Teraz jest Cz 28 mar, 2024 12:02


MMORPG Mabinogi

Rozmowy na temat innych produkcji.
  • Autor
  • Wiadomość
Offline
Avatar użytkownika

alderous

Pułkownik

Pułkownik

  • Posty: 1784
  • Dołączył(a): Cz 19 sie, 2004 13:20
  • Lokalizacja: Łódź

MMORPG Mabinogi

PostN 07 mar, 2010 16:55

Szukam chętnych do pogrania w grę MMORPG Mabinogi. Gra jest F2P tzn. jest Item Shop, a właściwie będzie, bo narazie jeszcze go nie zaimplementowano. Gra powstała w Koreii jakieś 6 lat temu i w 2008 powstał serwer dla graczy z USA. Do niedawna trzeba było podszywać się za pomocą proxy jeśli chciało się grać, ale pod koniec 2009 rozpoczęła się closed beta serwera europejskiego i 27 stycznia przekształciła się w open betę. Reasumując, chociaż gra jest już wiekowa to rozgrywka na serwerze eu trwa zaledwie od paru miesięcy. Serwer eu jest też mało "rozwinięty" w porównaniu do pozostałych na przykład azjatyckie serwery mają obecnie 12 generację (coś jakby dodatek), a eu dopiero drugą.

Gra na pierwszy rzut oka nie zachęcała i jestem bardzo zaskoczony tym że tak mi się spodobała. To co widać na pierwszy rzut oka to dosyć oszczędną mangową grafikę, w dodatku bardzo kawaii. Do tego trzeba dodać bardzo ograniczone pvp i w sumie te dwie rzeczy eliminują tą grę dla większości graczy mmo.

Co jest więc fajnego? Po pierwsze rozwój postaci. Nie ma klas i wszystko w zasadzie opiera się na umiejętnościach. Co więcej umiejętności tych jest dużo i rozwija się je wykonując to czego dana umiejętność dotyczy. Dużym plusem dla mnie było to że występują takie umiejętności jak np. gotowanie, krawiectwo czy granie na instrumencie (tzw. life skills - całkiem dużo ich jest). Można się specjalizować, ale nie trzeba i w zasadzie można umieć wszystko.

Po drugie mechanika walki. Nie jest to coś w stylu wskaż wroga i wciskaj 1,2,3. Istnieje kilka umiejętności związanych z walką i niejako kontrują one się wzajemnie. Trzeba obserwować co robią przeciwnicy i odpowiednio na to reagować. Co więcej różne moby mają różne strategie.

Po trzecie gra jest bardzo rozbudowana i pełna smaczków np. w zależności od tego co nasz toon je zmienia mu się sylwetka (nie wpływa to na parametry), a jeść trzeba tzn. istnieje coś takiego jak głód i trzeba go zaspokajać. W grze upływa czas - dokładnie dzień trwa 36 minut, a rok tydzień. W związku z tym jest cykl dzień/noc i nasza postać się starzeje. Zmienia się pogoda (choć nie pory roku) i ma to wpływ na grę np. ryby wtedy lepiej biorą, a ogniska szybciej gasną. Jest mnóstwo rodzajów broni, pancerzy, strojów, potraw i podlegają one dalszej customizacji.

Nie ma wielkiego problemu z grindem i na przykład można zamiast tłuc kordy potworków zajać się pracą tzn. wykonywać prace dorywcze u różnych rzemieślników np. kowala, karczmarza, krawca itp. Daje to całkiem porównywalne doświadczenie i kasę jak walka. Ponadto dosyć ważna cecha o nazwie ability points rośnie z wiekiem czyli upływem czasu, więc nawet gdy nie gramy to coś zyskujemy.

Graczy w tym momencie nie ma wielu (od otwarcia minęł ledwie miesiąc), ale wciąż ich przybywa i jak narazie odczucia mam dosyć pozytywne - chyba ograniczone pvp i to że gra jest taka "słodka" odstrasza większość palantów. Polacy się zdarzają (Turków nie ma :] )

Gra czerpie garściami z mitologi celtyckiej (choćby nazwa na to wskazuje) i ma dosyć ciekawą fabułę. Npce nas zapamiętują i mogą nas polubić lub znienawidzić (można np. dać npcowi prezent). Widać pewne nawiązania do serii ultima (dla mnie to plus).

Z rzeczy które ograniczają mogę wymienić pvp którego prawie nie ma tzn. można wyzwać gracza na pojedynek (musi zaakceptować), ale nie ma jakichś poważnych konsekwencji przegranej. Poza tym jest dungeon pełniący rolę areny gdzie pvp jest otwarte. Jak sądzę przy małej liczbie grających trzeba by się grupą umówić na taką zabawę. Poza tym bardzo mało miejsca jest w inventory i banku - można to zwiększyć korzystając z item mallu, ale jak wspominałem jeszcze nie został wprowadzony. Dungeony są instancjowane i tworzone losowo, ale trochę monotonne.

O grze można by jeszcze pisać bardzo dużo np. o petach, enchantowaniu przedmiotów i customizacji, czy np. komponowaniu piosenek, ale wyszło by z tego sporawe wypracowanie i nie czuję się na siłach zrobić to po trzech tygodniach grania. Dla zyskania orientacji jak

rozbudowana jest gra wystarczy rzut oka na jej wiki

Strona gry http://mabinogi.nexoneu.com/NXEU.aspx

klient eu http://mabinogi.nexoneu.com/NXEU.aspx?PART=/Download/GameClient - wymagania sprzętowe są bardzo niskie

mabinogi wiki http://wiki.mabinogiworld.com/index.php?title=Wiki_Home - dotyczy raczej serwera

US (generacja 9), ale pokazuje tym samym także to co dopiero nadejdzie.

recenzja z mmocentrum http://www.mmocentrum.com/article/34/mabinogi-the-fantasy-life-recenzja/

Jeśli ktoś ma chęć się dołączyć, albo ma jakieś pytania niech da znać - mogę dać pare wskazówek i pomóc. Obecnie gram na serwerze Macha postacią o imieniu Bury.
Offline
Avatar użytkownika

Poncho

Chorąży

Chorąży

  • Posty: 101
  • Dołączył(a): Pt 24 gru, 2004 22:47
  • Lokalizacja: Bielsko-Biała

PostN 07 mar, 2010 21:53

Ja bym z chęcią zagrał w MMO, Runes of Magic mnie trochę znudziło. ;)

Powrót do Inne gry

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości

cron