Teraz jest So 18 lis, 2017 13:42


Imię żołnierza, akcje, pominięcie rozkazu, mimika

Dział poświęcony edytorowi ArmA II i Operation Arrowhead, czyli tworzeniu misji.
  • Autor
  • Wiadomość
Offline
Avatar użytkownika

Kentothas

Szeregowy

Szeregowy

  • Posty: 42
  • Dołączył(a): Pt 02 maja, 2014 10:29
  • Lokalizacja: Za Tobą

Imię żołnierza, akcje, pominięcie rozkazu, mimika

PostPt 02 maja, 2014 10:41

Witam,

Mam problem. Chcę stworzyć misję, gdzie gracz zaczyna w obozie armii. Żeby dostać zadanie, musi pójść do dowódcy. Dowódca mówi mu, co ma robić, ale w połowie drogi następuje zmiana rozkazów. Oto pytania:
Co trzeba wpisać w inicjalizacji, żeby jednostka:
-robiła pompki lub inne ćwiczenia
-salutowała
-siadała i wstawała
-zmieniała wyraz twarzy (śmiech, agresja, ból, idt...)
I najważniejsze: Jak zmienić imię jednostki i grupy (na np. John Kopytko, Alfa)
I 2 najważniejsze: są 3 punkty: A,B,C
A-Obóz armii
B-Przewidywana pozycja wroga
C-Realna pozycja wroga
Gracz idzie do dowódcy i dostaje rozkaz, żeby dołączyłdo grupy i jechał sprawdzić punkt B. Ale w połowie drogi dostaje komunikat, żeby jechał do C. Co trzeba zrobić, żeby w pewnym momencie drogi "pominąć" waypoint do punktu B?

Pracuję na edytorze Army 2: Operation Arrowhead ze wszystkimi DLC.
Pozdrawiam
Insieme in battaglia - in nome della vittoria!
Offline

tom3kb

Major

Major

  • Posty: 523
  • Dołączył(a): Pt 04 mar, 2011 07:35
  • Lokalizacja: Sieradz

Re: WAŻNE - Imię żołnierza, akcje, pominięcie rozkazu, mimik

PostPt 02 maja, 2014 11:20

To są podstawy opisywane tu wielokrotnie, opcja szukaj na forum się kłania lub poradniki.
Do pompek itp służą dwie komendy playmove i/lub switchmove i nazwa odpowiedniej animacji.
Żeby nazwać jednostkę musisz w init jednostki wpisać np;
Unit1 setidentity "john", gdzie john jest "skonfigurowany" w pliku description.ext misji.
Możesz sobie sprawdzić w moich misjach jak to się robi.

Co do waypointa to po prostu ustawisz je od punktu A do C pomijając B.
Oddział jedzie i w pewnej chwili dostanie np wiadomość, że mają gdzieś jechać do punktu C, gracz będzie myślał, że nastąpiła zmiana.
Ewentualnie jeśli jest teamleaderem możesz mu nie ustawiać waypointów tylko dać mu info, że ma nowe zadanie i sam sobie zmieni trasę bo tego wymaga misja i zadania.
Offline
Avatar użytkownika

Maćko

Generał

Generał

  • Posty: 3138
  • Dołączył(a): Pt 29 gru, 2006 23:33
  • Lokalizacja: Radom

Re: WAŻNE - Imię żołnierza, akcje, pominięcie rozkazu, mimik

PostPt 02 maja, 2014 11:51

Trasa to banalnie, waypointy A, B, C. Wyzwalacz typu przełącz zsynchronizowany z punktem B, w momencie jego aktywacji waypoint B zostanie "skasowany" i przejdzie to C.

Mimika twarzy w ArmA 2 nie działa.

Pozostałe animacje to jak wyżej musisz znaleźć nazwę animacji (poszukaj na armaholicu animationviewer pod arma 2 oa), a potem switchmove albo playmove w zależności jakiej komendy animacja wymaga.
Obrazek
Obrazek
-------------
MOBO: MSI H110M PRO-D | CPU: Core i3 6100@3.7GHz | RAM: 8GB DDR4 2400@2133 MHz CL12 Goodram Play |
GPU: Asus GTX 760 DirectCU II 2GB GDDR5 | SSD: Samsung 850 EVO 250GB | HDD: Samsung HD502HJ 500GB |
PSU: Corsair VS450 | Case: SilentiumPC Brutus S20 | FAN: SilentiumPC Mistral 120 mm
Offline
Avatar użytkownika

Kentothas

Szeregowy

Szeregowy

  • Posty: 42
  • Dołączył(a): Pt 02 maja, 2014 10:29
  • Lokalizacja: Za Tobą

Re: WAŻNE - Imię żołnierza, akcje, pominięcie rozkazu, mimik

PostPt 02 maja, 2014 12:16

Dziękuję za szybką odpowiedź. Rzeczywiście, nie pomyślałem, żeby poszukać. Znalazłem tylko podstawowe komendy i nie myślałem, że dalej coś jest. Sprawdzę. Jeszcze jedno pytanie: co dokładnie trzeba wpisać w tym przełączniku? Chodzi mi o warunek i efekt.
Jestem początkujący, więc przepraszam, jeśli są to rzeczy banalne, a ja pytam.
Ostatnio edytowano Pn 15 wrz, 2014 13:58 przez Kentothas, łącznie edytowano 1 raz
Insieme in battaglia - in nome della vittoria!
Offline
Avatar użytkownika

Maćko

Generał

Generał

  • Posty: 3138
  • Dołączył(a): Pt 29 gru, 2006 23:33
  • Lokalizacja: Radom

Re: WAŻNE - Imię żołnierza, akcje, pominięcie rozkazu, mimik

PostPt 02 maja, 2014 12:28

No sorry ale to już musisz wiedzieć sam, to twoja misja i ty masz na nią plan. Wyzwalacz przełączy punkt trasy, w warunku musisz zadeklarować kiedy to ma się stać.

