Teraz jest Cz 28 mar, 2024 19:37


Chód w określonym miejscu

Dział poświęcony edytorowi ArmA II i Operation Arrowhead, czyli tworzeniu misji.
  • Autor
  • Wiadomość
Offline

klebor

Szeregowy

Szeregowy

  • Posty: 43
  • Dołączył(a): Śr 23 lut, 2011 16:38
  • Lokalizacja: Sandomierz

Chód w określonym miejscu

PostWt 13 gru, 2011 21:38

Witam, chciałem zapytać o to jak sprawić żeby żołnierz którym kieruję, w określonym przez waypoint momencie mógł tylko chodzić z bronią skierowaną ku dołowi (tak samo jak w trybie, np beztrosko czy bezpiecznie) i nie mógł zmienić tego stanu (pozycji). Moje drugie pytanie jest takie jak zrobić coś podobnego jeśli chodzi o chodzenie, ale z bronią skierowaną już do przodu, (tak aby można strzelać) ale jednocześnie żeby nie dało się tego zmienić (tak jak w poprzednim pytaniu).
Pozdrawiam klebor
Ostatnio edytowano Śr 14 gru, 2011 00:20 przez klebor, łącznie edytowano 1 raz
"Cierpienie wymaga więcej odwagi niż śmierć"
Offline
Avatar użytkownika

Jon

Generał

Generał

  • Posty: 10721
  • Dołączył(a): Wt 20 lip, 2004 00:43
  • Lokalizacja: Kraków

PostWt 13 gru, 2011 23:33

zapętlone playMove z odpowiednią animacją?
http://www.pajacyk.pl

“Politics is supposed to be the second oldest profession. I have come to realize that it bears a very close resemblance to the first.”
~ Ronald Reagan
Offline
Avatar użytkownika

Mustang185

Pułkownik

Pułkownik

  • Posty: 1032
  • Dołączył(a): N 04 kwi, 2010 00:30
  • Lokalizacja: Jasło

PostWt 13 gru, 2011 23:44

A może przy użyciu skryptu, który będzie wywoływał setBehaviour "SAFE" co pół sekundy? To powinno automatycznie opuszczać broń, aczkolwiek nie jestem pewien - do sprawdzenia.
Offline

klebor

Szeregowy

Szeregowy

  • Posty: 43
  • Dołączył(a): Śr 23 lut, 2011 16:38
  • Lokalizacja: Sandomierz

PostŚr 14 gru, 2011 13:54

Dzięki Jon, wykorzystam twoją radę ale jeśli ktoś wie jak to zrobić idealnie tak jak mówię czekam na inne pomysły.
"Cierpienie wymaga więcej odwagi niż śmierć"
Offline

klebor

Szeregowy

Szeregowy

  • Posty: 43
  • Dołączył(a): Śr 23 lut, 2011 16:38
  • Lokalizacja: Sandomierz

PostŚr 14 gru, 2011 15:19

Mam mały kłopot, bo nie mogę znaleźć nigdzie animacji chodzenia z bronią. Szukam już dłuugo w animation viewerze.
"Cierpienie wymaga więcej odwagi niż śmierć"
Offline

klebor

Szeregowy

Szeregowy

  • Posty: 43
  • Dołączył(a): Śr 23 lut, 2011 16:38
  • Lokalizacja: Sandomierz

PostCz 15 gru, 2011 18:48

Wszystko działa, tylko że animacja po krótkim czasie się wyłącza i w dodatku mogę zmienić kierunek marszu myszką. Nasuwają się więc dwa proste pytania: jak zablokować/odblokować myszkę i jak powtarzać animację określoną ilość razy, a najlepiej do wyznaczonego miejsca? Czekam na odpowiedź.
"Cierpienie wymaga więcej odwagi niż śmierć"
Offline
Avatar użytkownika

Mustang185

Pułkownik

Pułkownik

  • Posty: 1032
  • Dołączył(a): N 04 kwi, 2010 00:30
  • Lokalizacja: Jasło

PostCz 15 gru, 2011 18:54

Offline

klebor

Szeregowy

Szeregowy

  • Posty: 43
  • Dołączył(a): Śr 23 lut, 2011 16:38
  • Lokalizacja: Sandomierz

PostCz 15 gru, 2011 19:00

Dalej nie rozumiem, nie mógł byś mi tego napisać?
"Cierpienie wymaga więcej odwagi niż śmierć"
Offline
Avatar użytkownika

Jon

Generał

Generał

  • Posty: 10721
  • Dołączył(a): Wt 20 lip, 2004 00:43
  • Lokalizacja: Kraków

PostCz 15 gru, 2011 19:22

Wszystko działa, tylko że animacja po krótkim czasie się wyłącza
Bo musisz zrobić pętlę, najlepiej w skrypcie. W innym skrypcie możesz zrobić pętle ustawiającą gracza w kierunku, w którym chcesz (komenda SetDir)

No i jeśli gracz ma nie mieć prawa się ruszyć (bo to wyłącza całą kontrolę nad postacią) używasz wspomnianego DisableUserInput.


Wątpię by komukolwiek chciało się za Ciebie odwalać czarną robotę. Sprawa jest prosta - jeśli nie umiesz zrobić czegoś (tak mało) zaawansowanego - to nie rób.
(^to tylko moja opinia)
http://www.pajacyk.pl

“Politics is supposed to be the second oldest profession. I have come to realize that it bears a very close resemblance to the first.”
~ Ronald Reagan
Offline
Avatar użytkownika

Mustang185

Pułkownik

Pułkownik

  • Posty: 1032
  • Dołączył(a): N 04 kwi, 2010 00:30
  • Lokalizacja: Jasło

PostCz 15 gru, 2011 19:26

disableUserInput true; - wyłącza możliwość wpływania na postać przez graczy. Zazwyczaj wykorzystywany w cut-scenkach. Możesz sobie ruszać myszą ile chcesz, nic to nie zrobi.

A link jest do skryptu z pętelką animacji. Tylko zmodyfikuj go trochę, bo ten póki co się odtwarza, dopóki postać żyje. Najlepiej w miejscu docelowym postawić trigger aktywowany przez obecność postaci gracza, a w polu aktywacja wpisać: charObecny = true;
Zaś w skrypcie zmieniasz tylko tą linijkę: while{alive _unit}do{
Na: while{charObecny = false}do{

Co spowoduje odtwarzanie danej animacji dopóki postać nie wejdzie w zasięg triggera.
I pamiętaj, żeby w triggerze docelowym w aktywacji dać też disableUserInput false;.
Offline

klebor

Szeregowy

Szeregowy

  • Posty: 43
  • Dołączył(a): Śr 23 lut, 2011 16:38
  • Lokalizacja: Sandomierz

PostCz 15 gru, 2011 20:45

Ok, dzięki za pomoc.
"Cierpienie wymaga więcej odwagi niż śmierć"
Offline
Avatar użytkownika

Smookie

Chorąży

Chorąży

  • Posty: 187
  • Dołączył(a): Wt 27 lip, 2004 19:42

PostPt 16 gru, 2011 08:49

olej playmove, lepiej do tego nadaje się zapętlone polecenie playActionNow (broń w dole: _unit setBehaviour "SAFE"; while(true) do {_unit playActionNow "WalkF";sleep 1}; w górze bez setbehaviour).
Offline

klebor

Szeregowy

Szeregowy

  • Posty: 43
  • Dołączył(a): Śr 23 lut, 2011 16:38
  • Lokalizacja: Sandomierz

PostPt 16 gru, 2011 14:53

Dzięki Smookie, spróbuję :)
"Cierpienie wymaga więcej odwagi niż śmierć"

Powrót do [ArmA II] Edytor

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 9 gości

cron