Teraz jest Pt 29 mar, 2024 01:20


Rozjaśnienie nieba w nocy

Dział poświęcony edytorowi ArmA II i Operation Arrowhead, czyli tworzeniu misji.
  • Autor
  • Wiadomość
Offline

Exe

Major

Major

  • Posty: 762
  • Dołączył(a): Pn 28 cze, 2010 18:35
  • Lokalizacja: Rzeszów

Rozjaśnienie nieba w nocy

PostN 28 paź, 2012 16:44

Heloł.
Jak rozjaśnić niebo w nocy ? Na mapie Fayshkhabur nawet w rozjaśnionym na maksa nvg ledwo co widać, a o graniu bez nvg można tylko pomarzyć, nawet własnych rąk nie widać.
Są na to jakieś komendy ?
Widocznie bug tak chciał.
Offline
Avatar użytkownika

RomanPL79

Chorąży

Chorąży

  • Posty: 175
  • Dołączył(a): Pt 25 lis, 2011 16:20
  • Lokalizacja: Pyskowice

Re: Rozjaśnienie nieba w nocy

PostN 28 paź, 2012 17:26

Najlepiej użyć komendy setAperture.
Offline

Exe

Major

Major

  • Posty: 762
  • Dołączył(a): Pn 28 cze, 2010 18:35
  • Lokalizacja: Rzeszów

Re: Rozjaśnienie nieba w nocy

PostN 28 paź, 2012 17:39

Średnio działa. Obraz zaczyna szarzeć. Nie do końca o takie rozjaśnienie mi chodzi.
Widocznie bug tak chciał.
Offline
Avatar użytkownika

Jon

Generał

Generał

  • Posty: 10721
  • Dołączył(a): Wt 20 lip, 2004 00:43
  • Lokalizacja: Kraków

Re: Rozjaśnienie nieba w nocy

PostN 28 paź, 2012 19:01

Zależy od tego, w którą stronę kręcisz.

SetAperture 0.1-0.2

It doesn't get much better than that.
http://www.pajacyk.pl

“Politics is supposed to be the second oldest profession. I have come to realize that it bears a very close resemblance to the first.”
~ Ronald Reagan
Offline
Avatar użytkownika

Algrab

Generał

Generał

  • Posty: 2990
  • Dołączył(a): So 10 paź, 2009 23:35
  • Lokalizacja: x+2=1

Re: Rozjaśnienie nieba w nocy

PostN 28 paź, 2012 19:57

W niektórych Domi, np dla I44 (jest na naszym serwerze taka), jest wręcz dodane menu pod scroll myszki, i zwie się toto "Night Control". Również operuje SetAperture jak mniemam.
Obrazek
Offline

Exe

Major

Major

  • Posty: 762
  • Dołączył(a): Pn 28 cze, 2010 18:35
  • Lokalizacja: Rzeszów

Re: Rozjaśnienie nieba w nocy

PostPn 29 paź, 2012 14:39

Jon napisał(a):Zależy od tego, w którą stronę kręcisz.

SetAperture 0.1-0.2

It doesn't get much better than that.

No właśnie w tą stronę kreciłem.
Chujowo ze strony twórcy mapy, że tak ciemno zrobił.
Widocznie bug tak chciał.
Offline
Avatar użytkownika

Jon

Generał

Generał

  • Posty: 10721
  • Dołączył(a): Wt 20 lip, 2004 00:43
  • Lokalizacja: Kraków

Re: Rozjaśnienie nieba w nocy

PostPn 29 paź, 2012 14:54

Masz świadomość, że zależy to też od ustawionego miesiąca i pogody? (chcesz jasno = suwak pogody na max w prawo)


Z tego co kojarzę, Blackburn dał radę ustawić tak, że w jego misji ["Night Wish"] bez NVG było widać całkiem sporo.
http://www.pajacyk.pl

“Politics is supposed to be the second oldest profession. I have come to realize that it bears a very close resemblance to the first.”
~ Ronald Reagan
Offline

Exe

Major

Major

  • Posty: 762
  • Dołączył(a): Pn 28 cze, 2010 18:35
  • Lokalizacja: Rzeszów

Re: Rozjaśnienie nieba w nocy

PostPn 29 paź, 2012 15:06

Mam ustawiony sierpień, pogody nie ruszałem, a raczej jest bezchmurnie, bo widać na niebie chujowe kwadratowe gwiazdy.
Widocznie bug tak chciał.
Offline
Avatar użytkownika

Sejtan

Major

Major

  • Posty: 676
  • Dołączył(a): Pn 19 lip, 2004 21:26
  • Lokalizacja: Starogard Gdański

