Teraz jest Wt 16 kwi, 2024 17:12


Przerywniki - Dylemat

Dział poświęcony edytorowi ArmA II i Operation Arrowhead, czyli tworzeniu misji.
  • Autor
  • Wiadomość
Offline
Avatar użytkownika

Maćko

Generał

Generał

  • Posty: 3140
  • Dołączył(a): Pt 29 gru, 2006 23:33
  • Lokalizacja: Radom

Przerywniki - Dylemat

PostWt 29 wrz, 2009 14:38

I o to znów nadszedł dzień w którym sam potrzebuję pomocy :)

Otóż BIS w kampanii ArmA 2 (Czerwone Żniwa) zastosował nowy typ przerywników. Dla tych co grali już w kampanię nie ma czego wyjaśniać, dla tych którzy jeszcze nie doświadczyli tej przyjemności - kamera ustawiona jest na głowie gracza i mamy możliwość poruszania nią za pomocą myszy, przy jednoczesnym zablokowaniu możliwości przemieszczania się i zmieniania pozycji.

Przejrzałem już chyba wszystkie skrypty misji z kampanii i w żadnym nie natrafiłem na konkretne komendy umożliwiające uzyskać pożądany efekt. Czy ktoś się z tym uporał? Znalazł sposób na stworzenie takiego przerywnika?
Obrazek
Obrazek
-------------
MOBO: MSI H110M PRO-D | CPU: Core i3 6100@3.7GHz | RAM: 8GB DDR4 2400@2133 MHz CL12 Goodram Play |
GPU: Asus GTX 760 DirectCU II 2GB GDDR5 | SSD: Samsung 850 EVO 250GB | HDD: Samsung HD502HJ 500GB |
PSU: Corsair VS450 | Case: SilentiumPC Brutus S20 | FAN: SilentiumPC Mistral 120 mm
Offline
Avatar użytkownika

Maverick

Generał

Generał

  • Posty: 772
  • Dołączył(a): Pn 30 kwi, 2007 12:12
  • Lokalizacja: Kutno

PostWt 29 wrz, 2009 16:14

Też nad tym myślałem, ale w końcu zdecydowałem, że lepiej pozostać przy starej metodzie z camera.sqs i tak dalej.

Ale tak sobie myślę, może w ogóle wyrzucić kamerę na cutscenkach? Wtedy ta domyślna będzie właśnie na głowie gracza i będzie można nią poruszać. Jedyny problem to tryb widoku, bo w intrze/outrze jest on domyślnie TPP, a my przecież chcemy FPP. Nie znam niestety polecenia, którym można by "zablokować" widok na FPP.
Obrazek
Obrazek


"Read about the history of the place that we live in and stop letting corporate news tell lies to your children." - Immortal Technique
Offline
Avatar użytkownika

Dodo

Szeregowy

Szeregowy

  • Posty: 32
  • Dołączył(a): So 31 paź, 2009 20:26
  • Lokalizacja: Piaseczno

PostSo 28 lis, 2009 21:28

Jest polecenie: unit SwitchCamera "nazwatrybu"
I widoki:
:arrow: INTERNAL - 1 osoba
:arrow: EXTERNAL - 3 osoba
:arrow: GUNNER - Celownik

Tylko że nie można poruszać głową,ale od czego mamy
unit1 DoWatch unit2
jeśli chcemy żeby gracz widział co chcemy.

Może nie oberwę za archeologię. :/
Offline
Avatar użytkownika

Maćko

Generał

Generał

  • Posty: 3140
  • Dołączył(a): Pt 29 gru, 2006 23:33
  • Lokalizacja: Radom

PostPn 04 sty, 2010 22:55

Dodo nie o to chodziło, ale liczą się chęci :)

Dziś zupełnie przez przypadek rozwiązałem tą zagadkę, przeglądając misję z kampanii w edytorze natknąłem się na kilka skryptów odpowiadających za te "pseudo" cutscenki. Dlaczego pseudo? Bo nie mają one nic wspólnego ze znanymi nam skryptami kamer. Nowe Custcenki BIS to po prostu zwykłe animacje uruchamiane za pomocą komend switchmove i playmove.

Poniżej przedstawiam przykład użycia tego typu "cutscenki" w misji.

Skrypt zapisać jako skrypt.sqf i uruchamiać poleceniem: [] execVM "skrypt.sqf"
Kod: Zaznacz cały
// by Macko
TitleCut["","BLACK IN",5];
// wiadomo, wejscie z czarnego do obrazu normalnego
showHUD false;
// wylacza hud

"dynamicBlur" ppEffectEnable true;   
"dynamicBlur" ppEffectAdjust [6];   
"dynamicBlur" ppEffectCommit 0;     
"dynamicBlur" ppEffectAdjust [0.0]; 
"dynamicBlur" ppEffectCommit 7;
// efekty specjalne, rozmycie obrazu

S1 switchMove "miles2_c1briefing";
aP switchMove "cooper1_c1briefingTemp";
S3 switchMove "rodriguez1_c1briefing";
S4 switchMove "sykes1_c1briefing";
S5 switchMove "ohara1_c1briefing";
// animacje odprawy

sleep 60;
S1 switchMove "AmovPercMstpSlowWrflDnon";
aP switchMove "AmovPercMstpSlowWrflDnon";
S3 switchMove "AmovPercMstpSlowWrflDnon";
S4 switchMove "AmovPercMstpSlowWrflDnon";
S5 switchMove "AmovPercMstpSlowWrflDnon";
// koniec animacji

TitleCut["","BLACK OUT",2];
sleep 3;
showHUD true;
// uruchamia HUD

TitleCut["","BLACK IN",3];
// powrot do gry

Za pomocą powyższego skryptu możemy odtworzyć sytuację jaką można było zaobserwować w pierwszej misji kampanii ArmA 2 (odprawa po wylądowaniu na Czarnorusi).

Mam nadzieję że ktoś oprócz mnie zrobi z tego użytek :)
Obrazek
Obrazek
-------------
MOBO: MSI H110M PRO-D | CPU: Core i3 6100@3.7GHz | RAM: 8GB DDR4 2400@2133 MHz CL12 Goodram Play |
GPU: Asus GTX 760 DirectCU II 2GB GDDR5 | SSD: Samsung 850 EVO 250GB | HDD: Samsung HD502HJ 500GB |
PSU: Corsair VS450 | Case: SilentiumPC Brutus S20 | FAN: SilentiumPC Mistral 120 mm
Offline
Avatar użytkownika

Artek3333

Chorąży

Chorąży

  • Posty: 223
  • Dołączył(a): Śr 18 lip, 2007 19:17
  • Lokalizacja: Żywiec

PostWt 05 sty, 2010 10:40

Ja zauważyłem, że praktycznie w każdej animacji postacią się nie da sterować, za wyjątkiem ruszania głową. De facto głowa pozostaje nieruchoma a jedynie obracamy tzw. Kamerą. Widać to dopiero na przejście z widoku 1 osoby na trzecią. Zauważyłem też, że podczas kampanii na niektórych, powiedzmy przerywnikach można przejść na widok 3 osoby a na niektórych nie. Tak jakby było zablokowane przejście na widok 3 osoby. :neutral:

Co do rozmycia obrazu, znalazłem też skrypcik stosowany w niektórych misjach mianowicie skrypt powoduje zmianę kontrastu i kolorystyki nasycenia świata gry.
Kod: Zaznacz cały
   sleep 0.01;

   //heavy color correction
   "colorCorrections" ppEffectAdjust [1, 1.08, -0.009, [0.0, 0.0, 0.0, 0.0], [1, 0.3, 0.8, 0.8],  [0.100, 0.900, 0.300, 1.0]];
   "colorCorrections" ppEffectCommit 0;   
   "colorCorrections" ppEffectEnable true;
Offline
Avatar użytkownika

Dodo

Szeregowy

Szeregowy

  • Posty: 32
  • Dołączył(a): So 31 paź, 2009 20:26
  • Lokalizacja: Piaseczno

PostCz 07 sty, 2010 16:01

Ale żauważyłem że gdybyśmy puścili gracza (w misji nie w intrze) bez żadnej komendy w skrypcie (tzn. nie metodą jak w kampanii) i włączyli byśmy jakąś animację
to w większości animacji można sobie zobaczyć swoje narządy wewnętrzne
(można wejrzeć do środka żołnierza)
albo wykręcić głowę do tyłu.
Ciekawe :co:
Więc na kamerze zrobili taką jakby blokadę?

Chyba wyraziłem się jasno :smile: .

PS: Szczerze mówiąc nie patrzyłem na to co podał Maćko, ale już będe to testował.

Powrót do [ArmA II] Edytor

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 6 gości

cron