Teraz jest Cz 28 mar, 2024 15:08


Kampania: przenoszenie pojazdów między misjami

Dział poświęcony edytorowi ArmA II i Operation Arrowhead, czyli tworzeniu misji.
  • Autor
  • Wiadomość
Offline
Avatar użytkownika

Mustang185

Pułkownik

Pułkownik

  • Posty: 1032
  • Dołączył(a): N 04 kwi, 2010 00:30
  • Lokalizacja: Jasło

Kampania: przenoszenie pojazdów między misjami

PostCz 15 gru, 2011 10:23

No własnie, jak w temacie. Ostatnio zacząłem się zastanawiać, jak coś takiego można by zrobić, np. w partyzanckiej kampanii, która pozwalałaby na zdobywanie pojazdów wroga.
Póki co jedyne, co wymyśliłem, jest dość nieporadne - każdy pojazd nazwany + trigger w bazie aktywowany jego obecnością w niej i używający komendy saveVar, a w kolejnej misji zespawnowanie pojazdu, jeśli przypisana mu zmienna = true.

Kłopot z tym taki, że wymagało by to pizdyliona triggerów, które by się nawarstwiały z misji na misję, bo musiałyby także uwzględniać możliwą obecność pojazdów zdobytych w poprzednich misjach.
W misji regularnym wojskiem nie byłoby to problemem, bo używanie zdobycznych pojazdów jest rzadko praktykowane, ale rozważajmy ten problematyczny wariant :)

Pytanie jest takie: jak można by to zrobić bardziej elegancko? Czy jest sposób na, powiedzmy, zapisanie wszystkich pojazdów w danej odległości od wyzwalacza i ich przeniesienie do kolejnej misji?






I od razu uspokajam - nie planuję koncentratu bugów, jakim byłaby taka kampania w moim wykonaniu. Póki co :razz:
Offline

tom3kb

Major

Major

  • Posty: 523
  • Dołączył(a): Pt 04 mar, 2011 07:35

PostCz 15 gru, 2011 13:02

A patrzyłeś może opis tej komendy SaveVar na bi wiki, tam niby jest przykład jak to zrobić żeby zadziałało z pojazdami. Bo z bronią to już było w Ofp Resistance ale to napewno wiesz :)
Offline
Avatar użytkownika

Mustang185

Pułkownik

Pułkownik

  • Posty: 1032
  • Dołączył(a): N 04 kwi, 2010 00:30
  • Lokalizacja: Jasło

PostCz 15 gru, 2011 17:44

Tak, z bronią wiem.

Przeczytanie opisu komendy na BiWiki to pierwsze, co zrobiłem ;)

Pewnie już ktoś to rozgryzł, ale trudno mi szukać odpowiedzi, bo większość zapytań w guglu wywala mi tematy dotyczące pojazdów w kampanii Harvest Red, a nie z gatunku tych skryptowych.
Zastosowanie przenoszenia pojazdów w ograniczonym zakresie teoretycznie jest całkiem łatwe, ale przy próbie sprawienia, by każdy pojazd mógł być przez gracza zdobyty a następnie posiadany przez całą kampanię powoduje gąszcz triggerów, w których łatwo się można pogubić i trywialne błędy porobić. Szukam czegoś bardziej eleganckiego, jutro jeszcze pogrzebię w komendach, może coś będzie :)
Offline
Avatar użytkownika

Jon

Generał

Generał

  • Posty: 10721
  • Dołączył(a): Wt 20 lip, 2004 00:43
  • Lokalizacja: Kraków

PostCz 15 gru, 2011 18:10

Mustang, moim zdaniem jest to niewarte zachodu, pracy, etc. Najprostszy, najoczywistszy i najczęściej stosowany sposób: GAME MASTER.

To on modyfikuje każdy scenariusz odpowiednio wcześniej wrzucając co trzeba. W przypadku kampanii i tak powinien być obecny.

Takie moje 3 grosze.
http://www.pajacyk.pl

“Politics is supposed to be the second oldest profession. I have come to realize that it bears a very close resemblance to the first.”
~ Ronald Reagan
Offline
Avatar użytkownika

Algrab

Generał

Generał

  • Posty: 2990
  • Dołączył(a): So 10 paź, 2009 23:35
  • Lokalizacja: x+2=1

PostCz 15 gru, 2011 18:28

A może podejrzeć sobie kampanie Resistance do OFP, jak to było tam zrobione.
Bo tam przenosiło cały zdobyczny sprzęcior.
O ile to nie masło maślane.
Obrazek
Offline
Avatar użytkownika

Jon

Generał

Generał

  • Posty: 10721
  • Dołączył(a): Wt 20 lip, 2004 00:43
  • Lokalizacja: Kraków

PostCz 15 gru, 2011 18:39

Język skryptowy częściowo się zmienił, spora część tego co działało w OFP nie musi\nie może działać w ArmA.


Poza tym Resistance = SP. W singlu to banał. Do MP musi to być przygotowane zupełnie inaczej.
http://www.pajacyk.pl

“Politics is supposed to be the second oldest profession. I have come to realize that it bears a very close resemblance to the first.”
~ Ronald Reagan
Offline

tom3kb

Major

Major

  • Posty: 523
  • Dołączył(a): Pt 04 mar, 2011 07:35

PostCz 15 gru, 2011 20:45

Na OFPEC było coś takiego:
Saving vehicles in a campaign (saveveh.sqs & loadveh.sqs) niby temu co to wymyślił to zastosowane rozwiązanie działało ;). Możesz zobaczyć czy w czymś ci to pomoże, może jakiś pomysł ci podsunie.

Powrót do [ArmA II] Edytor

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 10 gości

cron