Teraz jest Pn 22 paź, 2018 06:17


Komenda Hideobject

Dział poświęcony edytorowi ArmA II i Operation Arrowhead, czyli tworzeniu misji.
  • Autor
  • Wiadomość
Offline
Avatar użytkownika

RomanPL79

Chorąży

Chorąży

  • Posty: 175
  • Dołączył(a): Pt 25 lis, 2011 16:20
  • Lokalizacja: Pyskowice

Komenda Hideobject

PostŚr 19 cze, 2013 17:23

Mam pewien problem z komendą Hideobject. Robię misje w której po starcie losowany jest wróg. Na początku wszyscy są niewidzialni i za pomocą skryptu są wybierane oddziały, które mają się pojawić. Skrypt jest robiony według wzoru:

Kod: Zaznacz cały
numer = random 10;
if (numer >=5) then
{
   {
           (_x) hideObject false;
   } foreach units nazwa_grupy;
};


Jak sam testuje to niby wszystko ładnie działa, lecz jak testuje z kimś na własnym serwerze to ja widzę przeciwnika, natomiast osoba testująca razem ze mną nie. I teraz takie pytanie - czy jest to wina tego, że testuje na własnym serwerze i na dedyku będzie działać, czy też komenda/skrypt/kolega (niepotrzebne skreślić) jest popsuty i przez to nie działa?
Offline
Avatar użytkownika

gremdek

Porucznik

Porucznik

  • Posty: 428
  • Dołączył(a): Pn 27 lut, 2006 15:02

Re: Komenda Hideobject

PostŚr 19 cze, 2013 18:35

http://community.bistudio.com/wiki/hideObject

Kod: Zaznacz cały
Multiplayer:
    Command has local effect, needs to be run on each client.



Zresztą dla twoich potrzeb może takie rozwiązanie się nie nadawać:
This command will hide a unit, but he will still shoot enemies. Unit will be invisible, but weapon muzzle are visible.
:(
Offline
Avatar użytkownika

RomanPL79

Chorąży

Chorąży

  • Posty: 175
  • Dołączył(a): Pt 25 lis, 2011 16:20
  • Lokalizacja: Pyskowice

Re: Komenda Hideobject

PostŚr 19 cze, 2013 18:55

W takim razie spróbuje odpalić tak, aby u innych graczy również był wykonywany.

A komenda się nada - wystarczy dać punkt trasy z "nigdy nie strzelać" który dezaktywuje się po wylosowaniu i wszystko ładnie działa.
Offline
Avatar użytkownika

Blackburn

Pułkownik

Pułkownik

  • Posty: 1437
  • Dołączył(a): Cz 15 lip, 2010 11:36
  • Lokalizacja: Raz tu, raz tam...

Re: Komenda Hideobject

PostŚr 19 cze, 2013 19:20

A nie łatwiej podłączyć JPS z randomowym spawnowaniem i dać dowódcy grupy prawdopodobieństwo obecności, a członkom zespołu w warunku obecności alive dowodcagrupy?
Offline
Avatar użytkownika

RomanPL79

Chorąży

Chorąży

  • Posty: 175
  • Dołączył(a): Pt 25 lis, 2011 16:20
  • Lokalizacja: Pyskowice

Re: Komenda Hideobject

PostŚr 19 cze, 2013 19:35

@Blackburn Robiłem tak ale nie do końca działało tak jak chciałem (oddział się pojawiał, lecz gdy chciałem przykładowo aby pojawił się pojazd nie będący w grupie to raz działało, a raz nie).

Co do metody z hideobject to już wszystko ładnie działa. Dzięki za pomoc.
Offline
Avatar użytkownika

Blackburn

Pułkownik

Pułkownik

  • Posty: 1437
  • Dołączył(a): Cz 15 lip, 2010 11:36
  • Lokalizacja: Raz tu, raz tam...

Re: Komenda Hideobject

PostŚr 19 cze, 2013 20:04

Zazwyczaj losowośc ma to do siebie, że obiek raz się pojawia a raz nie. Pojazdy pod jpsem działają bez zarzutów i ich losowe spawnowanie też.
Offline
Avatar użytkownika

Mustang185

Pułkownik

Pułkownik

  • Posty: 1032
  • Dołączył(a): N 04 kwi, 2010 00:30
  • Lokalizacja: Jasło

Re: Komenda Hideobject

PostŚr 19 cze, 2013 20:38

Komenda random chyba też jest lokalna - u każdego gracza wyjdzie inny numer.
Offline
Avatar użytkownika

RomanPL79

Chorąży

Chorąży

  • Posty: 175
  • Dołączył(a): Pt 25 lis, 2011 16:20
  • Lokalizacja: Pyskowice

Re: Komenda Hideobject

PostŚr 19 cze, 2013 20:44

@Blackburn Jeżeli ustawie losowość samego pojazdu to działa tak jak powinno (raz się pojawia a raz nie), lecz nie zawsze działa gdy chce aby pojazd pojawiał się zawsze gdy pojawi się wyznaczony oddział (czyli ma 100% prawdopodobieństwo obecności i warunek alive dowódca_oddziału).

@Mustang Wiem o tym, dlatego skrypt jest dalej wykonywany tylko przez serwer a sama komenda hideobject jest powtarzana u każdego gracza.
Offline
Avatar użytkownika

Blackburn

Pułkownik

Pułkownik

  • Posty: 1437
  • Dołączył(a): Cz 15 lip, 2010 11:36
  • Lokalizacja: Raz tu, raz tam...

Re: Komenda Hideobject

PostŚr 19 cze, 2013 22:36

Pamiętaj, żeby przy dawaniu warunka alive w obecności nie kopiować jednostek tylko za każdym razem wstawiać nową.
Offline
Avatar użytkownika

Algrab

Generał

Generał

  • Posty: 2989
  • Dołączył(a): So 10 paź, 2009 23:35
  • Lokalizacja: x+2=1

Re: Komenda Hideobject

PostCz 20 cze, 2013 00:07

Blackburn, zrestartuj komórkę bo poprawianie gramatyki i ortografii wysiadło.
Obrazek
Offline
Avatar użytkownika

Klimueres

Porucznik

Porucznik

  • Posty: 298
  • Dołączył(a): Śr 06 lut, 2008 12:18
  • Lokalizacja: Kraków

Re: Komenda Hideobject

PostN 23 cze, 2013 01:29

Roman Twoja misja Polakami z tym skryptem do poprawy. Połowa graczy została wybita przez niewidzialne jednostki. Oczywiście jeżeli ten skrypt tam zastosowałeś.
"Najszybszym sposobem na zakończenie wojny jest jej przegranie."
George Orwell - Eric Arthur Blair 25 czerwca 1903 - 21 stycznia 1950
Offline
Avatar użytkownika

Blackburn

Pułkownik

Pułkownik

  • Posty: 1437
  • Dołączył(a): Cz 15 lip, 2010 11:36
  • Lokalizacja: Raz tu, raz tam...

Re: Komenda Hideobject

PostN 23 cze, 2013 09:42

JPS z prawdopodobieństwem + warunek obecności alive to opcja sprawdzona w wielu moich misjach. Pojazdy też działają, nie ma się co bronić przed tym rozwiązaniem.
Ewentualnie, jak szkoda Ci skryptu, to zamiast hideobject daj deletevehicle; tylko zdaje mi się, że ta komenda odnosi się tylko do obiektów i grupy tym nie usuniesz.
Offline
Avatar użytkownika

RomanPL79

Chorąży

Chorąży

  • Posty: 175
  • Dołączył(a): Pt 25 lis, 2011 16:20
  • Lokalizacja: Pyskowice

Re: Komenda Hideobject

PostN 23 cze, 2013 11:45

A to ciekawe - jak testowałem w 3-4 osoby to wszystko ładnie działało - może kwestia dedyka. Spróbuje to obejść z deletevehicle, a zasadzki z samą piechotą ustawie na warunek obecności (kwestia tego, że dalej są problemy z pustymi pojazdami, skrzyniami, itd. choć z tego co pamiętam kiedyś to działało).

A co do deletevehicle to z tego co się orientuje da rade usunąć tym całą grupę, tylko będzie trzeba użyć tego dla każdej jednostki.
Offline
Avatar użytkownika

Jon

Generał

Generał

  • Posty: 10712
  • Dołączył(a): Wt 20 lip, 2004 00:43
  • Lokalizacja: Kraków

Re: Komenda Hideobject

PostN 23 cze, 2013 17:46

(afair) forEach waszym przyjacielem (niestety przykład mi zjadło razem z dyskiem)
http://www.pajacyk.pl

“Politics is supposed to be the second oldest profession. I have come to realize that it bears a very close resemblance to the first.”
~ Ronald Reagan
Offline
Avatar użytkownika

Blackburn

Pułkownik

Pułkownik

  • Posty: 1437
  • Dołączył(a): Cz 15 lip, 2010 11:36
  • Lokalizacja: Raz tu, raz tam...

Re: Komenda Hideobject

PostN 23 cze, 2013 20:03

Ej, ale ja nadal nie rozumiem dlaczego nie możesz tego zrobić samym paskiem prawdopodobienstwa obecności...
Następna strona

Powrót do [ArmA II] Edytor

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

cron