Teraz jest Cz 28 mar, 2024 23:09


Wypasione TUTY dla opornych

Dział poświęcony tworzeniu wszelkiego rodzaju addonów do ArmA II i Arrowhead... począwszy od obiektów a na wyspach kończąc.
  • Autor
  • Wiadomość
Offline
Avatar użytkownika

Model

Chorąży

Chorąży

  • Posty: 180
  • Dołączył(a): N 04 gru, 2005 18:35
  • Lokalizacja: Częstochowa

Wypasione TUTY dla opornych

PostPn 23 lis, 2009 20:07

Witam,

Sto lat mnie tutaj nie było ale jak już przejrzałem posty które mnie ominęły doszedłem do wniosku, że wielu osobom się nie chce albo są bardzo odporni na naukę.
Mało tego większość userów chwali każdą pracę nawet jakby był to największy syf pod słońcem. KRYTYKA , konstruktywna oczywiście jest potrzebna bo inaczej wielu addonmakerów się zatrzymuje brzydko pisząc w rozwoju i nadal z uporem unikają normal-mapy i specular-mapy jakby gryzły. Walnięcie koloru i prostej normal-mapy nie da fajnej postaci nawet jak korzysta się z modelu prosto z ArmyII. Trzeba usiąść i podłubać dłużej ale porządnie a nie na odwal się bo i tak pochwalą i będzie wypas....

Oto pierwszy TUT. Podstawa jeśli chodzi o metalowe elementy.

http://www.game-artist.net/forums/vbart ... ticleid=22
(zwrócicie uwagę na to forum, mnóstwo wypasionych prac)

Oto drugi TUT. Jakby się komuś nie chciało tego wyżej całego czytać to jest prosty i szybki ale efekt będzie dużo gorszy.

http://www.photoshoppoint.com/textures/ ... l-texture/

Oto trzeci TUT. Biblia grafików, czytać i próbować w domu. Zwróćcie uwagę na zdjęcie z drzwiami, prawie wszyscy robiąc tex kończą na etapie "czystej" "no overlay", a wystarczy wrzucić kilka nakładek i efekt jest dużo lepszy a pracy na kilka minut.

http://features.cgsociety.org/story_cus ... 678&page=1


Oto czwarty TUT. Jakby się nie chciało czytać to można oglądać i jeszcze fajowe pędzelki dodane, wypas !

http://www.game-artist.net/forums/spotl ... gameartist

Poczytać, oglądać i DŁUBAĆ. Dużo daje oglądanie cudzych prac (tylko nie podpierniczać tylko oglądać ;p ). Można podejrzeć jak inni lepsi robią dane elementy itp. Ale trzeba robić i robić i tylko nie odpuszczać "bo już potrafię" ,niektóre osoby (bez podawania nicków;p ) są prawie na tym samym poziomie co kilka lat temu za czasów OFP tylko, że nauczyli się robić normale i speci, oczywiście okropne ale chwalą się "o mój model teraz ma normale i speci i jest wyje... w kosmos" i jeszcze wielkich masterów świrują ;/

Jeśli ktoś ma pytanie na temat game-artu proszę w tym temacie pisać w miarę swojej wiedzy postaram się odpowiedzieć/wytłumaczyć.

Pozdrawiam
Model
Obrazek
Obrazek
Offline

kyp89

Cywil

Cywil

  • Posty: 3
  • Dołączył(a): Wt 24 lis, 2009 22:41

PostPn 30 lis, 2009 17:09

Mam pytanie: w jakim programie robić modele: broni, pojazdów, itp. I czy jest jakiś łopatologiczny Turial do tego. Próbowałem na blenderze, ale no jakoś nie umiem zrobić absolutnie nic, fajnie by było mieć w j. polskim bo z angielskim trochę kuleję:/
Offline
Avatar użytkownika

Model

Chorąży

Chorąży

  • Posty: 180
  • Dołączył(a): N 04 gru, 2005 18:35
  • Lokalizacja: Częstochowa

PostPn 30 lis, 2009 20:51

Blender na początek jest dobrym programem. Nie warto szukać programów w języku PL bo będziesz miał potem kłopot przy "przesiadce" na inne programy.
Tutaj masz prosty tutek, dzięki niemu poznasz podstawy blendera.

http://www.blender.pl/index.php?option= ... 3&Itemid=9
Obrazek
Obrazek

Powrót do [ArmA II] Addon-Making

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości