Hmm... AI w Armie ma tendencję do zbaczania z wytyczonych kursów sterując latadłami, więc chyba najmniej kombinowania będzie, jeśli ustawisz w danym pojeździe amunicję na zero, dasz pilotowi
this setbehaviour "careless" i odpowiedni flyInHeight (najlepiej 50 m) i gdy będzie w odpowiedniej odległości (ok. 170 m) odpalisz skrypt który "wyczaruje" tuż pod nim bomby. Przykład z jednego starego skryptu airstrike, jeszcze z OFP:
- Kod: Zaznacz cały
_vehicle = _this select 0
_num = 3
_i = 0
#bombs
_bomb = "Bo_GBU12_LGB" Createvehicle [(getPos _vehicle select 0),(getPos _vehicle select 1),(getPos _vehicle select 2)-3]
_bomb setDir (getDir _vehicle)
_bomb setVelocity [(velocity _vehicle select 0)*0.2,(velocity _vehicle select 1)*0.2,(velocity _vehicle select 2)*0.2]
_i = _i + 1
~0.15
? _i < _num : goto "bombs"
_num to ilość bomb, _vehicle to oczywiście samolot.

W praktyce nie wygląda to źle. W OFP i pierwszej Armie działało dobrze, w Armie II nie testowane.