Przykład: zrób wyzwalacz z warunkiem this, i ustaw go w jakimś miejscu a w polu typ aktywacji wybierz obecny zachód czy inna strona konfliktu którą grasz. Aktywuje się gdy jednostka znajdzie się w jego obrębie, lub dodatkowo zgrupuj (F2, przeciągnij linię między wyzwalaczem a graczem) i wtedy wyzwalacz aktywuje się gdy gracz znajdzie się w obrębie tego wyzwalacza.
Obrazek
Obrazek
-------------
MOBO: MSI H110M PRO-D | CPU: Core i3 6100@3.7GHz | RAM: 8GB DDR4 2400@2133 MHz CL12 Goodram Play |
GPU: Asus GTX 760 DirectCU II 2GB GDDR5 | SSD: Samsung 850 EVO 250GB | HDD: Samsung HD502HJ 500GB |
PSU: Corsair VS450 | Case: SilentiumPC Brutus S20 | FAN: SilentiumPC Mistral 120 mm
Offline
Avatar użytkownika

Blackburn

Pułkownik

Pułkownik

  • Posty: 1437
  • Dołączył(a): Cz 15 lip, 2010 11:36
  • Lokalizacja: Raz tu, raz tam...

Re: WAŻNE - Imię żołnierza, akcje, pominięcie rozkazu, mimik

PostPt 02 maja, 2014 21:28

Uzupełniając porady cierpliwych kolegów radzę przeczytać wątki z poniższego działu z prefixem [PORADNIK]: viewforum.php?f=52
Offline
Avatar użytkownika

Foka

Moderator

Moderator

  • Posty: 1251
  • Dołączył(a): So 19 mar, 2011 23:43
  • Lokalizacja: 3CT

Re: Imię żołnierza, akcje, pominięcie rozkazu, mimika

PostSo 03 maja, 2014 00:16

A tak przy okazji - NIE, to nie było "ważne". To jest zwykłe pytanie, to że dla Ciebie jest ono ważne z punktu widzenia forum jest bez najmniejszego znaczenia.
Rule #2: Double tap!
Offline
Avatar użytkownika

Jon

Generał

Generał

  • Posty: 10686
  • Dołączył(a): Wt 20 lip, 2004 00:43
  • Lokalizacja: Kraków

Re: Imię żołnierza, akcje, pominięcie rozkazu, mimika

PostSo 03 maja, 2014 06:27

Jest taki dowcip: Wiesz co jest gorsze od znalezienia w swoim jabłku nadgryzionego robaka? Holokaust.

I moim zdaniem dobrze obrazuje to, co podkreślił Foka (w perspektywie forum i świata ogólnie). Jednak to nie jedyne problemy Twojego tematu - Regulamin Forum, sekcja pierwsza, punkty 3-4-5.

Jesteś nowy, więc nie będę draniem, ale przeczytaj regulamin i proszę się do niego stosować.
http://www.pajacyk.pl

“Politics is supposed to be the second oldest profession. I have come to realize that it bears a very close resemblance to the first.”
~ Ronald Reagan
Offline
Avatar użytkownika

Kentothas

Szeregowy

Szeregowy

  • Posty: 42
  • Dołączył(a): Pt 02 maja, 2014 10:29
  • Lokalizacja: Za Tobą

Re: Imię żołnierza, akcje, pominięcie rozkazu, mimika

PostSo 03 maja, 2014 13:43

Rozumiem. Przepraszam, jeśli sprawiłem kłopoty.
Insieme in battaglia - in nome della vittoria!
Offline
Avatar użytkownika

Mustang185

Pułkownik

Pułkownik

  • Posty: 1023
  • Dołączył(a): N 04 kwi, 2010 00:30
  • Lokalizacja: Jasło

Re: Imię żołnierza, akcje, pominięcie rozkazu, mimika

PostSo 03 maja, 2014 21:25

Jakie kłopoty, po prostu tutaj wszyscy jesteśmy stetryczali i lubimy się czepiać :) Posiedź z nami pół roku i będziesz taki sam.
Offline
Avatar użytkownika

Kentothas

Szeregowy

Szeregowy

  • Posty: 42
  • Dołączył(a): Pt 02 maja, 2014 10:29
  • Lokalizacja: Za Tobą

Re: Imię żołnierza, akcje, pominięcie rozkazu, mimika

PostN 04 maja, 2014 17:35

Oj posiedzę, posiedzę :D. ArmA II ma bardzo rozbudowany edytor map. Do tego te wszystkie Addony... Tylko 1 raz w życiu widziałem aż tak rozbudowany edytor - w (chyba mogę powiedzieć?) Warcrafcie III, nie wliczając oczywiście innych części Army i Operation Flashpoint.
Insieme in battaglia - in nome della vittoria!

Powrót do [ArmA II] Edytor

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

cron