Teraz jest Pt 19 kwi, 2024 13:30


Śmierć jako warunek

Dział poświęcony edytorowi ArmA II i Operation Arrowhead, czyli tworzeniu misji.
  • Autor
  • Wiadomość
Offline
Avatar użytkownika

=[RaFF]=

Kapral

Kapral

  • Posty: 79
  • Dołączył(a): Wt 15 lut, 2011 21:38
  • Lokalizacja: Knurów

Śmierć jako warunek

PostPn 07 mar, 2011 06:45

Witam mam problem nie wiem jak zrobić aby jednostka "X" poszła z punktu "a" do punktu"b" po zabiciu jednostki "Y" jestem na etapie pisania skrypta w wyzwalaczu no i szczerze nie wiem
próbowałem wpisywać w "przy aktywacji"-"Y setdamage 1" i działa faktycznie "X" idzie do"b" tylko że jednostka "Y" od razu ginie po rozpoczęciu misji... mój wyzwalacz jest zsynchronizowany z punktem trasy postaci "X" w zależności 'przełącz-zmiana' proszę o rade szukałem na Armacenter jak widać z niepowodzeniem :neutral:
Offline

tom3kb

Major

Major

  • Posty: 523
  • Dołączył(a): Pt 04 mar, 2011 07:35

PostPn 07 mar, 2011 07:25

Trochę prostackie rozwiązanie ale zrób tak. Postaw wyzwalacz i w linijce w której normalnie jest słowo this wykasuj je i wpisz not alive y. Na mapie wstaw np niewidoczne lotnisko o nazwie b. W folderze misji zrób skrypt spacer.sqs a w nim napisz
x domove getpos b
exit
i zapisz.
W tamtym wyzwalaczu pod ta linijka
z tym not alive y
wpisz
x exec "spacer.sqs" i to wszystko.
Offline
Avatar użytkownika

JaFranek

Major

Major

  • Posty: 581
  • Dołączył(a): Wt 16 lis, 2004 14:46
  • Lokalizacja: Tbg

PostPn 07 mar, 2011 11:57

można też za pomoca punktów trasy. Zrobic wyzwalacz tak jak pisał tom3kb i w oknie przy aktywacji wpisać cos w stylu ruszaj=true;

Nastepnie w wyzwalaczu który jest w punkcjie a dajemy w polu warunek: ruszaj
Nie pytaj, co OF może zrobić dla ciebie, ale co Ty możesz zrobić dla OF
Offline
Avatar użytkownika

=[RaFF]=

Kapral

Kapral

  • Posty: 79
  • Dołączył(a): Wt 15 lut, 2011 21:38
  • Lokalizacja: Knurów

PostPn 07 mar, 2011 12:49

No tak :) wszystko gra ! serdeczne dzięki i pozdrawiam :spoko: :clever:
Offline
Avatar użytkownika

kondor

Major

Major

  • Posty: 880
  • Dołączył(a): Pt 11 lut, 2005 04:00
  • Lokalizacja: Berlin (wschodni)

PostPn 07 mar, 2011 13:24

1. po co uruchamiać skrypt dla 1 polecenia? - nie lepiej zamiast
Kod: Zaznacz cały
exec "spacer.sqs"
i tworzenia skryptu, wpisać po prostu
Kod: Zaznacz cały
x doMove b

2. na niewidzialny logiczny obiekt najlepiej nadaje się obiekt logiczny (czy jak się tam zwał) - po to on tam jest, a nie lotniska, wyzwalacze, czy markery o rozmiarze 0
Offline
Avatar użytkownika

=[RaFF]=

Kapral

Kapral

  • Posty: 79
  • Dołączył(a): Wt 15 lut, 2011 21:38
  • Lokalizacja: Knurów

PostPn 07 mar, 2011 14:12

nie wiedzieć czemu gdy robię zamiast: {x exec "spacer.sqs" >>> x doMove b} to 'x' biegnie do 'b' zanim zabije 'y' więc jak to jest ?
Offline
Avatar użytkownika

kondor

Major

Major

  • Posty: 880
  • Dołączył(a): Pt 11 lut, 2005 04:00
  • Lokalizacja: Berlin (wschodni)

PostPn 07 mar, 2011 14:26

A jaki masz warunek wyzwalacza?
Offline
Avatar użytkownika

=[RaFF]=

Kapral

Kapral

  • Posty: 79
  • Dołączył(a): Wt 15 lut, 2011 21:38
  • Lokalizacja: Knurów

PostPn 07 mar, 2011 14:28

nie wiedzieć czemu bez powodu ten sposób już nie działa :neutral: nie rozumiem tego kompletnie nic nie zmieniałem wszystko zostało według instrukcji [tom3kb] ... a ten gościu x biegnie do 'b' bez zabijania y hmm ....


EDIT #1:
>>> not alive Y <<<< warunek wyzwalacza

EDIT #2:
wyzwalacz działa tylko czemu on zaczął biec już na początku misji ?
Ostatnio edytowano Pn 07 mar, 2011 14:41 przez =[RaFF]=, łącznie edytowano 1 raz
Offline
Avatar użytkownika

Jon

Generał

Generał

  • Posty: 10721
  • Dołączył(a): Wt 20 lip, 2004 00:43
  • Lokalizacja: Kraków

PostPn 07 mar, 2011 14:40

Stary, to nie jest czat. Edytuj swoje posty (prawy górny róg postu, przycisk "edytuj").
http://www.pajacyk.pl

“Politics is supposed to be the second oldest profession. I have come to realize that it bears a very close resemblance to the first.”
~ Ronald Reagan
Offline
Avatar użytkownika

kondor

Major

Major

  • Posty: 880
  • Dołączył(a): Pt 11 lut, 2005 04:00
  • Lokalizacja: Berlin (wschodni)

PostPn 07 mar, 2011 14:41

Edytuj posty, a nie dodawaj następne pod sobą (chyba, że w dużych odstępach czasowych).

Czy tworzysz dynamicznie y? Czy y to player?
Spróbuj zmienić warunek na
Kod: Zaznacz cały
(getDammage y) == 1
Offline

tom3kb

Major

Major

  • Posty: 523
  • Dołączył(a): Pt 04 mar, 2011 07:35

PostPn 07 mar, 2011 14:58

Jeśli zaczołeś bowić się metodą z punktami trasy i warunkami z true co jest lepszym rozwiązaniem to wywal mój skrypt
to trzeba zrobić troche inaczej niestety dopiero jutro będe miał dostęp do kompa to napisze rano dokładnie całość co i jak. Narazie pisze z głowy i na komórce to mógłbym za dużo namieszać. Będą potrzebne 2 punkty trasy wyzwalacz i synchronizacja drugiego punktu trasy z wyzwalaczem.
Offline
Avatar użytkownika

=[RaFF]=

Kapral

Kapral

  • Posty: 79
  • Dołączył(a): Wt 15 lut, 2011 21:38
  • Lokalizacja: Knurów

PostPn 07 mar, 2011 16:35

no tak to mam gotowe to czekam na ciąg dalszy :]

najdziwniejsze jest to że przed chwilą działał a teraz zawodzi w zasadzie działa tylko czemu teraz przy rozpoczęciu misji X od razu biegnie do b ? dodam że po zabiciu Y jednostka X też biegnie do b czyli warunek działa :co:

Jon- Wybacz :jezor:
Offline

tom3kb

Major

Major

  • Posty: 523
  • Dołączył(a): Pt 04 mar, 2011 07:35

PostPn 07 mar, 2011 17:17

@=[RaFF]=
Jeśli masz w tej misji ciągle ten wyzwalacz z tym moim skryptem i masz ustawione punkty trasy z jakimiś warunkami oprócz tego to dlatego sie kaszani.
Jutro po 7 rano wrzuce nowe rozwiązanie twojego problemu. Tylko musze je przetestować w edytorze jak już dziś dotrę do domu.
Offline
Avatar użytkownika

Artek3333

Chorąży

Chorąży

  • Posty: 223
  • Dołączył(a): Śr 18 lip, 2007 19:17
  • Lokalizacja: Żywiec

PostPn 07 mar, 2011 17:31

Najprościej i bez zbędnego kombinowania. Jednostce która ma biegnąć, ustaw dwa punkty nawigacyjne. Pierwszy punkt tuż przy jednostce lub na jednostce i w tym pierwszym punkcie w tabeli Warunek: zamiast
Kod: Zaznacz cały
true
wpisz
Kod: Zaznacz cały
 (not alive y)
Jednostka będzie stała w pierwszym punkcie dotąd, aż y nie zginie. Staraj się dawać nazwy obiektom, minimum dwu literowe, bo w niektórych komendach nazwy złożone z pojedynczej litery nie działają. Osobiście się na tym naciąłem. :twisted:
Offline

tom3kb

Major

Major

  • Posty: 523
  • Dołączył(a): Pt 04 mar, 2011 07:35

PostPn 07 mar, 2011 17:55

Wlaśnie o coś takiego jak Artek3333 napisał mi chodziło :-). Też coś takiego u siebie robie, nazwy jednostek też najlepiej z dwóch lub więcej liter dla pewności.
Następna strona

Powrót do [ArmA II] Edytor

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 13 gości

cron