Teraz jest Wt 16 kwi, 2024 23:34


Waypointy

Dział poświęcony edytorowi ArmA II i Operation Arrowhead, czyli tworzeniu misji.
  • Autor
  • Wiadomość
Offline

Eragonek

Szeregowy

Szeregowy

  • Posty: 42
  • Dołączył(a): Śr 15 wrz, 2010 19:59
  • Lokalizacja: Wałbrzych

Waypointy

PostN 23 sty, 2011 18:54

Witam.
W misji SP waypointy bardzo się przydają (np. kiedy chcemy, aby AI był dowódcą), ale po co one w multi?

No, niby tak.
Po prostu ich nie stawiać xP - i po problemie.

Otóz NIE!

Może mi ktoś powiedzieć, w jaki sposób zrobić ewakuację dla grupy:
Kod: Zaznacz cały
a1-a5

Śmigłowcem Uh-60
Kod: Zaznacz cały
uh1


W ten sposób, aby po wywołaniu radiem / spełnieniu się warunków przyleciał w dane miejsce, wylądował na znaczniku "H" i poczekał, aż jednostki a1 - a5 znajdą się "w ładowni" śmigłowca?
(Nie chcę używać żadnych WAYPOINTÓW dla drużyny "a1 - a5".)

Albo inna sytuacja.

Jak zrobić START, gdy nie używamy waypointów, aby śmigłowiec wylądował i odleciał dopiero GDY drużyna z niego wysiądzie?
Eragonexor
Obrazek
Offline
Avatar użytkownika

Elm0

Szeregowy

Szeregowy

  • Posty: 27
  • Dołączył(a): Śr 19 sty, 2011 19:13
  • Lokalizacja: PrG

PostN 23 sty, 2011 20:20

Eragonek napisał(a):Jak zrobić START, gdy nie używamy waypointów, aby śmigłowiec wylądował i odleciał dopiero GDY drużyna z niego wysiądzie?


Od razu mówię że nie mam pewności że to zadziała :D

dać dowódcy grupy a1 (załóżmy a1-dow) w uruchamianiu {_x moveInCargo uh1} forEach units group this;

a jednostce uh1 w Specjalne: wybrać w locie. Dzięki czemu heli będzie w powietrzu.
Dać jednostce uh1 waypoint do miejsca gdzie chcesz aby wylądowała i dajesz wyładowanie transportu, lub stawiasz wyzwalacz w którym komendami a1-dow ["eject", uh1"]; wywalasz każdego członka drużyny, ale moim zdaniem łatwiej jest zrobić to jedną komendą na całą drużynę: {a1-dow ["eject", "uh1"]} forEach units group this; i synchronizujesz go z waypointem uh1 rozładuj transport.

Mam nadzieję że o to Ci chodziło, inaczej nie potrafię tego zrobić bez używania waypointów dla drużyny... :)
[center]Obrazek
Od internetu trzymać z dala dzieci powinno się, od dzieci, internet głupieje![/center]
Offline

Eragonek

Szeregowy

Szeregowy

  • Posty: 42
  • Dołączył(a): Śr 15 wrz, 2010 19:59
  • Lokalizacja: Wałbrzych

PostN 23 sty, 2011 23:24

Nie o to mi chodzi.

Nawet bez waypointów, jeżeli jako dowódca oddziału lecę w "cargo" i śmigłowiec dolatuje do "rozładowanie transportu" - jak dam "wysiadać" - śmigłowiec wyląduje.

Tylko gdy nie dam "wysiadać" - poleci do następnego waypointa.

Wsiadanie nie działa.
A mi chodzi o to, aby śmigłowiec NIE RUSZYŁ DALEJ, jeżeli drużyna jest w pojeździe, albo poza nim.
(Desant/Ewakuacja)
Eragonexor
Obrazek
Offline
Avatar użytkownika

Elm0

Szeregowy

Szeregowy

  • Posty: 27
  • Dołączył(a): Śr 19 sty, 2011 19:13
  • Lokalizacja: PrG

PostN 23 sty, 2011 23:42

No to sry ale nie wiem ^^
[center]Obrazek
Od internetu trzymać z dala dzieci powinno się, od dzieci, internet głupieje![/center]
Offline
Avatar użytkownika

tsuki

Porucznik

Porucznik

  • Posty: 491
  • Dołączył(a): Cz 21 sty, 2010 22:33
  • Lokalizacja: z Nienacka

PostPn 24 sty, 2011 08:38

Tu masz algorytm, ale skrypt napisz sobie sam.

