Teraz jest Pn 20 lis, 2017 05:42


Seria artyleryjska

Dział poświęcony edytorowi ArmA II i Operation Arrowhead, czyli tworzeniu misji.
  • Autor
  • Wiadomość
Offline
Avatar użytkownika

Jasina

Porucznik

Porucznik

  • Posty: 433
  • Dołączył(a): Cz 19 sie, 2010 13:26
  • Lokalizacja: Inowrocław

Seria artyleryjska

PostPt 11 mar, 2011 19:52

Witam ponownie.

Postanowiłem zrobić misję w której razem z oddziałem wpadamy pod ogień moździerzy/artylerii, wszystko jest git - oddział wstawiony moździerze w gotowości ale... jak im rozkazać żeby zaczęły strzelać? Bo chcę żeby zaczęły ostrzał kiedy mój oddział wejdzie w wyzwalacz.
nick w grze: Jasina
kanał na YouTube: http://www.youtube.com/user/Jasina85
Offline

tom3kb

Major

Major

  • Posty: 523
  • Dołączył(a): Pt 04 mar, 2011 07:35
  • Lokalizacja: Sieradz

PostPt 11 mar, 2011 21:25

Nie jestem na 100 % pewien ale z wlasnej nie przymuszonej woli wrogie ai raczej samo nie będzie chciało strzelać z moździerzy. Proponowałbym użycie jakiegoś gotowego skryptu symulującego ostrzał artyleryjski/moździerzowy (mortar fire), który zacznie się gdy twój odział wejdzie w określone miejsce na mapie lub zbliży się do jakiejś pozycji.
Offline

ppio95 (Piotr)

Porucznik

Porucznik

  • Posty: 303
  • Dołączył(a): So 08 maja, 2010 16:04
  • Lokalizacja: Góra Kalwaria

PostPt 11 mar, 2011 22:01

W załączniku skrypt.

Przykład wywołania:

W misji należy wstawić Wyzwalacz bądż inny obiekt (najlepiej nie obecny np. Logika Gry, wyzwalacz itp.),
w polu aktywacja wpisać:

strzal = true; n = [this, "82WP",5] execVM "arty.sqf";
Aby zdeaktywowac ostrzal wystarczy ze w innym wyzwalaczu wpiszesz
(pamiętaj, aby dać limit czasu inaczej nie zobaczysz ani jednego pocisku) strzal = false.


Zamiast 82WP można wpisać:
82WP
82HE
122HE
82NET
105HE
Losowo - losowy wybór jednego z pięciu pocisków

W miejscu 5 może być jakakolwiek liczba całkowita np. 10, 12.
Jest to odstęp czasu między jednym pociskiem a drugim.
Nie masz wystarczających uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego postu.
ObrazekObrazekObrazek
Offline
Avatar użytkownika

Jasina

Porucznik

Porucznik

  • Posty: 433
  • Dołączył(a): Cz 19 sie, 2010 13:26
  • Lokalizacja: Inowrocław

PostSo 12 mar, 2011 09:07

dzęki masz + :spoko:
nick w grze: Jasina
kanał na YouTube: http://www.youtube.com/user/Jasina85
Offline

MedicPl

Kapral

Kapral

  • Posty: 70
  • Dołączył(a): Wt 14 gru, 2010 18:43

PostCz 21 kwi, 2011 16:14

Mam ten sam problem co kolega wyżej, tyle, że nie ogarniam
tego skryptu w załączniku... :co:
Może ktoś dać jakiegoś przykładowego gotowca?
Offline

ppio95 (Piotr)

Porucznik

Porucznik

  • Posty: 303
  • Dołączył(a): So 08 maja, 2010 16:04
  • Lokalizacja: Góra Kalwaria

PostCz 21 kwi, 2011 17:33

Wstawiasz wyzwalacz:
Kod: Zaznacz cały
aktywacja: brak
warunek: true
uruchamianie: strzal = true; n = [this, "82WP",5] execVM "arty.sqf";

Wrzucasz skrypt do folderu z misją i tyle. Co tu więcej gadać.
Wyżej masz opisane jakie wartości można wpisać zamiast "82WP" lub 5.
ObrazekObrazekObrazek
Offline

MedicPl

Kapral

Kapral

  • Posty: 70
  • Dołączył(a): Wt 14 gru, 2010 18:43

PostSo 23 kwi, 2011 20:44

Rozumiem to z tym wyzwalaczem, wstawiam skrypt do folderu misji, wycinam z niego wszystkie Twoje uwagi ( nic nie zmieniam w skrypcie) startuję misję i...
Nic. Nie ogarniam skryptów, a nie chcę nic schrzanić, więc nic nie ruszam.
Jak będę miał przykładowego gotowca, co dalej dam radę, tylko potrzebuję przykładu.
:E
Offline

tom3kb

Major

Major

  • Posty: 523
  • Dołączył(a): Pt 04 mar, 2011 07:35
  • Lokalizacja: Sieradz

PostSo 23 kwi, 2011 21:13

A czy w linijce uruchamianie nie powinno być.

Strzal = true; n = [this, "82wp",5]; [] execVM "arty.sqf"

ale nie jestem pewien bo ja się jeszcze z sqs na sqf nie przerzuciłem :)
Offline

ppio95 (Piotr)

Porucznik

Porucznik

  • Posty: 303
  • Dołączył(a): So 08 maja, 2010 16:04
  • Lokalizacja: Góra Kalwaria

PostN 24 kwi, 2011 18:28

@tom3kb
Nie, nie może tak być. Po pierwsze wywaliło by ci błąd z odpalaniem skryptu, a po drugie elementy, this, "82wp", 5 są potrzebne skryptowi, a ty je umieściłeś w osobnej tablicy, do której skrypt nie ma odwołania.

Dziś/jutro podeślę gotowca.
ObrazekObrazekObrazek
Offline

MedicPl

Kapral

Kapral

  • Posty: 70
  • Dołączył(a): Wt 14 gru, 2010 18:43

PostN 24 kwi, 2011 20:13

Dzięki. :spoko:
Offline

tom3kb

Major

Major

  • Posty: 523
  • Dołączył(a): Pt 04 mar, 2011 07:35
  • Lokalizacja: Sieradz

PostN 24 kwi, 2011 20:31

@ppio95 (Piotr)
Dzięki za wyjaśnienia.
A tak troche zbaczając z tematu w czym lepsze są skrypty typu sqf od sqs bo ja ciągle używam tych pierwszych jak w Ofp.
Np:
nazwajednostki exec "arty.sqs"
lub [] exec "arty.sqs" a w skrypcie to już jaki tam ostrzał chce.
Offline
Avatar użytkownika

Sejtan

Major

Major

  • Posty: 676
  • Dołączył(a): Pn 19 lip, 2004 21:26
  • Lokalizacja: Starogard Gdański

PostN 24 kwi, 2011 21:20

tom3kb, TU jest to dobrze opisane... (ostatni post)
Offline

ppio95 (Piotr)

Porucznik

Porucznik

  • Posty: 303
  • Dołączył(a): So 08 maja, 2010 16:04
  • Lokalizacja: Góra Kalwaria

PostN 24 kwi, 2011 22:00

@MedicPl
Nie wiem skrypt się "zepsuł". Nie mam pojęcia o co chodzi, tak więc ci narazie go nie prześlę.
ObrazekObrazekObrazek
Offline

tom3kb

Major

Major

  • Posty: 523
  • Dołączył(a): Pt 04 mar, 2011 07:35
  • Lokalizacja: Sieradz

PostN 24 kwi, 2011 22:03

@Sejtan
dzięki już zabieram się do czytania :)
Offline
Avatar użytkownika

Lygi

Szeregowy

Szeregowy

  • Posty: 34
  • Dołączył(a): Wt 09 lut, 2010 14:07

Re: Seria artyleryjska

PostSo 14 mar, 2015 23:32

Potwierdzam. Mimo że zrobiłem jak w instrukcji nic się nie dzieje. Skrypt nie działa
Następna strona

Powrót do [ArmA II] Edytor

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość