Teraz jest Pn 18 cze, 2018 00:34


Puste spadochrony

Dział poświęcony edytorowi ArmA II i Operation Arrowhead, czyli tworzeniu misji.
  • Autor
  • Wiadomość
Offline
Avatar użytkownika

RomanPL79

Chorąży

Chorąży

  • Posty: 174
  • Dołączył(a): Pt 25 lis, 2011 16:20
  • Lokalizacja: Pyskowice

Puste spadochrony

PostSo 01 wrz, 2012 13:45

Witam. Od jakiegoś czasu pracuje nad misją wykorzystującą mod I44 i napotkałem pewien problem. Przy wyrzucaniu spadochroniarzy z samolotu za pomocą prostego skryptu sqs pojawiają się puste spadochrony. Co ciekawe dzieje się tak tylko podczas gry z paroma osobami (działa to na zasadzie ilość spadochronów * ilość graczy - ilość prawdziwych spadochronów). Przy mniejszej ilości graczy nie byłoby to aż tak uciążliwe, lecz misja jest na 24 osoby, co przy pełnej obsadzie daje 552 puste spadochrony, a taka ilość po pierwsze zmuli serwer, a po drugie nie będzie miła dla oka.

Skrypt:
Kod: Zaznacz cały
s11 action ["eject", lot2]
sleep 1.5
s12 action ["eject", lot2]
sleep 1.5
s13 action ["eject", lot2]
sleep 1.5
s14 action ["eject", lot2]
sleep 1.5
s15 action ["eject", lot2]
sleep 1.5
s16 action ["eject", lot2]
sleep 1.5
s17 action ["eject", lot2]
sleep 1.5
s18 action ["eject", lot2]
sleep 1.5
s19 action ["eject", lot2]
sleep 1.5
s20 action ["eject", lot2]
exit;


Wyzwalacz:
Skrypt jest uruchamiany przez wyzwalacz. Wyzwalacz jest zgrupowany z samolotem i ustawiony tak:
Aktywacja: Pojazd; raz; obecny
Typ: Zmiana (działa na punkty trasy innych jednostek)
Warunek: this
Przy uruchamianiu: lot2 exec "skrypty\zrzut.sqs";
Przy dezaktywacji: <brak>

Mam nadzieje, że ktoś będzie wiedział co z tym począć, ponieważ ja już nie mam pojęcia co może to powodować oraz jak to naprawić.
Offline
Avatar użytkownika

gremdek

Porucznik

Porucznik

  • Posty: 428
  • Dołączył(a): Pn 27 lut, 2006 15:02

PostSo 01 wrz, 2012 14:05

Kod: Zaznacz cały
if (!isServer) {exit;}
{ _x action ["eject", this]; sleep 1.5; } forEach [s11,s12...,s20];

może pomoże.
:(
Offline
Avatar użytkownika

Dudi

Chorąży

Chorąży

  • Posty: 201
  • Dołączył(a): Wt 14 gru, 2010 22:54

PostSo 01 wrz, 2012 15:33

na pewno to zadziała, ponieważ bez tej linijki skrypt wykonywały maszyny wszystkich graczy, miałem tak w jednej ze swoich misji
Offline
Avatar użytkownika

RomanPL79

Chorąży

Chorąży

  • Posty: 174
  • Dołączył(a): Pt 25 lis, 2011 16:20
  • Lokalizacja: Pyskowice

PostN 02 wrz, 2012 14:45

Niestety nie pomogło.

Obecny stan skryptu (bo być może jestem niepełno sprytny i źle użyłem komendy)
Kod: Zaznacz cały
if (!isServer) {exit;}
s11 action ["eject", lot2]
sleep 1.5
s12 action ["eject", lot2]
sleep 1.5
s13 action ["eject", lot2]
sleep 1.5
s14 action ["eject", lot2]
sleep 1.5
s15 action ["eject", lot2]
sleep 1.5
s16 action ["eject", lot2]
sleep 1.5
s17 action ["eject", lot2]
sleep 1.5
s18 action ["eject", lot2]
sleep 1.5
s19 action ["eject", lot2]
sleep 1.5
s20 action ["eject", lot2]
exit;
Offline
Avatar użytkownika

Sejtan

Major

Major

  • Posty: 676
  • Dołączył(a): Pn 19 lip, 2004 21:26
  • Lokalizacja: Starogard Gdański

PostN 02 wrz, 2012 15:14

Zapisz to co Ci podał gremdek ale w *sqf, a nie w *sqs. Powinno działać. :) Jeśli nie... mam na to drugie, bardzo podobne rozwiązanie:
Kod: Zaznacz cały
if (isServer) then
{
   _grp = _this select 0;

   sleep 3;

   {
      unassignVehicle (_x);
      (_x) action ["EJECT", vehicle _x];
      sleep 1;
   } foreach units _grp;
};


Różnica głównie polega na tym, że nie wpisujemy komendy dla każdego z osobna (s11, s12 itd.), tylko piszemy ją dla całej grupy. Przy tym rozwiązaniu najlepiej nazwać grupę np grp1 (w init lidera grp1 = group this) i odpalić skrypt komendą n = [grp1] execVM "skrypty/zrzut.sqf"
Offline
Avatar użytkownika

RomanPL79

Chorąży

Chorąży

  • Posty: 174
  • Dołączył(a): Pt 25 lis, 2011 16:20
  • Lokalizacja: Pyskowice

PostN 02 wrz, 2012 17:21

Działa, dziękować.

BTW. Czyli jednak jestem niepełno sprytny. :>
Offline
Avatar użytkownika

Cooba

Kapral

Kapral

  • Posty: 63
  • Dołączył(a): Pn 05 cze, 2006 23:59

Re: Puste spadochrony

PostWt 04 cze, 2013 19:31

Ja się podczepie pod temat. Jak wywalam z samolotu jakiegoś airborne'a to kolo wyskakuje, otwiera spadochron a po 1-2 sekundach ten spadochron znika. Dzieje się tak zarówno z AI jak i z graczem?
Myślalem, że może powodem jest mod, który zmusza do posiadania w ekwipunki spadochronu? teraz nie mam jak sprawdzić tej teorii i musze poszukac nazw spadochronów. Ktoś to ogarnia?
gdy kobieta dziś nie może to edytor ci pomoże
Offline
Avatar użytkownika

Jon

Generał

Generał

  • Posty: 10705
  • Dołączył(a): Wt 20 lip, 2004 00:43
  • Lokalizacja: Kraków

Re: Puste spadochrony

PostWt 04 cze, 2013 20:32

Zdaje się, że ostatni większy patch do I44 coś w tej sprawie namieszał - ostatnio w działającej misji też mieliśmy okazję zaobserwować takie "piękne" zjawisko (~20 "Red Devils" skończyło jako mokre plamy na ulicach przed nami)

Trzeba będzie zdaje się poszukać info u nich na forum - bo manuala nie update'ują...
http://www.pajacyk.pl

“Politics is supposed to be the second oldest profession. I have come to realize that it bears a very close resemblance to the first.”
~ Ronald Reagan
Offline
Avatar użytkownika

Cooba

Kapral

Kapral

  • Posty: 63
  • Dołączył(a): Pn 05 cze, 2006 23:59

Re: Puste spadochrony

PostWt 04 cze, 2013 21:08

To zagramy mokrymi plackami i już.
gdy kobieta dziś nie może to edytor ci pomoże
Offline
Avatar użytkownika

Algrab

Generał

Generał

  • Posty: 2989
  • Dołączył(a): So 10 paź, 2009 23:35
  • Lokalizacja: x+2=1

Re: Puste spadochrony

PostŚr 05 cze, 2013 09:06

Z forum BIS:

I have a problem, I'm working on flying mission but when I put emty vehicles on map I can not bailout, to be precise I can bailout but parachute disappears after a few seconds. And then follows the freefall.


Sorry guys, ignore my previous post; I44 has nothing to do with my problem. Some other addons create a mess in my game.


WTF
Obrazek
Obrazek
Offline
Avatar użytkownika

Cooba

Kapral

Kapral

  • Posty: 63
  • Dołączył(a): Pn 05 cze, 2006 23:59

Re: Puste spadochrony

PostŚr 05 cze, 2013 09:29

Cekawe. Jak wrócę do domu to spróbuje na czystym I'44 sprawdzić.
gdy kobieta dziś nie może to edytor ci pomoże
Offline
Avatar użytkownika

Algrab

Generał

Generał

  • Posty: 2989
  • Dołączył(a): So 10 paź, 2009 23:35
  • Lokalizacja: x+2=1

Re: Puste spadochrony

PostCz 06 cze, 2013 02:05

Dzień dobry bardzo.
Przetestowano, że dodanie moda Pacific do lini skrótu powoduje spadanie mokrych placków zamiast spadochroniarzy.
Test w SP w Edytorze, ale to mi raczej wystarczy. Dzięki Exe za misję testową.
Obrazek
Obrazek
Offline
Avatar użytkownika

Jon

Generał

Generał

  • Posty: 10705
  • Dołączył(a): Wt 20 lip, 2004 00:43
  • Lokalizacja: Kraków

Re: Puste spadochrony

PostCz 06 cze, 2013 02:18

A tak. Pacyfik ma swoje spadochrony :| Zapomniałem... z drugiej strony, wcześniej i tak chyba z nim działało, eh?

Teoretycznie klasa WX_us_parachute_backpack dodana komendą addBackPack powinna rozwiązać problem.

Pluso-minus: teraz naprawdę istotne będą zrzuty zaopatrzenia, bo można mieć tylko jeden backpack, a do "spadochronu" nic nie zapakujesz... więc albo lecisz bez spadochronu albo w końcu zainteresujesz się logistyką :P
http://www.pajacyk.pl

“Politics is supposed to be the second oldest profession. I have come to realize that it bears a very close resemblance to the first.”
~ Ronald Reagan
Offline
Avatar użytkownika

Algrab

Generał

Generał

  • Posty: 2989
  • Dołączył(a): So 10 paź, 2009 23:35
  • Lokalizacja: x+2=1

Re: Puste spadochrony

PostCz 06 cze, 2013 02:39

Co do wcześniejszego działania, śmiem twierdzić że chyba nie mieliśmy okazji tego sprawdzić
Kod: Zaznacz cały
this addBackPack "WX_us_parachute_backpack";

OK to działa
Obrazek
Obrazek
Offline
Avatar użytkownika

Cooba

Kapral

Kapral

  • Posty: 63
  • Dołączył(a): Pn 05 cze, 2006 23:59

Re: Puste spadochrony

PostCz 06 cze, 2013 07:21

Świetnie, że rozwiązaliście tą kwestie. :-)
gdy kobieta dziś nie może to edytor ci pomoże

Powrót do [ArmA II] Edytor

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

cron