Teraz jest N 25 cze, 2017 08:38


ADuke Fast rope

Dział poświęcony edytorowi ArmA II i Operation Arrowhead, czyli tworzeniu misji.
  • Autor
  • Wiadomość
Offline

piorek96

Szeregowy

Szeregowy

  • Posty: 30
  • Dołączył(a): Cz 14 sie, 2014 21:23

ADuke Fast rope

PostN 17 sie, 2014 23:50

Cześć, mam problem ze skryptem do fast rope od ADuke.
Żołnierze siedzą w helikopterze, dolatują do waypointa, desantują się przy użyciu lin, ale potem helikopter nie chce odlecieć.
Wisi cały czas nade mną.
Zrobiłem wszystko tak jak jest wyjaśnione tu : http://www.armaholic.com/forums.php?m=posts&id=69242
Nie wiem czy czegoś nie przekręciłem, więc wyjaśnię jak to zrobiłem.

Dla helikoptera mam dwa waypointy, w drugim w polu "przy uruchamianiu" mam wklepane :
Kod: Zaznacz cały
nul = [tp1, 1, 25, "move1.sqs"] execVM "\ad_helos\FastRope\scripts\fast_rope_AI_


w pliku move1.sqs mam :
Kod: Zaznacz cały
_tp1 = _this select 0;
_group = group _tp1;

~2

_tp1 flyInHeight 20;

_waypoint0 = _group addWaypoint [getMarkerPos "wp1", 15];

_waypoint0 setWaypointType "MOVE";

_waypoint0 setWaypointSpeed "Normal";

_waypoint1 = _group addWaypoint [getMarkerPos "wp2", 7];

_waypoint1 setWaypointType "MOVE";

exit


W edytorze dodałem dwa markery, jeden nazwałem "wp1' a drugi "wp2". Nie wiem co jest nie tak.
Dodam że w pliku move1.sqs początkowo zamiast tp1(nazwa mojego helikoptera) było heli, ale wydaje mi się, że nie ma to znaczenia, bo sprawdzałem i z moją nazwą i z heli i dalej nie działa.
Offline
Avatar użytkownika

Sejtan

Major

Major

  • Posty: 676
  • Dołączył(a): Pn 19 lip, 2004 21:26
  • Lokalizacja: Starogard Gdański

Re: ADuke Fast rope

PostPn 18 sie, 2014 11:54

Nie wkleiłeś całego kodu...
nul = [tp1, 1, 25, "move1.sqs"] execVM "\ad_helos\FastRope\scripts\fast_rope_AI_????
Offline

piorek96

Szeregowy

Szeregowy

  • Posty: 30
  • Dołączył(a): Cz 14 sie, 2014 21:23

Re: ADuke Fast rope

PostPn 18 sie, 2014 20:06

Och pardon, w poście jest pomyłka, oczywiście w drugim waypoincie mam wpisane
Kod: Zaznacz cały
nul = [tp2, 1, 25, "move1.sqs"] execVM "\ad_helos\FastRope\scripts\fast_rope_AI_pilot.sqf";
Offline
Avatar użytkownika

Sejtan

Major

Major

  • Posty: 676
  • Dołączył(a): Pn 19 lip, 2004 21:26
  • Lokalizacja: Starogard Gdański

Re: ADuke Fast rope

PostPn 18 sie, 2014 22:34

Posiedziałem trochę nad tym fastropingiem... Początkowo miałem problem z samym lądowaniem desantu, ale z tym się szybko uporałem. Z tego co widzę to WP1 wyznacza miejsce lądowania, a WP2 miejsce do którego ma odlecieć śmigło po wywaleniu desantu. Akurat to działa u mnie bez zarzutu. Może Twój marker WP2 jest za blisko WP1? Nic innego nie przychodzi mi do głowy. W ogóle ArmA II preferuje raczej składnie .sqf, a nie .sqs...
Offline

piorek96

Szeregowy

Szeregowy

  • Posty: 30
  • Dołączył(a): Cz 14 sie, 2014 21:23

Re: ADuke Fast rope

PostPn 18 sie, 2014 22:50

Czy możesz podesłać mi Twoją misję z działającym skryptem, bo ja siedzę i dalej nie wiem co tu jest nie tak.
Co do markerów, to sprawdziłem teraz, faktycznie były blisko, ale nawet jak je przesunąłem na znacznie większą odległość, to śmigła dalej wiszą nad moim miejscem desantu, i nie chcą odfrunąć.

@edit
Zmieniłem z sqs na sqf, i dalej nie działa. Może to głupie, ale wolę się upewnić. Czy ArmA odczyta plik tekstowy pod nazwą "move1.sqf" jako plik sqf ? Bo nie wiedziałem jak stworzyć plik sqs, ale na armaholicu, w temacie do którego link podałem w pierwszym poście, było napisane że plik "move1" może być plikiem tekstowym.
Offline
Avatar użytkownika

Sejtan

Major

Major

  • Posty: 676
  • Dołączył(a): Pn 19 lip, 2004 21:26
  • Lokalizacja: Starogard Gdański

Re: ADuke Fast rope

PostWt 19 sie, 2014 00:00

Czy możesz podesłać mi Twoją misję z działającym skryptem,..

Proszę.
@edit
Zmieniłem z sqs na sqf, i dalej nie działa. Może to głupie, ale wolę się upewnić. Czy ArmA odczyta plik tekstowy pod nazwą "move1.sqf" jako plik sqf ? Bo nie wiedziałem jak stworzyć plik sqs, ale na armaholicu, w temacie do którego link podałem w pierwszym poście, było napisane że plik "move1" może być plikiem tekstowym.

To nie jest takie proste :)
*sqf mają inną składnie niż *sqs. W tym przypadku, to co ma być w move1.sqs wklej do notatnika i podczas zapisywania w nazwę pliku wpisz "move1.sqs"... łącznie z "". Pliki *sqf zapisuje się w ten sam sposób, z tym że składnia pliku jest inna. Do zabawy z sqs i sqf polecam Notepad++ wraz z zdefiniowaną składnią dla ArmA. Poszukaj na armaholicu. Dzięki temu łatwiej Ci będzie zauważyć błędy w postaci brakujących znaków np. [], (), ;.
Nie masz wystarczających uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego postu.
Offline

piorek96

Szeregowy

Szeregowy

  • Posty: 30
  • Dołączył(a): Cz 14 sie, 2014 21:23

Re: ADuke Fast rope

PostWt 19 sie, 2014 00:05

Bardzo dziękuję, teraz i działa, zaraz ściągnę Notepada i będę się bawił z moim skryptem.
Jeszcze raz, wielkie dzięki.
Offline

tom3kb

Major

Major

  • Posty: 523
  • Dołączył(a): Pt 04 mar, 2011 07:35
  • Lokalizacja: Sieradz

Re: ADuke Fast rope

PostWt 19 sie, 2014 01:13

Tak z ciekawości ten swój skrypt jak zrobiłeś i zapisałeś to miałeś w pliku move1.sqs czy przypadkiem w move1.sqs.txt bo to by trochę wyjaśniło dlaczego nie działało.
Offline

piorek96

Szeregowy

Szeregowy

  • Posty: 30
  • Dołączył(a): Cz 14 sie, 2014 21:23

Re: ADuke Fast rope

PostŚr 20 sie, 2014 00:10

Miałem move1.sqs.txt, to pewnie dlatego.
Offline
Avatar użytkownika

Sejtan

Major

Major

  • Posty: 676
  • Dołączył(a): Pn 19 lip, 2004 21:26
  • Lokalizacja: Starogard Gdański

Re: ADuke Fast rope

PostŚr 20 sie, 2014 10:29

piorek96 napisał(a):Miałem move1.sqs.txt, to pewnie dlatego.

To NAPEWNO dlatego. :/
Offline

tom3kb

Major

Major

  • Posty: 523
  • Dołączył(a): Pt 04 mar, 2011 07:35
  • Lokalizacja: Sieradz

Re: ADuke Fast rope

PostŚr 20 sie, 2014 10:41

Wiedziałem :D
Najlepiej mieć już jakiś plik *.sqs gdzieś, jak potrzebujemy to kopiujemy, zmieniamy nazwę i piszemy w nim to co potrzeba.
Offline
Avatar użytkownika

Maćko

Generał

Generał

  • Posty: 3126
  • Dołączył(a): Pt 29 gru, 2006 23:33
  • Lokalizacja: Radom

Re: ADuke Fast rope

PostŚr 20 sie, 2014 10:51

Plik -> Zapisz jako -> Typ: Wszystkie pliki -> Nazwa: nazwa_skryptu.sqf/sqs i zapisz ot cała filozofia zapisywania skryptów w sqs/sqf i innych plików z interesującym nas rozszerzeniem w windowsowym notatniku.
Obrazek
Obrazek
-------------
MOBO: MSI H110M PRO-D | CPU: Core i3 6100@3.7GHz | RAM: 8GB DDR4 2400@2133 MHz CL12 Goodram Play |
GPU: Asus GTX 760 DirectCU II 2GB GDDR5 | SSD: Samsung 850 EVO 250GB | HDD: Samsung HD502HJ 500GB |
PSU: Corsair VS450 | Case: SilentiumPC Brutus S20 | FAN: SilentiumPC Mistral 120 mm
Offline
Avatar użytkownika

Algrab

Generał

Generał

  • Posty: 2960
  • Dołączył(a): So 10 paź, 2009 23:35
  • Lokalizacja: Paprika'sz City

Re: ADuke Fast rope

PostPt 22 sie, 2014 10:31

tom3kb napisał(a):Wiedziałem :D
Najlepiej mieć już jakiś plik *.sqs gdzieś, jak potrzebujemy to kopiujemy, zmieniamy nazwę i piszemy w nim to co potrzeba.


Mam "gdzieś" sqs! :D
Na zawsze z Wodzem i z Partią!!
Obrazek Obrazek
Obrazek
[img]/http://x3.wykop.pl/cdn/c3201142/comment_33wy0l0863SgqTDIWRdlvIvk1dPunAEM,w400.jpg[/img] :P :P :P

Powrót do [ArmA II] Edytor

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

cron