Re: Rozjaśnienie nieba w nocy

PostPn 29 paź, 2012 15:36

A próbowałeś ustawić datę i pogodę tak, żeby była pełnia księżyca? Przy pełni i bezchmurnym niebie noc jest całkiem jasna... Można spróbować jeszcze moduł "effect: movie night" czy jakoś tak... nie pamiętam dokładnie :P
Offline
Avatar użytkownika

Jon

Generał

Generał

  • Posty: 10721
  • Dołączył(a): Wt 20 lip, 2004 00:43
  • Lokalizacja: Kraków

Re: Rozjaśnienie nieba w nocy

PostPn 29 paź, 2012 16:01

Oba te "effect: movie cośtam" i zazwyczaj inne, z modów, kończą się zazwyczaj zakłóconym kontrastem (tam gdzie było oświetlenie, lampy, księżyc, etc: jest jaśniej, tam gdzie było ciemno, np. cień budynku czy roślinności, jest 2 razy ciemniej).
http://www.pajacyk.pl

“Politics is supposed to be the second oldest profession. I have come to realize that it bears a very close resemblance to the first.”
~ Ronald Reagan
Offline

Exe

Major

Major

  • Posty: 762
  • Dołączył(a): Pn 28 cze, 2010 18:35
  • Lokalizacja: Rzeszów

Re: Rozjaśnienie nieba w nocy

PostPn 29 paź, 2012 16:17

I do tego niestety na Fayshkhabur to nie działa, bo bez tego i z tym jest ciemno i nic nie widać.
Bawiłem się również miesiącami, ale to też nie przynosi żadnego efektu, bo na tej mapie zmiana miesiąca wpływa tylko na godzinę świtu i zmierzchu. Np. 15 czerwca o 2:47 nic nie widać, a 2:48 już tak, choć nadal słabo. A świt jako taki trwa zbyt krótko, żeby wtedy można przeprowadzić operacje :)
Hmm, widzę że pozostanie mi przykra ostateczność: dać SASowi z 1991 roku nvg :E
Widocznie bug tak chciał.
Offline
Avatar użytkownika

Trela

Szeregowy

Szeregowy

  • Posty: 25
  • Dołączył(a): Pn 16 kwi, 2012 14:55

Re: Rozjaśnienie nieba w nocy

PostPn 28 sty, 2013 15:24

Trochę późno ale z racji tego, że wielu boryka się z tym problemem, wrzucam gotowe rozwiązanie.

Kod: Zaznacz cały
[] spawn {
    _light_player = "#lightpoint" createVehicle position Ja;
    _light_player attachTo [pl, [0, 0, 12]];
    while {Alive Ja} do {
    _light_player setLightBrightness 0.05;
    _light_player setLightAmbient [0.2, 0.2, 0.2];
    _light_player setLightColor [0.2, 0.2, 0.2];
  };
};


Wstawiamy to w init.sqf. Ja to postać gracza. Kod ten tworzy małe światełko, niewidoczne, które bezinwazyjnie rozjaśnia przestrzeń dookoła gracza. Bardzo estetycznie wyglądający efekt (nie wygląda, jakby gracz miał na szyi latarnie, tylko jakby widział bliższe przedmioty lepiej), działa po zapisaniu i wczytaniu gry.
Paten użyty w oficjalnej kampanii do wyspy Namalsk.
aka LostBeyondRetrieval tyle, że kilka dobrych lat później.
Offline

Exe

Major

Major

  • Posty: 762
  • Dołączył(a): Pn 28 cze, 2010 18:35
  • Lokalizacja: Rzeszów

Re: Rozjaśnienie nieba w nocy

PostPn 28 sty, 2013 21:56

Tylko pytanie mam: żeby użyć tego do misji multiplayer zamiast "Ja" muszę wstawić "player", tak ?
Widocznie bug tak chciał.
Offline
Avatar użytkownika

Blackburn

Pułkownik

Pułkownik

  • Posty: 1437
  • Dołączył(a): Cz 15 lip, 2010 11:36
  • Lokalizacja: Raz tu, raz tam...

Re: Rozjaśnienie nieba w nocy

PostPn 28 sty, 2013 22:24

Albo nazwę jednostki.
Offline
Avatar użytkownika

gustlik

Porucznik

Porucznik

  • Posty: 382
  • Dołączył(a): So 18 wrz, 2010 10:16
  • Lokalizacja: Piotrków Trybunalski

Re: Rozjaśnienie nieba w nocy

PostPn 28 sty, 2013 23:01

Player wystarczy spokojnie
Następna strona

Powrót do [ArmA II] Edytor

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 11 gości

cron