Kod: Zaznacz cały
1. Poczekaj aż aktualnym wp stanie się wp lądowania, oraz śmigłowiec będzie w powietrzu
2. Poczekaj aż śmigłowiec wyląduje
3. Zablokuj możliwość startowania
4. Ustaw zmienną _check na true
5. Dla każdego żywego członka zespołu:
 - sprawdź, czy jest w śmigłowcu
 - jeżeli nie ma, ustaw zmienną check na false
6. wykonuj <5> dopóki chceck == false
7. Odblokuj możliwość startowania
8. <koniec>
Obrazek
Offline

Eragonek

Szeregowy

Szeregowy

  • Posty: 42
  • Dołączył(a): Śr 15 wrz, 2010 19:59
  • Lokalizacja: Wałbrzych

PostPn 24 sty, 2011 14:37

Ok, dziękuję za algorytm. :>

Ale nie wiem, jak zablokować możliwość startu śmigłowcowi, jakaś twórcza komenda na to jest?

Poza tym, skrypt nie zadziała poprawnie, jak ktoś z drużyny a1-a5 zginie.
Eragonexor
Obrazek
Offline

ppio95 (Piotr)

Porucznik

Porucznik

  • Posty: 303
  • Dołączył(a): So 08 maja, 2010 16:04
  • Lokalizacja: Góra Kalwaria

PostPn 24 sty, 2011 15:51

Eragonek napisał(a):Ok, dziękuję za algorytm. :>

Ale nie wiem, jak zablokować możliwość startu śmigłowcowi, jakaś twórcza komenda na to jest?

Poza tym, skrypt nie zadziała poprawnie, jak ktoś z drużyny a1-a5 zginie.

No to dodaj linijkę, która będzie sprawdzała czy jednostka jest alive.
ObrazekObrazekObrazek
Offline
Avatar użytkownika

tsuki

Porucznik

Porucznik

  • Posty: 491
  • Dołączył(a): Cz 21 sty, 2010 22:33
  • Lokalizacja: z Nienacka

PostPn 24 sty, 2011 16:04

Po pierwsze:
1. Poczekaj aż aktualnym wp stanie się wp lądowania, oraz śmigłowiec będzie w powietrzu
2. Poczekaj aż śmigłowiec wyląduje
3. Zablokuj możliwość startowania
4. Ustaw zmienną _check na true
5. Dla każdego żywego członka zespołu:
- sprawdź, czy jest w śmigłowcu
- jeżeli nie ma, ustaw zmienną check na false
6. wykonuj <5> dopóki chceck == false
7. Odblokuj możliwość startowania
8. <koniec>


Po drugie:
http://community.bistudio.com/wiki/disableAI
http://community.bistudio.com/wiki/enableAI
Obrazek
Offline

Eragonek

Szeregowy

Szeregowy

  • Posty: 42
  • Dołączył(a): Śr 15 wrz, 2010 19:59
  • Lokalizacja: Wałbrzych

PostPn 24 sty, 2011 18:24

Dzięki :)
Spróbuję coś wyskrobać - jak mi wyjdzie, pochwalę się tutaj ;D
Eragonexor
Obrazek
Offline
Avatar użytkownika

Maverick

Generał

Generał

  • Posty: 772
  • Dołączył(a): Pn 30 kwi, 2007 12:12
  • Lokalizacja: Kutno

PostPn 31 sty, 2011 15:37

a ja zupełnym przypadkiem znalazłem przekopując ComRef coś takiego:
ComRef napisał(a):helicopter land mode

Operand types:
helicopter: Object
mode: String
Type of returned value:
Nothing
Description:
Forces a helicopter landing. The landing mode may be "LAND" (a complete stop), "GET IN" (hovering very low for another unit to get in), "GET OUT" (hovering low for another unit to get out) or "NONE" (cancel landing).

Example:
cobraOne land "LAND"


Może się przyda ;]
Obrazek
Obrazek


"Read about the history of the place that we live in and stop letting corporate news tell lies to your children." - Immortal Technique

Powrót do [ArmA II] Edytor

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 10 gości