Teraz jest Cz 28 mar, 2024 18:44


Bombardowanie

Dział poświęcony edytorowi ArmA II i Operation Arrowhead, czyli tworzeniu misji.
  • Autor
  • Wiadomość
Offline

plz

Szeregowy

Szeregowy

  • Posty: 17
  • Dołączył(a): N 27 kwi, 2008 12:35

Bombardowanie

PostPt 02 paź, 2009 23:06

Witam!
Otóż, czy jest sposób na to by nakazać jednostkom lotniczym zbombardowanie danego celu ? Chodzi mi o to żeby np. A-10, F35 lub z addonów F16, samoloty, nie używając innej broni, bombardowały dane cele/obszary ?
Offline

archiee

Chorąży

Chorąży

  • Posty: 100
  • Dołączył(a): Cz 16 mar, 2006 15:23
  • Lokalizacja: Łódź

PostSo 03 paź, 2009 01:27

Hmm... AI w Armie ma tendencję do zbaczania z wytyczonych kursów sterując latadłami, więc chyba najmniej kombinowania będzie, jeśli ustawisz w danym pojeździe amunicję na zero, dasz pilotowi this setbehaviour "careless" i odpowiedni flyInHeight (najlepiej 50 m) i gdy będzie w odpowiedniej odległości (ok. 170 m) odpalisz skrypt który "wyczaruje" tuż pod nim bomby. Przykład z jednego starego skryptu airstrike, jeszcze z OFP:
Kod: Zaznacz cały
_vehicle = _this select 0
_num = 3
_i = 0

#bombs
_bomb = "Bo_GBU12_LGB" Createvehicle [(getPos _vehicle select 0),(getPos _vehicle select 1),(getPos _vehicle select 2)-3]
_bomb setDir (getDir _vehicle)
_bomb setVelocity [(velocity _vehicle select 0)*0.2,(velocity _vehicle select 1)*0.2,(velocity _vehicle select 2)*0.2]
_i = _i + 1
~0.15
? _i < _num : goto "bombs"

_num to ilość bomb, _vehicle to oczywiście samolot. :) W praktyce nie wygląda to źle. W OFP i pierwszej Armie działało dobrze, w Armie II nie testowane.
Offline

plz

Szeregowy

Szeregowy

  • Posty: 17
  • Dołączył(a): N 27 kwi, 2008 12:35

PostSo 03 paź, 2009 16:11

W sumie zobacze, ale interesuje mnie takto, bo kiego grzyba, latadła mają bomby i jak zrobili właśnie te pseudo-bombardowania taktyczne BL czy jakos tak. Zastanawiam sie czy nie wystarczyło by jakimś skryptem wyzerować ammo karabinu, rakiet itp, żeby zostało tylko ammo bomb. Ale nie wiem jakby to działało bo nie widziałem jeszcze AI używającego bomb.
PS: O działane raczej nie ma co się martwić bo silnik gry praktycznie identico. Nawet totalnie zmulonym będąc wrzuciłem addony z army 1 i pokazało tylko, że wymaga wersji gry 1.14 :twisted: ...w ogóle jakby gra sie nie kapneła, że jest to z Army 1.
Offline

Krystianharczak

Cywil

Cywil

  • Posty: 8
  • Dołączył(a): So 17 paź, 2009 13:44
  • Lokalizacja: Bierutow.

PostN 18 paź, 2009 14:44

Może.
Plane fire "nazwa bomb"

Powrót do [ArmA II] Edytor

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 6 gości

cron