTaskState "SUCCEEDED";

nie nazywaj wyzwalacza w żaden sposób, a już na pewno ani tsk2, ani obj2

wyzwalacz od zadania trzeciego: aktywacja bedzie zaliczała zadanie 3.
W polu aktywacji (warunek aktywacyjny):
Kod: Zaznacz cały
(to, co miałeś wcześniej) AND obj1 AND obj2

W polu przy aktywacji:
Kod: Zaznacz cały
obj3 = true; tsk3 setTaskState "SUCCEEDED";

nie nazywaj wyzwalacza w żaden sposób, a już na pewno ani tsk3, ani obj3


Wyzwalacz kończący misję:
W polu aktywacji wpisz:
Kod: Zaznacz cały
obj3

typ END#1
Obrazek
Offline
Avatar użytkownika

Artek3333

Chorąży

Chorąży

  • Posty: 223
  • Dołączył(a): Śr 18 lip, 2007 19:17
  • Lokalizacja: Żywiec

PostŚr 08 gru, 2010 12:46

Odnośnie znacznika, to obydwa sposoby działają, Podejrzewam że znacznik dlatego pojawia się w pozycji 000 000 bo masz ją wstawioną w zadaniu tsk1 oraz tsk2. Czyli się powtarzają a chyba nie powinny.

tsk1 = player createSimpleTask["Zdejmij oficera"];
tsk1 setSimpleTaskDescription["Projektant nowego modelu T-72, Abdul Sifiraf przyjechal na prezentacje swojego projektu do <marker name='baza1'>bazy wojskowej</marker> w <marker name='miasto'>Jilavur</marker> . <br/>Swietna okazja, aby go zdjac.","Zdejmij oficera","Zdejmij oficera"];
tsk1 setSimpleTaskDestination (getMarkerPos "miasto");
player setCurrentTask tsk1;
tsk2 = player createSimpleTask["Zniszcz prototyp"];
tsk2 setSimpleTaskDescription["Jeśli już mamy okazję - zniszczcie nowy model T-72. Podświetlcie <marker name='baza1'>cel</marker>(...).","Zniszcz prototyp","Zniszcz prototyp"];
tsk2 setSimpleTaskDestination (getMarkerPos "miasto");
tsk3 = player createSimpleTask["Ucieknij"];
tsk3 setSimpleTaskDescription["Nie daj sie zabic i dotrzyj do <marker name='ep'>strefy ewakuacji</marker>.","Ucieknij","Ucieknij"];
tsk3 setSimpleTaskDestination (getMarkerPos "ep");
Offline
Avatar użytkownika

Jasina

Porucznik

Porucznik

  • Posty: 433
  • Dołączył(a): Cz 19 sie, 2010 13:26
  • Lokalizacja: Inowrocław

PostŚr 08 gru, 2010 16:21

tsuki napisał(a):nie nazywaj wyzwalacza w żaden sposób, a już na pewno ani tsk1, ani obj1
@Tuski ja nazywam wyzwalacze objX i jak wpisuje przy aktywacji
Kod: Zaznacz cały
objX=true
to wszystko gra
nick w grze: Jasina
kanał na YouTube: http://www.youtube.com/user/Jasina85
Offline
Avatar użytkownika

tsuki

Porucznik

Porucznik

  • Posty: 491
  • Dołączył(a): Cz 21 sty, 2010 22:33
  • Lokalizacja: z Nienacka

PostŚr 08 gru, 2010 18:04

Poprzez nazwanie wyzwalacza jako obj1, przypisałeś do zmiennej obj1 obiekt wyzwalacza. Przy próbie przypisania do niego wartości true, lub operacjach logicznych powinien wyświetlić się błąd o niezgodności typów.
Obrazek
Offline
Avatar użytkownika

Wódz Naczelny

Szeregowy

Szeregowy

  • Posty: 29
  • Dołączył(a): Pt 04 cze, 2010 23:08

PostN 12 gru, 2010 00:09

Nie no to fajnie że masz błędy, ja takowych nie posiadam a mam tak samo jak Jasina. :jezor:
Następna strona

Powrót do [ArmA II] Edytor

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 30 gości

cron