Teraz jest Cz 28 mar, 2024 17:29


Nadawanie pojazdom prędkości w określonym czasie

Dział poświęcony edytorowi ArmA II i Operation Arrowhead, czyli tworzeniu misji.
  • Autor
  • Wiadomość
Offline
Avatar użytkownika

Sejtan

Major

Major

  • Posty: 676
  • Dołączył(a): Pn 19 lip, 2004 21:26
  • Lokalizacja: Starogard Gdański

Nadawanie pojazdom prędkości w określonym czasie

PostCz 14 kwi, 2011 12:33

Witam. Zmajstrowałem sobie taki oto skrypcik symulujący katapultę lotniskowca:

Kod: Zaznacz cały
_vel = velocity plane;
_dir = direction plane;
_speed = 72; // prędkość w m/s

plane enableSimulation false; // musi być, inaczej samolot jedzie sobie odrazu po odpaleniu misji
sleep 5;
plane enableSimulation true;
plane setPosASL [getPos plane1 select 0, getPos plane1 select 1, 16]; // zawieszamy samolot centymetr nad powierzchnią lotniskowca, inaczej rozbije się odrazu po nadaniu mu prędkości
sleep .01;
plane setVelocity [(_vel select 0)+(sin _dir*_speed),(_vel select 1)+(cos _dir*_speed),(_vel select 2)]; // nadanie maszynie prędkości w określonym kierunku


Wszystko fajnie działa i nawet dobrze to wygląda, ale jeszcze lepiej by to wyglądało gdyby samolot uzyskał daną prędkość w czasie ok 2 - 3 sekund. Ktoś wie jak to zrobić?
Offline
Avatar użytkownika

Jon

Generał

Generał

  • Posty: 10721
  • Dołączył(a): Wt 20 lip, 2004 00:43
  • Lokalizacja: Kraków

PostCz 14 kwi, 2011 12:57

Jest już skrypt katapulty lotniskowca, można go znaleźć tu.



Zerknij na niego, może tam znajdziesz to czego szukasz.
http://www.pajacyk.pl

“Politics is supposed to be the second oldest profession. I have come to realize that it bears a very close resemblance to the first.”
~ Ronald Reagan
Offline

rad

Porucznik

Porucznik

  • Posty: 382
  • Dołączył(a): So 03 paź, 2009 18:56

PostCz 14 kwi, 2011 20:47

Zrobic petle trwajaca 2-3 sekundy, ktora stopniowo bedzie zwiekszac predkosc samolotu :P
Offline
Avatar użytkownika

Sejtan

Major

Major

  • Posty: 676
  • Dołączył(a): Pn 19 lip, 2004 21:26
  • Lokalizacja: Starogard Gdański

PostPn 18 kwi, 2011 21:38

Dzięki Jon :) Skrypt przez Ciebie wskazany, docelowo pisany był pod gracza. Ja potrzebowałem tego pod AI do cutscenki... I metodą prób i błędów wkońcu się udało. Dla zainteresowanych:

Kod: Zaznacz cały
_vel1 = 1;
_vel2 = 1;
_vel3 = 1;
_vel4 = 1;
plane1 enableSimulation false;
plane2 enableSimulation false;
plane3 enableSimulation false;
plane4 enableSimulation false;
sleep 5;

plane1 say "katapulta2";
sleep 8.404;
plane1 enableSimulation true;
   while {_vel1<72} do
   {
      plane1 setVelocity [_vel1* sin (getDir plane1),_vel1* cos (getDir plane1),.1];
      _vel1=_vel1+2;   
      sleep 0.01;
   };   

plane2 say "katapulta2";
sleep 8.404;
plane2 enableSimulation true;
   while {_vel2<72} do
   {
      plane2 setVelocity [_vel2* sin (getDir plane2),_vel2* cos (getDir plane2),.1];
      _vel2=_vel2+2;   
      sleep 0.01;
   };     
   
plane3 say "katapulta2";
sleep 8.404;
plane3 enableSimulation true;
   while {_vel3<72} do
   {
      plane3 setVelocity [_vel3* sin (getDir plane3),_vel3* cos (getDir plane3),.1];
      _vel3=_vel3+2;   
      sleep 0.01;
   };

plane4 say "katapulta2";
sleep 8.404;
plane4 enableSimulation true;
   while {_vel4<72} do
   {
      plane4 setVelocity [_vel4* sin (getDir plane4),_vel4* cos (getDir plane4),.1];
      _vel4=_vel4+2;   
      sleep 0.01;
   };   

rad, bez Ciebie bym sobie nie poradził :neutral:
Offline

rad

Porucznik

Porucznik

  • Posty: 382
  • Dołączył(a): So 03 paź, 2009 18:56

PostŚr 20 kwi, 2011 21:07

rad, bez Ciebie bym sobie nie poradził :neutral:

Jak milo to slyszec ;-)
Offline
Avatar użytkownika

Smookie

Chorąży

Chorąży

  • Posty: 187
  • Dołączył(a): Wt 27 lip, 2004 19:42

PostCz 21 kwi, 2011 10:29

Offline

rad

Porucznik

Porucznik

  • Posty: 382
  • Dołączył(a): So 03 paź, 2009 18:56

PostPt 22 kwi, 2011 15:18

vv.

Powrót do [ArmA II] Edytor

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 16 gości