Teraz jest Pt 29 mar, 2024 12:17


Komunikat jeden po drugim w wyzwalaczu Radio Alfa

Dział poświęcony edytorowi ArmA II i Operation Arrowhead, czyli tworzeniu misji.
  • Autor
  • Wiadomość
Offline
Avatar użytkownika

Elm0

Szeregowy

Szeregowy

  • Posty: 27
  • Dołączył(a): Śr 19 sty, 2011 19:13
  • Lokalizacja: PrG

Komunikat jeden po drugim w wyzwalaczu Radio Alfa

PostPt 21 sty, 2011 23:38

Witam :D
Mam takie pytanie: jak zrobić, aby w wyzwalaczu Radio np. Alfa, były komunikaty typu:

Kod: Zaznacz cały
dowódca Bravo: Baza tu drużyna Bravo, rozbiliśmy się, piloci i strzelcy nie żyją

a dopiero po chwili...
Kod: Zaznacz cały
Baza: Bravo tu baza, udajcie się na (powiedzmy) północny wschód. Za chwile wysyłamy helikopter"

i po chwili
Kod: Zaznacz cały
Bravo: Przyjąłem, spotkamy się na miejscu, bez odbioru."


i dopiero, gdy team Bravo będzie w odpowiednim miejscu, powiedzmy 100m od lądowiska helikoptera ewakuacyjnego, ten nadleciał (tak żeby byli na miejscu w tym samym czasie) i żeby heli wylądował od razu, nie po rozkazaniu dowódcy swojej drużynie żeby wsiedli do heli.


Z góry dziękuję ;) :spoko:
[center]Obrazek
Od internetu trzymać z dala dzieci powinno się, od dzieci, internet głupieje![/center]
Offline

Eragonek

Szeregowy

Szeregowy

  • Posty: 42
  • Dołączył(a): Śr 15 wrz, 2010 19:59
  • Lokalizacja: Wałbrzych

PostPt 21 sty, 2011 23:56

Dowódcę Bravo nazywasz np. "B1"
Dowolną jednostkę nazywasz np. "Banan HQ"
Śmigłowiec: np. "BH1" (BlackHawk1)

#1 wyzwalacz:
Ustawiasz w dowolnym miejscu, 0x0
Aktywacja: Brak
Typ: Zmiana
Warunek:
Kod: Zaznacz cały
NOT (Alive BH1)

- Wyzwalacz aktywuję się, gdy jednostka BH1 zginie
Przy aktywacji:
Kod: Zaznacz cały
(leader group B1) sidechat "Baza tu drużyna Bravo, rozbiliśmy się, piloci i strzelcy nie żyją"; obj1=ture;


Gdy śmigłowiec "zginie" wyświetli się ten komunikat (wysłany przez dowódcę grupy do której należy jednostka "B1") obj1=ture jest potrzebne do następnych wyzwalaczy


#2 wyzwalacz:
Ustawiasz w dowolnym miejscu, 0x0
Aktywacja: Brak
Typ: Zmiana
min, śr, max 5 (wpisać w każdy wartość 5)
Warunek:
Kod: Zaznacz cały
obj1

- Wyzwalacz aktywuję się, gdy zostanie spełniony warunek "obj1=ture"
Przy aktywacji:
Kod: Zaznacz cały
(leader group Banan HQ) sidechat "Bravo tu baza, udajcie się na (powiedzmy) północny wschód. Za chwile wysyłamy helikopter"; obj2=ture;


- Wyzwalacz aktywuję się, gdy spełni się warunek "obj1=ture". (Czyli #1 wyzwalacz)
Aktywacja #2 wyzwalacza nastąpi 5sek po aktywacji #1 wyzwalacza. (określa to pozycja "min, śr, max")



#3 wyzwalacz:
Ustawiasz w dowolnym miejscu, 0x0
Aktywacja: Brak
Typ: Zmiana
min, śr, max 5
Warunek:
Kod: Zaznacz cały
obj2

- Wyzwalacz aktywuję się, gdy zostanie spełniony warunek "obj2=ture"
Przy aktywacji:
Kod: Zaznacz cały
(leader group Banan HQ) sidechat "Przyjąłem, spotkamy się na miejscu, bez odbioru."




EDIT:
Jak zrobić ewakuację ?

Ustaw niewidoczny "H" w miejscu, z którego ma odbyć się ewakuacja.
(Nazwij go "h1"*)
Śmigłowiec zaparkuj gdzieś "niedaleko" - żeby był bezpieczny.
#1 waypoint śmigłowca daj na sam śmigłowiec jako "ruszać do".
#2 waypoint śmigłowca daj na znak "H" jako "załaduj".

