Teraz jest Wt 19 mar, 2024 08:49


Bomba atomowa

Dział poświęcony edytorowi ArmA II i Operation Arrowhead, czyli tworzeniu misji.
  • Autor
  • Wiadomość
Offline
Avatar użytkownika

Kentothas

Szeregowy

Szeregowy

  • Posty: 42
  • Dołączył(a): Pt 02 maja, 2014 10:29
  • Lokalizacja: Za Tobą

Bomba atomowa

PostCz 15 maja, 2014 18:22

Witam,
Chcę stworzyć misję, w której na atakowane przez gracza miasto zostanie zrzucona bomba atomowa. W kolejnej, 2 misji, gracz jako inny żołnierz będzie to miasto przeszukiwał. Oczywiście mogę zrobić samą 2 misję, ze zniszczonymi budynkami, niszcząc każdy osobno, ale trochę mi to zajmie, bo działam na innej mapie, w której miasto ma jakieś 4x4 km.
Istnieje może taki addon?
Insieme in battaglia - in nome della vittoria!
Offline
Avatar użytkownika

Mustang185

Pułkownik

Pułkownik

  • Posty: 1032
  • Dołączył(a): N 04 kwi, 2010 00:30
  • Lokalizacja: Jasło

Re: Bomba atomowa

PostCz 15 maja, 2014 18:28

Offline
Avatar użytkownika

Kentothas

Szeregowy

Szeregowy

  • Posty: 42
  • Dołączył(a): Pt 02 maja, 2014 10:29
  • Lokalizacja: Za Tobą

Re: Bomba atomowa

PostCz 15 maja, 2014 19:06

Próbuję i nie czaję. Co muszę wpisać i gdzie?
Insieme in battaglia - in nome della vittoria!
Offline
Avatar użytkownika

Blackburn

Pułkownik

Pułkownik

  • Posty: 1437
  • Dołączył(a): Cz 15 lip, 2010 11:36
  • Lokalizacja: Raz tu, raz tam...

Re: Bomba atomowa

PostCz 15 maja, 2014 19:24

Co wpisać masz opisane na stronie podanej przez Mustanga. Gdzie? Jakiś wyzwalacz albo logika gry.
Offline
Avatar użytkownika

Kentothas

Szeregowy

Szeregowy

  • Posty: 42
  • Dołączył(a): Pt 02 maja, 2014 10:29
  • Lokalizacja: Za Tobą

Re: Bomba atomowa

PostCz 15 maja, 2014 19:37

Tworzę wyzwalacz, aktywacja BLUFOR, warunek present. W aktywacji wpisuję < ["destroyBase",500,42,[bis_vila]] call bis_fnc_destroyCity; >, tworzę 2 jednostki. Siebie i towarzysza, z grupy BLUFOR. Kolegę nazywam "destroybase", odpalam. Nic.
Insieme in battaglia - in nome della vittoria!
Offline
Avatar użytkownika

Blackburn

Pułkownik

Pułkownik

  • Posty: 1437
  • Dołączył(a): Cz 15 lip, 2010 11:36
  • Lokalizacja: Raz tu, raz tam...

Re: Bomba atomowa

PostCz 15 maja, 2014 20:16

A ja robię tak. Stawiam marker o nazwie "destroy", potem logikę gry i w pole uruchom wpisuję
Kod: Zaznacz cały
["destroy",500] call bis_fnc_destroyCity;

Następnie wsiadam w helikopter i patrzę na zrujnowane miasto.
Offline
Avatar użytkownika

Kentothas

Szeregowy

Szeregowy

  • Posty: 42
  • Dołączył(a): Pt 02 maja, 2014 10:29
  • Lokalizacja: Za Tobą

Re: Bomba atomowa

PostCz 15 maja, 2014 20:32

Tworzę marker o nazwie "destroy". Potem logikę gry. Class: objects. Unit: game logic. Wpisuję ["destroy",500] call bis_fnc_destroyCity;

Nie działa.
Próbowałem na Czarnorusi i w Takistanie. Zaznaczam, ze grę mam orginalną, ze Steama, kupiłem Combined Operations na promocji. Ale to nie pierwszy raz. Chciałem zrobić, zeby jednostka usiadła. Dałem jej zachowanie "SAFE" i wpisałem komendę. Nic. To samo z salutowaniem. Coś mi się ten edytor rypie.

Tak więc jeszcze raz: nie działa. Nie wiem, może robię coś źle.
Insieme in battaglia - in nome della vittoria!
Offline
Avatar użytkownika

Kentothas

Szeregowy

Szeregowy

  • Posty: 42
  • Dołączył(a): Pt 02 maja, 2014 10:29
  • Lokalizacja: Za Tobą

Re: Bomba atomowa

PostCz 15 maja, 2014 20:36

P.S.
Co to jest ta "logika gry"?
Insieme in battaglia - in nome della vittoria!
Offline
Avatar użytkownika

Mustang185

Pułkownik

Pułkownik

  • Posty: 1032
  • Dołączył(a): N 04 kwi, 2010 00:30
  • Lokalizacja: Jasło

Re: Bomba atomowa

PostCz 15 maja, 2014 20:57

Spróbuj tak, w polu initialization: null=["destroy",500] call bis_fnc_destroyCity;

Wtedy może zaskoczyć. A logika gry to game logic. Jeśli nie znasz angielskiego, to powiedz, będziemy od razu tłumaczyć.
Offline
Avatar użytkownika

Kentothas

Szeregowy

Szeregowy

  • Posty: 42
  • Dołączył(a): Pt 02 maja, 2014 10:29
  • Lokalizacja: Za Tobą

Re: Bomba atomowa

PostCz 15 maja, 2014 21:14

Znam angielski, i to dość dobrze jak na mój wiek. Ale nie rozumiem do czego służy. Bo ni to wyzwalacz, ni waypoint.
Insieme in battaglia - in nome della vittoria!
Offline
Avatar użytkownika

Kentothas

Szeregowy

Szeregowy

  • Posty: 42
  • Dołączył(a): Pt 02 maja, 2014 10:29
  • Lokalizacja: Za Tobą

Re: Bomba atomowa

PostCz 15 maja, 2014 21:16

Nie działa.
Insieme in battaglia - in nome della vittoria!
Offline
Avatar użytkownika

Mustang185

Pułkownik

Pułkownik

  • Posty: 1032
  • Dołączył(a): N 04 kwi, 2010 00:30
  • Lokalizacja: Jasło

Re: Bomba atomowa

PostCz 15 maja, 2014 21:20

No właśnie. Jak potrzebujesz wstawić coś, co powoduje efekty, a jednocześnie w żaden sposób nie wpływa na otoczenie, to używasz logiki gry. Ma jeszcze inne zastosowania, ale to musieliby bardziej zaawansowani ode mnie wyjaśnić.


Edytuj posta, jeśli dopisujesz coś pod swoim, po pierwsze. Po drugie, wiem chyba, o co chodzi. Funkcja potrzebuje trzeciej zwrotnej (seeda). null=["destroy", 500, 123] call bis_fnc_destroyCity;

Spróbuj tak.
Offline
Avatar użytkownika

Blackburn

Pułkownik

Pułkownik

  • Posty: 1437
  • Dołączył(a): Cz 15 lip, 2010 11:36
  • Lokalizacja: Raz tu, raz tam...

Re: Bomba atomowa

PostCz 15 maja, 2014 21:26

Wymagana jest tylko pierwsza wartość, reszta opcjonalna. Zaraz zrobię misję testową na czystym CO i wrzucę.

Edit:
Jak ktoś, kiedyś powiedział "Arma jest dziwką". Oczywiście miał rację. Dlaczego?
Tworzę misję dokładnie w taki sposób, jak napisałem wcześniej na czystym CO i nie działa.
Jeżeli odpalę CO z modami ACPL (w tym ejsy srejsy) to wszystko jest ok i domki walą się jak w Czeczenii.

Zgaduję, że masz 2 wyjścia: albo jechać po id budynków, co wiąże się z pisaniem kilometra komend. Albo doinstalować ACE w nadziei, że on naprawi błędy bisu.
Offline
Avatar użytkownika

Jon

Generał

Generał

  • Posty: 10721
  • Dołączył(a): Wt 20 lip, 2004 00:43
  • Lokalizacja: Kraków

Re: Bomba atomowa

PostPt 01 sie, 2014 06:18

Tego typu funkcje \ poprawki to raczej domena CBA niż pełnego ACE, warto spróbować z samym CBA.
http://www.pajacyk.pl

“Politics is supposed to be the second oldest profession. I have come to realize that it bears a very close resemblance to the first.”
~ Ronald Reagan

Powrót do [ArmA II] Edytor

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

cron