Teraz jest Pt 29 mar, 2024 02:08


Ostrzał artylerii

Dział poświęcony edytorowi ArmA II i Operation Arrowhead, czyli tworzeniu misji.
  • Autor
  • Wiadomość
Offline
Avatar użytkownika

Maciej

Szeregowy

Szeregowy

  • Posty: 30
  • Dołączył(a): Pn 23 sty, 2012 01:26
  • Lokalizacja: Warszawa

Ostrzał artylerii

PostŚr 22 maja, 2013 14:25

Jak zmusić Ai, aby ostrzelała pewien obszar? Koniecznie chce, żeby zrobiła to artyleria ai, nie będąca pod kontrolą gracza, a ostrzał zaczynał się po aktywowaniu jakiegoś wyzwalacza.
Offline
Avatar użytkownika

Blackburn

Pułkownik

Pułkownik

  • Posty: 1437
  • Dołączył(a): Cz 15 lip, 2010 11:36
  • Lokalizacja: Raz tu, raz tam...

Re: Ostrzał artylerii

PostŚr 22 maja, 2013 15:04

Generalnie artyleria pod kontrola AI nie strzela w armie. Musisz to wywołać skryptem, ale wtedy będzie celowała w przeciwnika a nie konkretny ostrzał. Musisz znaleźć skrypt, który symuluje taki ostrzał.
Offline
Avatar użytkownika

Maciej

Szeregowy

Szeregowy

  • Posty: 30
  • Dołączył(a): Pn 23 sty, 2012 01:26
  • Lokalizacja: Warszawa

Re: Ostrzał artylerii

PostŚr 22 maja, 2013 15:30

A mógłbyś podać mi jakiś skrypt który byłby w stanie to zrobić?
Sam męczę się nad tym problemem sporo czasu i na razie nic nie znalazłem.
Offline

tom3kb

Major

Major

  • Posty: 523
  • Dołączył(a): Pt 04 mar, 2011 07:35

Re: Ostrzał artylerii

PostŚr 22 maja, 2013 16:36

Jest sporo różnych skryptów na armaholic, ofpec, forum bisu. Poszukaj: mortar, artillery, artillery barage czy coś w tym stylu. Najlepiej takich, które będą randomowo tworzyć ekskplozje wokół jakiegoś obiektu na mapie np: markera, niewidzialnego lotniska czy innego obiektu.
Ostatnio edytowano Śr 22 maja, 2013 19:12 przez tom3kb, łącznie edytowano 1 raz
Offline
Avatar użytkownika

Blackburn

Pułkownik

Pułkownik

  • Posty: 1437
  • Dołączył(a): Cz 15 lip, 2010 11:36
  • Lokalizacja: Raz tu, raz tam...

Re: Ostrzał artylerii

PostŚr 22 maja, 2013 17:58

Kod: Zaznacz cały
/*
*********************************************************************************************************
*****Skrypt wykonany przez Piotra powodujący ostrzał danego obszaru losowymi pociskami (bądź zdefiniowanym) *****   
*****oraz z losowym rozrzutem. *****************************************************************************
*********************************************************************************************************
Wymagane:
w Init.sqf wpisz:
strzal = false;

Przyk�ad wywo�ania:

W misji należy wstawić Wyzwalacz bądż inny obiekt (najlepiej nie obecny np. Logika Gry, wyzwalacz itp.),
 w polu aktywacja wpisa�:

strzal = true; n = [this, "82WP",5] execVM "arty.sqf";
Aby zdeaktywowac ostrzal wystarczy ze w innym wyzwalaczu wpiszesz
(pami�taj, aby da� limit czasu inaczej nie zobaczysz ani jednego pocisku) strzal = false.


Zamiast 82WP można wpisać:
82WP
82HE
122HE
82NET
105HE
Losowo - losowy wybór jednego z pięciu pocisków

W miejscu 5 może być jakakolwiek liczba całkowita np. 10, 12.
Jest to odstęp czasu między jednym pociskiem a drugim.
*/

while {strzal} do
{

private ["_poz","_czas","_poc","_losowypocisk","_ostrzal"];

// przypisuje do zmiennej drugą wartość określoną przy wywołaniu w nawiasie kwadratowym
_poc1 = _this select 1;
// przypisuje do zmiennej trzecią wartość określoną przy wywołaniu w nawiasie kwadratowym
_czas = _this select 2;

//przyporządkowuje zmiennej jedną z pięciu liczb
_losowypocisk = floor (random 5);




/*
Jeśli druga wartość w nawiasie kwadratowym jest równa jakiejś wartości zdefiniowanej poniżej
to wybiera odpowiedni pocisk.
*/

 Switch ( _poc1 ) do {
   Case "82WP":
      {
      _poc = "ACE_ARTY_Sh_82_WP";
      };
   Case "122HE":
      {
      _poc = "ACE_ARTY_Sh_122_HE";
      };
   Case "82NET":
      {
      _poc = "ACE_ARTY_Sh_82_NET";
      };
   Case "82HE":
      {
      _poc = "ACE_ARTY_Sh_82_HE";
      };
   Case "105HE":
      {
      _poc = "ACE_ARTY_Sh_105_HE";
      };
// Jeśli drugą wartością w nawiasie jest "Losowo" to skrypt sam automatycznie wybierze jeden z pięciu pocisków.
   Case "Losowo":
      {
      If ( _losowypocisk == 0) then    
         {
            _poc = "ACE_ARTY_Sh_82_WP";
         };
      If ( _losowypocisk == 1) then
         {
            _poc = "ACE_ARTY_Sh_122_HE";
         };
      If ( _losowypocisk == 2) then
         {
            _poc = "ACE_ARTY_Sh_82_NET";
         };
      If ( _losowypocisk == 3) then
         {
            _poc = "ACE_ARTY_Sh_82_HE";
         };
      If ( _losowypocisk == 4) then
         {
            _poc = "ACE_ARTY_Sh_105_HE";
         };
   };
};   
   
   
// ustawia pozycję upadku pocisku z losowym rozrzutem (za każdym razem pocisk upadnie gdzie indziej)
_poz = getPos (_this select 0);
_ostrzal = _poc createVehicle [(_poz select 0) + 100 - random 150, (_poz select 1) + 100 - random 150, (_poz select 2) + 10];   

// przerwa w wykonywaniu skryptu
sleep _czas;
};

// ///////////////////////////////////   //////////////////////////////////////////
//KONIEC WYKONYWANIA SKRYPTU///   /////////BY PIOTR////////////////////////
/////////////////////////////////////   //////////////////////////////////////////
Offline
Avatar użytkownika

Jon

Generał

Generał

  • Posty: 10721
  • Dołączył(a): Wt 20 lip, 2004 00:43
  • Lokalizacja: Kraków

Re: Ostrzał artylerii

PostŚr 22 maja, 2013 18:23

Kolega wyraźnie zaznaczył, że nie interesują go rozwiązania z "wirtualną" artylerią, a zmuszenie AI do ostrzelania danego obszaru.
http://www.pajacyk.pl

“Politics is supposed to be the second oldest profession. I have come to realize that it bears a very close resemblance to the first.”
~ Ronald Reagan
Offline

tom3kb

Major

Major

  • Posty: 523
  • Dołączył(a): Pt 04 mar, 2011 07:35

Re: Ostrzał artylerii

PostŚr 22 maja, 2013 19:15

No to może zacząć od bisowskiego modułu artylerii? W sieci jest sporo poradników np na YT.
Podstawy:
http://community.bistudio.com/wiki/Artillery_Module
Offline
Avatar użytkownika

Blackburn

Pułkownik

Pułkownik

  • Posty: 1437
  • Dołączył(a): Cz 15 lip, 2010 11:36
  • Lokalizacja: Raz tu, raz tam...

Re: Ostrzał artylerii

PostŚr 22 maja, 2013 19:35

Też tak chciałem, ale w połączeniu z aktualnym ACE to nie działa - może bez ACE da radę. Jest jeszcze skrypt/addon fireatwill, ale nie wiem czy można w tym przypadku określać obiekty, które artyleria ma ostrzelać. Ściągnij i sprawdź w instrukcji.
Offline
Avatar użytkownika

RomanPL79

Chorąży

Chorąży

  • Posty: 175
  • Dołączył(a): Pt 25 lis, 2011 16:20
  • Lokalizacja: Pyskowice

Re: Ostrzał artylerii

PostŚr 22 maja, 2013 19:36

Ja tam korzystam ze skryptu Ai Artillery Framework autorstwa nijakiego Blake'a (wykorzystuje zwykły BIS'owy moduł artylerii) i się dobrze sprawuje. Łatwo się używa i konfiguruje oraz jest opcja ustawienia FO, użycia pocisków dymnych, itd. W razie czego skrypt dodaje do załącznika.
Nie masz wystarczających uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego postu.
Offline
Avatar użytkownika

Maciej

Szeregowy

Szeregowy

  • Posty: 30
  • Dołączył(a): Pn 23 sty, 2012 01:26
  • Lokalizacja: Warszawa

Re: Ostrzał artylerii

PostŚr 22 maja, 2013 20:50

O to właśnie mi chodziło. Dzięki Roman :spoko:

Powrót do [ArmA II] Edytor

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 6 gości

cron