Drużynie "bravo" daj waypoint "wsiadać", który zsynchronizujesz (F5) z waypointem "załąduj" śmigłowca :)

Wszystko ładnie.
Tylko, że śmigłowiec startuje na początku misji i "czeka" na oddział...

Zrób wyzwalacz 100x100, jego środek ustaw w miejscu lądowania śmigłowca.
Przeciągnij grupowanie (F2) do dowódcy grupy "bravo"
Aktywacja: ktokolwiek z grupy
Typ: zmiana
*Jeżeli chcesz, aby śmigłowiec wylądował na zielonym granacie dymnym (ładny efekt):
W "Przy aktywacji" wpisz:
Kod: Zaznacz cały
s1 = "SmokeShellGreen" createVehicle getpos h1


No. Gotowe.
Prawie...

Teraz weź "synchronizacja" (F5) i zsynchronizuj wyzwalacz z waypointem #1 śmigłowca (ruszać do).
Śmigłowiec w tym miejscu będzie czekać na spełnienie warunku wyzwalacza
(tj. tu: aż w strefie wyzwalacza znajdzie się dowolny członek drużyny Bravo)

Zapisz i sprawdź, czy wszystko działa. :>
Jak coś nie działa - pisz, sprawdzę, gdzie błąd zrobiłem.
Może ktoś poprawi ;>?
Ostatnio edytowano So 22 sty, 2011 00:05 przez Eragonek, łącznie edytowano 1 raz
Eragonexor
Obrazek
Offline
Avatar użytkownika

Elm0

Szeregowy

Szeregowy

  • Posty: 27
  • Dołączył(a): Śr 19 sty, 2011 19:13
  • Lokalizacja: PrG

PostSo 22 sty, 2011 00:00

Eragonek, dzięki mistrzu, a jeszcze mógłbyś mi odpowiedzieć na pytanie na samym dole mojego pierwszego posta?

oczywiście leci pomógł, dam drugi za odpowiedź na drugie pytanie ;D

Elm0 napisał(a):i dopiero, gdy team Bravo będzie w odpowiednim miejscu, powiedzmy 100m od lądowiska helikoptera ewakuacyjnego, ten nadleciał (tak żeby byli na miejscu w tym samym czasie) i żeby heli wylądował od razu, nie po rozkazaniu dowódcy swojej drużynie żeby wsiedli do heli.
[center]Obrazek
Od internetu trzymać z dala dzieci powinno się, od dzieci, internet głupieje![/center]
Offline
Avatar użytkownika

Maverick

Generał

Generał

  • Posty: 772
  • Dołączył(a): Pn 30 kwi, 2007 12:12
  • Lokalizacja: Kutno

PostSo 22 sty, 2011 00:03

Najprościej chyba będzie skryptem.

Stwórz w folderze misji plik o nazwie skrypt.sqs
W aktywacji wyzwalacza radio Alpha, zamiast poleceń komunikatów daj: [] exec "skrypt.sqs"
Wewnątrz tego skryptu umieść następujący kod:
Kod: Zaznacz cały
dowodca_bravo SideChat "Baza tu drużyna Bravo, rozbiliśmy się, piloci i strzelcy nie żyją";
~5
baza SideChat "Bravo tu baza, udajcie się na (powiedzmy) północny wschód. Za chwile wysyłamy helikopter";
~6
dowodca_bravo SideChat "Przyjąłem, spotkamy się na miejscu, bez odbioru.";
exit


Oczywiście nazwy jednostek ustaw sobie takie, jak masz w misji, tak samo dobierz odpowiednio opóźnienia, w zależności od długości stringu.

Elm0 napisał(a):i dopiero, gdy team Bravo będzie w odpowiednim miejscu, powiedzmy 100m od lądowiska helikoptera ewakuacyjnego, ten nadleciał (tak żeby byli na miejscu w tym samym czasie)

Ustaw w strefie lądowania wyzwalacz o promieniu 100, połącz go w grupę z graczem i zsynchronizuj ten wyzwalacz z punktem trasy śmigłowca. Oczywiście odległości itp, - to już zależy od misji.
Obrazek
Obrazek


"Read about the history of the place that we live in and stop letting corporate news tell lies to your children." - Immortal Technique
Offline

Eragonek

Szeregowy

Szeregowy

  • Posty: 42
  • Dołączył(a): Śr 15 wrz, 2010 19:59
  • Lokalizacja: Wałbrzych

PostSo 22 sty, 2011 00:07

@Up (OT)
To ja się tak rozpisuję z wyzwalaczami, żebyś mnie zgasił jednym .sqs?? -.-

Topick:
Jeszcze jedno:
Chcesz, aby cała sytuacja działa się "po aktywacji radiem"
(0>0>1 dla radia Alfa)
Mam takie pytanie: jak zrobić, aby w wyzwalaczu Radio np. Alfa, były komunikaty typu(...)

