Teraz jest Pt 29 mar, 2024 03:26


Warunek

Dział poświęcony edytorowi ArmA II i Operation Arrowhead, czyli tworzeniu misji.
  • Autor
  • Wiadomość
Offline

Eragonek

Szeregowy

Szeregowy

  • Posty: 42
  • Dołączył(a): Śr 15 wrz, 2010 19:59
  • Lokalizacja: Wałbrzych

Warunek

PostN 12 cze, 2011 14:56

Witam, po długiej przerwie :)

Ostatnio robiłem misję w OA, lecz mam problem.

Jak zrobić warunek:
uszkodzenia pojazdu/jednostki większe niż XX% ??

Np. coś w stylu że wyzwalacz aktywuję się, gdy jednostka zostanie zraniona.
Eragonexor
Obrazek
Offline

tom3kb

Major

Major

  • Posty: 523
  • Dołączył(a): Pt 04 mar, 2011 07:35

PostN 12 cze, 2011 15:55

Nazwa_jednostki setdammage >0.5
lub setdamage i tak i tak można pisać.
0 to jednostka zdrowa, a 1 całkowicie zniszczona.
Do pojazdow mozesz też stosować
not canmove
bo czasem pojazd zostanie trafiony załoga wyskoczy a jemu jeszcze sporo "życia" zostanie. I jeśli robisz warunki z not alive to wtedy by go nie zaliczyło i wyzwalacz mogłby nie zaskoczyć.
Offline
Avatar użytkownika

kondor

Major

Major

  • Posty: 880
  • Dołączył(a): Pt 11 lut, 2005 04:00
  • Lokalizacja: Berlin (wschodni)

PostN 12 cze, 2011 15:58

On chyba chciał sprawdzić zranienie, a nie wywołać je, czy getDammage lub dammage zamiast setDammage. Poza tym temat był wałkowany z milion razy i jest opisany w poradniku na stronie.
Offline

Eragonek

Szeregowy

Szeregowy

  • Posty: 42
  • Dołączył(a): Śr 15 wrz, 2010 19:59
  • Lokalizacja: Wałbrzych

PostN 12 cze, 2011 17:52

Faktycznie, jest w poradniku "Mechanika misji" - przeleciałem na szybko i przeoczyłem :(

Przepraszam za spam. :/
USZKODZENIE JEDNOSTKI
Załóżmy że mamy wrogą jednostkę o nazwie banan1, jest to pojazd pancerny. Gdy jednostka ta zostanie uszkodzona, aktywuje się wyzwalacz, który spowoduje aktywację zmiennej uszkodzenie1.

1. Wstawiamy wyzwalacz o rozmiarze 0x0, w polu Typ wybieramy Zmiana.
2. W polu Warunek wpisujemy getDammage banan1 >=0.1 - spowoduje to aktywację wyzwalacza gdy jednostka (w naszym przypadku pojazd pancerny) o nazwie banan1 zostanie lekko uszkodzona. Uszkodzenia zawierają się w przedziale od 0 do 1, gdzie 1 oznacza pojazd zniszczony.
3. Jeśli chcemy, by wyzwalacz aktywował się w momencie, gdy pojazd nie będzie mógł się poruszać i załoga wysiądzie z wozu (z powodu zbyt dużych uszkodzeń), postępujemy tak, jak w punkcie powyżej, lecz w polu Warunek wpisujemy not (CanMove banan1).
4. W polu Przy aktywacji wpisujemy uszkodzenie1=true. Oczywiście wyzwalacz może spowodować zupełnie inne zdarzenie, to co się stanie po jego uruchomieniu zależy tylko i wyłącznie od nas.
Eragonexor
Obrazek

Powrót do [ArmA II] Edytor

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 14 gości

cron