Teraz jest Pn 15 paź, 2018 10:12


Problem z odpaleniem briefingu.

Dział poświęcony edytorowi ArmA II i Operation Arrowhead, czyli tworzeniu misji.
  • Autor
  • Wiadomość
Offline
Avatar użytkownika

Jasina

Porucznik

Porucznik

  • Posty: 433
  • Dołączył(a): Cz 19 sie, 2010 13:26
  • Lokalizacja: Inowrocław

Problem z odpaleniem briefingu.

PostPn 20 sie, 2012 16:00

Mam problem, mianowicie briefing nie chce mi się załączyć w misji. W "uruchamianiu" jednostki mam wpisane:
Kod: Zaznacz cały
null=[] execVM "Init.sqf";

Tak wygląda plik Init.sqf:
Kod: Zaznacz cały
[[
  ["true","cel1",["Zajac <marker name= 'zamek'>zamek</marker>. ","Zajac zamek, rozwalajac wszystkich Czedakow ktorzy tam beda.","opis WP na HUD"]],
  ["true",["Sytuacja","Operacja Polnocny wiatr ma sie ku koncowi. Sily rzadowe wypieraja Czedakow na calej dlugosci frontu. Jeszcze pare miesiecy i bedzie po wszystkim."]],
  ["true",["Odprawa","Naszym zadaniem jest wyprzec Czedakow z ich ostatniej, duzej bazy w okolicy, ktora miesci sie w tym zamku. Wyjezdzamy z lotniska. Nie mamy pojecia ilu drani tam siedzi ale trzeba przypuszczac ze co najmniej 20, spodziewamy sie glownie lekkiej broni maszynowej i lekkiej broni ppanc. Nasze sily to dwie druzyny piechoty, BMP2 i BRDM2."]],
  ["true",["Dziennik","Wojna wreszcie sie konczy. Nam pozostalo tylko wyprzec Czedakow z zamku, a potem nas zluzuja. Jest tylko jedno ale... Jak zwykle nie woimy ilu bandytow siedzi w tym zamku, a poza tym kilka dni temu ktos napadl na nasz konwoj z zaopatrzeniem. Zanim dotarlismy na miejsce zniknelo z niego troche broni ciezkiej w postaci kilku karabinow DSzKM i wyrzutni SPG9. Mam niejasne przeczucie ze wlasnie tam je znajdziemy. "]]
]] execvm "Briefing.sqf";
titleCut ["","BLACK IN", 3];

A tak "Briefing.sqf":
Kod: Zaznacz cały
/*==OPTIONS===================================================================================================
    SetNewTaskCurrent         true / false          Set newly created task as current task automatically.
    ShowHints                 true / false          Show hints. Also sets ShowHintsAtStart to false.
    ShowHintsAtStart          true / false          Show hints for briefing tasks at the start of the mission.
  ============================================================================================================ */
  TASKMASTER_SetNewTaskCurrent = true;
  TASKMASTER_ShowHints = true;
  TASKMASTER_ShowHintsAtStart = false;
/*============================================================================================================
  Taskmaster - Flexible task management for Arma2 multiplayer missions with JIP support
  Version 0.91
  Author: Shuko (shuko@quakenet, miika@miikajarvinen.fi)
  ============================================================================================================
  CREATING A BRIEFING
 
  Tasks and notes are given in the init.sqf. No modification of briefing.sqf is required.
 
  Syntax:
    [[[Task1Data],[Task2Data]],[[Note1Data],[Note2Data]]] execvm "briefing.sqf";
   
  Task Data
  ------------------------------------------------------------------------------------------------------------
  Each task data array should have these parameters:
  [Condition,"TaskName", ["Description", "Short desc", "HUD desc"], Marker]
 
  Condition
  ------------------------------------------------------------------------------------------------------------
  It's possible to specify which units (groups, side etc) you want to create the tasks/notes for.
 
  Examples:
    [WEST,"TaskName"...               All playable units on BLUFOR (WEST)
    ["USMC","TaskName"...             Faction USMC
    [grpMarine1,"TaskName"...         Units that belong to group named grpMarine1
    [myDude,"TaskName"...             Unit named myDude
   
  Then there is the IF syntax, so you can create a condition anyway you want, where _x is the unit (=player).
 
  Examples:
    ["((group _x == grpScouts) OR (_x == pilot1))","TaskName"...     Members of grpScouts and unit named pilot1
    ["(typeof _x == ""CDF_Soldier_Sniper"")","TaskName"...           All CDF snipers

  TaskName
  ------------------------------------------------------------------------------------------------------------
  Task's name, which is used when you want to update it or otherwise refer to it. It should be given as a string.
 
  Examples:
    "Kill"
    "Task1"

  [Description, Short desc, HUD desc]
  ------------------------------------------------------------------------------------------------------------
  Array of task descriptions, the actual texts you will see on screen. First one is the long description of the
  task. Second is the text shown in the task list. Third is the text which will be shown at easier
  difficulty settings on screen (HUD) as task destination. All should be strings.
 
  Example:
    ["Enemy general was spotted at nearby <marker name='mPetrovka'>town</marker>.","Kill general","Kill"]
 
  Marker
  ------------------------------------------------------------------------------------------------------------
  Last task parameter is the marker value. It is optional, if nothing is given then nothing is done to or with
  the marker for the task. Given value can be following type.


Ktoś może mi wskazać gdzie robię błąd?
Jeśli to ma znaczenie misję pakuję używając cPbo.
nick w grze: Jasina
kanał na YouTube: http://www.youtube.com/user/Jasina85
Offline
Avatar użytkownika

Blackburn

Pułkownik

Pułkownik

  • Posty: 1437
  • Dołączył(a): Cz 15 lip, 2010 11:36
  • Lokalizacja: Raz tu, raz tam...

PostPn 20 sie, 2012 16:31

Po pierwsze. Dlaczego init.sqf masz w uruchamianiu jednostki - on sam się odpali.
Po drugie. Nie ingerujesz w briefing.sqf tylko go wrzucasz do folderu z misją i na tym się to kończy.
Po trzecie w poradniku pt "Briefing MP" masz to dokładnie opisane.
Offline
Avatar użytkownika

Mustang185

Pułkownik

Pułkownik

  • Posty: 1032
  • Dołączył(a): N 04 kwi, 2010 00:30
  • Lokalizacja: Jasło

PostPn 20 sie, 2012 17:24

Spróbuj tak - wg. mnie brakuje Ci nawiasów oddzielających sekcję zadań od uwag.

Kod: Zaznacz cały
[[
  ["true","cel1",["Zajac <marker name= 'zamek'>zamek</marker>. ","Zajac zamek, rozwalajac wszystkich Czedakow ktorzy tam beda.","opis WP na HUD"]],
  ],[
  ["true",["Sytuacja","Operacja Polnocny wiatr ma sie ku koncowi. Sily rzadowe wypieraja Czedakow na calej dlugosci frontu. Jeszcze pare miesiecy i bedzie po wszystkim."]],
  ["true",["Odprawa","Naszym zadaniem jest wyprzec Czedakow z ich ostatniej, duzej bazy w okolicy, ktora miesci sie w tym zamku. Wyjezdzamy z lotniska. Nie mamy pojecia ilu drani tam siedzi ale trzeba przypuszczac ze co najmniej 20, spodziewamy sie glownie lekkiej broni maszynowej i lekkiej broni ppanc. Nasze sily to dwie druzyny piechoty, BMP2 i BRDM2."]],
  ["true",["Dziennik","Wojna wreszcie sie konczy. Nam pozostalo tylko wyprzec Czedakow z zamku, a potem nas zluzuja. Jest tylko jedno ale... Jak zwykle nie woimy ilu bandytow siedzi w tym zamku, a poza tym kilka dni temu ktos napadl na nasz konwoj z zaopatrzeniem. Zanim dotarlismy na miejsce zniknelo z niego troche broni ciezkiej w postaci kilku karabinow DSzKM i wyrzutni SPG9. Mam niejasne przeczucie ze wlasnie tam je znajdziemy. "]]
]] execvm "Briefing.sqf";
titleCut ["","BLACK IN", 3];
Offline

Exe

Major

Major

  • Posty: 762
  • Dołączył(a): Pn 28 cze, 2010 18:35
  • Lokalizacja: Rzeszów

PostPn 20 sie, 2012 17:38

Pytanie nie związane z tematem: po co używasz cPbo do pakowania misji ?
Widocznie bug tak chciał.
Offline
Avatar użytkownika

Jasina

Porucznik

Porucznik

  • Posty: 433
  • Dołączył(a): Cz 19 sie, 2010 13:26
  • Lokalizacja: Inowrocław

PostPn 20 sie, 2012 18:16

Exe napisał(a):Pytanie nie związane z tematem: po co używasz cPbo do pakowania misji ?
Bo to potencjalna misja na nasz serwer Exe. ;-)
nick w grze: Jasina
kanał na YouTube: http://www.youtube.com/user/Jasina85
Offline

Exe

Major

Major

  • Posty: 762
  • Dołączył(a): Pn 28 cze, 2010 18:35
  • Lokalizacja: Rzeszów

PostPn 20 sie, 2012 18:39

Ja pakuje misje klikając "Zapisz jako/misje jakieś_tam" i jest git.
Widocznie bug tak chciał.
Offline
Avatar użytkownika