Czy, żeby samoczynnie zostały nadane po zniszczeniu śmigłowca??
Ostatnio edytowano Pn 13 cze, 2011 21:10 przez Eragonek, łącznie edytowano 2 razy
Eragonexor
Obrazek
Offline
Avatar użytkownika

Elm0

Szeregowy

Szeregowy

  • Posty: 27
  • Dołączył(a): Śr 19 sty, 2011 19:13
  • Lokalizacja: PrG

PostSo 22 sty, 2011 00:09

Maverick, z tym skryptem to trochę nie tak jak bym chciał, bo nie chce tego na radio mieć :(

co do pytania/odpowiedzi #2 spróbuje za jakiś czas i powiem czy działa i czy rozumiem ^^

@edit
@up
wolałbym samoczynnie :)
[center]Obrazek
Od internetu trzymać z dala dzieci powinno się, od dzieci, internet głupieje![/center]
Offline
Avatar użytkownika

Maverick

Generał

Generał

  • Posty: 772
  • Dołączył(a): Pn 30 kwi, 2007 12:12
  • Lokalizacja: Kutno

PostSo 22 sty, 2011 01:47

Elm0 napisał(a):Maverick, z tym skryptem to trochę nie tak jak bym chciał, bo nie chce tego na radio mieć

Przecież nie musisz, polecenie odpalenia skryptu możesz wstawić do dowolnego wyzwalacza o dowolnym warunku ;-)
Obrazek
Obrazek


"Read about the history of the place that we live in and stop letting corporate news tell lies to your children." - Immortal Technique
Offline
Avatar użytkownika

Elm0

Szeregowy

Szeregowy

  • Posty: 27
  • Dołączył(a): Śr 19 sty, 2011 19:13
  • Lokalizacja: PrG

PostSo 22 sty, 2011 13:13

Maverick napisał(a):Przecież nie musisz, polecenie odpalenia skryptu możesz wstawić do dowolnego wyzwalacza o dowolnym warunku ;-)


tzn. że postawić waypointy dla heli, postawić wyzwalacz a uruchamianie czy jak tam jest bo nie pamiętam ;D dać powiedzmy ktokolwiek i zsynchronizować z waypointem? Nowy jestem :]
[center]Obrazek
Od internetu trzymać z dala dzieci powinno się, od dzieci, internet głupieje![/center]
Offline

Eragonek

Szeregowy

Szeregowy

  • Posty: 42
  • Dołączył(a): Śr 15 wrz, 2010 19:59
  • Lokalizacja: Wałbrzych

PostSo 22 sty, 2011 22:07

Najlepiej:

Wyzwalacz
Uruchamianie: Brak
typ: brak
Warunek:
Kod: Zaznacz cały
NOT (alive Uh-60)
(jak chcesz, aby wyzwalacz zadziałał, gdy śmigłowiec się rozbije)
Przy aktywacji:
Kod: Zaznacz cały
[] exec "skrypt.sqs"


Chyba, że chcesz, aby się aktywował gdy Uh-60 wleci w jego strefę, to daj:
Grupowanie Wyzwalacza (F2) do śmigłowca.
Aktywacja: Dowolny członek grupy
Obecny / raz
Warunek: this;
Przy aktywacji: Patrz wyżej

Gdy dowolny członek śmigłowca znajdzie się w strefie wyzwalacza - aktywuję się skrypt "skrypt.sqs" ;P
Eragonexor
Obrazek
Offline
Avatar użytkownika

Elm0

Szeregowy

Szeregowy

  • Posty: 27
  • Dołączył(a): Śr 19 sty, 2011 19:13
  • Lokalizacja: PrG

PostN 23 sty, 2011 14:48

Nie, nie już to zrobiłem teraz mam problem z czym innym ale nie będę tu OT walił, założyłem nowy temat ale niezbyt uzyskałem pomoc;p
[center]Obrazek
Od internetu trzymać z dala dzieci powinno się, od dzieci, internet głupieje![/center]

Powrót do [ArmA II] Edytor

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 10 gości

cron