Witam
Ostatnio rozkminiłem motyw zakładnika....przedstawię wam jak ja to robię i kumam. Może jest jakiś prostszy sposób na to, lub krótszy, mimo wszystko do tego chciałbym coś jeszcze dodać, ale najpierw moja pełna teoria jak to robię:
1. Zakładnik jako cywil:
Niezależni niech sprzyjają CZERWONYM.
Siebie nazywamy - gracz
Zakładnika nazywamy - zaklad
Wstawiamy wyzwalacz przy cywilu, następnie w opcjach wyzwalacza:
Warunek:
(gracz distance zaklad)<3
Przy aktywacji:
[zaklad] join gracz
Jak działa wyzwalacz? - kiedy jednostka "gracz" podejdzie do "zaklad", ten "zaklad" dołącza do grupy "gracz".
Edytując jednostkę cywila, w uruchamianie możemy dodać komendę:
setUnitPos "UP";
Jednostka będzie w pozycji stojącej.
2. Zakładnik jako wojskowy, np. pilot
Niezależni niech sprzyjają CZERWONYM.
Komenda w wyzwalaczu jest identyczna jak w przypadku z cywilem.
Ustawiamy naszego pilota i cywila (cywil musi być dowódcą, tj. mieć wyższy stopień).
Prawdopodobieństwo obecności cywila ustawiamy na 0%.
Grupujemy pilota z cywilem.
Najlepiej jak pilot jest bezbronny, skrypt w edycji jednostki, uruchamianie:
this removeWeapon "nazwa broni".
Edytując jednostkę pilota, w uruchamianie możemy dodać komendę:
setUnitPos "UP";
Jednostka będzie w pozycji stojącej.
Dlaczego wojskowy lub cywil nie może mieć broni?
W wypadku, kiedy wojskowy lub cywil jest chroniony przez wroga, nieprzyjaciel nie zabije cywila, lub wojskowego, ponieważ traktuje go jako cywila (neutrala), nawet jeśli cywil lub wojskowy sprzyja CZERWONYM. W przypadku kiedy cywil lub wojskowy będzie posiadał broń, wtedy zabije ochronę, a reszta strażników dalej nie zareaguje (w dalszym ciągu traktują go jako cywil-neutral, zaś cywil/wojskowy sprzyjając CZERWONYM, traktuje ochronę jako wrogów).
Można także ustawić aby niezależni sprzyjali:
- Wszystkim - zakładnik nie będzie agresywny dla obu stron.
- Nikomu - zakładnik będzie wrogiem (otworzy ogień) dla obu stron.
Oczywiście kiedy cywil/wojskowy dołącza do nas, tym samym staje się wrogiem dla NIEBIESCY i od tej chwili może być narażony na ogień nieprzyjaciela.
I TERAZ PYTANIA DODATKOWE
- Czy moja teoria w pełni jest słuszna?, czy można to jeszcze inaczej zrobić
1. Ja jako dowódca i nazwany "gracz" jestem upoważniony do zabrania zakładnika. Ale jeżeli w przeciągu akcji zginę, to co ? - niższy stopniem gracz przejmie dowodzenie nad botem? (np. ja jestem majorem, kowalski jest poruczniekiem). Idziemy po zakładnika, ale dajmy na to zginałem i teraz co? - kowalski przejmuje dowództwo w mojej grupie i da radę przejąć zakładnika?
2. Chciałbym aby wszystkim pojawił się komunikat w chwili przejęcia zakładnika "zakłądnik przejęty"
3. W przypadku jeżeli zakładnik zginie ma się pojawić komunikat "Zakładnik zginął. Misja zakończona niepomyślnie"
4. Zakładnika trzeba dostarczyć żywego w pewien punkt na mapie. Jeżeli go tam dostarczymy np. do miasteczka, wszystkim wyskakuje komunikat "Zakładnik dostarczony, misja wykonana".
To wszystko, z góry dzięki za sugestie i okazaną pomoc.
Ostatnio rozkminiłem motyw zakładnika....przedstawię wam jak ja to robię i kumam. Może jest jakiś prostszy sposób na to, lub krótszy, mimo wszystko do tego chciałbym coś jeszcze dodać, ale najpierw moja pełna teoria jak to robię:
1. Zakładnik jako cywil:
Niezależni niech sprzyjają CZERWONYM.
Siebie nazywamy - gracz
Zakładnika nazywamy - zaklad
Wstawiamy wyzwalacz przy cywilu, następnie w opcjach wyzwalacza:
Warunek:
(gracz distance zaklad)<3
Przy aktywacji:
[zaklad] join gracz
Jak działa wyzwalacz? - kiedy jednostka "gracz" podejdzie do "zaklad", ten "zaklad" dołącza do grupy "gracz".
Edytując jednostkę cywila, w uruchamianie możemy dodać komendę:
setUnitPos "UP";
Jednostka będzie w pozycji stojącej.
2. Zakładnik jako wojskowy, np. pilot
Niezależni niech sprzyjają CZERWONYM.
Komenda w wyzwalaczu jest identyczna jak w przypadku z cywilem.
Ustawiamy naszego pilota i cywila (cywil musi być dowódcą, tj. mieć wyższy stopień).
Prawdopodobieństwo obecności cywila ustawiamy na 0%.
Grupujemy pilota z cywilem.
Najlepiej jak pilot jest bezbronny, skrypt w edycji jednostki, uruchamianie:
this removeWeapon "nazwa broni".
Edytując jednostkę pilota, w uruchamianie możemy dodać komendę:
setUnitPos "UP";
Jednostka będzie w pozycji stojącej.
Dlaczego wojskowy lub cywil nie może mieć broni?
W wypadku, kiedy wojskowy lub cywil jest chroniony przez wroga, nieprzyjaciel nie zabije cywila, lub wojskowego, ponieważ traktuje go jako cywila (neutrala), nawet jeśli cywil lub wojskowy sprzyja CZERWONYM. W przypadku kiedy cywil lub wojskowy będzie posiadał broń, wtedy zabije ochronę, a reszta strażników dalej nie zareaguje (w dalszym ciągu traktują go jako cywil-neutral, zaś cywil/wojskowy sprzyjając CZERWONYM, traktuje ochronę jako wrogów).
Można także ustawić aby niezależni sprzyjali:
- Wszystkim - zakładnik nie będzie agresywny dla obu stron.
- Nikomu - zakładnik będzie wrogiem (otworzy ogień) dla obu stron.
Oczywiście kiedy cywil/wojskowy dołącza do nas, tym samym staje się wrogiem dla NIEBIESCY i od tej chwili może być narażony na ogień nieprzyjaciela.
I TERAZ PYTANIA DODATKOWE
- Czy moja teoria w pełni jest słuszna?, czy można to jeszcze inaczej zrobić
1. Ja jako dowódca i nazwany "gracz" jestem upoważniony do zabrania zakładnika. Ale jeżeli w przeciągu akcji zginę, to co ? - niższy stopniem gracz przejmie dowodzenie nad botem? (np. ja jestem majorem, kowalski jest poruczniekiem). Idziemy po zakładnika, ale dajmy na to zginałem i teraz co? - kowalski przejmuje dowództwo w mojej grupie i da radę przejąć zakładnika?
2. Chciałbym aby wszystkim pojawił się komunikat w chwili przejęcia zakładnika "zakłądnik przejęty"
3. W przypadku jeżeli zakładnik zginie ma się pojawić komunikat "Zakładnik zginął. Misja zakończona niepomyślnie"
4. Zakładnika trzeba dostarczyć żywego w pewien punkt na mapie. Jeżeli go tam dostarczymy np. do miasteczka, wszystkim wyskakuje komunikat "Zakładnik dostarczony, misja wykonana".
To wszystko, z góry dzięki za sugestie i okazaną pomoc.