Nie będę się rozpisywał bo screeny i wideo pokazały prawie wszystko co się dało a wiadomo że obraz przekazuje więcej niż tysiąc słów
Czego jednak nie widać - Kampania moim zdaniem trzyma (o dziwo! ... a może w sumie nie?) klimat CWC. Fakt, jestem dopiero w trzeciej misji kampanii (nie potrafię się obronic w wyznaczonym miejscu) ale jeśli cała kampania jest taka jak te pierwsze trzy misje, to jest naprawdę fajnie. Rodzaje zadań, sposób wykonywania zadań, klimat konfliktu - wszystko to nieco mi smakuje CWC z OFP. Jest fajnie.
Dźwięki - Panowie z Codemasters moim zdaniem wykonali dobrą robotę. Dźwięki broni różnią sie w zależności od odległości, terenu na jakim się znajdujemy, w jakim otoczeniu. Wybuchy są miłe dla ucha, granatniki na AAVP7 brzmią genialnie, m16 i m249 brzmią dobrze - tak jak w innych grach. Wchodząc do budynków dźwięk zostaje zniekształcony lekko i wytłumiony. Jest fajnie.
AI - czasem zaskakuje inteligencją, czasem irytuje okropnymi błędami. Drużyna potrafi zadbać o osłonę, postawić ogień zaporowy podczas odwrotu, iść dwójkami, a co najważniejsze - wykonywać nasze polecenia. I to bez szemrania. Medycy leczą ciężko rannych niestety do uleczenia lekko rannego trzeba im już dac rozkaz. Żołnierze flankują, obstawiają budynki, strzelają celnie, oczyszczają pomieszczenia.
Grafika - Niektóre tekstury są tragiczne. Są niskiej roździelczości i porozciągane. O ile broń z pierwszej osoby wygląda wzorowo o tyle z trzeciej osoby wygląda najwyczajniej w świecie kiepsko. Na szczęście nie chodzimy przyklejeni do kompanów i rzadko widać te kiepskie tekstury. Świetny dym i eksplozje. Modele piechoty i pojazdów mogą być. Grać co najmniej na Anizo 8x i AA 4x.
Optymalizacja - dobra jest. Gra chodzi wzorowo z wszystkim na max na dwurdzeniowym C2D E8400 3,0 ghz z ATI HD4870 512mb z włączonym Vsynciem, AA4x i Anizo16x. A tak straszyli że będzie potrzebny Quad...
Edytor - nie bawiłem się długo ale jest dosyć prosty a w dodatku umożliwia sporo rzeczy. Ciężko stwierdzić czy dorównuje ArmA2. Bywają błędy z pojazdami i waypointami do nich.
Ogółem, jest fajnie. Gram na Hardcore mode i jest momentami ciężko (może dlatego że daleko mi do pro gamerów). Gdybym miał wybierać między OFP2 a ArmA 2 nadal bym wybrał od razu ArmA 2, bez zawachania. OFP2 to moim zdaniem dobra gra i dobrze że istnieje. Potrzeba takich tytułów więcej. Na szczęście nie trzeba wybierać i można zagrać i w jedno i w drugie. Warto sprawdzić.
EDIT: Co mnie bardzo boli to tekstury w tej grze i LODy czyli poziomy detali. Ja wiem że warto zmniejszyć w nieco większej odległości detale ale kurczę - 10 metrów od pojazdu dokładny model przechodzi w kanciastą bryłę a tekstury się rozmazują. Do poprawienia...
AI wroga czasem kuleje. Bywa że nie reagują na granaty rzucane w nich. Potrafią otworzyć ogien w odległości 100 metrów i trafić pierwszym strzałem a czasem naparzać z 40 metrów i wywalić cały mag obok ciebie. W piątej misji jestem na dosyć wysokiej pozycji i widac kiepskie tekstury odległego terenu i ubogi model. Nie potrafię przydzielac ludzi na dokładne pozycje w pojeździe - suk.
Potrzeba patchy by poprawić grę graficznie i wyeliminować irytujące błędy AI. To pierwsza gra która AI towarzyszy ma lepsze od wroga ;D
Grę bym ocenił na 7-8/10. Klimat, kampania, particles i dźwięki fajne. Wyspa spora. Dobra optymalizacja kosztem objeżdżania po detalach. Edytor może być. Nie jest to gra realistyczna ale taka bardziej ambitna arcade.