Jon

Generał

Generał

  • Posty: 10712
  • Dołączył(a): Wt 20 lip, 2004 00:43
  • Lokalizacja: Kraków

PostPn 20 sie, 2012 19:42

cPbo jest ok, wszystkie moje misje nim pakuje, więc proszę nie siać o nim złej propagandy;


Problemem jest to co opisał Mustang, ubiegł mnie ;)
http://www.pajacyk.pl

“Politics is supposed to be the second oldest profession. I have come to realize that it bears a very close resemblance to the first.”
~ Ronald Reagan
Offline
Avatar użytkownika

Jasina

Porucznik

Porucznik

  • Posty: 433
  • Dołączył(a): Cz 19 sie, 2010 13:26
  • Lokalizacja: Inowrocław

PostPn 27 sie, 2012 18:31

Po drobnych zmianach Init.sqf jest taki:
Kod: Zaznacz cały
[[
  ["true","cel1",["Zajac <marker name= 'zamek'>zamek</marker>. ","Zajac zamek, rozwalajac wszystkich Czedakow ktorzy tam beda.","opis WP na HUD"]]
  ],[
  ["true",["Sytuacja","Operacja Polnocny wiatr ma sie ku koncowi. Sily rzadowe wypieraja Czedakow na calej dlugosci frontu. Jeszcze pare miesiecy i bedzie po wszystkim."]],
  ["true",["Odprawa","Naszym zadaniem jest wyprzec Czedakow z ich ostatniej, duzej bazy w okolicy, ktora miesci sie w tym zamku. Wyjezdzamy z lotniska. Nie mamy pojecia ilu drani tam siedzi ale trzeba przypuszczac ze co najmniej 20, spodziewamy sie glownie lekkiej broni maszynowej i lekkiej broni ppanc. Nasze sily to dwie druzyny piechoty, BMP2 i BRDM2."]],
  ["true",["Dziennik","Wojna wreszcie sie konczy. Nam pozostalo tylko wyprzec Czedakow z zamku, a potem nas zluzuja. Jest tylko jedno ale... Jak zwykle nie woimy ilu bandytow siedzi w tym zamku, a poza tym kilka dni temu ktos napadl na nasz konwoj z zaopatrzeniem. Zanim dotarlismy na miejsce zniknelo z niego troche broni ciezkiej w postaci kilku karabinow DSzKM i wyrzutni SPG9. Mam niejasne przeczucie ze wlasnie tam je znajdziemy."]]
]] execvm "Briefing.sqf";
titleCut ["","BLACK IN", 3];

I niby briefing się ładuje, ale wszystko się zdublowało (są 2 identyczne zadania, wszystkie sekcje uwag też się zdublowały). Ktoś ma pomysł co jest nie tak?
nick w grze: Jasina
kanał na YouTube: http://www.youtube.com/user/Jasina85
Offline
Avatar użytkownika

Jon

Generał

Generał

  • Posty: 10712
  • Dołączył(a): Wt 20 lip, 2004 00:43
  • Lokalizacja: Kraków

PostPn 27 sie, 2012 19:36

Czy w misji jakaś jednostka lub obiekt "odpala" init.sqf? W sensie, jako skrypt? Bo tak wynika z pierwszego posta.


A skryptu "init.sqf" nie trzeba odpalać, odpala się sam.
http://www.pajacyk.pl

“Politics is supposed to be the second oldest profession. I have come to realize that it bears a very close resemblance to the first.”
~ Ronald Reagan
Offline

Exe

Major

Major

  • Posty: 762
  • Dołączył(a): Pn 28 cze, 2010 18:35
  • Lokalizacja: Rzeszów

PostPn 27 sie, 2012 19:39

I właśnie z tego powodu briefing się zdublował, bo odpaliła go misja i jednostka.
Rozwiązanie jest proste: usuń odpalane briefingu z initu tej jednostki, o której pisałeś na początku.

@Dżon, do czego odnosi się twój nowy avatar ? :grin:

Jon: Stwierdzam niewyspany, bo nie śpie, bo trzymam kredens (i za gardło złoczyńców chcących skrzywdzić świat, bo jestę superbohaterę)]
Ostatnio edytowano Pn 27 sie, 2012 19:43 przez Exe, łącznie edytowano 1 raz
Widocznie bug tak chciał.
Offline
Avatar użytkownika

Blackburn

Pułkownik

Pułkownik

  • Posty: 1437
  • Dołączył(a): Cz 15 lip, 2010 11:36
  • Lokalizacja: Raz tu, raz tam...

PostPn 27 sie, 2012 21:38

A ja dalej upieram się abyś Jasina przeczytał wszystkie poradniki nt tworzenia misji od początku do końca.

Powrót do [ArmA II] Edytor

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości